Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 czerwca 2005, 09:49

autor: Jacek Hałas

Podstawy udanego tuningu, czyli jak zaszpanować przed innymi cz.2

Przypominamy, że już 23 czerwca oficjalna premiera PeCetowej wersji ścigałki „Juiced”, a w dzisiejszej części naszego artykułu powiemy nieco na temat tuningu wnętrza pojazdu. Oczywiście, nie zabrakło też kolejnej odsłony naszego specjalnego konkursu!

Przypominamy, że już 23 czerwca oficjalna premiera PeCetowej wersji ścigałki „Juiced”. W grze tej zasiadamy za kierownicą jednego z kilkudziesięciu różnych modeli aut, wśród których nie zabrakło najbardziej znanych pojazdów takich producentów jak Toyota, Nissan, Volkswagen czy Honda. Posiadane wozy będziemy oczywiście mogli rasować. W dzisiejszym artykule powiemy nieco na temat tuningu wnętrza pojazdu. Element ten dość często pozostaje niezauważany, większość osób przywiązuje bowiem uwagę wyłącznie do zewnętrznego wyglądu auta. Najwyższy czas to zmienić!

Na poniższych zdjęciach ukazano kilkanaście przykładowych elementów, które mogą być użyte podczas projektowania wnętrza tuningowanego pojazdu. Są to tylko i wyłącznie przykładowe projekty. W przeciwieństwie do tuningu optycznego, w którym można zauważyć wiele elementów wspólnych, modyfikacje wnętrza mogą przybierać różne formy. Wszystko zależy od ilości posiadanych funduszy a także kreatywności poszczególnych osób.

Modyfikacje wnętrza pojazdu zdecydowana większość zaczyna od wymiany przednich siedzeń. Fotele, które można znaleźć we współczesnych pojazdach są zazwyczaj wygodne. Wpływają one również na zwiększenie bezpieczeństwa kierowcy oraz pasażerów. Problem w tym, iż przeważnie nie wyglądają zbyt atrakcyjnie. Wymiana siedzeń może przybrać kilka różnych form. Niekiedy wybierane są luksusowe fotele skórzane, o wiele częściej miłośnicy tuningu decydują się jednak na odmiany sportowe przywodzące skojarzenia ze swoimi odpowiednikami wykorzystywanymi w najpopularniejszach typach sportów motorowych.

Podstawy udanego tuningu, czyli jak zaszpanować przed innymi cz.2 - ilustracja #1
Sportowe fotele pozbawione są zazwyczaj tradycyjnych zagłówków. W zależności od zasobności portfela można wybierać pomiędzy wyrobami znanych firm (np. Recaro) a znacznie tańszymi „podróbkami”.

Osoby zajmujące się tuningiem pojazdów zapominają dość często o pasażerach zajmujących miejsca w drugim rzędzie ograniczając się jedynie do wymiany przednich foteli. W takim przypadku najlepszym rozwiązaniem jest odpowiednie wyprofilowanie kanapy, tak aby mogła się ona komponować z wymienionymi już wcześniej obiektami.

Podstawy udanego tuningu, czyli jak zaszpanować przed innymi cz.2 - ilustracja #2
Właściciele kabrioletów i pojazdów typu coupe są zazwyczaj w lepszej sytuacji. Auta te posiadają już bowiem seryjnie wyprofilowaną tylną kanapę. Właścicieli innych modeli czeka natomiast sporo pracy...

Kolejny ważny element to kierownica. Podobnie jak w przypadku przednich foteli, najczęściej wykorzystuje się wyroby przypominające wyglądem profesjonalne sportowe urządzenia.

Podstawy udanego tuningu, czyli jak zaszpanować przed innymi cz.2 - ilustracja #3
Firma MOMO projektuje kierownice zarówno do pojazdów sportowych, jak i seryjnych. Nic więc dziwnego, iż jej produkty cieszą się sporą popularnością.

Pozostańmy jeszcze na chwilę przy obiektach najczęściej wykorzystywanych w trakcie właściwej jazdy. Jednym z takich urządzeń jest skrzynia biegów. W tej sytuacji najczęściej dokonuje się wymiany samej gałki. Podobnie jest w przypadku sportowych nakładek na pedały.

Podstawy udanego tuningu, czyli jak zaszpanować przed innymi cz.2 - ilustracja #4
Na rynek trafia cała masa przeróżnych gałek do skrzyni biegów. Potencjalni nabywcy mają więc w czym wybierać...
Podstawy udanego tuningu, czyli jak zaszpanować przed innymi cz.2 - ilustracja #5
Posiadacze aut najczęściej decydują się na zakup „zastępczych” nakładek na pedały. Profesjonalne modele wykonane z aluminium zarezerwowane są zazwyczaj dla nielicznych.

 

Powyższe przykłady stanowią jedynie wierzchołek góry lodowej pomysłów, które można wdrożyć w życie podczas projektowania wnętrza własnego pojazdu. Na zakończenie przykład kompletnej modyfikacji wnętrza.

Podstawy udanego tuningu, czyli jak zaszpanować przed innymi cz.2 - ilustracja #6
Wszystko na swoim miejscu. :-) Wbrew pozorom podobny proces nie pożera ogromnych sum pieniędzy. Przeciętny koszt modyfikacji wnętrza (bez uwzględniania sprzętu audio) waha się w granicach 5000-20000 złotych.

Na koniec ponownie zapraszam do zabawy, w której w komentarzach do niniejszego newsa należy zamieścić zdjęcie pięknej kobiety (lub kobiet) w towarzystwie najbardziej wyszukanych samochodów. Dla utrudnienia dodam, że chodzi jedynie o takie fotografie, na których nie ma nagości!

W poprzedniej części nasze redakcyjne jury wybrało zdjęcie zamieszczone przez osobę pod pseudonimem SpaceCowboy. Być może tym razem szczęście uśmiechnie się własnie do Ciebie!

Jak zawsze – redakcyjne jury dokona subiektywnej oceny i wśród zamieszczonych zdjęć wybierze to, którego autor wygra egzemplarz gry Juiced! Pamiętajcie, że jedna osoba może zamieścić tylko JEDNO zdjęcie, tak więc bardzo dokładnie przemyślcie wybór. Życzę powodzenia!

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej