Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 lutego 2011, 12:31

autor: Szymon Liebert

Magicka trafiła do 150 tysięcy graczy i dostała kolejną łatkę

Produkcja o zakapturzonych nordyckich czarodziejach walczących z siłami ciemności przy użyciu wymyślnych czarów, czyli Magicka, sprzedała się w nakładzie przekraczającym 150 tysięcy ściągnięć z różnych systemów dystrybucji. To bardzo dobry wynik jak na małą grę, która została wydana zaledwie kilkanaście dni temu.

Produkcja o zakapturzonych nordyckich czarodziejach walczących z siłami ciemności przy użyciu wymyślnych czarów, czyli Magicka, sprzedała się w nakładzie przekraczającym 150 tysięcy ściągnięć z różnych systemów dystrybucji. To bardzo dobry wynik jak na małą grę, która została wydana zaledwie kilkanaście dni temu.

O przekroczeniu powyższego pułapu sprzedaży poinformowano na oficjalnym Twitterze gry. Twórcy podziękowali wszystkim fanom za wsparcie i obiecali, że w bliskiej przyszłości Magicka otrzyma sporo aktualizacji. W jednym ze wcześniejszych wpisów wspomniano o możliwość wydania bardziej wymagających map z wyzwaniami.

Przedwczoraj autorzy wypuścili kolejną łatkę do gry, oznaczoną jako 1.3.3.7 (co przy okazji jest małym żartem). W patchu zajęto się optymalizacją kodu sieciowego i wyeliminowaniem błędów. Wysadzanie obiektów nie powinno już wyrzucać do pulpitu, magiczne księgi przestaną znikać ze świata, a boss z trzeciego rozdziału nie będzie sprawiał problemów.

Magicka trafiła do 150 tysięcy graczy i dostała kolejną łatkę - ilustracja #1

Jak widać powyższe błędy są poważne i trzeba przyznać, że Magicka miała ciężki start. W dniu premiery, czyli 25 stycznia, produkcja była niezwykle dziurawa, ale na szczęście ekipa z Arrowhead szybko zajęła się łataniem swojego dzieła. Opłaciło się, bo powoli staje się ono jednym z tegorocznych hitów dystrybucji cyfrowej.

W Magicka wcielamy się w czarodziejów, którzy przemierzają kilkanaście etapów, rozwiązują zagadki, rozmawiają z postaciami niezależnym i walczą z potworami. Wbrew pozorom nie jest to klon Diablo, a raczej połączenie gry akcji i przygodówki z elementami logicznymi.

Najciekawszą cechą Magicki jest unikalny i rozbudowany system magii. Każdy z graczy dostaje kilka żywiołów i modyfikatorów, dzięki którym może wyprowadzać setki kombinacji. Przy tym wszystkim w świecie gry nie ma many, więc aspekt gospodarowania energią jest nieobecny. Zamiast tego musimy po prostu kombinować i tworzyć nowe wariacje zaklęć.

System sprawdza się świetnie w akcji, bo oprócz prostych czarów w stylu błyskawic możemy zestawiać potężne zaklęcia, jak np. deszcz meteorytów. To nie koniec atrakcji, bo w Magicka zaimplementowano czteroosobowy tryb kooperacji. Demo gry jest dostępne na Steamie.