Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Futurebeat Jestem wstrętnym Polakiem-cebulakiem, nie chcę auta elektrycznego i SCT. Mam ku temu dobre powody

27.11.2023 20:48
1
1
user6012287820
1
Junior

Pełna zgoda. Brawo za tekst.

27.11.2023 20:53
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
marekh258
1
Junior

Proponuje autorowi się troszkę dokształcić w temacie czystości elektryków vs spalinówek zamiast pisać głupoty. Nawet w polskich warunkach super brudnego prądu, samochód elektryczny będzie o około 60% lepszy dla środowiska niż spalinówka... [link]

28.11.2023 10:40
2.1
3
kaagular
72
Generał

Nie ma linku ale generalnie g. prawda. Zależy co się przeanalizuje i jak. To jak masło i margaryna czy pić mleko czy nie pić mleka. Obecnie elektryki to jest koszmar ekologiczny ale kiedyś może nie być i żeby było kiedyś trzeba przejść ścieżkę zdrowia. Nie zmienia to faktu, że wydają się być ciekawsze kierunki niż elektryki ale producenci muszą mieć zyski tu i teraz, a nie kiedyś i może. Na tą chwilę elektryfikacja m.in. w Polsce jest właściwie niemożliwa (brak prądu...).

28.11.2023 19:29
2.2
marekh258
1
Junior

Artykuł z Virta: Myth Buster: Electric vehicles are not green. Dosłownie użyta jest Polska jako jeden z przykładów. Wszystko ma podstawy w badaniach i statystykach, a nie widzi mi się autora...

Co do cen nowych elektryków, Volvo EX30 (czyli de facto premium? ) z programem mój elektryk kosztuje 110k PLN; i wydaje się być całkiem sensownym zakupem jeżeli się ma te 120k o których autor pisze. Jest masa innych elektryków w podobnej cenie, więc to nie jest jedyny wybór jaki jest na rynku.

Co do infrastruktury, po co ja rozwijać skoro nikt i tak nie chce elektryków? Jeżeli ludzie by się chętniej przesiadali na elektryczne samochody to i rząd byłby zmuszony więcej inwestować w infra.

A co do elektryków, marudzą Ci co nigdy nie jeździli. Elektryk na codzien dużo wygodniejszy niż spalinówka. Samochód dla entuzjastów, ok mało jeszcze takich które by dużą frajdę dawały ale da się znaleźć, jak EV6 GT albo Taycan, lecz umówmy się, skoro jeździmy Corsą czy innym wynalazkiem z 2002 z silnikiem gniotem to nie rozmawiajmy nawet o "wrażeniach z jazdy" czy miłego "brzmienia" silnika...

28.11.2023 21:04
NewGravedigger
2.3
NewGravedigger
184
spokooj grabarza

Jesli jezdzimy autem z 2002 r to i elektrykiem za 100k nie pojedziemy

27.11.2023 20:57
Drackula
3
odpowiedz
Drackula
231
Bloody Rider

ziew, kolejny tekst pod teze.

27.11.2023 21:01
konewko01
4
odpowiedz
konewko01
38
Monsignore Monokuma

W ciągu dosłownie 3 minut 17 plusów. Nieźle tam redakcja pracuje.

27.11.2023 21:04
Mr. JaQb
5
odpowiedz
4 odpowiedzi
Mr. JaQb
103
Legend

Za 10 tysięcy kupisz samochód benzynowy z EURO 5, czyli do tych SCT powjeżdżasz jeszcze przez 20 lat i nie będziesz płacił (póki co) żadnych dodatkowych podatków. Gdzie problem?

28.11.2023 08:56
5.1
FSB znowu nadaje
22
Konsul

W naruszaniu praw zapewnionych mi przez Konstytucję RP.
Gdybyśmy mieli normalny TK to już dawno by te strefy czystego odmóżdżenia zostały zgodnie z prawem i prawdą uznane za niezgodne z Konstytucją RP. Bo takie są fakty. Drogi publiczne są publiczne. Jedyne ograniczenia które na nich występują są związane z bezpieczeństwem ruchu. Eko terroryzm nie ma związku z bezpieczeństwem ruchu. Mało tego takie strefy są niegodne ze swobodą prowadzenia działalności gospodarczej. Nawet SN orzekł że wszelkie ograniczenia typu "zakaz wjazdu powyżej 3,5 tony" czy "zakaz ruchu" nie mogą ograniczać dojazdu do firmy więc 40 tonowy tir i tak może taką drogą jechać jeśli jest to jedyny dojazd do siedziby firmy. Podobnie orzekł sąd w innej sprawie gdzie posiadacz autobusu parkował nim na osiedlu. Firmę miał zarejestrowaną na adres swojego mieszkania do czego ma prawo, ma więc też prawo parkować autobus pod blokiem.

28.11.2023 09:09
elathir
5.2
elathir
97
Czymże jest nuda?

Tylko, ze nie narusza. Bo niby który przepis?

Starczy stwierdzić, ze SCT powstali ze względu na ochronę zdrowia i już zgodne wszystko z prawem. Kolejną kwestią jest to, ze pamiętajmy, że one dotyczą dróg miejskich, nie krajowych czy wojewódzkich, te są wyłączone.

29.11.2023 03:12
DiabloManiak
5.3
DiabloManiak
230
Karczemny Dymek

FSB znowu nadaje podaj nr spraw. Z chęcią poczytam

Bo z drogami to orzecznictwo jest zaledwie częściowo zgodne z tym co podałeś. A mianowicie nie wolno bez podstawy zmienić oznaczenia ulic - dwa słowa klucze "zmienić" i "bez podstawy".
Jeśli np w planach zagospodarowania droga ma oznaczenie , znaki były wcześniej niż twoja firma to możesz co najwyżej kogoś w zadek pocałować jak kupowałeś teren czy otwierałeś po czasie tam firmę
Bez podstawy - jak badania pokażą ze uszkadzasz drogę / okoliczną infrastrukturę ruchem takich pojazdów to mogą jak najbardziej zakazać wjazdu takich pojazdów.

Zakazuje się zmieniania tylko znaków w trakcie na czyjeś widzimisię - np . masz firmę do której auta 3,5t+ podjeżdżały normalnie, ale pokłóciłeś się np z gminą i ta na złość wrzuciła znaki zakazu wjazdu

Więc tu temat jest znacznie głębszy a orzecznictw było co najmniej naście

post wyedytowany przez DiabloManiak 2023-11-29 03:17:44
29.11.2023 03:52
hopkins
5.4
hopkins
212
Zaczarowany

DiabloManiak
FSB cos gdzieś przeczytał, ale nie do końca zrozumiał o co chodzi :)

https://www.rp.pl/prawo-w-firmie/art3373761-znak-drogowy-nie-moze-zablokowac-dzialalnosci-firmy

27.11.2023 21:18
Rumcykcyk
6
odpowiedz
5 odpowiedzi
Rumcykcyk
114
Głębinowiec

Jakby mnie było stać, przesiadłbym się na coś żywszego i mocniejszego, ale i tym idzie się pobawić.

Czasy szaleństw i szpanu na drodze daleko za nami. Nie wiem dlaczego ludzie się upierają na mocne wysokopojemnośćiowe silniki z minimum 4 cylindrami i jeszcze jakieś turbodoładowania z minimum 200KM skoro potrzebują samochód do okazjonalnych przejazdów czy dojazdów np do pracy albo po bułki do biedronki. Jak wstydzimy się przed kimś nabytku typu Clio, Corsa, fiat 500 bo kumple z 15 letnim BMW, Audi nas wyśmieją to lepiej zmienić towarzystwo.

Za kilka lat elektryki przejdą kilka metamorfoz. Dzisiaj się opłacają jak mamy w domu fotowoltaikę i bazę do ładowania ale to spora inwestycja. Osobiście nie kupiłbym elektryka żeby ładować na mieście i truchleć o to jak szybko spada nam % baterii bo w lecie klima, a w zimie zasięg samoczynnie spada od temperatury.

post wyedytowany przez Rumcykcyk 2023-11-27 21:19:13
27.11.2023 21:24
Mr. JaQb
6.1
2
Mr. JaQb
103
Legend

Nie wiem dlaczego ludzie się upierają na mocne wysokopojemnośćiowe silniki z minimum 4 cylindrami i jeszcze jakieś turbodoładowania z minimum 200KM

No nie wiem, może po to, żeby nie tracić czasu? Ja na przykład nie wiem po co ludzie upierają się na nowe auta klasy B, skoro można kupić kilkuletnie auto które będzie lepsze pod każdym względem

27.11.2023 23:15
Tohka Yatogami
6.2
Tohka Yatogami
43
Pretorianin

To jest podobnie jak z sytuacją w USA gdzie osoby co jeżdżą tylko po mieście ,praca,zakupy nagle potrzebują dużego SUV'a.

skoro można kupić kilkuletnie auto które będzie lepsze pod każdym względem
widać to w miastach - jak im starsze auta ludzie mają (bo "dobre" i "tanie") tym bardziej kopcą .

Nie jestem w pełni przekonana do elektryków przez utylizacje baterii ale strefy wolne od kopciuchów? 100% za .

28.11.2023 09:13
elathir
6.3
elathir
97
Czymże jest nuda?

skoro można kupić kilkuletnie auto które będzie lepsze pod każdym względem

No nie do końca.

1) w nowym aucie segmentu B standardem jest to, co w 6 letnim z wyższego było za dopłatą
2) komfort samochodów szybko idzie w górę, za tą samą cenę dostanę bardzo zbliżony komfort w nowym aucie segmentu B i używanym z wyższych
3) w używanym z każdym rokiem rośnie szansa, że będzie coś do roboty a to kosztuje czas. Ja tam wolę nowsze auto z niższej klasy, które nie wymaga żadnego zachodu ponad wymianę oleju niż wyższej klasy a starsze dla którego musze szukać mechanika

28.11.2023 10:45
6.4
kaagular
72
Generał

Rumcykcyk No ale tymczasem silniki elektryczne są super "sprawne" i mocne... Producenci nadal chwalą się i robią marketing pod przyśpieszenia, prędkości maksymalne i "moc" przedkładając to ponad zasięgi. Wychodzi na to, że czasy szaleństw to nadchodzą bo właśnie elektryki mają do tego nomen omen turbo potencjał. Jedynie brzmienia nie mają co zresztą się zmieni bo brak dźwięku zmniejsza bezpieczeństwo i będą miały głośniki i przyśpieszając Dacią Sprig będziemy słyszeć dźwięk Lamborghini Urusa :)

28.11.2023 19:45
6.5
forzaroma
74
Pretorianin

Rumcykcyk
Jest w tym sporo racji, i jak ktoś robi małe i krótkie przebiegi głównie, to mniejsze autko ma duży sens.

Aczkolwiek, jeśli ktoś robi sobie od czasu do czasu jakieś dłuższe wyjazdy poza miasto, to różnica między mały bzikiem, a starszym, ale większym autem o lepszej mocy jest bardzo dużo. Szczególnie jeśli jedziesz w kilka osób, masz bagaże.

27.11.2023 21:48
7
odpowiedz
1 odpowiedź
lukaszk1990
1
Junior

Ja tam nie mam problemu. Na podwórku stoi 15 letnie audi, proszę przyjechać zabrać na laweta a mi podstawić nowe ekologiczne.

27.11.2023 23:39
benq3
7.1
benq3
51
Chorąży

Ale wiesz że nikt aut nie rozdaje? Audi możesz zezłomować ale elektryka musisz sam sobie kupić.

27.11.2023 21:55
hopkins
😂
8
odpowiedz
1 odpowiedź
hopkins
212
Zaczarowany

Pięknie się patrzy na to szczypanie pupy kierowców gruzów. Więcej.

27.11.2023 23:24
JohnDoe666
😁
8.1
JohnDoe666
55
Legend

Nie widzę sprzeczności w tym żeby wyśmiewać te idiotyzmy jeżdżąc samochodem którego one nie dotyczą.

27.11.2023 22:30
9
2
odpowiedz
1 odpowiedź
nroks
35
Chorąży

Zielona bolszewia ustawia ludziom życie.

28.11.2023 11:40
SpoconaZofia
9.1
1
SpoconaZofia
80
Legend

Tajni agenci i masoni plus Reptilianie kontrolują nasze życie. Trzeba stawić czynny opór.

28.11.2023 05:15
Whisper_of_Ice
10
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Whisper_of_Ice
93
Prawo i Sprawiedliwość

Mnie zastanawia który członek europarlamentu ma zyski z tych eko samochodów że tak na chama próbuje je wcisnąć ludziom w całej e
EUROPIE?

28.11.2023 08:05
Ppaweł
😉
10.1
5
Ppaweł
58
Senator

Ale oni chcą tylko zadbać o twoją przyszłość, ociepl dom, zmień pracę, załóż ev i pompę ciepła, kup eko samochód i módl się żeby za kilka lat ktoś nie wpadł na pomysł że to wszystko jest be.

btw. sprawdzałeś już swój ślad węglowy?

post wyedytowany przez Ppaweł 2023-11-28 08:06:44
28.11.2023 19:22
Whisper_of_Ice
😂
10.2
Whisper_of_Ice
93
Prawo i Sprawiedliwość

Nom nawet wyrzuciłem komputer (tak posty przesyłam telepatią xD), telefon mam nokie 3310 i nigdy nie wymieniałem żeby być eko, mój ślad węglowy sprawdzałem ale waha się w zależności od... :D

28.11.2023 07:57
Persecutor
11
odpowiedz
Persecutor
43
Tosho Daimosu

To co się dzieje z elektrykami w EU dokładnie pokazuje jakim bezmyślnym kołchozem stał się ten twór. Zamiast zachęcać ludzi do kupna dużymi dopłatami do zakupu stosuje się politykę nakazową rodem z ZSRR :P Debile dalej nie rozumieją że w większości przypadków ludzie kupują to na co ich stać i się opłaca.

28.11.2023 09:18
elathir
12
odpowiedz
elathir
97
Czymże jest nuda?

I tutaj pewna ciekawostka dotycząca SCT (elektryki pominę bo z nimi jest jeszcze masa problemów i ekologiczne auto spalinowe styka na razie, czyli norma EURO 5 i wyżej + mała pojemność). Za jest większość mieszkańców centrów dużych miast, czyli osoby, mieszkające na terenie planowanych SCT (zależnie od miasta w UE poparcie lata od 60% do 90%), przeciw są głównie osoby nie mieszkające na tych terenach, czyli te, których uciążliwość spalin i zwiększonego ruchu nie dotyczy.

Choć z jednym się zgodzę, całość powinna być zorganizowana nie po wieku samochodu a po emisjach. Czyli jak w Holandii choćby, robisz sobie eko naklejkę na auto z normami emisji jakie twoje auto spełnia (ważna ileś tam czasu, chyba 3 lata) i po tym wiadomo jaką masz normę i do jakiej strefy możesz wjechać a do jakiej nie. Będzie problem z lewymi naklejkami, ale tutaj starczy dać policji sprzęt do badania emisji na szybko i trzepać kasę z mandatów wysokich.

post wyedytowany przez elathir 2023-11-28 09:19:42
28.11.2023 09:30
Lindil
13
odpowiedz
Lindil
249
Lumpenliberał

Nie rozumiem, jak można narzekać na zakaz spalinówek od 2035 i SCT jednocześnie.
Jeśli kupujesz nowe (z salonu) samochody co kilka lat, to rozumiem, możesz mieć problem z 2035. Chociaż ciebie raczej nie dotyczy kwestia ceny, a w 2035 nowiutki elektryczek klasy premium raczej problemu zasięgu ani wolnego ładowania miał nie będzie.
Jeśli jeździsz 25 letnim gruzem, to nie ogarniam dlaczego płaczesz nad niedolą kogoś kto sobie za 12 lat nówki sztuki z salonu nie kupi. A żeby utrzymać samochód w wymaganiach SCT, to musi mieć on około 15 -20 lat. To chyba nie jest aż tak morderczy wydatek? A jeśli wszystko na co cię stać to bryka za 4k, to w miastach jednak zbiorkom daje radę. Nie mieszkasz w mieście? Nie podpadasz pod SCT.

Swoją drogą gdyby wprowadzono winietki a'la Niemcy czy Francja to dopiero podniósłby się wrzask jak to unijny komunis szpeci nam auta naklejkami i jeszcze każe zajętym obywatelom je sobie zamawiać i odbierać.

post wyedytowany przez Lindil 2023-11-28 10:05:41
28.11.2023 09:44
Grey[TT][CFOG]
😱
14
odpowiedz
2 odpowiedzi
Grey[TT][CFOG]
90
Pretorianin

Tytuł jest tak wielkim wskaźnikiem, że spora część Polaków (a na pewno autor) ma bardzo mocne poczucie niższości z powodu swojego pochodzenia i obywatelstwa, że to aż smutne. I pewnie nawet nie jest tego świadomy.

