Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 lipca 2017, 10:05

autor: Kamil Zwijacz

The Elder Scrolls III: Multiplayer - nowa aktualizacja moda dodaje postacie NPC

Jeżeli od zawsze brakowało Wam multiplayera w The Elder Scrolls III: Morrowind, to dzięki modyfikacji The Elder Scrolls III: Multiplayer, która doczekała się nowej wersji, możecie wreszcie zasmakować zabawy wieloosobowej w kultowym RPG.

Chyba nie pisaliśmy jeszcze o modyfikacji The Elder Scrolls III: Multiplayer do słynnej gry RPG The Elder Scrolls III: Morrowind. Dziś nadarza się świetna okazja do nadrobienia zaległości, gdyż twórcy moda opublikowali wersję 0.6.0. Jest to duża i bardzo ważna aktualizacja projektu, gdyż pojawiły się w niej postacie NPC. Deweloperzy wyjaśnili, że sporo osób próbowało wcześniej stworzyć tryb wieloosobowy do Morrowinda, ale w wielu przypadkach się to nie udawało właśnie ze względu na istoty zamieszkujące wirtualny świat, które muszą się chociażby poruszać i odpowiednio zachowywać przez cały czas, dla wszystkich graczy. Na szczęście w tym przypadku się udało i powstający od kilkunastu miesięcy mod doczekał się tej funkcji.

Samo dodanie postaci NPC to nie wszystko, gdyż zatroszczono się także o synchronizację. Mowa o szeregu elementów – synchronizacji pozycji, statystyk, wyposażenia, stanu pułapek, dziennika i kilku innych. Oprócz tego poprawiono m.in. stabilność serwerów. Wszystko to sprawia, że:

TES3MP dzisiaj jest na zupełnie innym poziomie, w porównaniu do tego, co było wcześniej. Jest blisko tego, na co każdy liczy, że kiedyś się stanie.

Zaznaczono jednak, że w The Elder Scrolls III: Multiplayer w dalszym ciągu brakuje wielu ważnych funkcji. Zamiast wymieniać wszystko, co pojawiło się w najnowszej aktualizacji, postanowiono więc podzielić się kilkoma elementami, nad którymi prace jeszcze trwają. Np. skrypty nie są synchronizowane, więc wyjście z gry w nieodpowiednim momencie może sprawić, że dana misja zostanie „popsuta”. Brakuje także niestandardowych czarów, wytwarzanie duplikatów przedmiotów jest cały czas możliwe w odpowiednich warunkach, NPC nie traktują wszystkich graczy tak samo, efekty magii i choroby nie są zapisywane na serwerach itd.

Krótko pisząc, przed twórcami jeszcze sporo pracy, ale wydaje się, że najtrudniejsze zadanie mają już za sobą. Jeżeli chcecie sprawdzić, jak to wygląda teraz, to modyfikację pobierzecie z tego miejsca:

The Elder Scrolls III: Multiplayer - nowa aktualizacja moda dodaje postacie NPC - ilustracja #1