Sid Meier's Civilization VI
Sid Meier's Civilization VI
Sid Meier's Civilization VI Game Box

Sid Meier's Civilization VI

Gra Strategiczna 2K Games

Data premiery gry: 21 października 2016

Szósta odsłona legendarnego cyklu turowych strategii, pozwalających na pokierowanie wybraną cywilizacją na przestrzeni kilku tysięcy lat jej rozwoju. Za powstanie gry odpowiada tradycyjnie studio Firaxis Games, a patronat nad produkcją objął sam twórca serii, Sid Meier. Pod względem mechaniki, Civilization VI łączy sprawdzone rozwiązania poprzednich części cyklu, jednak w grze pojawiło się także kilka rewolucyjnych zmian. Najważniejszą z nich stanowi nowy sposób rozwijania miast, które teraz zajmować mogą więcej niż jedno pole i składać się z czterech rodzajów dzielnic: przemysłowej, naukowej, handlowej oraz wojskowej. Modyfikacji uległ system rozwoju technologii, w którym do każdego wynalazku przypisany został dodatkowy miniquest, zapewniający przydatną premię. Istotne zmiany dotknęły także system dyplomacji oraz mechanikę walki, łagodzącą nieco obostrzenia wprowadzone w piątej części serii. Całość uzupełnia tradycyjnie rozbudowany i w pełni konfigurowalny tryb wieloosobowy.

Więcej informacji o: Sid Meier's Civilization VIstrategiczne4Xekonomicznemultiplayersandboxstrategiczne wojenneturowe .

Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry
Sid Meier's Civilization VI - poradnik do gry

poradnik do gry24 listopada 2016

Poradnik do gry Civilization VI opisuje dokładnie mechaniki rozgrywki oraz zawiera liczne praktyczne porady. W opracowaniu znalazły się opisy wszystkich nacji, budynków, badań naukowych i ideologicznych, a także systemów zarządzania i ekonomi.

Sid Meier's Civilization VI - kompendium wiedzy / FAQ
Sid Meier's Civilization VI - kompendium wiedzy / FAQ

kompendium26 marca 2017

Niniejszy artykuł zawiera kompendium wiedzy o grze Sid Meier's Civilization VI, czyli kolejnej odsłonie kultowego cyklu strategii turowych, powstałej w założonym przez samego Sida Meiera studiu Firaxis Games. Zawarte tu informacje będą przez nas systematycznie uaktualniane - nie tylko przed premierą gry, ale także po jej rynkowym debiucie.

Recenzja gry Sid Meier's Civilization VI - o jedną turę od ideału
Recenzja gry Sid Meier's Civilization VI - o jedną turę od ideału

recenzja gry25 października 2016

Światowa premiera 21 października 2016. Czy Civilization VI oferuje więcej na starcie niż wydana kilka lat temu „piątka”? Z pewnością. Nie oznacza to jednak, że autorom udało się dobić do poziomu poprzedniej odsłony z dodatkami. Prawie ideał, ale „prawie” robi różnicę.

Recenzja dwóch DLC do Civilization VI – Polska to miły dodatek, ale czemu tyle kosztuje?
Recenzja dwóch DLC do Civilization VI – Polska to miły dodatek, ale czemu tyle kosztuje?

gramy dalej29 grudnia 2016

Światowa premiera 21 października 2016. O jedno DLC za daleko. Dwa pierwsze płatne rozszerzenia do Civilization VI nie są złe, szczególnie cieszy Polska jako nacja, ale ich cena zupełnie nie przystaje do zawartości.

Wieści ze świata (Torment: ToN, Fallout Shelter, Civilization VI) 29/3/2017
Wieści ze świata (Torment: ToN, Fallout Shelter, Civilization VI) 29/3/2017

wiadomość29 marca 2017

Dziś piszemy o patchu 1.0.2 do Torment: Tides of Numenera i darmowej zawartości, która trafi do tej gry w przyszłości, o wypuszczeniu Fallout Shelter na Steamie oraz o premierze dodatku z Persją i Macedonią do Sid Meier’s Civilization VI, udostępnionego razem z dużą aktualizacją wiosenną. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Sid Meier's Civilization VI - Macedonia kolejną cywilizacją
Sid Meier's Civilization VI - Macedonia kolejną cywilizacją

wiadomość23 marca 2017

Wkrótce gra strategiczna Sid Meier's Civilization VI doczeka się kolejnego narodu. Tym razem będzie to dowodzona przez Aleksandra Wielkiego Macedonia.

Persja nową cywilizacją w Civilization VI
Persja nową cywilizacją w Civilization VI

wiadomość21 marca 2017

Firaxis Games przedstawiło Persję, która będzie kolejną nową nacją wprowadzoną do Sid Meier's Civilization VI. Na czele cywilizacji stanie Cyrus II Wielki, a jej unikalną jednostką będą Nieśmiertelni. Państwo Cyrusa skupiać ma się na podbojach militarnych oraz rozwoju kultury.

Najlepsze gry 2016 roku – 16 ulubionych tytułów redakcji
Najlepsze gry 2016 roku – 16 ulubionych tytułów redakcji

artykuł6 stycznia 2017

Redaktorzy i współpracownicy serwisów GRYOnline.pl i tvgry.pl wybrali najlepsze ich zdaniem gry minionego roku. Oto kilkanaście pozycji, które najbardziej przypadły nam do gustu.

Komentarze Czytelników (332)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
05.11.2016 14:57
-1
odpowiedz
beyu
3
Legionista

Uważajcie na klucze kolekcjonerskie na allegro :)

08.11.2016 07:49
odpowiedz
1 odpowiedź
Baggyb
3
Junior

Właśnie kupiłem CIV 6 na gamerjar.com Najlepsza cena znalazłem.

post wyedytowany przez Baggyb 2016-11-08 07:49:38
08.11.2016 11:58
odpowiedz
adampzb2
2
Junior

po rozegraniu paru partii można już chyba ocenić. gra zapowiada się dobrze ale raczej za jakieś 2 lata. teraz przypomina jakaś okrojona podstawowa wersje i pewnie po wydaniu paru patchy i dlc będzie przypomina pełnoprawny produkt. narazie wiele błędów i brak podstawowego mechanizmu gry czyli dyplomacji (jedyny dialog jaki mogę przeprowadzić to obietnica nieszpiegowania) w dodatku bardzo utrudniono wypowiadanie wojen bo trzeba mieć naprawie solidne podstawy żeby nie przegrać 2 tury po wypowiedzeniu wojny a złe stosunki czy potępienie nie wpływają zbytnio na zmianę kary a szkoda bo czasem ze strategicznego punktu widzenia (dostęp do nowo odkrytych surowców) przydałyby się jakieś dodatkowe opcje dzięki którym możemy zaatakować bez ogromnych konsekwencji. fajna opcja z automatycznymi budowami dróg ale znów pomysł z inżynierami którzy jako jedyni mogą naprawiać splądrowane pola lub budowniczymi którzy maja określona liczbę "użyć" jest slaby w początkowych fazach gry lepiej się modlić żeby barbarzyńcy nie zaczęli nas masowo atakować (nie da się ich ostrzelać z miasta, trzeba ulepszać mury) daje 9 i czekam na rozwój a teraz wracam do piątki

09.11.2016 20:56
odpowiedz
2 odpowiedzi
Errox
23
Centurion
7.0

Na obecną chwilę bym nowej civki nie kupował, 230zł to mocno przesadzona cena jak na to co dostajemy. Gra ma duży potencjał, jednak jest zbyt okrojona z zawartości, jest jeszcze sporo błędów, Si w tej grze to porażka. Podsumowując przyjemna gra jednak brakuje jej dużo do ideału, jeśli ktoś szuka w tej grze wyzwania jako strateg nie znajdzie w niej tego.

10.11.2016 20:36
odpowiedz
Pols
17
Legionista

Po blisko 60h, kilku partiach i kilku tysiącach tur uważam, że najbardziej optymalny poziom to "król" - wszystko poniżej to zabawa dla gracza, która się nudzi po 100 turach (kiedy wiesz, że i tak wygrasz), a wszystko powyżej to AI na sterydach trudnych to przeskoczenia (szczególnie na początku rozgrywki).

Do nowych minusów dodam:

- b mała różnorodność jednostek, nie dość, że ogólnie jest ich mało to unikalnych dla cywilizacji jest bardzo mało (brak np łuczników walijskich u Brytanii)
- zbyt szybko odkrywasz nowe technologie czasem przeskakujesz z nich z jednej na drugą nie mając okazji w ogóle skorzystania z nich

Zmieniam zdanie co do wielkości map: nauczony wielkimi mapami z Civ4-5 tutaj im większa tym później ją jesteś w stanie zagospodarować. Na 5-6 żywych przeciwników na mapie "kontynenty (mapa olbrzymia)" wielu z nas ma po 8-9 miast na poziomie 16-17 a przed nami drugie tyle na zagospodarowanie, a rok 1900.

Ogólnie gra wymaga dobrego solidnego patcha. Po tych 60h znudziła mi się rozgrywka i monotonia, tym samym gra czeka na lepsze czasy.

11.11.2016 11:40
2
odpowiedz
hellzero
6
Junior
4.5

Wszystkie "super" innowacje powodują, że zwyczajnie nie chce się grać. Według twórców miało być więcej i lepiej tego co dobre, a jest dokładnie odwrotnie. Mapy są ciasne, i jakoś tak zabudowane, że jeszcze przed rozpoczęciem naszej ery nie ma już miejsca, żeby stawiać nowe miasta Dyplomacja to kpina. Zachowanie AI są co najmniej dziwne - przyjazne mi Niemcy, atakują mnie bez zapowiedzi, choć ich armia jest nieporównywalnie mniejsza i już po kilku turach płaczą po stracie kolejnego miasta. Handel to kolejny absurd. Wcześniej dobra luksusowe wymieniało się jeden do jeden bez problemu, teraz nie ma opcji. Dlaczego po otwarciu panelu miasta od razu nie widać jak są obsadzone heksy naszymi mieszkańcami? To jakiś absurd, że zamiast uprościć interfejs, jakby specjalnie go utrudniono. Myszka śmiga dodatkowe kilometry, żeby zamykać okienka których jest tu sporo. Szpiegostwo, też niespecjalnie wciąga.
Największym jednak zastrzeżeniem jest wprowadzenie nowego sposobu działanie robotników- 3 użycia i znikają. Powoduje to sytuację w której jeżeli nie grasz agresywnie i nie wojujesz cały czas nie masz po prostu co robić. Wybierasz budowanie i "następna tura", wybierasz badania i "następna tura", wybierasz jeszcze kilka nie specjalnie interesujących rzeczy i "następna tura". Gra sama gra. I po 10 następnej turze zastanawiasz się co ciekawego w CIV5 się dzieje.
W w/w Cywilizacji 5 mam nastukanych prawie 600 godzin, a tu nie mogę się zmusić, żeby dojść do końca jednej rozgrywki. O słabej grafice, braku ruin, nie przesuwającej się kamerze podczas nie naszej tury tam gdzie coś się dzieje, dziwnym podbijaniu miast na raty, panelu miejski, budowie dróg nie wspomnę. No i ta cena - chyba na głowę upadli.

post wyedytowany przez hellzero 2016-11-11 11:46:34
11.11.2016 12:47
odpowiedz
Jaro89
13
Legionista

Pytanie. Gram w Civ i nie mam żadnych umów o otwartych granicach. Moja jednostka zwiadowców weszła jakoś na teren Norwegii i pojawił się komunikat że Norwegia nie pozwala na przemieszczanie moich jednostek na ich terenie i że moja jednostka została przesunięta poza ich granice. 4 jednostki wojowników chodzą sobie po moich polach i nie umiem zrobić tego samego :D Da się ich jakoś wyrzucić bez wojny?

18.11.2016 03:01
odpowiedz
bosski roman
3
Junior

Moje wrażenie po pierwszych kilkunastu turach i pierwszym odpaleniu jest takie że 6 czerpie wiele rozwiązań z poprzedniczki. Z dalszymi komentarzami się wstrzymam dopóki nie spędzę błogiego weekendu z tym tytułem.

23.11.2016 18:31
odpowiedz
Jaro89
13
Legionista

Jakieś info o DLC? Nie wiem co jest nie tak z tą grą. Wydaje się, że wszystko w niej gra jak należy. Można się oczywiście szarpać o poziom trudności i o dyplomacje ale ogólnie to co gra prezentuje wydaje się sensowne, a jednak są jakieś braki. Nie wiem nie potrafię dograć żadnej gry do końca. Może nie chodzi o jakieś ubytki gry. Może po prostu CIV się przejadła? Mam z tą grą problemy, których nie potrafię określić :) Pytam o DLC bo może one coś zmienią.

28.11.2016 15:18
odpowiedz
1 odpowiedź
Demii
5
Legionista
8.0

Ktoś coś wie co z tą Polską w DLC? Już z tego co wiem był jakiś update mały.