Ktoś z nas wyobraża sobie odpowiadający tytuł w Niemczech, Anglii albo we Francji. Ja nie.

Każdy ma prawo do swojej opinii. Zachód to demokracje i wolność słowa (w pewnych granicach, jak udowadnia praktyka). Nie musicie się wstydzić swojego zdania, ani swojego pochodzenia. Nie ma znaczenia, skąd jesteście tylko jakimi argumentami się posługujecie, i czy towarzyszy temu logika.

28.11.2023 10:37
JohnDoe666
😂
14.1
3
JohnDoe666
55
Legend

Tytuł jest tak wielkim wskaźnikiem, że spora część Polaków (a na pewno autor) ma bardzo mocne poczucie niższości z powodu swojego pochodzenia i obywatelstwa, że to aż smutne.
Myślę że tytuł należy potraktować raczej ironicznie i w zestawieniu z treścią tekstu nie widzę tam żadnych kompleksów na tle pochodzenia.
Każdy ma prawo do swojej opinii. Zachód to demokracje i wolność słowa
Hehe, no dobra, zrobiłeś mi dzień, nie ma to jak się pośmiać z rana :).
Nie musicie się wstydzić swojego zdania, ani swojego pochodzenia.
No chyba że masz takie zdanie jak przykładowo pewna pisarka wyklęta, autorka popularnej serii o pewnym młodym czarodzieju... wtedy klątwa na całą twoją rodzinę XD.

post wyedytowany przez JohnDoe666 2023-11-28 10:38:21
28.11.2023 10:55
Qverty
14.2
1
Qverty
32
w olejku lub w pomidorku

Ktoś z nas wyobraża sobie odpowiadający tytuł w Niemczech

No wiadomie, że Niemcy których przemysł motoryzacyjny to jedna z głównych gałęzi gospodarki są jak najbardziej za zakazem poruszania się autami spalinowymi xD

Tak jak Rosja jest za zakazem wydobycia gazu.

post wyedytowany przez Qverty 2023-11-28 10:56:29
28.11.2023 10:54
15
odpowiedz
kaagular
72
Generał

Generalnie tekst bardzo spoko ale naprawdę nie ma potrzeby co chwila podkreślać, że się wierzy w efekt cieplarniany. Raz wystarczy szczególnie, że elektryfikacja samochodów w ogóle to nic nie zmieni przez najbliższe sto lat.

28.11.2023 11:02
Drackula
16
odpowiedz
11 odpowiedzi
Drackula
231
Bloody Rider

Najbardziej przeciwni EV są ci których na nie nie stać. Albo inaczej, których nie stać na nowe auto.

Tylko czy ktoś wam do głowy pistolet przykłada i zmusza do kupna EV. Jeszcze 20-30 lat będziecie się mogli wozić smrodzącymi szrotami.

Ale spokojnie, jeszcze kilka lat i rynek aut używanych będzie dość prężny, znajdziecie coś dla siebie za 20-30k.

A jak nie to transport publiczny, dla mnie win-win.

28.11.2023 11:30
Qverty
16.1
3
Qverty
32
w olejku lub w pomidorku

Ale spokojnie, jeszcze kilka lat i rynek aut używanych będzie dość prężny, znajdziecie coś dla siebie za 20-30k.

No zobaczymy jaka będzie wydajność ogniw w takich używanych elektrykach za 30k xD

28.11.2023 11:38
Drackula
16.2
Drackula
231
Bloody Rider

No powiedz mi jaka ta wydajność będzie?

Podpowiedz: baterie LFP po 10k cyklach ładowania nadal posiadaja conajmniej 80% wyjsciowej pojemności.

28.11.2023 11:41
Qverty
16.3
Qverty
32
w olejku lub w pomidorku

No powiedz mi jaka ta wydajność będzie?

