Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 lutego 2004, 14:56

Nowe polskie studio developerskie Calaris, anonsuje swą pierwszą grę

Nasz krajowy rynek gier video niestety nie należy do największych na świecie i to zarówno jeżeli bierzemy pod uwagę cały system dystrybucji i sprzedaży, jak i to, co jest podstawą – czyli myśl twórczą reprezentowaną przez studia developerskie. Prawdę mówiąc w tej drugiej dziedzinie jest bardzo marnie i wszystkich stricte polskich, liczących się, producentów można policzyć na palcach jednej..., no dwóch rąk. Dlatego też zawsze z przyjemnością przyjmuję wszelkie nowiny dotyczące nowej firmy tego typu. Nie inaczej jest i dziś. Dosłownie przed kilkunastoma minutami otrzymałem wiadomość od pana Sebastiana Zielińskiego (warto dodać, autora Mortyra, oraz kilkunastu innych mniej lub bardziej znanych produkcji), iż wraz z grupką przyjaciół, zrzeszonych pod szyldem „Studio Calaris” stworzył nową grę zatytułowaną – „Tajemnicza Wyspa”. Patrząc na materiały jakie udało mi się zdobyć, tj. opis gry ora

Nasz krajowy rynek gier video niestety nie należy do największych na świecie i to zarówno jeżeli bierzemy pod uwagę cały system dystrybucji i sprzedaży, jak i to, co jest podstawą – czyli myśl twórczą reprezentowaną przez studia developerskie. Prawdę mówiąc w tej drugiej dziedzinie jest bardzo marnie i wszystkich stricte polskich, liczących się, producentów można policzyć na palcach jednej..., no dwóch rąk. Dlatego też zawsze z przyjemnością przyjmuję wszelkie nowiny dotyczące nowej firmy tego typu. Nie inaczej jest i dziś. Dosłownie przed kilkunastoma minutami otrzymałem wiadomość od pana Sebastiana Zielińskiego (warto dodać, autora Mortyra, oraz kilkunastu innych mniej lub bardziej znanych produkcji), iż wraz z grupką przyjaciół, zrzeszonych pod szyldem „Studio Calaris” stworzył nową grę zatytułowaną – „Tajemnicza Wyspa”. Patrząc na materiały jakie udało mi się zdobyć, tj. opis gry oraz screeny, wygląda na to, iż mamy tu do czynienia z naprawdę solidną produkcją...

W chwili obecnej nie znamy wydawcy, przewidywanego terminu pojawienia się gry w sprzedaży, ani też jej ceny, nie mniej jednak, jeszcze dziś postaramy się dowiedzieć na ten temat czegoś więcej.

Poniżej przedstawiam wam skrócony opis Tajemniczej wyspy oraz kilka screenów.

Opis:

Gra przedstawia przygody piątki przyjaciół których statek rozbija się u brzegów tajemniczej wyspy. Gracz wciela się w jedną z wybranych postaci, jego zadaniem będzie odszukanie przyjaciół rozrzuconych po wyspie, zorganizowanie drużyny, a następnie wspólne zbudowanie tratwy która pomoże im wrócić do domu.

Zadanie to jednak okaże się nieco bardziej złożone. Niezbędne będzie rozwiązanie wielu tajemnic które kryje wyspa. Podczas zdobywania materiałów i narzędzi potrzebnych do stworzenia tratwy, gracz przeżyje wiele przygód, pozna przyjaciół i tajemniczy świat gry. Uwieńczeniem przygód będzie uwolnienie tubylców od klątwy złej czarownicy władającej wyspa i bezpieczny powrót do domu.

Projekt jest lekkostrawną mieszanką gier w stylu RPG i RTS z wydatnie zaakcentowanym wątkiem symulacji życia, przyjemną szatą graficzną oraz wygodnym sterowaniem. W grze kierujemy drużyną postaci które mogą rozwijać zdolności w szeregu rożnych dziedzin. Jednocześnie potyczki z napotkanymi przeciwnikami są przedstawione tak jak to ma miejsce w grach z gatunku RTS. Dzięki rozbudowanemu systemowi Sztucznej Inteligencji, symulacja życia jest niezwykle przekonująca i wymowna. Algorytmy opisujące zachowanie postaci są dużo bardziej subtelne i bardziej złożone niż ma to miejsce w innych współczesnych grach komputerowych, co czyni grę nietuzinkową, a rozgrywkę nad wyraz pasjonującą.”

Screeny:

Nowe polskie studio developerskie Calaris, anonsuje swą pierwszą grę - ilustracja #1
Nowe polskie studio developerskie Calaris, anonsuje swą pierwszą grę - ilustracja #2
Nowe polskie studio developerskie Calaris, anonsuje swą pierwszą grę - ilustracja #3

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej