Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Czy kupiłem zepsuty telefon?

19.07.2015 11:04
1
hinson
128
Generał

Czy kupiłem zepsuty telefon?

Kilka tygodni temu kupiłem ojcu telefon. Wybór padł na Emporia Solid Plus, bo potrzebuje solidnego wytrzymałego telefonu, bo pracuje na budowie.
Od początku jest coś nie tak z tym telefonem. Czasami działa tydzień, dwa bez zarzutu a potem potrafi się wyłączyć tak że nie można go włączyć przyciskiem. Trzeba ściągnąć klapkę z tyłu i wyjąć i z powrotem włożyć akumulator, wtedy się załącza i niby działa.
Potrafi się też zawiesić sam z siebie, że nie reaguje na żadne naciskanie przycisków, ponownie trzeba ściągnąć klapkę i wyjąć i włożyć akumulator.
Z akumulatorem też jest problem, bo potrafi się ładować kilka godzin, a i tak nawet po kilkunastu minutach, telefon się wyłącza całkowicie.
Kolejny problem że jak się wyłączy, to podłączenie zasilacza nie spowoduje ładowanie akumulatora. Trzeba wyciągnąć akumulator i włożyć z powrotem i dopiero zasilacz go ładuje.
Ojca już szlak trafia, bo co z tego że tydzień, dwa podziała dobrze jak później zaczyna wariować i pojawiają się wyżej opisane problemy.
Telefon kupiony w RTV EURO AGD. Jest na gwarancji, pudełko jest, jakieś akcesoria do niego są wszystkie, więc nie będę już się bawił z wyjmowaniem akumulatora, tylko zaniosę go reklamować.
Jeszcze pytanie odnośnie reklamacji. Jakie mam prawa? Czy oddadzą go do serwisu, wymienią telefon na inny jeśli okaże się że faktycznie jest fabrycznie coś z nim nie tak, czy może oddadzą kasę i zaproponują inny?
Nigdy tam nie reklamowałem towaru, więc nie chcę się nabrać na jakieś sztuczki sprzedawcy, który być może będzie mi chciał wmówić, że ojciec źle telefon obsługuje, bo wyciągnie akumulator i włoży go z powrotem i po wie że o działa! Ale skąd mam wiedzieć ile podziała, trzy dni, tydzień, dwa.
Telefon ma działać, ma dzwonić i nic więcej się od niego nie wymaga.

19.07.2015 16:38
2
odpowiedz
Thun
179
Senator

Zasada nr 1) Nie korzystaj z gwarancji, tylko powołuj się na niezgodność towaru z umową.

Zasada nr 2) Patrz punkt 1 :)

19.07.2015 16:49
mohenjodaro
3
odpowiedz
mohenjodaro
109
na fundusz i prywatnie

na rękojmię

19.07.2015 16:52
piokos
4
odpowiedz
piokos
108
27 do 1

Ja bym zrobił tak:
Jak telefon się zawiesi poszedłbym do sklepu w którym kupiłem dany telefon dał go sprzedawcy i powiedział żeby do mnie zadzwonił (oczywiście bez wyjmowania akumulatora). Powiedział, że kupiłem towar niezgodny z opisem bo zaczął źle działać następnego dnia a od tak potrzebnego przedmiotu jakim jest telefon oczekuje się, że będzie działać bez zarzutu dużo więcej niż kilkadziesiąt godzin. Poproszę o nowy egzemplarz, tym razem sprawny w 100%.

Forum: Czy kupiłem zepsuty telefon?