No właśnie nie wiem, ale obawiam się że może być gorsza niż w przypadku sztuki z salonu a nawet te nówki mają zasieg taki se. Chyba, że do tego 2035 roku ładowarki będą stały tak jak stacje paliw, co kawałek.

post wyedytowany przez Qverty 2023-11-28 11:41:30
28.11.2023 11:50
16.4
sabaru
13
Generał

Wy tu gadu gadu. Jak się czyta na necie to w przyszłości nie da się kupić samochodu elektrycznego na własność i go sprzedać tylko będzie obowiązywać długo terminowy wynajem. A jak taka bateria zacznie padać to będziesz musiał zwrócić taki samochód i pójdzie do utylizacji. Za ten samochód dostaniesz jakąś część sumy i nic więcej nie zrobisz.

post wyedytowany przez sabaru 2023-11-28 11:51:35
28.11.2023 11:50
Drackula
16.5
Drackula
231
Bloody Rider

98% wszystkich przejazdow osobówkami jest ponizej 150km. Mając przydomowa ładowarkę wogole nie ma problemu z zasięgiem EV.

Wiem wiem, Polska blokowiskami stoi. Tyle że Polska to nie centrum swiata a nawet te blokowiska za 10 lat będą pewnie miały ładowarkę przy każdym miejscu parkingowym.

Edyta:
Przestań pier..c subaru.

post wyedytowany przez Drackula 2023-11-28 11:51:42
28.11.2023 12:45
JohnDoe666
16.6
4
JohnDoe666
55
Legend

98% wszystkich przejazdow osobówkami jest ponizej 150km.
Nawet zakładając że tak jest to jest jeszcze pozostałe 2% przejazdów. Ja przynajmniej raz w miesiącu robię trasę około 700 km, muszę ją robić że względów czysto rodzinnych, nie ucieknę od tego, obecnym samochodem (który swoją drogą pali sporo) robię to na jednym tankowaniu przed wyjazdem i jednym międzytankowaniu (które notabene trwa 5 minut max), elektrykiem to byłaby droga przez mękę, nawet gdyby infrastruktura była 10 razy bardziej rozwinięta niż faktycznie jest.
Gdybym dzisiaj chciał mieć elektryka to i tak musiałbym mieć drugie auto.
Wiem wiem, Polska blokowiskami stoi. Tyle że Polska to nie centrum swiata a nawet te blokowiska za 10 lat będą pewnie miały ładowarkę przy każdym miejscu parkingowym.
I to jest właśnie ten idiotyzm, zakaz rejestracji samochodów spalinowych w zasadzie przyklejany ale jeśli spytać o takie rzeczy jak infrastruktura, zwiększenie zasięgu, utylizacja, wydolność segmentu energetycznego to słyszy się:
- być może będzie;
- no chyba jakoś się uda;
- pewnie damy radę;
- jakoś tam to będzie;
A potem czytasz jednego z drugim geniusza że jeśli masz wątpliwości co do elektryków to pewnie dlatego że cię na nie nie stać, wkońcu to takie świetne i dopracowane rozwiązanie :).

28.11.2023 13:01
Drackula
16.7
Drackula
231
Bloody Rider

Ale to ty i tobie podobni nie ogarniają tematu. Autor tego tekstu jeździ starym ICE bo nie stać go na nowy. I ten autor pisze że on nie kupi EV bo są za drogie. Logika poziom hard.
To niech sobie autor poczeka aż EV używki będą po 20k i kupi sobie takie na ktore go stac albo kolejne ICE za 20k.

Tak samo ty, ktoś cie zmusza do kupna EV? Zdazysz zejść z tego swiata zanim znikną z rynku wtórnego ICE. Możesz dalej jeździć śmierdzielem i wmawiac sobie jacy debile EV kupują;)

Za brak rozwoju infrastruktury podziękuj swoim pasterzom.

28.11.2023 13:19
JohnDoe666
16.8
4
JohnDoe666
55
Legend

Ale to ty i tobie podobni nie ogarniają tematu. Autor tego tekstu jeździ starym ICE bo nie stać go na nowy. I ten autor pisze że on nie kupi EV bo są za drogie.
No i ma absolutną rację, tak na oko z 80% naszego społeczeństwa nie stać na nowy samochód, a każe im się kupować nowy który przy okazji jest do dupy.
To niech sobie autor poczeka aż EV używki będą po 20k i kupi sobie takie na ktore go stac albo kolejne ICE za 20k.
Wcale nie jestem tak optymistycznie jak ty nastawiony do tego rynku wtórnego, spadek i tak już żenujących zasięgów, fakt że nawet niewielkie stłuczki często samochód dyskwalifikują z dalszej eksploatacji, problemy z utylizacją, same problemy.
Tak samo ty, ktoś cie zmusza do kupna EV?
Dzisiaj jeszcze nie, w przyszłości tak.
Zdazysz zejść z tego swiata zanim znikną z rynku wtórnego ICE.
Pytanie czemu miałbym się cieszyć z tego że po '35 pula dostępnych dla mnie samochodów będzie coraz starsza.
Możesz dalej jeździć śmierdzielem i wmawiac sobie jacy debile EV kupują;)
Taki z grubsza mam plan.

