Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 lipca 2004, 09:34

Derek Smart developerem Freespace 3?!

Praktycznie rzecz biorąc wszyscy miłośnicy gwiezdnych batalii znakomicie znają serię gier Freespace, autorstwa Volition Inc. oraz kojarzą pana Dereka Smarta, od lat uparcie rozwijającego cykl Battlecruiser (ostatnia jego odsłona nosi tytuł Universal Combat). Do tej pory praktycznie nic nie łączyło Freespace’a z tym jegomościem, jednakże już niedługo sytuacja ta może ulec diametralnej zmianie, ponieważ Derek Smart wyjawił na forum serwisu Adrenaline Vault, iż poważnie rozważa zakup praw do produkcji trzeciej części Freespace od upadającej firmy Interplay.

Praktycznie rzecz biorąc wszyscy miłośnicy gwiezdnych batalii znakomicie znają serię gier Freespace, autorstwa Volition Inc. oraz kojarzą pana Dereka Smarta, od lat uparcie rozwijającego cykl Battlecruiser (ostatnia jego odsłona nosi tytuł Universal Combat). Do tej pory praktycznie nic nie łączyło Freespace’a z tym jegomościem, jednakże już niedługo sytuacja ta może ulec diametralnej zmianie, ponieważ Derek Smart wyjawił na forum serwisu Adrenaline Vault, iż poważnie rozważa zakup praw do produkcji trzeciej części Freespace od upadającej firmy Interplay.

Jak na razie, przyglądając się kolejnym postom Smarta w wątku dotyczącym Freespace 3, mogę stwierdzić, iż sprawa jest jeszcze bardzo płynna – zero konkretów, ot wstępne rozważania - niemniej jednak Smart skontaktował się już z odpowiednimi osobami w sprawie licencji. Jaka będzie odpowiedź Interplay’u, i czy dojdzie do finalizacji przedsięwzięcia zobaczymy prawdopodobnie już wkrótce.

W chwili obecnej mogę jednie przekazać wam, jak Derek Smart, widzi nową część legendarnego Freespace’a. Otóż, z pewnością nie będzie to tak hardcore’owy sim jakim jest cała seria Battlecruiser, a raczej rozbudowany symulator kosmiczny ukierunkowany na taką rozgrywkę jaka miała miejsce w TIE Fighter, czy Freespace 2, jednakże z pewnymi zapożyczeniami z serii Battlecruiser. Derek wspomina o kontroli lotu przy pomocy myszy (prawdopodobnie coś na kształt Freelancera), rozbudowanej kampanii w której znalazłyby się także misje planetarne, bardzo ładnej, najwyższych lotów grafice 3D, a także stworzeniu wyglądu i budowy statków kosmicznych zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz. Co więcej stwierdza, iż byłby w stanie stworzyć ten tytuł w przeciągu 18 miesięcy... Czy tak się stanie? Zobaczymy...

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej