autor: Radosław Grabowski
Granie jest w naszym DNA – TGS 2002
Wczoraj zakończyła się tegoroczna edycja targów Tokyo Game Show, w których już po raz dwunasty wzięły udział najbardziej znaczące firmy w branży konsolowej. Impreza została zlokalizowana na terenie kompleksu Nippon Convention Center, położonego na obszarze stolicy Japonii. Rolę głównego organizatora spełniało jak zwykle stowarzyszenie o nazwie Computer Entertainment Supplier’s Association.
Wczoraj zakończyła się tegoroczna edycja targów Tokyo Game Show, w których już po raz dwunasty wzięły udział najbardziej znaczące firmy w branży konsolowej. Impreza została zlokalizowana na terenie kompleksu Nippon Convention Center, położonego na obszarze stolicy Japonii. Rolę głównego organizatora spełniało jak zwykle stowarzyszenie o nazwie Computer Entertainment Supplier’s Association.
Wszystko zaczęło się w miniony piątek od zamkniętych pokazów dla przedstawicieli prasy i biznesu. Dopiero w sobotę i niedzielę ekspozycję mogła podziwiać szeroka publiczność.
Przez trzy dni swoje najnowsze osiągnięcia prezentowało 75 wystawców, a wśród nich m.in.:
- Bandai
- Capcom
- Konami
- Microsoft
- Namco
- Sega
- Sony
- Square
- Tecmo
Warto zauważyć, że na liście nie znalazła się korporacja Nintendo, która organizuje własne targi – Space World.
Na stoiskach można było zobaczyć głównie gry na konsole PlayStation 2 i Xbox. Oto tytuły części pokazywanych produktów:
- Breakdown (Xbox)
- Dead or Alive 4 (Xbox)
- Dead or Alive: Extreme Beach Volleyball (Xbox)
- Devil Dice 3 (PlayStation 2)
- Devil May Cry 2 (PlayStation 2)
- Ferrari F355 (PlayStation 2)
- Final Fantasy X: Another Lord - The Lord of Future (PlayStation 2)
- Grand Heat (PlayStation 2)
- Mad Maestro 2 (PlayStation 2)
- Metal Gear Solid 2: Substance (PlayStation 2)
- NBA 2K3 (PlayStation 2)
- NHL 2K3 (PlayStation 2)
- N.U.D.E. (Xbox)
- Ratchet and Clank (PlayStation 2)
- Red Dead Revolver (PlayStation 2)
- Sega Sports Tennis 2 (PlayStation 2)
- Shinobi (PlayStation 2)
- Sly Cooper (PlayStation 2)
Poza tym demonstrowano również przeróżne urządzenia peryferyjne, współpracujące z wyżej wymienionymi platformami sprzętowymi.