post wyedytowany przez JohnDoe666 2023-11-28 13:20:49
28.11.2023 19:24
Whisper_of_Ice
16.9
1
Whisper_of_Ice
93
Prawo i Sprawiedliwość

Ciekawe ile ton węgla idzie by naładować takiego elektryka :D, #eko :D.

28.11.2023 19:40
16.10
1
forzaroma
74
Pretorianin

Drackula
''A jak nie to transport publiczny, dla mnie win-win."

W mieście transport publiczny tak, ale na wsi to możesz sobie pomarzyć. Trzy, czy cztery busy na krzyż przez cały dzień i powodzonka z poruszaniem się w ten sposób xD

post wyedytowany przez forzaroma 2023-11-28 19:40:54
28.11.2023 21:02
mirko81
16.11
mirko81
63
Slow Gaming

Rynek używanych aut EV to będzie loteria i dramat. Podejrzewam że elektronika stworzona jest na parę max parę naście lat o ile był zadbany i garażowany.

Sądzę że będzie jak że sprzętem rtv/hi-fi.
Wzmacniacze kina domowego np chodziły niegdyś dziesiątki lat. Teraz? Ja swój Marantz 10 letni serwisuje już 3ci raz. To nie są byle jakie urządzenia : proste modele od 2k, konkretny wzmak kina domowego obecnie to min 5k. Obecnie serwis w stolicy zapchany jest sprzętem z okresu gwarancji [kolejka 2 tygodnie], sprzęt po gwarancji czeka 6 tygodni. Zrobił się to sprzęt luksusowy dla ludzi których stać co parę lat drogi sprzęt po prostu złomować. Rynek używanych? Trzeba uważać, ciężka sprawa.
Biednego jeszcze w trakcie kredytu dobiją kosztami serwisu, a tu cena to po prostu x100€. Ekologia? Zrównoważona produkcja? Litości. :)
To samo widzę w moto. Parę lat - złom. Te wozy mogą pomarzyć o 300k przebiegu bez awarii. No tak, ktoś powie, a od czego serwis co roku za 5-10k? Hmm

To już nie jest samochód jak nie ma kompa pokladowego i czujników od czujników. Teraz wóz jak każdy sprzęt domowy ma być laptopem, którego dziecko kopniakiem ma zniszczyć. Jeśli ludzie tego oczekują, a widoczne tak to trzeba siez tym pogodzić. Może jest to słuszne.

post wyedytowany przez mirko81 2023-11-28 21:13:07
28.11.2023 19:46
Caine
17
odpowiedz
Caine
42
Generał

Czy artykuł ma związek z faktem, że w hitlerówku nie umieją zrobić dobrego auta elektrycznego ?

Chińczycy od Izery > BMW

28.11.2023 19:55
Anthar01
18
odpowiedz
1 odpowiedź
Anthar01
3
Centurion

Elektryki są dla bab.

28.11.2023 21:16
konewko01
18.1
1
konewko01
38
Monsignore Monokuma

Nikt trolla nie pytał.

28.11.2023 22:15
19
2
odpowiedz
jacekp83
13
Legionista

Ja tylko wam coś powiem. Żadnego zakazu aut spalinowych nie będzie. Patrząc na to jak kształtuje się sytuacja w krajach członkowskich i fakt że do władzy dochodzą partie mocno prawicowe nawet antyunijne (Holandia, Niemcy) to UE na pewno się nie sfederalizuje, raczej zacznie de-ewoluować w kierunku podobnego do EWG sojuszu gospodarczego + Schengen i wobec tego są małe szanse na ogólno-unijne zasady dotyczące rejestracji samochodów spalinowych.

Futurebeat Jestem wstrętnym Polakiem-cebulakiem, nie chcę auta elektrycznego i SCT. Mam ku temu dobre powody