autor: Radosław Grabowski
Po co dodatkowa karta fizyczna? Wystarczy Radeon i technologia Havok!
Teraz już nie tylko oprawa graficzna gier jest polem rywalizacji producentów pecetowych kart rozszerzeń, gdyż wraz z premierą procesora PhysX wyścig zbrojeń przeniósł się także w dziedzinę fizyki. Na razie palma pierwszeństwa w tym temacie należy do firmy AGEIA, aczkolwiek do frontalnego uderzenia szykują sie twórcy słynnej technologii Havok, wykorzystanej np. w Mercenaries i Age of Empires III.
Teraz już nie tylko oprawa graficzna gier jest polem rywalizacji producentów pecetowych kart rozszerzeń, gdyż wraz z premierą procesora PhysX wyścig zbrojeń przeniósł się także w dziedzinę fizyki. Na razie palma pierwszeństwa w tym temacie należy do firmy AGEIA, aczkolwiek do frontalnego uderzenia szykują sie twórcy słynnej technologii Havok, wykorzystanej np. w Mercenaries i Age of Empires III.
Otóż już w drugiej połowie marca bieżącego roku ojcowie wspomnianego systemu zapowiedzieli, że wspólnie z koncernem NVIDIA realizują przedsięwzięcie o nazwie Havok FX. Wszystko po to, aby umożliwić chipom graficznym GeForce, obsługującym Shader Model 3.0, zajmowanie się jednocześnie oprawą wizualną i fizyką. Teraz nawiązano także współpracę z korporacją ATI Technologies, dzięki czemu również układy z rodziny Radeon dołączą do projektu HFX i będą odciążać CPU.