Stalker: Call of Chernobyl - sandboksowa wyprawa w świat Stalkera
To jest mod do Cień Czarnobyla czy do późniejszych odsłon? I czy skoro ten mod łączy tereny ze wszystkich części to czy można w nim przejść te 3 gry od razu?
CoC jest samodzielną grą ale wymaga zainstalowanego oryginalnego Zewu Prypeci. Nie nakładamy jednak CoC-a na Zew, ale instalujemy w dowolnym miejscu na dysku.
Tryb Fabularny CoC-a jest ubogi i składa się na wizytę w labach i Sarkofagu/ Centrum Sterowania Monolitem. Nie jest połączeniem fabuł 3 części gry.
Kurczę, aż chyba sobie po kilku dobrych latach poza Zoną kupię Zew Prypeci (mod jest pod tę część, jak czytam) żeby obczaić.
Czy story mode różni się znacząco od swobodnego trybu rozgrywki?
Mam na myśli to czy jedynie dodaje fabułę do świata czy jednak w jakiś sposób ogranicza rozgrywkę i powiedzmy np. nie da się po ukończeniu fabuły grać dalej?
Chętnie zagrałbym w tryb swobodny ale jeśli mogę do niego dodać jakąś fabułę to chętnie się o to pokuszę.
Tryb Fabularny nie ogranicza w ogóle rozgrywki - uzupełnia ją nawet. Dodaje kilka zadań, dzięki którym odwiedzimy laby i Sarkofag.
Jak ktoś lubi klimaty Stalkera to ten mod musi być miodzio. Już oryginalne gry dawały pewną swobodę w naszych działaniach za sprawą losowo generowanych zadań. A tutaj dostajemy wszystkie tereny z trzech części połączone w jedną ogromną mapę. A Story Mode zawiera jakąś nową historię? Aż zachciało mi się jeszcze raz przejść Cień Czarnobyla, potem nadrobić Czyste Niebo, no i zakupić Zew Prypeci.
Może i te poziomy doczytują się szybciej ale wystarczy jeden mod na broń żeby było jeszcze gorzej niż wcześniej. :C
CoC jest dobrze zoptymalizowany i nawet na słabym sprzęcie może działać płynnie - trzeba tylko dobrze dobrać ustawienia.
Jedynie mody na grafikę mogą w znaczny sposób zwiększyć jego wymagania.
Dostępna jest polska wersja Call of Chernobyl. Więcej info tutaj => stalkerteam.pl
"Stalker" powinien wyjść na konsole. Dopiero wtedy gra pokazałaby swoja moc. Bo jak czytam takie wpisy, a w co trzecim "optymalizacja", to mnie skręca.
2/10
try again
mam nadzieję że dostajesz kasę za takie teksty bo za darmo to frajerstwo
Po misery mod , ten mod przewyższa wszystkie inne jakie znam.
Mówiąc o Misery - jest do tego moda dodatek Call of Misery, BARDZO urozmaica grę.
Co zabawne - robi to jeden gościu i pracuje szybciej niż cała ekipa od Misery 1 i 2 :D
Ja nie wiem o co chodzi ludziom z brakiem kampanii.
Modów do Stalkera z fabułą i zadaniami jest multum a takich freeplay można policzyć na palcach jednej ręki ale i tak ludzie będą narzekać.
Ci sami ludzie pewnie łażą bez celu po Skyrimie i nie robią wątku głównego wcale. Hipokryzja...
Aż poczułem Zew Czarnobyla, dawno się nie grało, a Stalker zacną grą jest :)
Czy da się grać multi/coop? Jeśli nie, to czy jest jakiś mod do Stalkera umożliwiający grę kooperacyjną?
Jest projekt o nazwie Ray of Hope który umożliwia kooperację i granie po sieci. Na razie ma długą fazę beta (mała ekipa a projekt spory).
Ta muzyka przeszywa wszystkie nerwy i zmusza do przytłaczającej refleksji nad całym tym światem. Na pewno zagram :)) brakuje mi tylko na tej mapie innych graczy, może kiedyś się doczekam.
Ogrywam i jak na razie jest super, przydałby się tylko jakiś mod graficzny, no i gra lubi czasami wywalić na pulpit, ale dla takiego klimatu warto trochę pocierpieć.
Oprawa dźwiękowa tej gry i klimat to naprawdę cała kwintesencja... Gdyby ta gra tylko była bardziej dopracowana przez twórców... Ale na szczęście jest wielu ludzi którzy nie dadzą umrzeć tej grze, tworząc coraz to nowe mody i niektóre są tak dobre że kompletnie zmieniają jej oblicze. Polecam wypróbować Lost Alpha do Shadow Of Chernobyl - który niestety posiada wiele błędów ale wielkością i klimatem miażdży. Autumn Aurora - też do pierwszej części, w wykonaniu naszego rodaka który łączy kilka mniejszych ulepszeń graficznych, dodaje wiele innych przedmiotów i na dobrym sprzęcie na maksymalnych detalach naprawdę nie różni się od filmu.
Jest jeszcze Oblivion Lost Mod który miał na celu stworzenie tego co pierwotnie miało być w grze i można powiedzieć że spełnił swoje zadanie choć mógłby być wciąż rozwijany. Transformacji artefaktów jak na razie nie było w żadnym innym modzie. :)
Do Call Of Pripyat jest też bardzo fajny mod o nazwie MISERY który dodaje masę wielu różnych przedmiotów i broni, pozwala składać samodzielnie broń z różnych części i dodaje wiele realizmu przez co o broń i amunicję trzeba bardzo dbać.
Mody z serii Complete są średnie ale przetestować zawsze można.
Gra już sama w sobie stała się legendą bo to jedyna taka gra która miała potencjał i twórcy go nie wykorzystali a ja mam nawet magazyn z 2003 roku w którym była zapowiedz tej gry i od razu jak ją ujrzałem to czekałem na nią z niecierpliwością.
Zaraz sobie wypróbuję tego modzika. :D
Gram od kilku dni w ten mod i powiem, ze jest SUPERB!
Wszystkie mapy razem, wybor frakcji, ustawienia pogodowe, spiwor, plecaki na schowki gdziekolwiek... jest moc. Taki tip dla graczy. 1) W tym modzie tak jak i w zewie prypeci jest rowniez handlarz, ktory zamawia rzadkie i dobre bronie. Tym razem nie bedzie w statku na zatonie, ale w kordonie w domku obok ziemianki-bunkra szilowa(?). 2) Jest 12 trwalych osiagniec zmieniajacych gre i dajace bonusy. U mnie sa dwa: za zestrzelenia helikopterow karabinem gaussa oraz za likwidacje setek mutantow na koncie :) Polecam ten mod!