Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka Minions of Mirth (PC)
OkładkaMinions of Mirth (PC)

Minions of Mirth PC

Minions of Mirth to oryginalny program przeznaczony na platformy MS Windows oraz Mac OS X, łączący niezwykle rozbudowane pozycje typu MMORPG z klasycznymi, singlowymi grami cRPG.

RPG | fantasy | MOBA | RTS | zagraj za darmo | kooperacja | MMO

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Minions of Mirth Premiera PC

4lutego2006

producent: Prairie Games, Inc wydawca: Prairie Games, Inc Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

Gry podobne do Minions of Mirth

Tibia

Ultima Online

Dark Age of Camelot

Minions of Mirth to oryginalny program przeznaczony na platformy MS Windows oraz Mac OS X, łączący niezwykle rozbudowane pozycje typu MMORPG z klasycznymi, singlowymi grami cRPG. Występuje w dwóch wersjach – darmowej i premium, przy czym pierwsza oferuje znacznie uboższą paletę możliwości i udostępnia jedynie tryb online (bez konieczności uiszczania miesięcznego abonamentu), a z kolei pełna, komercyjna wersja pozwala zarówno na toczenie epickich bojów w sieci z graczami z całego świata, jak i na spokojną, subtelną zabawę w domowym zaciszu (wariant single player). Ideowo omawianej pozycji najbliżej do sławnego Neverwinter Nights, który także zawierał dopracowany tryb single oraz „trwałe światy” w trybie wieloosobowym („Persistent Worlds”).

Tytuł utrzymany jest w standardowej, niezbyt nowatorskiej konwencji fantasy, czerpiącej garściami z osiągnięć Tolkiena, D&D czy Warhammera. Mamy tutaj więc początkowo dwanaście różnych ras, podzielonych na jasną (Fellowship of Light) i ciemną (Minions of Darkness) stronę mocy. Nie ma pod tym względem żadnej rewolucji, zarówno dobre rasy (ludzie, elfy, krasnoludy, tytani itd.), jak i złe (mroczne elfy, gobliny, orki, ogry - dostępne tylko w wersji premium), czy neutralne (których przedstawiciele występują po obu stronach konfliktu, np. drakkeny czy gnomy) opierają się na starych, sprawdzonych pomysłach i niewiele jest tutaj świeżości. Bardzo interesująco za to prezentuje się trzecia siła – po wypełnieniu konkretnych zleceń zostaje odblokowana opcja gry potworami. Zwiększa to oczywiście motywację graczy do wypełniania kolejnych zadań i nadaje rozgrywce nieco kolorytu. Każda nacja odpowiednio modyfikuje zestaw parametrów, co z góry predestynuje wybór odpowiedniej klasy postaci. Tych z kolei jest w sumie szesnaście, część dostępna dla wszystkich (wojownik, mag, kapłan, druid itd.), a część jedynie dla osobników praworządnych (paladyn, bard, mnich, łowca) lub chaotycznych (rycerz zagłady, zabójca, nekromanta). W sumie wybór jest bardzo szeroki, a gdy nadmienimy jeszcze, że gracz ma możliwość stworzenia i prowadzenia całej drużyny (do trzech herosów dla wersji freeware, do sześciu dla premium) i łączenia się w sojusze z innymi graczami (maksymalnie 36 bohaterów w party), szybko dostrzegamy bogactwo merytoryczne Minions of Mirth. Tym bardziej, że świat gry jest bardzo obszerny, składa się łącznie z 14 obszarów o znacznych rozmiarach, po brzegi wypełnionych miastami, NPC oferującymi questy oraz potworami.

Wersja komercyjna dodatkowo oferuje szereg ciekawych dodatków. Nasze postacie mogą skorzystać z wieloklasowości, polegającej na zdobywaniu poziomów doświadczenia w innej niż pierwotnie wybranej klasie, co oczywiście owocuje zupełnie nowymi umiejętnościami i możliwościami (łączymy maksymalnie 3 klasy, osiągając do 100 levelu w każdej). Znacznie poszerzona zostaje także baza danych przedmiotów, umiejętności oraz czarów. Istnieje możliwość posiadania pupilka, czyli popularnego peta. Możemy go dowolnie uzbrajać i tresować wedle własnego uznania. Posiadacze pełnej wersji mogą również zakładać własne, prywatne światy oraz korzystać z dedykowanych serwerów PvP oraz Premium, wszystko oczywiście bez płacenia jakiegokolwiek abonamentu. Co ciekawe, jeśli aktualnie prowadzimy rozgrywkę w trybie single, możemy bez kłopotu korzystać z opcji prowadzenia rozmów online, z graczami będącymi w danej chwili na serwerze multi. Całość obrazuje szata graficzna oparta na silniku Torque Game Engine (bazującym na engine Tribes 2) – odznacza się ona m.in. dopracowanym systemem odwzorowywania warunków pogodowych. Wreszcie, program kompleksowo szeroko korzysta z języka programistycznego Python i jest bardzo podatny na wszelkiego rodzaju modyfikacje, dodatki i rozszerzenia, co ponownie przywodzi na myśl sławne Neverwinter Nights.

Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007

Tryb gry: massive online multiplayer   Tryb multiplayer: Internet  

Wymagania wiekowe Minions of Mirth: 12+