The Quest Game Box

The Quest

Gra RPG Redshift

Data premiery gry: 20 lutego 2009

Opracowana przez studio Redshift pierwszoosobowa gra RPG, należąca do klasycznego gatunku tzw. dungeon crawlerów. Akcja The Quest przenosi nas do typowej krainy fantasy i obsadza w roli agenta, którego zadaniem jest zdemaskowanie spiskowców, próbujących przejąć władzę w królestwie. Kontrolowana przez nas postać należeć może do jednej z pięciu ras i z góry narzuconej bądź własnoręcznie określonej profesji. Podczas zabawy przemierzamy rozległy świat o otwartej strukturze, gęsto wypełniony zróżnicowanymi zadaniami fabularnymi, a także prawdziwym bogactwem przedmiotów, postaci oraz zróżnicowanych potworów. Akcję obserwujemy z oczu bohatera, a ruch postaci odbywa się w sposób skokowy (z możliwością obrotu o 90 stopni), niczym w klasykach gatunku pokroju serii Dungeon Master. Walka z wrogami odbywa się w czasie rzeczywistym i wymaga nie tylko odpowiednio rozwiniętych atrybutów i ekwipunku, ale także pewnej dozy zręczności.

Więcej informacji o: The Questrpgdungeon-crawlerfantasyFPP .

The Quest - trailer

The Quest - trailer [1:39]

Zwiastun gry The Quest przeznaczonej na PC oraz urządzenia mobilne z systemem iOS.

Najlepsze mobilne gry RPG 2016 roku
Najlepsze mobilne gry RPG 2016 roku

wiadomość29 grudnia 2016

W piątym odcinku naszego cyklu podsumowującego mijający rok omawiamy najlepsze naszym zdaniem mobilne gry RPG ostatnich dwunastu miesięcy.

The Quest - oldskulowe RPG wreszcie na Androidzie
The Quest - oldskulowe RPG wreszcie na Androidzie

wiadomość2 listopada 2016

Siedem lat po premierze na iOS-ie wreszcie doczekaliśmy się androidowej wersji The Quest, czyli jednego z najlepszych mobilnych RPG-ów w historii, odwołującego się do pecetowych klasyków.

The Quest - godny spadkobierca pecetowych klasyków (najlepsze mobilne RPG #10)
The Quest - godny spadkobierca pecetowych klasyków (najlepsze mobilne RPG #10)

wiadomość22 lutego 2016

W kolejnym odcinku naszej serii omawiającej najlepsze mobilne gry role-playing przypominamy The Quest, czyli ogromne RPG, wzorowane na pecetowych klasykach z lat 80. i 90. ubiegłego wieku.

PC
iOS
AND

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
23.02.2016 21:44
-1
Gambrinus84
75
GOL

Grałbym, gdyby nie brak drużyny. Przez to gra jest zbyt prostacka, jeśli chodzi o taktykę:(

24.02.2016 20:27
-1
odpowiedz
upi00r
11
Chorąży
9.5

Zajebista gra. Otwarty świat z miastami/wioskami, a nie tylko lochy. Wbrew temu co jest w opisie, walka toczy się w turach a nie w czasie rzeczywistym. Gra się przyjemniej niż w "Might and Magic X: Legacy".

04.06.2016 12:48
-1
odpowiedz
ashanazai
30
Centurion
7.5

gra dobra, przypomina mi stare dobre Might and magic 6 - mój pierwszy rpg na pc-ta. Niestety ocena trochę niższa za błędy, np. w krypcie - drugie miasto gdy jedna kobieta prosi o ratunek jej ojca. Na plus można zaliczyć zmienne warunki pogodowe, co zaskakuje przy grze z taką grafiką, grywalność też jest dobra. Podobno wyszedł już dodatek - będę musiał go sprawdzić.

17.12.2016 22:15
-1
odpowiedz
Fidrek
3
Legionista

Zagram ;)

08.02.2017 21:53
odpowiedz
drenz
34
Konsul
7.5

Bardzo sympatyczny RPG w starym stylu. Podstawka to ponad 30 godzin solidnej rozrywki. Z dodatkiem "Islands of Ice and Fire" miałem 50h na liczniku.

PLUSY:
- zróżnicowane zadania poboczne
- wybory gracza nie są pozorne. Kilka razy efekt mojej decyzji mnie zaskoczył
- duża ilość wyposażenia, zaklęć, mikstur
- wiele możliwości rozwoju postaci
- wielu zróżnicowanych przeciwników
- wyposażenie z czasem się psuje - trzeba je nierzadko reperować
- crafting mikstur oraz nakładanie zaklęć na zwoje czy różdżki lub wyposażenie
- przejrzysty interfejs
- można grać po zakończeniu głównego wątku
- często w promocjach i ma karty. Gra od fanów dla fanów.
- ręcznie rysowana grafika 2D ma swój urok...

MINUSY:
-... choć jest też prostacka, ale w sumie tak szybko się nie zestarzeje jak odpowiedniki w 3D. Ogólnie najlepiej potraktować grafikę umownie :)
- główny wątek
- projekt zadań. Przechodząc przez jakąś krainę nie ma w niej wejścia do podziemi, które się pojawiają w późniejszym czasie, gdy zagadamy do jakiejś postaci, która zleci nam np. zbadanie tych podziemi. Albo dopiero po rozmowie z jakimś NPC pojawia się drabina, dzięki której zejdziemy na dół. Brak mi formy, która była w Gothic 3, gdzie przy okazji wykonaliśmy zadanie, nie biorąc na nie wcześniej zadania. Ograniczyłoby to latanie w jedną i drugą stronę.
- animacje
- łatwa

Dodam jeszcze, że muzyka może z czasem nudzić, ale nie jest taka zła. Idzie się przyzwyczaić pomimo skromnej ilości utworów, choć nie polecam kupna ścieżki dźwiękowej. Walka odbywa się w systemie turowym, jest bardzo uproszczona i jakoś nie stanowi wyzwania, chyba, że otoczy nas ze wszystkich stron zgraja silnych przeciwników...

Jak najbardziej polecam, szczególnie osobom, które kiedyś zagrywały się w serie Wizardry czy Might & Magic. 7,5/10