Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Krótki test Witcher 3 in 4K (3840x2160) na pojedynczej GTX 1080

06.09.2016 08:24
😎
1
zanonimizowany561661
45
Senator
Wideo

Krótki test Witcher 3 in 4K (3840x2160) na pojedynczej GTX 1080

i7-4770K i Gigabyte GTX 1080 klatki w dolnym lewym rogu ekranu.

Nie jest tak źle jak myślałem, trzyma się powyżej 40 klatek

https://www.youtube.com/watch?v=AxKEh5dGue4

nie trzeba do tego Tytana

06.09.2016 08:32
2
odpowiedz
5 odpowiedzi
Bazylisheq
103
Konsul

Normalnie rewelacja na karcie za 3,5 koła. Trzeba brać kilka bo jak się wszyscy dowiedzą to zabraknie zaraz :)

06.09.2016 08:36
2.1
zanonimizowany561661
45
Senator

Panuje opinia że do 4K trzeba mieć dwie karty, albo nowego Tytana.
I o tym jest ten wątek. Nie o tym na jaką kartę cię stać.
Za chwilę karty stanieją a za 2 lata będą dostępne dla wszystkich.

06.09.2016 08:45
2.2
Bazylisheq
103
Konsul

Nie wiem gdzie taka opinia panuje skoro dokładne testy w 4k były robione na każdym portalu o pc. Skoro one nie przekonały to przekona twój paro sekundowy filmik i to jeszcze w miejscu gdzie nic się nie dzieje?

06.09.2016 08:54
2.3
zanonimizowany561661
45
Senator

Większość moich znajomych grających w gry jest zdania że na 4K jest jeszcze za wcześnie.

Co innego oficjalne testy, co innego redakcyjne środowisko testowe, co innego normalny komputer.
Ja nie wierzę testom publikowanym w internecie. Zawsze można tak skonstruować test i wybrać takie elementy aby udowodnić swoją tezę. Albo że coś jest bardzo szybkie albo wolne.

Tu masz normalnie używane komputer, nie zestaw złożony do testów. Nic nie jest podkręcone, wręcz przeciwnie karta pracuje w trybie cichym. Odpaliłem grę i zobaczyłem jak chodzi. Zrzuciłem to przez Shadowplay i tyle. Nie jestem wielkim testerem, nie zmierzyłem wilgotności, częstotliwości prądu w sieci i działania pola magnetycznego. I dlatego ten test jest dobry bo pokazuje prawdziwe działanie gry. Nie ma udowodnić tezy ani że jest wolno ani że jest szybko.

Jest krótki bo jest krótki, nie myślałem o większym testowaniu, ale to dobry pomysł, pogram chwilę w rożnych miejscach i zobaczę jak chodzi np. w mieście. Ale to kiedy indziej jak będzie czas.

post wyedytowany przez zanonimizowany561661 2016-09-06 08:54:47
06.09.2016 09:04
2.4
Bazylisheq
103
Konsul

Np. idź na bagna i powalcz z potworami.

A jak możesz to sprawdź jeszcze np deus ex bo w 4k w ustawieniach ultra na gtx1080 osiąga zabójcze 22-26 klatek (według testów oczywiście).

Tam więc nowy Tytan recommended :)

post wyedytowany przez Bazylisheq 2016-09-06 09:08:01
06.09.2016 09:08
2.5
zanonimizowany561661
45
Senator

No taki mam zamiar, z różnymi grami. Na razie to muszę iść do roboty... :)

Ale Fallout 4 chodzi bardzo ładnie. W zamkniętych pomieszczeniach 60 w otwartych między 40 a 50 - na ultra.

06.09.2016 08:37
marcing805
3
odpowiedz
1 odpowiedź
marcing805
186
PC MASTER RACE

Ciekawe ile jeszcze będziemy czekać na pojedyńcze karty za cenę mniej niż 2500 zł, które bezproblemowo poradzą sobie z 4k/60 FPS? Dwa czy trzy lata?

A inne gry jak sobie radzą na tej samej konfiguracji?

post wyedytowany przez marcing805 2016-09-06 08:38:52
06.09.2016 08:40
3.1
zanonimizowany561661
45
Senator

Zależy w jakiej grze, ale to było by miłe.
Jak W3 chodzi w 40 to wiele gier będzie chodziło w 60, tylko czekać aż cena spadnie.

06.09.2016 09:40
4
odpowiedz
Likfidator
120
Senator

Ciekawe ile jeszcze będziemy czekać na pojedyńcze karty za cenę mniej niż 2500 zł, które bezproblemowo poradzą sobie z 4k/60 FPS? Dwa czy trzy lata?

4K będzie jeszcze długie lata dla entuzjastów. Za 2-3 lata wciąż będziesz potrzebował 2-3 topowych kart, żeby mieć 60 fps.

Jak wyjdzie PS4 Neo i Scorpio, to wymagania gier polecą drastycznie w górę. Z tego względu, że twórcy gier zaczną stosować techniki, które na obecnej generacji są poza zasięgiem m.in. Global Illumination w czasie rzeczywistym, która co prawda się pojawia w niektórych tytułach, ale tylko w wersji dla statycznej geometrii, gdzie można najcięższe obliczenia wykonać na etapie produkcji gry, a potem tylko korzystać z tablicy danych do generowania oświetlenia.
Nvidia od dłuższego czasu udostępnia technologię, która działa w każdych warunkach, ale ona dzieli FPSy na połowę. Jest też wiele innych nowych efektów, które łącznie pozwalają osiągnąć grafikę w 1080p, która miażdży wszystko to co zobaczymy dziś w 4K. Problem w tym, że nawet GF 1080 nie poradzi sobie ze wszystkim w 1080p, a co dopiero mówić o 4K.

Małymi krokami zbliżamy się też do ray tracingu. Już Xbox Scorpio będzie miał dość mocy, by wyciągnąć 720p w 30 fps osiągając grafikę, która zmiażdży wszystko to co można osiągnąć rasteryzacją.
Zresztą już teraz jest wiele hybrydowych efektów post-process, które wykorzystują śledzenie promieni do dodania części efektów.

Największą zaletą ray tracingu jest to, że mamy za darmo wszystkie efekty oświetleniowe i to bez jakichkolwiek artefaktów, a do tego znika wiele limitów, chociażby złożoność geometrii. Promienie nie potrzebują wielokątów, wystarczy im dowolna struktura, która opisze sposób odbijania się światła. Dlatego też najłatwiejszym do wygenerowania obiektem jest idealna sfera. Można też użyć voxeli czy innych struktur.

Z drugiej strony należy pamiętać o tym jak bardzo wszechstronne są dzisiejsze GPU. W przyszłości nie będzie jednej słusznej drogi. Twórcy gier będą stosować różne technologie. Część twórców gier wykorzysta tradycyjne metody, ale w zamian oferując rozdzielczość 4K. Inni zatrzymają się na 1080p, albo zejdą nawet niżej jeśli pozwoli im to osiągnąć wizualny wyższy poziom.

Na odpowiednio drogich PC wyższe rozdzielczości, czy większa ilość FPS będą stały przed graczami otworem. Aczkolwiek nie ma co liczyć na to, że 4K stanie się standardem i będzie dostępne na kartach ze średniej półki.
Choć w zasadzie już jest dostępne. Nawet GF 970 pozwala na grę w 4K, aczkolwiek wiąże się to z limitem do 30 fps oraz średnimi ustawieniami grafiki. Pytanie kto chciałby tak grać, skoro w 1080p ma 60 fps i ustawienia b.wysokie, albo nawet ultra.

06.09.2016 09:50
5
odpowiedz
zanonimizowany1187012
11
Senator

4K będzie jeszcze długie lata dla entuzjastów.

Większość moich znajomych grających w gry jest zdania że na 4K jest jeszcze za wcześnie.

Podbijam post Pana Likfidator i Twoich znajomych Longwinter.

Fajnie mi się półtora roku temu czytało, że 4K to już za rok będzie dostępne dla każdego. I co? No jak widać to były mrzonki. Skoro topowa karta za 3,5 tysiąca wyciąga tylko nieco powyżej 40 fps i to jeszcze w "spokojnych" miejscach, to coś jest nie tak.

Jestem ciekaw też, czy bardzo skoczą wymagania gier po premierach Scorpio i Neo. To chyba nawet użytkownik Likfidator pisał (może mi się coś pomyliło), że Scorpio na 90% otworzy nową generację konsol. I szczerze powiedziawszy coś w tym może być. Jeśli tak będzie, to NA PEWNO wzrosną wymagania, tylko do jakiego limitu? Szczególnie w przypadku portów z konsol (wystarczy spojrzeć na to, jakie wymagania miał Dragon`s Dogma, a to gra z PS3.

post wyedytowany przez zanonimizowany1187012 2016-09-06 09:51:52
Forum: Krótki test Witcher 3 in 4K (3840x2160) na pojedynczej GTX 1080