Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS
The Quest Game Box

The Quest

Gra RPG Redshift

Data premiery gry: 20 lutego 2009

Opracowana przez studio Redshift pierwszoosobowa gra RPG, należąca do klasycznego gatunku tzw. dungeon crawlerów. Akcja The Quest przenosi nas do typowej krainy fantasy i obsadza w roli agenta, którego zadaniem jest zdemaskowanie spiskowców, próbujących przejąć władzę w królestwie. Kontrolowana przez nas postać należeć może do jednej z pięciu ras i z góry narzuconej bądź własnoręcznie określonej profesji. Podczas zabawy przemierzamy rozległy świat o otwartej strukturze, gęsto wypełniony zróżnicowanymi zadaniami fabularnymi, a także prawdziwym bogactwem przedmiotów, postaci oraz zróżnicowanych potworów. Akcję obserwujemy z oczu bohatera, a ruch postaci odbywa się w sposób skokowy (z możliwością obrotu o 90 stopni), niczym w klasykach gatunku pokroju serii Dungeon Master. Walka z wrogami odbywa się w czasie rzeczywistym i wymaga nie tylko odpowiednio rozwiniętych atrybutów i ekwipunku, ale także pewnej dozy zręczności.

Więcej informacji o: The Questrpgdungeon-crawlerfantasyFPP .

The Quest - trailer

The Quest - trailer [1:39]

Zwiastun gry The Quest przeznaczonej na PC oraz urządzenia mobilne z systemem iOS.

Najlepsze mobilne gry RPG 2016 roku
Najlepsze mobilne gry RPG 2016 roku

wiadomość29 grudnia 2016

W piątym odcinku naszego cyklu podsumowującego mijający rok omawiamy najlepsze naszym zdaniem mobilne gry RPG ostatnich dwunastu miesięcy.

The Quest - oldskulowe RPG wreszcie na Androidzie
The Quest - oldskulowe RPG wreszcie na Androidzie

wiadomość2 listopada 2016

Siedem lat po premierze na iOS-ie wreszcie doczekaliśmy się androidowej wersji The Quest, czyli jednego z najlepszych mobilnych RPG-ów w historii, odwołującego się do pecetowych klasyków.

The Quest - godny spadkobierca pecetowych klasyków (najlepsze mobilne RPG #10)
The Quest - godny spadkobierca pecetowych klasyków (najlepsze mobilne RPG #10)

wiadomość22 lutego 2016

W kolejnym odcinku naszej serii omawiającej najlepsze mobilne gry role-playing przypominamy The Quest, czyli ogromne RPG, wzorowane na pecetowych klasykach z lat 80. i 90. ubiegłego wieku.

PC
iOS
AND

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
23.02.2016 21:44
Gambrinus84
79
GOL

Grałbym, gdyby nie brak drużyny. Przez to gra jest zbyt prostacka, jeśli chodzi o taktykę:(

24.02.2016 20:27
odpowiedz
upi00r
11
Chorąży
9.5

Zajebista gra. Otwarty świat z miastami/wioskami, a nie tylko lochy. Wbrew temu co jest w opisie, walka toczy się w turach a nie w czasie rzeczywistym. Gra się przyjemniej niż w "Might and Magic X: Legacy".

04.06.2016 12:48
odpowiedz
ashanazai
37
Centurion
7.5

gra dobra, przypomina mi stare dobre Might and magic 6 - mój pierwszy rpg na pc-ta. Niestety ocena trochę niższa za błędy, np. w krypcie - drugie miasto gdy jedna kobieta prosi o ratunek jej ojca. Na plus można zaliczyć zmienne warunki pogodowe, co zaskakuje przy grze z taką grafiką, grywalność też jest dobra. Podobno wyszedł już dodatek - będę musiał go sprawdzić.

17.12.2016 22:15
odpowiedz
Fidrek
4
Legionista

Zagram ;)

08.02.2017 21:53
odpowiedz
drenz
41
Generał
7.5

Bardzo sympatyczny RPG w starym stylu. Podstawka to ponad 30 godzin solidnej rozrywki. Z dodatkiem "Islands of Ice and Fire" miałem 50h na liczniku.

PLUSY:
- zróżnicowane zadania poboczne
- wybory gracza nie są pozorne. Kilka razy efekt mojej decyzji mnie zaskoczył
- duża ilość wyposażenia, zaklęć, mikstur
- wiele możliwości rozwoju postaci
- wielu zróżnicowanych przeciwników
- wyposażenie z czasem się psuje - trzeba je nierzadko reperować
- crafting mikstur oraz nakładanie zaklęć na zwoje czy różdżki lub wyposażenie
- przejrzysty interfejs
- można grać po zakończeniu głównego wątku
- często w promocjach i ma karty. Gra od fanów dla fanów.
- ręcznie rysowana grafika 2D ma swój urok...

MINUSY:
-... choć jest też prostacka, ale w sumie tak szybko się nie zestarzeje jak odpowiedniki w 3D. Ogólnie najlepiej potraktować grafikę umownie :)
- główny wątek
- projekt zadań. Przechodząc przez jakąś krainę nie ma w niej wejścia do podziemi, które się pojawiają w późniejszym czasie, gdy zagadamy do jakiejś postaci, która zleci nam np. zbadanie tych podziemi. Albo dopiero po rozmowie z jakimś NPC pojawia się drabina, dzięki której zejdziemy na dół. Brak mi formy, która była w Gothic 3, gdzie przy okazji wykonaliśmy zadanie, nie biorąc na nie wcześniej zadania. Ograniczyłoby to latanie w jedną i drugą stronę.
- animacje
- łatwa

Dodam jeszcze, że muzyka może z czasem nudzić, ale nie jest taka zła. Idzie się przyzwyczaić pomimo skromnej ilości utworów, choć nie polecam kupna ścieżki dźwiękowej. Walka odbywa się w systemie turowym, jest bardzo uproszczona i jakoś nie stanowi wyzwania, chyba, że otoczy nas ze wszystkich stron zgraja silnych przeciwników...

Jak najbardziej polecam, szczególnie osobom, które kiedyś zagrywały się w serie Wizardry czy Might & Magic. 7,5/10