28.11.2016 15:30
-1
odpowiedz
Kerdia
3
Legionista

Gry na PC w wersji PL, wejdź a chomika kerdia922 :)

04.12.2016 19:09
-1
odpowiedz
Wodzuu
21
Centurion
9.0

Gra ktoś przez Evolve? Bo gram z kolegą i jest petarda :)

06.12.2016 17:08
odpowiedz
upi00r
11
Chorąży

Jeśli idzie o DLC, to wygląda na to, że szykują się z wydaniem dwóch jeszcze przed Świętami. Przynajmniej tak można wnioskować na podstawie danych z https://steamdb.info/app/289070/history/ . Jeśli nie wydadzą do następnego czwartku, to pewnie najwcześniej dopiero w drugim tygodniu następnego roku.

11.12.2016 05:22
2
odpowiedz
elbit
35
Chorąży
3.0

Kolejna seria zabita przez konsole. Kasa rządzi - gra zrobiona by współczesny 12latek mający przesyt wrażeń ogarnął. Siłą Cywilizacji było odwzorowanie rozwoju... cywilizacji. To jest kolejna turówka, do zwymiotowania kolorowa i groteskowa. Miasta na pół państwa (to już nie miasta, ale 'bazy'), absurdalne zachowanie oponentów zabijające klimat (nastaw się na bezmyślną rozwałkę jak w rtsie). I ta cena... żart.

11.12.2016 15:16
2
odpowiedz
mians
10
Legionista
3.5

szkoda. lipa wyszła.
lipa 1. mapa - nieczytelna i strasznie tłoczna
lipa 2. słabe sztuczna inteligencja
lipa 3. słabe i małe mapy
lipa 4. nie działają stosunki międzynarodowe- wymiana i umowy
lipa 5. małe znaczenie surowców strategicznych w zasadzie można nie ich nie mieć a i tak wygrać
lipa 6 drzewo technologiczne słabe
dobry pomysł to łączenie jednostek
FAKT: civ4 byla najlepsza ale brakowało heksów i nieograniczone łączenie jednostek w mega wielkie armie

17.12.2016 08:19
1
odpowiedz
makensisvp
1
Junior

Ktoś jeszcze gra w ten crap? Próbowałem na innym poziomie i z wyłączeniem kilku metod zwycięstw. Po kilku godzinach gra robi się bezsensowna. Komp cały czas mnie atakował, zapełnił wszystkie heksy wojskiem i nie oddał ani jednego strzału na stolicę. Kto tu pracował na sztuczną inteligencją. Poza tym nawracanie jest wkurzające. Trzeba wywołać wojnę, aby w końcu komp przestał przysyłać swoich apostołów na własny teren. A techy? W roku 1000 AD miałem łódź parową i erę przemysłową. Poszedłem na najprostszą taktykę - wykonuj tylko techy, które mają speeda z zadań. To jest normalnie parodia starej dobrej civki.

21.12.2016 16:30
odpowiedz
Jaro89
13
Legionista

No i jest Polska. Czas zbadać :)

23.12.2016 00:21
odpowiedz
1 odpowiedź
Jaro89
13
Legionista

Ehh.... Polska w CIV5 to być może była najlepsza nacja w grze a na pewno jedna z lepszych. Tutaj w CIV6 Polska jest państwem nieco słabszym takie w sumie do wszystkiego i do niczego. Cechy Polski sugerują grę na zwycięstwo religijne lub kulturowe. Czyli nie dla mnie. Ja wolę wygrać wojskowo lub naukowo :) Nie mniej Polską można fajnie kasę robić w tej grze. Spore wsparcie do handlu i w każdym ustroju jedna karta wojskowa zamieniana jest na dziką kartę co powoduje, że można dopompować więcej gospodarczych ustrojów. W przypadku Civ6 jednak nadal nie ma kluczowych zmian w rozgrywce przez co nadal jest nijako ;/

30.12.2016 23:29
-2
odpowiedz
1 odpowiedź
yakaart
10
Chorąży
8.5

Grałem we wszystkie części Civilization, trochę zmian w stosunku do poprzedniej części ale te zmiany powodują że według mnie to najlepsza część serii. 8,5/10

31.12.2016 13:27
odpowiedz
lolnox
5
Junior

tragedia, myslalem ze 2K to jakas marka a tu zonk. Zakupilem gre i pobralem przez steam i nie dziala multiplayer nie moge dolaczyc do zadnej rozgrywki, reinstalacje usuwanie reczne pozostalosci po grze nic nei daje. Napisalem do 2K i tydzien bez odzewu juz tak samo na steam etc. Ostatni raz kupilem od nich civke kazde nastepne bede piracic bo jesli ktos liczy byle by kupili i miec juz ich gdzies to ja mam ich tez juz gdzies. Pozdrawiam

