Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Mass Effect i directx 12

07.07.2016 14:58
1
Gamer1201
3
Legionista

Mass Effect i directx 12

Mam do was forumowicze pytanie. Czy według was ME Andromeda będzie wymagał directx 12 , bo nie chce mi się przechodzić z mojego win7 na win10? Bo słyszałem że win 7 nie obsługuje d12.??

07.07.2016 15:09
MAJOT14
2
odpowiedz
MAJOT14
119
Sim racer

Windows 7 nie obsługuje DX12, to prawda. Co do najnowszego ME to pewnie będzie obsługa DX12 ale oprócz tego pewnie też DX11 ale to tylko takie gdybanie "według mnie", bo oficjalnych informacji o tym nie ma.

07.07.2016 15:12
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
Likfidator
120
Senator

Tylko gry Microsoftu będą wymagać DX 12. Reszta będzie działać na DX11, a w przyszłości na Vulkanie, który mógłby działać nawet na Windows XP, gdyby wydać nowe sterowniki na ten system.

Pierwszą komercyjną grą dającą przedsmak możliwości nowych API jest DOOM, który co prawda używa OpenGL, ale w jego najnowszej wersji 4.5, czyli z feature level na poziomie DX12.
Widać to po wymaganiach gry, nawet CPU z rodziny Pentium (po OC) są w stanie wykorzystać pełną moc GF 980 Ti.
Doom w przyszłości dostanie też patcha dodającego obsługę Vulkana.

Rywalizacja między Vulkan vs DX12 wygląda tak:
DX12 - Windows 10, Xbox One, Windows Phone - czyli same niszowe kategorie,
Vulkan - Windows Vista i nowsze, Linux, OS X, wszelkie inne *nixy, Android, PS4, Nintendo NX i wszystkie przyszłe platformy.

Mówiąc inaczej, Vulkan stanie się standardem, bo będzie dostępny wszędzie, z wyjątkiem Xbox One, ale być może Microsoft ulegnie presji i też go zaimplementuje tam.

DirectX 12 będąc na wyłączność w Windows 10 jest martwą technologią, tak jak niegdyś DX10. Microsoft skopał po raz kolejny swoją szansę, bo DX12 uzyskał dojrzałość długie miesiące przed Vulkanem. Gdyby był dostępny w Windows 7 i 8, to DX11 byłby już przeszłością.
Zresztą, gdyby nie szpiegowska licencja Windows 10, system ten by się przyjął lepiej.

Microsoft po raz kolejny podjął złe decyzje i teraz ma tego efekty.

07.07.2016 15:49
3.1
niesmiertelny21
61
Pretorianin

Takie wypowiedzi słyszałem lata temu podczas premiery Ubuntu. A wiemy przecież jak to się potoczyło.

07.07.2016 16:56
3.2
Gamer1201
3
Legionista

O co chodzi bo nie rozumiem?

07.07.2016 20:41
MAJOT14
3.3
MAJOT14
119
Sim racer

Co tam jeszcze ta kryształowa kula Ci powiedziała?

Osobiście też liczę na to ze Vulkan osiągnie sukces ale jak na razie to mimo, że pełna wersja miała premierę to... nie dzieje się nic. The Talos Principle jedynie na tym działa, różnica w wydajności jest niewielka, a gra też skompikowana graficznie to nie jest. Prawdą jest, że teraz na pewno przez najbliższe 2-3 lata twórcy będą skupiali się w najnowszych tytułach na DX12, a nie Vulkanie. Zresztą Windows 10 i Xbox One to niszowe kategorie? Czytasz sobie chociaż raz zanim coś opublikujesz? Od długiego czasu na PS są inne API a Windows 10 to obecnie dominujący system wśród graczy co potwierdzają badania Steama oraz różnorakie badania na choćby reddicie. Xbox One jest drugą po PS4 najpopularniejszą konsolą zaś.

PS. Od kiedy DX10 był martwą technologią? Chyba dopiero od premiery DX11 :D

07.07.2016 15:23
4
odpowiedz
Gamer1201
3
Legionista

Dziękuję za odpowiedź. Upewnilem się w fakcie żeby nie przechodzić na win 10.

Forum: Mass Effect i directx 12