Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

gameplay.pl Wady i minusy hełmów VR

30.03.2016 07:38
😍
1
itakumre
10
Legionista

Nie będę się rozpisywał, jak się mylisz, brak mi na to czasu. Szkoda tylko, że w tych Twoich przemyśleniach, pomijasz wiele faktów, wybierasz te mocno naciągane i dawno obalone. Może wynika to z niewiedzy (przykładowo, jak działa ludzki wzrok i co jest dla niego męczące a co nie), ale najpewniej z ignorancji.
Nie rozumiesz zupełnie co VR zmienia w odbiorze gier, bo nie miałeś zapewne z nimi dłużej do czynienia (i nie mówię tu o tych kartonowych półśrodkach). I potem powstaje kolejny wpis na zasadzie "nie znam się, to się wypowiem".

post wyedytowany przez itakumre 2016-03-30 07:39:40
30.03.2016 09:35
Tuthrick
2
odpowiedz
Tuthrick
27
Centurion

Całkowicie się zgadzam z autorem artykułu, choć w zasadzie najbardziej mnie irytuje sam marketing tych zabawek. Niby totalna rewolucja, przyszłość elektronicznej rozrywki i podobne banialuki. Według mnie zwykły gadżet z fajerwerkami, który daje mniejszy komfort niż tradycyjny monitor. Wiele razy firmy próbowały wcisnąć podobne zabawki, twierdząc że z nimi wiązać się będzie przyszłość. Dziękuję, postoję.

post wyedytowany przez Tuthrick 2016-03-30 09:36:02
30.03.2016 09:56
3
odpowiedz
el.kocyk
175
Legend

autor wciaz zyje w czasach kiedy Bill mial cokolwiek do powiedzenia w MS:)

a tak serio to jest duza szansa ze autor tego wpisu ma racje i gry beda popierdulkami, choc jesli wyjdzie kilka dobrych to juz bedzie cos (tak jak wyszlo kilka dobrych gier na move czy na kinecta)

gogle I tak sie sprzedaja I bedzie ciezko je kupic po premierze
ja uzywalem DK2 I podobalo mi sie, uzywalem starej zabawki sony (HMZ czy jak to sie zwalo) i jak tylko na kazdych tych okularach bedzie mozna po prostu ogladac film to juz oplaca sie kupic bo o wiele lepiej ogladac film na tym niz na 40 calowym tv...ja mam projector, gram czy ogladam filmy na 110 calach, ale czasem moglbym pograc na psvr a zona w tym czasie moglaby z kolezankami lyknac jakis film...
dla mnie nie jest to zakup musowy, jak poczytam recenzje i bedzie ok to moze kupie

post wyedytowany przez el.kocyk 2016-03-30 09:56:15
30.03.2016 13:44
4
1
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1132929
12
Generał

Największa wada tych kasków, to ich istnienie.

30.03.2016 18:21
4.1
zanonimizowany146624
131
Legend

Nie. Największą ich wadą jest to, że osoby nie mające żadnego pojęcia o VR pisze takie artykuły jak ten powyżej, a tacy jak Ty się z tym zgadzają.

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2016-03-30 18:21:40
30.03.2016 14:25
5
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany861943
46
Generał

Odnoszę wrażenie, że krytykujący tutaj nie mieli okazji jeszcze sprawdzić w praktyce jak wygląda gra na Riftcie/Vivie - naprawdę polecam, chociażby wynająć na godzinkę/dwie, pojeździć w Project Cars, polatać w Elite, wrażenia mówią same za siebie :)

Jak dla mnie, VR na poziomie DK2 jest wystarczająco przekonujące, żeby uznać je za kolejny krok w ewolucji gier, oczywiście minie jeszcze przynajmniej parę lat zanim technologia stanieje i stanie się bardziej powszechna, ale warto czekać.

post wyedytowany przez zanonimizowany861943 2016-03-30 14:32:24
30.03.2016 14:50
Matysiak G
5.1
Matysiak G
154
bozon Higgsa

To nie krytyka, tylko realizm. VR jest drogie, nie ma na nie gier, a ludzkie lenistwo i przywiązanie do komfortu wyklucza kask jako gadżet z samej swej natury upierdliwy. No i nikt nie zrobi exclusiva AAA na sprzęt, który posiada odpowiednik jakiegoś promila użytkowników PS4 czy XO. O tym trzeba było myśleć na premierę. Może Sony coś w tym temacie ugra, ale wątpię.

Pomijam kwestię, że kiedy wzrok i błędnik się desynchronizują, całe dobre wrażenie diabli biorą.

post wyedytowany przez Matysiak G 2016-03-30 14:54:53
30.03.2016 14:54
5.2
Alacer
114
Konsul

Wiekszosc ludzi nie miala okazji w praktyce sprawdzic PS Move. Jakos ten argument mu nie pomogl.

30.03.2016 16:13
5.3
zanonimizowany861943
46
Generał

Nie twierdzę , że każdy kto ma realistyczne podejście do VR nie wie o czym mówi - to czy sprzęt się przyjmie, czy następne iteracje wciągną więcej ludzi, czy pojawi się więcej gier i jakiej będą jakości - to wszystko to jak najbardziej sensowne pytania i wątpliwości. Jednak z drugiej strony, bardzo, bardzo wyraźnie widać w tekście, że autor w nic na współczesnym HMD nie grał a takie podejście jest już trochę zabawne, bo krytyka tego co VR wnosi do wrażeń z rozgrywki bez własnych doświadczeń jest... mało przydatna.

Swoją drogą, co do gier AAA - tutaj na pewno jestem w mniejszości, ale ilość godzin spędzonych w FSX, Elite i paru innych bardziej niszowych tytułach kilkukrotnie przebija u mnie czas spędzony w grach AAA, w zasadzie poza Wiedźminem nie pamiętam dużego tytułu, który w ostatnim czasie wciągnąłby mnie na dłużej. Aczkolwiek faktycznie, symulatory to sam w sobie niszowy gatunek i nie jest dobrym argumentem to przekonania mas.

30.03.2016 20:07
5.4
zanonimizowany146624
131
Legend

Rozumiem, że dołączysz do grona posiadaczy CV1? :>

30.03.2016 23:16
PePe PL
6
odpowiedz
PePe PL
166
Generał

Jak zwykle brednie. Ale czego innego można się spodziewać po tuzach analizy i intelektu z GOLa i Ganeplaya.

gameplay.pl Wady i minusy hełmów VR