02.01.2017 20:37
-1
odpowiedz
roswell1912
19
Chorąży

Jakieś to dziwne, gracze piszą że szybko się rozwijają natomiast ja mam rok 1700 ledwo arkebuzerów mam, a przeciwnicy już pancerniki i lotniska

12.01.2017 12:22
odpowiedz
NoYoN
3
Junior
5.0

Coraz prostsze i głupsze te gry Sid Meiera... Szkoda, to była moja ulubiona seria... Gra nie jest AŻ tak zła, lecz w porównaniu do np. Civ 2, to jak porównać malucha (Civ6) do promu kosmicznego (Civ2).

12.01.2017 14:10
odpowiedz
Kwakin
2
Legionista
5.5

Mam mieszane uczucia do tego tytułu.
Civ5 zrobiła na mnie ogromne wrażenie i spędziłem nad nią kilkadziesiąt godzin - miałem zatem ogromny apetyt na civ6.
Rozczarowałem się nią jednak z kilku zasadniczych powodów:
- grafika jak dla 7-latków (moje dzieci oglądają podobne bajki w TV) i ta durna animacja postaci, która nachalnie atakuje mnie co kilka tur; wizualizacja cudów na mapie fatalna i jeszcze jeden cud to jeden heks - mimo, że w rzeczywistości mógł zajmować 10m2;
- rozbudowane miasta, które zajmują kilka heksów na mapie to jakaś porażka - gdyby to przeskalować na prawdziwą mapę, oznaczałoby to, że jedno miasto zajmuje obszar średniej wielkości kraju - co jeszcze bardziej obniża realizm tej gry;
- czas w tej grze jest jakiś przeskalowany - jest XIX wiek, a w moich miastach brak połowy potrzebnych budynków;
- irytuje mnie sytuacja, kiedy nacja, z pozoru nie agresywna, wypowiada mi wojnę, mimo, że ją do tego w żaden sposób nie sprowokowałem i nawet moje miasta są od niej oddalone o wiele heksów - w ciągu kilkunastu tur ją niszczę i zastanawiam się po co jej to było i jaki debil ustawiał AI w tej grze; w ogóle dyplomacja pozostawia wiele do życzenia;
- cena - żałuję tych wydanych pieniędzy na tego średniaka - mogłem poczekać aż będzie przecena - człowiek uczy się na błędach;
Spróbuję przysiąść jeszcze raz do tej gry, ale na dzień dzisiejszy "Oj Miećka, kiepsko z tobą, oj kiepsko".

12.01.2017 15:12
odpowiedz
Sinic
151
Senator

1 - grafika zawsze znajdzie zwolennikow i przeciwnikow. Od dawna Civka robila się coraz bardziej "bajkowo kolorowa" i trudno było oczekiwać czegos innego. Mi za bardzo to nie przeszkadza, nawet się podoba, ale w tym wypadku kwestia gustu i trudno arbitralnie to oceniac.
2 - zawsze de facto pojedyncze miasta zajmowaly "caly kraj" bo przecież te wszystkie pola obok stanowily ich czesc. Tam pracowali mieszkancy, musiales je chronić, zniszczenia oddzialywaly na miasto. Teraz zwyczajnie jest to wyraźniej widoczne na mapie i tyle. Wczesniej to były farmy i kopalnie a teraz dodatkowo stawiasz tam te cale dzielnice.
3 - czas w grze zawsze był "przeskalowany" i ten zarzut jest absurdalny. Przede wszystkim zależy to od ustawienia trudności, oczywiście również od tego jak grasz. Jedni opisują jak szybko maja wszystko, za szybko, inni narzekają jak pozno. Wiec ostatecznie wygląda na to, ze jest wszystko jak najbardziej w porządku w tej kwesti i narzekacze narzekają bo lubia narzekac... ;)
4 - dyplomacja zawsze lezala w civkach od początku i to się nie zmienia. I tyczy się to wlasciwie wszelkich strategii. Ale jest i tak lepiej niż w wielu innych grach i trzeba to jakos przeboleć. Najwyrazniej przerasta ta kwestia programistow.
5 - dlatego ja jeszcze nie kupiłem i pewnie poczekam ze 2-3 lata az wydadzą pelna gre. Bo kupic kupie jako iż serie lubie i sprobowac ta czesc mam zamiar. Jednak na tym etapie nie widze jeszcze sensu.

31.01.2017 21:40
-1
odpowiedz
lolnox
5
Junior

grupa utworzona by latiwej rozgrywac multiplayer :D
https://www.facebook.com/groups/1842145582738038/

04.02.2017 11:48
odpowiedz
Jaro89
13
Legionista

Co jakiś czas próbuje wracać do gry i za każdym razem w pewnym momencie mnie gra zaczyna denerwować. Ale jest kilka rzeczy, które powinno być zmienione. Nastawienie na religię. Irytuje, że komputer każdym państwem lata misjonarzami po mapach i spamuje. Każdy jeden komputer tak gra. W samej rozgrywce przydałoby się casus belli roszczenia terytorialne by można było odzyskać stracone ziemię w wojnie. I co mnie wkurza to to że jak jakiś komputer wypowie wojnę to ja mogę się tylko bronić bo jak przejmę mu miasto to już jestem ten zły. Kurczę komp mnie zaatakował nie chciał rozmawiać o pokoju i dopiero jak przejąłem jego miasto wysunął prośbę o pokój. I cały świat mnie nienawidzi bo mu jedno miasto odebrałem.

06.02.2017 21:09
2
odpowiedz
Cyfrowy Baron
49
Centurion
5.0

Gra jest nużąca. Brakuje jej klimatu poprzednich części. Zabrakło zbyt wielu elementów. Nie można na przykład kolejkować budowli w mieście. Status miasta jest nieczytelny. Aż nie chce mi się wymieniać wszystkich minusów. Gra za bardzo poszła w stronę Endless Legend.
To mi wygląda na jakąś niedoróbkę. Ta gra wymaga olbrzymich zmian zanim będzie można cieszyć się rozgrywką.

09.03.2017 14:50
odpowiedz
Linuksiarz
0
Junior

Syf, kiła i mogiła. Tyle mogę powiedzieć o tej produkcji. Żałuje każdego grosza wydany na ten syf.

12.03.2017 17:11
1
odpowiedz
lukstoj
1
Legionista
6.0

Grałem w poprzednie wersje cywilizacji, ale o tej mogę wypowiedzieć się, że jest to gra zrobiona na pałę. aczkolwiek wprowadza ciekawe zmiany m.in ciekawy jest system rozwoju gospodarki. Aby wyprodukować np. bazar potrzebna jest nam wydzielona placówka handlowa (dzielnica) w której możemy budować sklep, giełdę , bank itp. Dotyczy to się wszystkich budynków. do zalet mogę zaliczyć łączenie jednostek. może teraz wady. AI moim zdaniem jest niedopracowane. System dróg - otóż dróg nie budujemy w cale, budują nam kupcy, którzy przemieszczają się z automatycznie miasta do miasta. System dróg w zasadzie nic nam nie dają. Zbyt szybkie odkrywanie technologi na normalnym poziomie trudności, niektórych z nich nawet nie wykorzystamy. Twórcy musza poprawić bilans między odkrywaniem technologi a produkcją jednostek jak i budynków. Stosunki między narodowe - Gdy jesteśmy z jakimś państwem w zaprzyjaźnionych relacjach to po jakimś czasie wypowiadają nam wojnę, lub potępiają nas. System wymiany towarów międzynarodowej - o wymianie towarów powiem, że jest niedopracowany. Z jednym państwem chciałbym prowadzić handel zagraniczny określonym towarem a oni chcą w zamian 3x więcej dóbr. hehe. po 100 turach gra się nudzi i nuży. Cena tej gry to jakaś patologia. 50 zł to może bym dał za tę grę. Byłoby fascynujące gdyby w tej grze dodali okres przejściowy między odkrytymi wszystkimi technologiami a nowymi i w dodatku na innej planecie. Np budujemy statek kosmiczny i wylądowaliśmy na innej planecie i tam zaczynamy kolonizować nieznaną nam planetę. Jakby połączyć cywilizację V z Sid Meier's Civilization: Beyond Earth

16.03.2017 10:12
odpowiedz
zarci
2
Junior
9.0

Gra fajna... Nie mam uwag, poza sztuczną inteligencją, a właściwie jej brakiem. Niestety głupota SI uniemożliwia cieszenie się rozgrywką w późniejszym etapie.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze