Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 sierpnia 2020, 13:37

autor: Adrian Werner

Cradle of Humanity drugim dodatkiem do X4: Foundations

Studio Egosoft zapowiedziało Cradle of Humanity, czyli drugi dodatek do kosmicznego symulatora X4: Foundations. Rozszerzenie zaoferuje nowe lokacje, misje i frakcje.

X4: CRADLE OF HUMANITY W SKRÓCIE:
  1. premiera pod koniec roku,
  2. nowe sektory i misje fabularne,
  3. dwie dodatkowe frakcje,
  4. nowe warianty rozpoczęcia kariery.

Pierwszy dzień wirtualnej wersji targów gamescom przyniósł zapowiedź X4: Cradle of Humanity, czyli dodatku do kosmicznego symulatora X4: Foundations. Ma to być rozszerzenie niesamodzielne, a więc wymagające podstawowej wersji gry. Premiera nastąpi pod koniec tego roku. Autorzy, czyli ludzie ze studia Egosoft, pokazali pierwszy zwiastun i udostępnili ponad sześciominutowy materiał z fragmentami rozgrywki.

Cradle of Humanity znacząco rozszerzy dostępną dla graczy przestrzeń, oferując bogaty wybór nowych sektorów. Wprowadzi także duży zestaw świeżych misji fabularnych. Do obecnych w grze frakcji dołączą dwie należące do tzw. Terran, czyli pochodzące z Układu Słonecznego. Każda z nich dysponować ma własną ekonomią, statkami, stacjami kosmicznymi oraz unikalnym uzbrojeniem.

Rozszerzenie wprowadzi także dodatkowe warianty rozpoczęcia rozgrywki, które zaznajomią nas z historią, kulturą i polityką nowych frakcji, jak również zaoferują możliwość spojrzenia z innej perspektywy na wydarzenia z X4: Foundations.

Dzięki rozszerzeniu dowiemy się też, co działo się w Układzie Słonecznym przez dekady, jakie upłynęły od zamknięcia bramy umożliwiającej skoki nadprzestrzenne. Ponadto twórcy obiecują, że w dramatycznych okolicznościach powróci dobrze znana fanom frakcja gwiezdnych piratów.

Wraz z premierą dodatku ukaże się aktualizacja 4.0 do X4: Foundations. Dzięki temu gracze za darmo otrzymają m.in. ulepszenia grafiki, takie jak dodanie efektu mgły wolumetrycznej. Ponadto patch wprowadzi opcję terraformowania planet.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej