Zawsze tym się zajmowała księgowa, nawet nie otwierałem papierków związanych z PITem, tylko od razu dawałem księgowej i ona wszystko załatwiała, stąd moja wiedza jest zerowa.
W tym roku zostałem sam. Dostałem z banku kilka miesięcy temu PIT-11 (wypełniony całkowicie przez bank, dochody z jednego miejsca).
Co mam z tym zrobić, mogę to podpisać i zanieść do US ? Czy mam coś z tym zrobić ?
Błagam pomóżcie, jutro ostatni dzień by fizycznie zanieść wszystko osobiście do urzędu.
Termin mija 2 maja. I liczy się data stempla jak coś. Najwygodniej złożyć przez internet.
Co musisz zrobić? Wypełnić odpowiedniego dla Ciebie PIT-a - 36 / 37 / 38 / 39
Dzięki Arxel za podsunięcie właściwej drogi, teraz już wiem o co kaman. Trzeba na podstawie pit-11 wypełnić PIT-37 dla osoby fizycznej, gdzie zostaną wyliczone składki czy ewentualny zwrot. Dzięki!
Widać że człowiek uczy się całe życie ;)
Z ciekawości. Bank wystawił PIT11, jak rozumiem nie jesteś pracownikiem, z jakiego tytułu niby bank wystawia deklaracje?
Firmy mają zgodnie z przepisami obowiązek wystawienia PIT 11 za każdego podatnika, za którego firma nie dokonuje rocznego obliczenia podatku PIT.
PIT 11 do końca lutego powinien trafić także do pracownika. Na jego podstawie podatnik, który jest osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej, wypełnia PIT 37 i wysyła właściwemu urzędowi skarbowemu.
Polecam: http://www.finanse.mf.gov.pl/pl/pp/wstepnie-wypelnione-zeznanie-podatkowe-pfr i pozniej wybierz odpowiedni formularz z menu po lewej stronie
Zwykle podatnik=pracownik, pomijając emerytów. Ale jako pracownik autor raczej nie korzystałby z biura.