Jaki parametr karty jest najważniejszy przy renderowaniu iray, pamięć czy coś innego?
Ja używam Octane Render.
Nie wiem jak jest w Iray, nie używam. Ogólne zasady - co do karty - trzeba wybrać jak najszybszą z jak największą ilością pamięci ( scena plus tekstury powinny zmieścić się w pamięci udostepnionej przez kartę ), najlepiej dwie, trzy lub cztery sztuki ( odpowiednia płyta ), potem patrzysz na swój budżet i kupujesz to na co cię stać :)
Czyli pamięć, dzięki :)
Siedzę amatorsko w daz 3D + iray i luxrender z czego przejściówka z daza na luxrender nie działa mi dobrze więc korzystam z iraya.
A dlaczego nie z Cycles w Blenderze. Najlepszy z darmowyvh silników :), a z DAZ można eksportować obj.
Nie wiem czy jest próbna wersja Octane dla DAZ, bo DAZ nie używałem od dłuższego czasu ( domyślny renderujący silnik jest strasznie powolny ), ale sprawdź na stronie Otoy.
nie łapę się jeszcze na tyle żeby przejść na blendera a tym bardziej na octane. Chwilowo renderuje silnikiem daza i trochę iraya z użyciem cpu. Tutaj mam dostęp do shaderów, nie wiem jak w octane.
edit: z tego co patrzyłem są wtyczki octane do daza ale ich cena jest zaporowa.
No, chyba każdy z silników ma swoje shadery. Te w Octane są bardzo łatwe do ogarnięcia.
https://render.otoy.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=52218
https://render.otoy.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=41584
Wszystko w pakiecie :) Ściągnij publiczną betą wersji 3.0 i sam wypróbuj.
zainstalowałem i chciałem uruchomić, to mi wywaliło błąd o braku nvcuda.dll. Z tego co wiem, cuda jest technologią przeznaczoną dla kart zielonych a ja mam radka hd7950.
Więc bez zmiany karty się nie obejdzie
ze strony octane: OctaneRender requires a CUDA capable NVIDIA graphics card.
No tak, ale z tego co pamiętam to alpha 3 miała obsługiwać też Radeony.
https://render.otoy.com/forum/viewtopic.php?f=33&t=52332
Jeżeli nie to spróbuj Cycles w Blenderze, też obsługuje GPU i karty ATI.