Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: GTA 5 na pc, nowe i stare geny... różnice

07.08.2015 09:21
1
glodian
23
Centurion

GTA 5 na pc, nowe i stare geny... różnice

Witam... mam do was pytanie... czym różni się GTA V on wersji na konsole "starej" generacji od tych nowej generacji oraz osobno pc? (nie wliczam grafiki, bo to zbyt oczywiste)
Pozdrawiam, miłego dnia :)

07.08.2015 09:22
Yoghurt
2
odpowiedz
Yoghurt
101
Legend

Jeśli nie liczysz poważnych zmian graficznych, to jedyną różnicą jest dodany tryb FPP.

07.08.2015 09:44
KochamKonsole
3
odpowiedz
KochamKonsole
36
Generał

Na nowej generacji jest ponoć więcej NPC na ulicach. No i na mocnym PC gra nie gubi klatek w przeciwieństwie do konsol.
A dobrze, że pominąłeś różnice w grafice bo praktyce ich nie ma.

07.08.2015 09:53
lordpilot
4
odpowiedz
lordpilot
211
Legend

[1]

Jeśli nie liczyć oprawy to tryb FPP (na X360 i PS3 oficjalnie niedostępny) i edytor filmowy - dostępny od premiery na PC, wkrótce na PS4 i Xone, niedostępny (ze względu na zbyt małą moc obliczeniową) na X360 i PS3.

To chyba tyle, jeśli idzie o różnice.

07.08.2015 09:58
AIDIDPl
5
odpowiedz
AIDIDPl
172
PC-towiec

Więcej samochodów (modeli, oraz ich zagęszczenie na ulicach), więcej ludzi, więcej zachowań AI. Więcej muzyki + nowa stacje (albo stacje) radiowe. I chyba jakieś kilka misji pobocznych jest nowych...

Ogame_fan napisał kiedyś pod wersją PS4:

deski rozdzielcze posiadają takie detale jak kontrolki świateł, wycieraczek czy radio a nawet jaka aktualnie piosenka leci w radiu.
-wiele rzeczy jest animowanych i poruszanych przez warunki pogodowe - np banery, materiałowe zadaszenia, śmieci na ulicy (których jest więcej), liście etc.
-specjalne samochody z dlc oraz te nowe z wersji NG spawnują się na ulicy - a jakby tego było mało, spawnują sie też stuningowane wersje pojazdów, więc jak mamy szczęście to możemy trafić na jakąś podpicowaną brykę
-świetnie zaimplementowano funkcje Dual Shocka 4, przez głośniczek słychać rozmowy policji, rozmowy przez telefon - powiadomienia; światło pada błyska bardzo mocno na niebiesko-czerwono podczas pościgów, a touchpad można wykorzystać do szybkiego rzutu granatem
-strzelanie z samochodów w trybie fpp jest duuużo wygodniejsze bo teraz postać nie strzela od razu po przycelowaniu; po prostu L1 celujemy a R1 strzelami mając pełną kontrolę nad pojazdem
-pod kółkiem jest teraz kamera filmowa
-można sobie ustawić czy po przejściu za osłonę chcemy mieć trzyb fpp czy tpp
-ogólnie opcji konfiguracji jest cała masa
-można wyłączyć efekt rozmycia
-odbicia są duuuuużo lepsze; lustra teraz działąją w pełnej rozdzielczości

świat gry
-dodano kilka nowych lokacji otwartych
-w końcu w powietrzu jest teraz ruch, samoloty ciągle latają (a nawet spadają na ziemie)
-npc mają większy wachlarz zachowań, mogą siedzieć w samochodzie przy zgaszonym silniku i np bawić się telefonem/zasnąć/odjechać/przeparkować/wyjść etc, jeżdża teraz bardziej naturalnie, np kiedy stoimy na środku drogi to zamiast w nas wjeżdżać mogą zdecydować, że chcą zjechać do rowu, czy nawet w przepaść, są dużo bardziej agresywni
-npc jeżdżą teraz tuningowanymi pojazdami, oraz tymi z dlc (można je też znaleźć zaparkowane)
-dodano około 20 nowych zwierząt
-zwierzaki teraz wchodzą ze sobą w interakcje
-policja patroluje teraz nawet z powietrza
-jeśli ktoś nas zaatakuje z błachego powodu to policja zareaguje
-bardzo dużo nowych easter eggów

rozgrywka
-darmowe dodatki za przejście na nową generację to około 3-4 godziny zabawy
-oprócz w/w dodatków jest całkiem sporo innych bonusów których nie mam zamiaru zdradzać
-dodano kamerę filmową taką jak w poprzednich częściach
-nie ma już kamery z nad maski
-założenie kasku/okularów/maski ma wpływ na pole widzenia(tryb fpp), mało tego - inny typ danego przedmiotu będzie powodował inny obraz (np okulary z różowymi szkłami nałożą różowy filtr, ciemne nałożą ciemny etc.)
-rozbudowano opcje fotograficzne
-dodano kilka opcji tuningu (np neony)
-OGIEŃ SIĘ TERAZ ROZPRZESTRZENIA podpala inne rzeczy itp system podobny do tego z Far Cry 2-4

i to była wersja na PS4, na PC pod niektórymi względami może być ciut lepiej, ale głównie chodzi o grafikę...

-cienie w dość wysokiej jakości
-odbicia obliczane w czasie rzeczywistym (coś czego nie miało Watch Dogs), jeśli nad wodą leci helikopter/samolot to odbija się to w wodzie, jeśli pada deszcz lub jest po deszczu, w kałużach odbija się wszystko w czasie rzeczywistym
-oświetlenie jest dużo lepsze
-tekstury (szczególnie w terenach pozamiejskich) są w o wiele lepszej jakości
-tereny pozamiejskie wyglądają świetnie
-przebudowano oraz dodano nowe efekty atmosferyczne; burza zostawia kałuże które nie są oskryptowane jak w WD, podczas wiatru poruszają się parasole, materiałowe zadaszenia, krzaki, czy nawet trawa i kwiatki, wiatr podrywa śmieci z ziemi (tak jak na słynnym oszukanym zwiastunie z watch dogs), mgła z rana
-mnóstwo nowych efektów, piach unoszący się nad pustynią, błoto które chlapie i zostawia ślady,krew która teraz wygląda świetnie i jest 'interaktywna', efekty promini słońca które wyglądają lepiej od tych z nvidiowych filmików, dużo lepsze wybuchy (które już na PG wyglądały świetnie), efekty postrzału są teraz nawet na lepszym poziomie niż te z Max Payne 3
-i wiele wiele innych małych smaczków które powodują że to obecnie najładniejszy sandbox
-masa roślin - przez co tereny pozamiejskie to nie jest już pusta tekstura tylko na prawdę ładny żyjący świat
-nawet krótka trawa w mieście, nie jest teksturą i reaguje jak po niej chodzimy

Forum: GTA 5 na pc, nowe i stare geny... różnice