futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 5 lipca 2014, 12:40

AMD zaprezentowało różnice między Mantle i DirectX

Podczas tegorocznego Computexu 2014 w Tajpeju AMD pokazało, jak sprawdza się nowa technologia Mantle w porównaniu z DirectX. Porównanie zaprezentowano na przykładzie benchmarku Star Swarm.

O Mantle – nowym API, czyli interfejsie do programowania aplikacji – usłyszeliśmy jeszcze we wrześniu ubiegłego roku. Technologia opracowywana przez AMD ma być sposobem na pełne wykorzystanie sprzętu w grach, stanowiąc kuszącą alternatywę dla DirectX czy OpenGL. Do tej pory nie mieliśmy jednak szansy zobaczyć, jak różnice pomiędzy tymi interfejsami sprawdzają się w praktyce. Podczas tegorocznego Computexu w Tajpeju na przykładzie Star Swarm mogliśmy zobaczyć, jak Mantle wypada w porównaniu do DirectX .

Filmik porównujący oba interfejsy możecie zobaczyć powyżej. Oba dema działają na dokładnie tej samej specyfikacji, z ośmiordzeniowym procesorem AMD FX-8350 oraz kartą graficzną Radeon R9 290X, na której DirectX 11 zapewnia bardzo niską (w niektórych momentach 2-4 FPS) liczbę wyświetlanych klatek na sekundę, Mantle z kolei działa płynnie (50-55 FPS). Trzeba jednak wziąć poprawkę na to, że Star Swarm – benchmark autorstwa studia Oxide Games, prezentujący możliwości silnika Nitrous – był tworzony z myślą o technologii Mantle i efektywnie wykorzystuje jego niskopoziomowość. W przypadku tytułów o diametralnie innej architekturze ten sam interfejs będzie działał znacznie gorzej.

Mantle ma być prostszą alternatywą dla twórców gier.

Technologia Mantle została ujawniona przez AMD we wrześniu ubiegłego roku. Ma ona w pełni wykorzystywać możliwości kart graficznych o architekturze Graphics Core Next i ułatwić deweloperom tworzenie multiplatformowych gier nowej generacji.

  1. Oficjalna strona internetowa AMD

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej