Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Valve zrezygnuje z płatnych modów, jeżeli pomysł się nie sprawdzi

26.04.2015 12:08
1
alchemiakr
34
Konsul

Niech lepiej zrezygnuje z obżarstwa.

26.04.2015 12:12
2
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Zabawne, jak to tworcy modow (czyli ci, co potencjalnie maja zarabiac) w wiekszosci wypowiadaja sie negatywnie o tym pomysle, a owce (chociazby z GOLa) przyklaskuja temu z radoscia. Rzeczywiscie Valve wychowalo sobie żywe portmonetki.

26.04.2015 12:13
_Luke_
3
odpowiedz
_Luke_
253
Death Incarnate

Nie sprawdzi się czyli co, Gabe nie zarobi tyle ile sobie wymyślił? Bo to ze się nie sprawdzi dla mnie jako gracza - konsumenta jest oczywiste od razu. DLC tez się dla mnie nie sprawdziło.

26.04.2015 12:15
😱
4
odpowiedz
zanonimizowany1070630
1
Generał

a owce (chociazby z GOLa) przyklaskuja temu z radoscia.

Przecież należy płacić komuś za prace, czytając ostatnio wątek na golu o tym pomyśle połowa prawie zesrała sie z radości, ze będzie mogła wepchnac dolary Valve do gardła

26.04.2015 12:21
Bezio1292
👍
5
odpowiedz
Bezio1292
31
Chorąży

Trzeba dodać że to nie jest tak , że tworze moda daje jakaś cenę i już , na Steam w warsztacie jest taka kategoria "Pozycje płatne - W trakcie oceny " jak tam przejdziemy jest mnóstwo modów płatnych, ale jeszcze nie dostępnych .
"Ten przedmiot nie jest jeszcze dostępny
Ten produkt nie został jeszcze zatwierdzony do sprzedaży. Aby pomóc w procesie zatwierdzania, pomóż zidentyfikować zawartość lub zachowanie łamiące zasady Warsztatu lub Wytyczne Społeczności Steam, naciskając na przycisk Zgłoś poniżej. Ewentualnie, jeśli ten produkt wydaje ci się interesujący, możesz dodać go do swoich ulubionych lub zamieścić komentarz."

26.04.2015 12:31
Łoker men
😐
6
odpowiedz
Łoker men
60
Teamtrheestars

Sprawdzi się sprawdzi wczesny dostęp był katastrofą dla graczy, valve miało to głęboko w czterech literach ważne było że oni coś z tego wyciskają.Fanboye valve polecą tam rzucając im wszystkie swoje pieniądze mówiąc jak to valve bardzo o nich dba.

26.04.2015 12:34
7
odpowiedz
zanonimizowany425280
118
Legend

czy tak ciezko jest zrozumiec ze to AUTOR MODA decyduje czy mod ma byc za darmo czy nie? xD

nadal mozna dodawac darmowe mody, valve nadal bierze stala stawke 30% TAK JAK PRZY KAZDEJ INNEJ TRANSAKCJI NA STEAM, to ze bethesda tez chce zlapac hajs jest uzasadnione bo moderzy KORZYSTAJA Z ICH PRODUKTU DO ROBIENIA PIENIEDZY

i jeszcze, jezeli faktycznie myslicie ze oni tutaj zweszyli duzy hajs(99% MODOW WCIAZ ZA DARMO)...trzeba wam wspolczuc

26.04.2015 12:41
Elessar1984
8
odpowiedz
Elessar1984
130
Lord

Z jednej strony, należałoby nagradzaj ludzi zdolnych, którzy poświęcają masę czasu i chcą ulepszyć daną grę. Nie jednokrotnie dany mod, jest lepszy niż sama oryginalna gra (na przykład Brutal Doom, w którego właśnie gram). Z drugiej strony, taka polityka doprowadzi do tego, że nie długo, będzie nie jedna osoba (w szczególności w naszym kraju), piracić również mody. I choć to brzmi absurdalnie, to nie wyobrażam sobie płacić za wyżej wymieniony mod 5,10, czy 20 euro.

26.04.2015 12:44
9
odpowiedz
Lutz
173
Legend

Zabawne, jak to tworcy modow (czyli ci, co potencjalnie maja zarabiac) w wiekszosci wypowiadaja sie negatywnie o tym pomysle

najwiekszy bol dupy nie jest o to ze modderzy zarobia, tylko ze valve i bethesda beda mialy w zarobku udzialy.
z tego co wiem nie bedzie problemu z modami bezplatnymi wiec o co chodzi?

Najlepszy przyklad jak wyglada taka sytuacja to srodowiska google store i appstore, wystarczy zapytac kazdego programiste, gdzie woli publikowac swoje oprogramowanie.

26.04.2015 12:49
10
odpowiedz
zanonimizowany425280
118
Legend
Image

wiec o co chodzi?

--->

26.04.2015 12:52
Łoker men
11
odpowiedz
Łoker men
60
Teamtrheestars

[7] I co z tego nikt nawet o tym nie mówił wyjechałeś o tym z tyłka tylko po to żeby bronić valve.Prawda jest taka że valve próbuje wycisnąć więcej kasy z rzeczy które były darmowe zamieniając to w kolejną maszynkę do robienia pieniędzy.

Oj nie bój się nie bój oni na plus wyjdą tym bardziej że ich wkład będzie zerowy i będą wyciągać pieniądze od innych , nie wspominając że tak jak wczesny dostęp to przyciągnie tony oszustów i ludzi którzy będą szukali łatwego zarobku co valve ma jak powiedziałem w czterech literach bo oni na tym zarabiają i to czy 99 % modów będzie darmowe to jeszcze zobaczymy.

26.04.2015 12:55
12
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
109
Senator

to ze bethesda tez chce zlapac hajs jest uzasadnione bo moderzy KORZYSTAJA Z ICH PRODUKTU DO ROBIENIA PIENIEDZY

A fryzjerzy zarabiaja na produktach producentow nozyczek, taksowkarze na produktach producentow samochodow, etc.

Serio, jak bardzo glupim, lub jak bardzo sprany mozg trzeba miec by taki argument z siebie wydalic?

26.04.2015 13:05
13
odpowiedz
zanonimizowany425280
118
Legend

a ciekawe jak bardzo glupim trzeba byc zeby porownac gre do samochodu?

gra dziala na tej samej zasadzie co film, to ze kupisz kopie na allegro za 20zl to nie znaczy ze teraz mozesz sobie ja puszczac w kinie za zlotowke zeby zwrocic koszta xDDDDDDDDD

kupujac gre dostajesz prawo do nosnika, KOPII GRY, to znaczy ze nie mozesz rozpowszechniac tej wartosci intelektualnej bo zwyczajnie NIE MASZ DO TEGO PRAWA

tak jestem pewien ze to wlasnie na dlc i modach steam planuje oprzec przyszlosc steam xD

valve OFERUJE mozliwosc sprzedazy wlasnego produktu w NAJPOPULARNIEJSZYM sklepie cyfrowej dystrybucji, nikt NIE MUSI sprzedawac swoich produktow aby trafily do odbiorcy poniewaz moga zostac wstawione do workshopa za DARMO

26.04.2015 13:07
kaszanka9
14
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Darth Father [7]

czy tak ciezko jest zrozumiec ze to AUTOR MODA decyduje czy mod ma byc za darmo czy nie? xD

Dokładnie, więc akurat w tym aspekcie to nie wiem czemu ktoś miałby się czepiać, nadal można udostępniać za darmo.

Niestety cała reszta to już inna sprawa, i nie piszcie, że mają prawo, bo stworzyli grę, przecież to jest hipokryzja, to rozumiem na darmowym modzie tracą? W końcu ktoś rozdaje za darmo coś co według ich mniemania zmniejsza ich szansę na sprzedaż DLC, po prostu już taki bullshit wciskają, że hej, jakoś do teraz im nie przeszkadzało, a nagle 75% zabierają.

99% darmowych modów, o zgrozo, przecież ci źli moderzy niszczą firmę!!! Tyle utraconych zysków, może i z tym fantem następnie coś zrobią, kto wie.

I jeszcze ten przycisk dowolnej sumy dotacji, no, ale rozumiem tutaj też 75% biorą? Kpina.

Jak się nie uda to wywalą, czyli tak samo jak z wersjami alpha, jak kupują i nie narzekają to będziemy robić.

26.04.2015 13:10
kaszanka9
15
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Darth Father [13]

nikt NIE MUSI sprzedawac swoich produktow aby trafily do odbiorcy poniewaz moga zostac wstawione do workshopa za DARMO

Nie, że się czepiam, ale jak skomentujesz usuwanie linków do dotacji moda ze steam? A co jak ktoś nadal chce sprzedawać swój dodatek, ale nie przez steam i nie chce oddawać 75%, w sumie co powinno ich to obchodzić nie, skoro 99% modów jest darmowe, no to jak ktoś sprzeda poza steam to tak jakby wliczają je w te darmowe z ich perspektywy co? Bo nie przynoszą zysku.

Ale nie , założę się, że będą nagle takie osoby ścigać albo grozić im pozwem.

26.04.2015 13:16
16
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
109
Senator

a ciekawe jak bardzo glupim trzeba byc zeby porownac gre do samochodu?

No jak to? Przeciez to byl zawsze glowny argument przeciwko piractwu, sciagniecie gry = kradziez auta. To teraz juz nie mozna?
Aaaa, czekaj, rozumiem. Porownywac do samochodow mozna tylko jak przynosi to korzysc wydawcom, a gdy zagraza to im interesom to juz nie! Genialne!

Moze wroc juz do tej swojej zagrody gabenowych owieczek...

Widze tez ze nie rozumiesz czym jest mod. Mod nie jest wlasnoscia Bethesdy czy jakiejkolwiek innej firmy tylko modera ktory go stworzyl za pomoca NARZEDZI jakimi jest rzeczona gra. Tak samo jak fryzjer zarabia uzywajac NARZEDZI jakimi sa nozyczki.

26.04.2015 13:18
Łoker men
17
odpowiedz
Łoker men
60
Teamtrheestars

Jak głupim trzeba być żeby porównać tworzenie własnej zawartości do puszczania czyjejś w kinie...

Moderzy na pierwszym miejscu tworzą własną zawartość dla ludzi którzy już zapłacili za grę ,tak więc nikt nie rozpowszechnia gry czy zwartości gry tylko zawartość stworzoną przez samych siebie.

O czym ty nawet gadasz kto to mówi o tym że steam planuje przyszłość na modach dla nich to kolejny łatwy zarobek ,biorą coś co było za darmo ściągają tony oszustów i ludzi szukającego łatwego zarobku i na tym zarabiają nie robiąc nic.Eee zdajesz sobie sprawę że DLC to jest ogromny zarobek dla valve nie tylko twórców.

26.04.2015 13:18
18
odpowiedz
zanonimizowany425280
118
Legend

to ze oddaja az 75% to nie jest w zadnym razie wina steama. steam bierze stala stawke 30%, to ze bethesda zdecydowala ze odda tylko 25pp z pozostalych 70% to juz inna sprawa. kazdy deweloper sam okreslac bedzie ile % chce zgarniac z tych transakcji, tylko od nich zalezy ile faktycznie moder na tym zarobi. plujcie sobie na bethesde, nie na steama.

dobra mam dosyc, macie przewage liczebna i nie chce mi sie odpowiadac na kazdy boludupny argument z waszej strony, tylko kaszanka co napisal na temat, reszta tylko wali smuty, idzcie sobie poplakac w /r/gaming gdzie pucuja sie nawet do tego ze spadl rating skyrima na steamie po tym jak weszly platne mody xD

ale wy jestescie glupi o boze

26.04.2015 13:23
19
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
109
Senator

plujcie sobie na bethesde, nie na steama.
PRAISE GABEN! PRAISE GABEN! THE LORD AND SAVIOUR OF PC MASTER RACE!

26.04.2015 13:25
😁
20
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

26.04.2015 13:28
21
odpowiedz
Mr.Wichtig
28
Chorąży

[15]
Nie, że się czepiam, ale jak skomentujesz usuwanie linków do dotacji moda ze steam?

Wcześniej o tym nie słyszałem ale zajęło mi to minutę żeby znaleźć odpowiedź:

For those too lazy to look, it seems the link was removed due to using a link shortener which is done as a security measure by valve. The nexus page seems to confirm. On my own I found several mods currently up on the free workshop containing functional paypal links and also many which link to a donation button on Nexus.

Więc zamiast szukać spisku wystarczy się chociaż trochę zainteresować. Piszę jedynie informacyjnie, uprzedzając cały hejt że jestem "obrońcą gabena"

26.04.2015 13:29
Łoker men
😁
22
odpowiedz
Łoker men
60
Teamtrheestars

O tak darth father ty jesteś geniuszem oczywiście, tylko czekać zaczniesz bronić jak valve wprowadzi płatne patche i przedmoioty w grach i oni na to zasługują tym że pobieramy patche ze steam i gramy używając ich platformy.

26.04.2015 13:52
Simen_01
23
odpowiedz
Simen_01
138
I am the Road Warrior

Marzę o dniu, w którym pojawi się abonament za posiadanie konta Steam. Miesięcznie np. 10 euro. I od tego dnia albo płacisz, albo tracisz wszystkie gry. Bardzo chciałbym zobaczyć jaka byłaby reakcja zaciekłych zwolenników "jedynej słusznej platformy"...

26.04.2015 13:54
24
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

[23]
Masowy samogwałt

26.04.2015 13:57
Łoker men
25
odpowiedz
Łoker men
60
Teamtrheestars

[23] Nie spodziewaj się innej reakcji niż obecnie ,tacy ludzie będą bronić takich praktyk z argumentami jak że valve ma prawo domagać się opłaty za korzystanie z ich genialnej i absolutnie koniecznej platformy i powinniśmy się cieszyć że to tylko te 10 $ miesięcznie bo co to jest 10 $.

26.04.2015 14:05
26
odpowiedz
zanonimizowany668247
168
Legend

Na 99% dojdzie do takiej sytuacji, ze mody warte uwagi beda pojawiac sie za darmo lub za dobrowolna oplata, a platne smiecie beda sobie "wisialy" w warsztacie i nikt ich nie bedzie ruszal.

26.04.2015 14:34
27
odpowiedz
eglume
53
Konsul

@Simen_01
czyli co ty miesięcznie potulnie płacisz za usługi online i robią cie jak chcą i marzysz żeby inni też tak mieli ? cebula over 9000

26.04.2015 14:39
28
odpowiedz
Kapitan.konsola
5
Pretorianin

Dolary przeciwko orzechom że sie przyjmie bo steamowcy to zjeby na równi z fanboyami jabłuszka. Abonament za steam już drodze, najpierw musicie ochłonąć po płatnych modach.

26.04.2015 14:46
29
odpowiedz
zanonimizowany305250
161
Legend

Abonament za steam już drodze, najpierw musicie ochłonąć po płatnych modach.

Dobrze że za PSN czy XBL nie ma żadnego abonamentu! Oh, wait... I jakoś strasznych krzyków nie słyszę.

26.04.2015 14:55
30
odpowiedz
ChomikSnD
26
Legionista

Jedyne słuszne rozwiązanie to danie MOŻLIWOŚCI zapłaty moderom przez graczy. Czyli bardzo dobrze znana forma DONATE występująca w wielu miejscach w sieci obecnie. Jeśli ktoś ma pieniądze i docenia pracę modera to wpłaci tego dolara czy pięć. Tu powinno się podchodzić tak samo jak do streamerów. Ludzie, którzy lubią oglądać stream, podoba im się taka forma rozrywki to za nią mogą zapłacić, ale nikt nie odetnie cię od stream'a jeśli nie zapłaciłeś.
Co do podziału 75/25, wszystko zależy od tego ile z tych 75% idzie dla Valve a ile dla Bethesdy. Ta druga jak najbardziej ma prawo do większej części ceny moda, bo to ich gra i ich narzędzia pozwalające modyfikować produkt. Valve jako firma udostępniająca miejsce do umieszczania modów powinna otrzymać też część zarobków, ale nie więcej jak 15-20%.

26.04.2015 14:58
😍
31
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
109
Senator

Ta druga jak najbardziej ma prawo do większej części ceny moda, bo to ich gra i ich narzędzia pozwalające modyfikować produkt.

Ja pierdolę, ile razy jeszcze ktoś przytoczy ten debilny "argument"?
Pytam po raz kolejny - ile % odpala fryzjer producentom nożyczek za każdego klienta?

26.04.2015 15:10
32
odpowiedz
Raseth
37
Chorąży

Ja tylko przypomnę osobom zachwyconym tym pomysłem o dodatkach do gry - expansion packach ktore kosztowaly z 5-6 dych a wnosily do gry bardzo duzo, oraz jak to zostaly zamienione na czesto duzo gorszej jakosci dlc-ki. A teraz przypomnijcie sobie kto zrobil pierwszego dlc-ka ktory rozpowszechnil ten trend? (Podpowiedz - zbroja dla koni do Obliviona).

26.04.2015 15:14
😁
33
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

[29]
No! I w ramach rownosci pcmasterrace tez chce placic! Jak konsole maja to czemu PCty nie moga miec! Wszystkim po rowno, wszyscy chca placic abonamenty!

lul

26.04.2015 15:20
34
odpowiedz
zanonimizowany305250
161
Legend
Image

[33]

Bardziej wkurza mnie hipokryzja takich osób - robić bekę z czegoś na jednej platformie, dając się samemu rypać wiadomo gdzie za płatne multi.

A z tego co widzę, to społeczność już się całkiem nieźle wkur...ła na to coś...

26.04.2015 15:23
35
odpowiedz
Kapitan.konsola
5
Pretorianin

Dobrze że za PSN czy XBL nie ma żadnego abonamentu! Oh, wait... I jakoś strasznych krzyków nie słyszę.
I po co ta wrzutka z psn czy xbl i co ma do tematu? czy ja to gdzieś pochwalam? gardze abonamentem na online tak samo jak śmieciarnią Gabena.

26.04.2015 15:25
36
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

26.04.2015 15:32
37
odpowiedz
zanonimizowany305250
161
Legend

Mam nadzieje, ze zdajesz sobie sprawe, ze nie placilem nigdy za multi na konsoli? Zanim wytkniesz komus hipokryzje warto sprawdzic Z KIM rozmawiasz.

Przecież ja nie mówię o Tobie...

26.04.2015 15:34
38
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Faktycznie, zgubilem gdzies sens calej wymiany zdan :) Sorki.

26.04.2015 16:19
Simen_01
39
odpowiedz
Simen_01
138
I am the Road Warrior

[27] Nie. Gram na PC w gry non-Steam, na Steamie mam trzy gry za łącznie 60zł- nie zaboli mnie, jak je stracę

26.04.2015 18:48
Dzienciou
40
odpowiedz
Dzienciou
159
Generał

o ile koncept płatnych modów da się wybronić (motywowanie autorów do tworzenia świetnych modyfikacji itd.) to samo rozwiązanie mocno uderza w istniejący już porządek rzeczy.
Już się zaczynają wojenki w społeczności, podkradanie modów, masowe robienie backup'ów... Podział kasy też jest abstrakcyjny.

26.04.2015 20:42
41
odpowiedz
jaalboja
47
Generał

1.Valve chce hajsu wiec nawet dadza możliwość zapłacenia za patch do gry:D
2. Producenci gier maja prawo chcieć swojej działki. Jak ktoś porównuje nożyczki do gry to jest kretynem. Wiesz kolego od nozyczek co to jest komercyjne wykorzystanie produktu? To dlatego nożyczki dla fryzjerów nie kosztują 10 zł. Dlatego programy profesjonalne nie kosztuja 100 zł. Dlatego własnie jak moder chce na grze zarabiać to powinien płacić wiecej niż gracz który tylko gra, albo płacić marże producentowi gry. I to jest normalne.

3. Mody zawsze były darmowe. Jeżeli bedzie można na nich zarabiać to sam producent gry bedzie wypuszczał mody żeby zarabiać dodatkowo.

4. Moderzy chcący zarabiać w taki sposób nie zdaja sobie sprawy że strzelaja sobie w kolano. Żaden producent gry nie pozwoli im zarabiac dużej kasy na modach. Albo ich wykonczy samemu wypuszczajac mody albo zabroni modowania gier i sam wypusci mody za hajs. A tak to dostawali dotacje i lajt.

5.Gorsza sprawa, że Valve chce przejmować prawa autorskie do moda. Wiec cos w systemie: Sprzedajesz w naszym sklepie i nie tylko mamy wyłączność ale mod przechodzi na naszą własność. Czyli tak naprawde za 25% zysków moder oddaje wszystko co ma.

6. Niestety kretyni z zachodu bo polaków na to nie stać, sprawili że urósł nam monopolista. Steam zaczyna coraz wiecej chcieć, coraz mocniej ograniczać. I takim sposobem teraz mogą powiedziec moderom: chcecie zarabiać na modach? To 25% i mod nasz, albo nic, bo ludzie maja gry na naszej platformie i jak zechcemy to całkowicie zablokujemy waszego moda i papa.

Nie rozumiem jak mozna byc tak pazerną świnia jak Valve. Wiecznie im mało.

26.04.2015 21:14
Irek22
📄
42
odpowiedz
Irek22
154
Legend

"Oh, jakże łaskawe jest Valve! Kochane Valve, uwielbiam Cię! A wy tak narzekaliście, niewdzięcznicy! Proszę, kochane Valve, tu masz mydełko, a ja już zdejmuję gaciory." - Rzekł z uśmiechem zwolennik Steama, rad, że ma wszystkie gry w jednym miejscu, nie musi pamiętać o aktualizacjach i może grać na różnych kompach bez żonglowania płytkami.

26.04.2015 21:16
😁
43
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
109
Senator

@jaalboja
Jak ktoś porównuje nożyczki do gry to jest kretynem. Wiesz kolego od nozyczek co to jest komercyjne wykorzystanie produktu? To dlatego nożyczki dla fryzjerów nie kosztują 10 zł.

Lol, pięknie masz sprany mózg. :)
Nożyczki dla fryzjerów nie kosztują 10zł z tego samego powodu dla którego DOBRE nożyczki nie kosztują 10zł i nie ma to nic wspólnego z "komercyjnym wykorzystaniem". Nikt nie zabroni fryzjerowi strzyc ludzi chujowymi nożyczkami za 10zł. Opowiedz mi też proszę jak samochód którego używa taksówkarz jest jakimś specjalnym, ekstra drogim wariantem "komercyjnym". :D

Dlatego programy profesjonalne nie kosztuja 100 zł.
Co ma cena do tego? Programy profesjonalne kosztują ile kosztują ze względu na wiele różnych czynników, głównie jest to ilośc pracy włożonej w ich powstanie i relatywnia mała potencjalna grupa nabywców. W skrócie - muszą na siebie zarobić jednocześnie będąc stabilnymi platformami ze wsparciem 24/7.

Dlatego własnie jak moder chce na grze zarabiać to powinien płacić wiecej niż gracz który tylko gra, albo płacić marże producentowi gry. I to jest normalne.
Nie robaczku, to nie jest normalne. W momencie gdy gra udostępnia narzędzia moderskie staje się sama z siebie narzędziem. Takim samym narzędziem jakim są nożyczki, samochód czy garnki. Same mody zas są własnością ich twórców, nie twórców gry. Równie dobrze mógłbyś napisać że wszystko co zostało stworzone w 3ds max na całym świecie jest własnością autodesku który ma prawo pobierać za to opłaty. To moder X wykonał pracę tworząc mod używając dostępnych NARZĘDZI, Bethesda czy ktokolwiek inny nie ma nic do tego.

W ogóle ciekawy paradoks - dopóki korporacjom jest to na rękę to gra jest jak normalny produkt (czyli choćby przyrównywanie piractwa do kradzieży np. samochodu). Jednak w momencie gdy ma to działac na korzysć konsumentów to gra okazuje sie jakimś zupełnie dziwnym bytem pochodzącym z kosmosu którego ziemskie prawa nie dotyczą. :D

26.04.2015 21:29
mastarops
44
odpowiedz
mastarops
132
Generał

Pomysł dobry, niestety podejście valve skandaliczne.

26.04.2015 21:30
Bezi2598
45
odpowiedz
Bezi2598
140
Legend

Mi nie przeszkadza, że ktoś mógłby zarabiać na modach, ale to nigdy nie wypali jeżeli zajmie się tym Valve czy inna korporacja. Dobrze było do tej pory z opcjonalnymi dotacjami. Nic lepszego się nie wymyśli i nie ma sensu tego zmieniać.

26.04.2015 21:42
46
odpowiedz
zanonimizowany250573
98
Generał

A ja uważam, że przykład z nożyczkami jest całkiem zasadny :)

Życzę wam, byście dożyli czasów (mam nadzieję, że ja już na to jestem za stary) gdy za 10 godzin grania na karcie Nvidii będziecie musieli zapłacić tej firmie 1 euro, w formie abonamentu, by cieszyć się wszystkimi efektami. Nie chcecie płacić, połowa efektów w sterownikach nie działa. Bo przecież należy im się, jak psu kość. No nie?

Nie wiem czy ktoś z was kiedyś zrobił jakąś modyfikację do Skyrima. Nie wystarczy do tego sam CK, potrzebny jest jeszcze na przykład NifSkope (darmowy), może BSA Unpacker, jakiś program do obróbki bitmap, powiedzmy Gimp, coś do zrobienia lub korekcji obiektów 3d, może być Blender i jeszcze wiele innych. Chcesz pokazać, przyszłym nabywcom, jak ta twoja zbroja dla konia zajebiście wygląda, więc do robienia screenów użyjesz ENB. Co z autorami tego softu?

Gdzie były Valve i Bethesda, gdy dzięki modom sprzedaż Skyrima stała i stoi jeszcze na dość wysokim poziomie? Czy wsparli finansowo twórcę ENB albo Falskaar`a? Może ufundowali nagrodę, 10 000 Septimów dla modyfikacji miesiąca?
Raczej nie, zgarniali czysty hajs z pracy innych, ale, jak widać i tego im mało.

Przypominam że pierwsze 400 Septimów z każdej płatnej modyfikacji w 100% idzie dla Valve i Bethesdy, potem już tylko 75% i jeszcze ograniczają ci prawa do tego co zrobiłeś. Czy wyobrażacie sobie, że studia robiące gry na Unreal Engine 4, odpalają 75% firmie Epic, a od reszty, która im zostanie płacą jeszcze podatki?

Jeszce jedna sprawa - zrobiłeś modzik i chcesz go sprzedawać. Bierzesz od ludzi pieniądze, więc powinieneś zadbać o to żeby twoje dzieło było kompatybline z innymi płatnymi modyfikacjami. No i co teraz, kupujesz pierwszą setkę modów z Warsztatu Steama żeby sprawdzić czy nie ma konfliktów, za własne pieniądze? Nie sądzę.

26.04.2015 23:55
47
odpowiedz
jaalboja
47
Generał

@Cyniczny Rewolwerowiec

A dlaczego wiele programów jeśli chcesz je używać komercyjnie czyli zarabiać na nich są droższe? Albo jeszcze licencje sa na rok i kupuj od nowa. I nikt nie płacze. I tak jest od lat.

Przykład z taksówka jest ciekawy. Ale jest taka róznica że auto jest twoja własnoscią po zakupie. Możesz z nim robic co chcesz. Gra wg prawa nie jest twoja własnoscią po zakupie. Nie przechodza na ciebie prawa autorskie do tej gry ani osobiste ani majatkowe. Po prostu kupujesz kopie. Możesz jej używac zgodnie z zaleceniami producenta. Bo to jego własność.

I o ile do czasu kiedy moderzy robili sobie mody za darmo to producent pozwalał na to bo to działenie społęcznosci dla społecznosci i fajnie ze gra żyje. A czy znowu tak to podniosło sprzedaż gry? Wątpię. gracze graja na modach ale czy kupuja nowe sztuki gry? Niby po co. kto miał kupic to kupił.

Ale kiedy moderzy maja mieć możliwość zarabiania na modach. Sprzedaży ich w sklepie to czemu producent gry ma nie miec swojej cześci kasy? Dlaczego ktoś ma zarabiać na ich produkcie? Szczególnie, że niektóre mody to jedynie jakies kosmetyczne zmiany, jakas nowa grafika broni czy zbroi konia?

Gra to wciąż własność producenta gry. A co gdyby moder zmienił świat gry graficznie na całkowicie inny? np przyszłość. I chciał za to 40 euro bo w sumie zrobił jakby nową grę. Nowe questy itd. Włożył kupe pracy.

Aleeee czekaj? gosc ma zarabiać 40 euro od sztuki moda kiedy ten mod działa nie na jego produkcie? Czyli kupił gre za 40 euro i teraz ma zarabiać kupe hajsu. Ale w tym momencie odzywaja się producenci i pisza do goscia:

Dlaczego sprzedaje pan niejako naszą grę jako nową grę(w postaci moda a nie pełnej instalki)? Dlaczego zarabia pan 40 euro na sztuce skoro nie napisał pan ani linijki kodu gry na której ten mod działa? Niech pan napisze własną grę od nowa skoro chce pan na niej zarabiać.

Widzisz wszystko rozbija sie o to, ze kupujac gry nie nabywasz praw majatkowych do niej. Wiec nie mozesz np zarabiać na niej. To tak jakbyś kupił sobie film za 100 zł i wyswietlał go w przydomowym kinie za 5 zł od osoby. Albo kupił płyte zespołu i puszczał w radio zarabiajac na reklamach.

To nie może tak działać. Nie po to ktoś tworzy grę latami, pisze miliony lini kodu by ktoś pozniej nakładem mniejszej badz wiekszej pracy ale nieporównywalnej do napisania gry od nowa zarabiał na niej.

A do ciebie kolego mam jedną radę. Zrób cos sam. Napisz grę, nagraj film, stwórz muzykę, a później niech jakis kolo zarabia na twoim produkcie. Ciekawe co sobie pomyslisz. I nie, nie bedzie to: o jak fajnie, super że sobie zarabia.

@ryszawy

http://steamspy.com/app/72850

proszę bardzo. Twoja sprzedaż skyrima na przestrzeni miesiąca. dopiero jak spadła cena o 75% to nagle wzrost sprzedaży wielki. Ale to jedynie zasługa przeceny, a nie modów.

Ale to juz marketing. Sprzedmay gre za 5 dolarów, i zarobimy na modach:D

26.04.2015 23:56
48
odpowiedz
zanonimizowany1068082
4
Legionista

Obawiam się że nawet jak z tego zrezygnują, to potem znów spróbują, a owieczki będą łykać. Tak samo jak z wszechobecnymi DLC, które w większości przypadków są po chamsku wycięte z gry, tylko po to by wyciągnąć jak najwięcej od naiwniaków. Kurde, niektórzy piszą że "moderzy będą mogli zarabiać, więc co w tym złego". Tylko że moderzy jakoś nie narzekali na brak takich możliwości. Zresztą mogą zarabiać na dobrowolnych dotacjach od ludzi. Bo tu nie chodzi o dobro moderów, tylko o golenie naiwnych owieczek.

27.04.2015 00:03
49
odpowiedz
jaalboja
47
Generał

@krzywy_banan

Niestety masz racje. Położyli łape na kasie z modów. Bo jak to tak żeby moder zarabiał sam na modzie dostajac dotacje. Valve chce swoja część. I producent gry także.

I o ile producent gry ma do tego prawo to Valve jest zwyczajnie pazerne.

27.04.2015 00:33
50
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
109
Senator

@jaalboja
A dlaczego wiele programów jeśli chcesz je używać komercyjnie czyli zarabiać na nich są droższe?
Licencje indywidualne/dla firm są zupełnie czymś innym, niezwiązanym z zarabianiem na danym programie. Poza tym czym innym jest również pobieranie jednorazowej opłaty za zakup (np. narzędzi moderskich), a czym innym zabieranie 75% za prace kogoś innego.

auto jest twoja własnoscią po zakupie. Możesz z nim robic co chcesz. Gra wg prawa nie jest twoja własnoscią po zakupie. Nie przechodza na ciebie prawa autorskie do tej gry ani osobiste ani majatkowe. Po prostu kupujesz kopie. Możesz jej używac zgodnie z zaleceniami producenta. Bo to jego własność.
Mod jest twoją własnością. To jakich narzędzi użyłeś do jego stworzenia i w jakim środowisku on działa nie ma znaczenia dopóki sama jego zawartość jest stworzona przez ciebie. Czy to nowy model broni, czy to nowe tekstury które stworzyłeś, czy skrypt który napisałeś - są twoją własnością. Nie producenta gry.

A czy znowu tak to podniosło sprzedaż gry? Wątpię.
Oczywiście że podniosło, Skyrim żyje dzięki modom. Goły Skyrim to przeciętna gra, to mody nadają mu blasku, naprawiają wiele niedociągnięć oryginału i dodają ogrom contentu.

Sprzedaży ich w sklepie to czemu producent gry ma nie miec swojej cześci kasy?
Jakiej swojej? Czy to on stworzył moda X, Y, Z? Nie, producent dostał już swoją kasę - moder kupił Skyrima, gracz który używa moda kupił Skyrima. To jest kasa która sie producentowi należy - za produkt który stworzył. Moda nie stworzył.

Dlaczego ktoś ma zarabiać na ich produkcie?
Po raz kolejny, mod jest własnością jego twórcy, nie producenta gry.

Szczególnie, że niektóre mody to jedynie jakies kosmetyczne zmiany, jakas nowa grafika broni czy zbroi konia?
Nie ma znaczenia jak wielka jest to modyfikacja - dopóki twórca moda stworzył ten nowy model czy nowy skin/teksturę jest to jego produkt i jego własność.

Dlaczego sprzedaje pan niejako naszą grę jako nową grę(w postaci moda a nie pełnej instalki)?
Lol, moder nie sprzedaje ich gry, tylko swój mod, swoją własną pracę. Ten mod NIE MOŻE działać sam. WYMAGA gry której moder nie dostarcza. Moder nie sprzedaje pracy producenta gry, który zapłatę za swój produkt I TAK OTRZYMA, i to zarówno od gracza jak i od modera w postaci sprzedanych kopii gry. Moder natomiast otrzymuje zapłatę za SWOJĄ pracę.

Widzisz wszystko rozbija sie o to, ze kupujac gry nie nabywasz praw majatkowych do niej. Wiec nie mozesz np zarabiać na niej.
Po raz kolejny - moder nie zarabia na grze, tylko na swoim produkcie, który sam stworzył wykorzystując dostępne narzędzia.

To nie może tak działać. Nie po to ktoś tworzy grę latami, pisze miliony lini kodu by ktoś pozniej nakładem mniejszej badz wiekszej pracy ale nieporównywalnej do napisania gry od nowa zarabiał na niej.
Nie po to ktoś tworzy latami 3ds max, pisze miliony linijek kodu by później grafik w kilka godzin/dni/tygodni tworzył z jego uzyciem rzeczy na których zarabia. Podobny sens.

A do ciebie kolego mam jedną radę. Zrób cos sam. Napisz grę, nagraj film, stwórz muzykę
Takie jakby pudło, bo dokładnie to robię. :)

27.04.2015 01:23
51
odpowiedz
zanonimizowany1068082
4
Legionista

Przychodzi mi do głowy jedno pytanie: czy ktoś potrzebują możliwości sprzedaży modów? Taka sytuacja jaka była do tej pory nikomu nie przeszkadzała. Nie było głosów że należy coś zmienić, bo jest źle.

27.04.2015 01:50
52
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
109
Senator

Oczywiscie ze przeszkadzala. Przeszkadzala takiej Bethesdzie czy Valve ktorzy nie mogli doic z tego kasy, az w koncu z tej bezsilnosci splodzili takiego potworka. A glosem samych moderow czy graczy kto by sie tam przejmowal...

27.04.2015 08:35
Damian1539
53
odpowiedz
Damian1539
87
4 8 15 16 23 42

Niech zostaną, te płatne mody, bo to genialny pomysł. W swoim życiu stworzyłem kilka małych modów, za które bym nie chciał ani grosza. Ale jakbym stworzył coś wielkiego, coś co mi zajęło kilka miesięcy i wygląda jak pełnoprawne DLC (a takich do Skyrima jest mnóstwo!), to chciałbym widzieć, że ludzie to doceniają i kupują moją pracę. Dla mnie pomysł jest świetny.

27.04.2015 08:52
.:Jj:.
54
odpowiedz
.:Jj:.
147
    ENNIO MORRICONE    

Dla mnie pomysł jest świetny.

I co z tego, skoro wykonanie jest fatalne?

27.04.2015 10:02
Cainoor
😊
55
odpowiedz
Cainoor
264
Mów mi wuju

"Always be the middleman" ;-)

27.04.2015 10:53
56
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
109
Senator

@Damian1539
Ale jakbym stworzył coś wielkiego, coś co mi zajęło kilka miesięcy i wygląda jak pełnoprawne DLC (a takich do Skyrima jest mnóstwo!), to chciałbym widzieć, że ludzie to doceniają i kupują moją pracę. Dla mnie pomysł jest świetny.

A jak już kupią ten mod od ciebie to rozumiem zobowiązujesz się do ciągłej aktualizacji moda, bugfixów, dbania o kompatybilność z grą z patcha na patch i o kompatybilność z innymi modami, co w tym wypadku oznacza konieczność kupowania innych płatnych modów byt sprawdzić czy twój sie z nimi nie gryzie lub dlaczego się gryzie?

Bo wiesz, darmowych modów nikt się nie czepia że nie działają, czy maja błędy. Gdy ktoś coś kupuje, wtedy wymaga juz jakości.

27.04.2015 11:04
maviozo
57
odpowiedz
maviozo
226
autor zdjęć

Najlepszy przyklad jak wyglada taka sytuacja to srodowiska google store i appstore, wystarczy zapytac kazdego programiste, gdzie woli publikowac swoje oprogramowanie.
I gdzie woli publikować?

27.04.2015 13:06
Sebo1020
😁
58
odpowiedz
Sebo1020
171
Generał

Ale się drama rozkręciła jakby od teraz Valve miało monopol na wszystkie mody dostępne w sieci

27.04.2015 13:34
59
odpowiedz
jaalboja
47
Generał

@Cyniczny Rewolwerowiec

Nadal mi nie odpowiedziałeś dlaczego indywidualne a komercyjne licencje są osobno. Dlaczego? Wiec tak jak ja pisałem: Albo ktos kto chce zarabiać na modach do gry kupuje narzedzia moderskie za osobną kasę, albo płaci marże od sprzedaży.

Czy mody zwiększyły sprzedaż Skyrima? Zobacz link który dałem http://steamspy.com/app/72850 w miare stała liczba w ostatnim miesiacu a obnizyli ceny do 5 dolców by mody kupować i wzrost, ludzie kupili. Jakos wczesniej nie kupili, dopiero jak obnizyli cene.

Cały czas piszesz, że to nie producent gry stworzył moda. Ok to prawda. Ale pytanie: Czy ten mod może działać samodzielnie? Nie.

I tu jest problem.
Masz stronę internetową, ale potrzebujesz serwera. Płacisz za serwer.
Masz algorytm do grania na giełdzie, potrzebujesz brokera. Płacisz za jego usługi.
Masz swoją własna reklamę, ale potrzebujesz przyczepki na której tą reklamę przyczepisz by jeździć nią. Płacisz właścicielowi przyczepki.

Masz pare tekstur, tekstu, potrzebujesz gry którą ktoś wyprodukował by nałożyć te tekstury na postaci, zmienic tekst. Płacisz włascicielowi gry prowizje.

Widzisz analogie kolego? Twój mod jest niczym jesli nie masz gry w której zmienisz tekstury, tekst czy ustawienia. Więc racja, moda wykonał moder, ale producent gry może brać kasę bo udostępnia platforme do działania tego moda. Bo moder napisze: Super nowe postaci, fabuła, zmienione questy. Ale czy to on stworzył modele 3d tej postaci? Nie. Czy stworzył system questów? Nie. itd. On tylko zmienił troche. Kilka miesiecy roboty 1 osoby, vs kilka lat roboty 100 osób. Widzisz róznice pracy?

Jeśli gra jest wymagana do działania moda to producent gry ma prawo chciec prowizji. Bo tak naprawde moder nie zarobiłby bez ich produktu.
Nie zawsze marża jest za dany produkt. Allegro tez chce procentu od sprzedaży, ale tak naprawde chodzi o użytkowanie ich platformy. Identycznie to działa z modami.

Niestety kiedys mody były darmowe. Teraz powstała cała społeczność dostajaca datki za modowanie gry.

I niestety ale valve zachciało się kasy za to. niestety. Ale gdyby banda jełopów nie uzalezniła grania od steam, to by nie mogli tego zrobić. Bo czemu niby? A tak to wiedzą że jełopy zapłacą za moda, bo przeciez to 1 euro czy dolar wiec co tam szkodzi. Nie dziwne ze korporacje zrodziły sie na zachodzie. Ludzie z lenistwa pozwalaja zeby ktos robil za nich wszystko mimo ze docelowo ograniczy ich swobode wyboru.

I życzę sobie i tobie żeby to nie przeszło. Bo jak mody przejdą na własnosc Valve to bedziesz miał opcje:
1. kup gre na steam i graj z modami.
2. kup gre poza steam i graj bez modów.

Inna sprawa, że moderzy powinni płacic jakaś prowizje producentowi gry jesli on tego wymaga(decyzja producenta) ponieważ bez gry mod nie działa. Albo kupić narzędzia do modowania gry za kasę. I jest to decyzja producenta gry. To jego produkt. Jego własność. I jego prawo mówić: Możesz grać, mozesz modować, nie możesz modować, płac jesli chcesz modować.

27.04.2015 13:43
60
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Masz swoją własna reklamę, ale potrzebujesz przyczepki na której tą reklamę przyczepisz by jeździć nią. Płacisz właścicielowi przyczepki.

Masz pare tekstur, tekstu, potrzebujesz gry którą ktoś wyprodukował by nałożyć te tekstury na postaci, zmienic tekst. Płacisz włascicielowi gry prowizje.

Widzisz analogie kolego?

Masz pomysl, tworzysz nowe alufelgi i spojlery do samochodow, aby wygladaly jak z odpustu. Placisz producentowi samochodu prowizje.... owait nie placisz. Widzisz analogie kolego? No wlasnie.

Twój mod jest niczym jesli nie masz gry w której zmienisz tekstury, tekst czy ustawienia.

Twoje dodatki sa niczym bez samochodu do ktorego pasuja, ale producent nie bierze od ciebie ani grosza. Dziwne...

27.04.2015 13:48
61
odpowiedz
zanonimizowany939625
53
Generał

Widzisz analogie kolego? Twój mod jest niczym jesli nie masz gry w której zmienisz tekstury, tekst czy ustawienia.

No i moderzy kupili grę aby ją sobie modować więc za co jeszcze niby mają płacić..?

Poza tym nie pamiętam aby developerzy sprzedawali oddzielnie wersje gier z edytorem lub nie. Skoro sprzedają wszystkim wersję z edytorem to znaczy, że z tego edytora mogą korzystać wszyscy do woli.

27.04.2015 14:04
Drackula
62
odpowiedz
Drackula
231
Bloody Rider

[59] i pomyslec ze dawno dawno temu w szkolach uczyli logiki. Przydalby sie taki przedmiot obecnie i to najlepiej na poziomie podstawowki :/

27.04.2015 14:32
63
odpowiedz
Mr.Wichtig
28
Chorąży

[60]
Masz pomysl, tworzysz nowe alufelgi i spojlery do samochodow, aby wygladaly jak z odpustu. Placisz producentowi samochodu prowizje.... owait nie placisz. Widzisz analogie kolego? No wlasnie.

Wybaczcie że się wtrącę do waszej dyskusji, ale ja akurat nie widzę analogii.
Kupując samochód stajesz się jego właścicielem, możesz go zmodyfikować w dowolny sposób a potem w tej zmodyfikowanej formie sprzedać komuś innemu bo to twój samochód.
W przypadku gry nie możesz jej kupić, zmodyfikować, nagrać na płytę a potem zmodyfikowaną grę sprzedawać jako twoją. Kupując grę nie jesteś jej właścicielem, nie masz do niej prawa, masz jedynie prawa do jej użytkowania.

"Użytkownik nie staje się właścicielem niniejszego Oprogramowania, otrzymuje tylko licencję na jego użytkowanie."
To fragment EULA gry Battlefield 3, pierwszej z brzegu umowy po wpisaniu w google "EULA gry"

Akurat w tym przypadku jaalboja ma rację, tworząc moda potrzebujesz do jego działania gry do której praw nie posiadasz.

27.04.2015 14:35
64
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Wybaczcie że się wtrącę do waszej dyskusji, ale ja akurat nie widzę analogii.

Bo jej tam nie ma...

Po drugie sednem mojej wypowiedzi nie byl samochod a dodatki. Nie musisz placic tworcy samochodu aby tworzyc dodatkowe wyposazenie do niego.

Akurat w tym przypadku jaalboja ma rację, tworząc moda potrzebujesz do jego działania gry do której praw nie posiadasz.
A tworzac spoiler do danego samochodu potrzebujesz go, aby mozna bylo tenze spojler gdzies zamocowac.

"Użytkownik nie staje się właścicielem niniejszego Oprogramowania, otrzymuje tylko licencję na jego użytkowanie."
To fragment EULA gry Battlefield 3, pierwszej z brzegu umowy po wpisaniu w google "EULA gry"

Jest to doskonaly przyklad jak gracze z radoscia pozwolili sie ruchac w dupala i prosza o jeszcze. Kiedys kupujac plyte byles jej wlascicielem i mogles ja odsprzedac (jak samochod). Ale gracze preferuja, kiedy ktos inny jest wlascicielem tego, za co zaplacili. Bo sa idiotami. I ci idioci przeforsowali kiedys DLC. A teraz ci sami idioci staraja sie przeforsowac platne mody.

27.04.2015 14:52
65
odpowiedz
Mr.Wichtig
28
Chorąży

[up]
Mam wrażenie że w ogóle nie przeczytałeś mojego komentarza...

Akurat w tym przypadku jaalboja ma rację, tworząc moda potrzebujesz do jego działania gry do której praw nie posiadasz.
A tworzac spoiler do danego samochodu potrzebujesz go, aby mozna bylo tenze spojler gdzies zamocowac.

Oczywiście potrzebujesz samochodu. Samochodu który w chwili zakupu staje się twoją własnością. Jako że posiadasz pełne prawa do tego samochodu możesz go modyfikować w dowolny sposób, nie musisz nikomu płacić bo to jest twój samochód. Więc możesz go zmodyfikować a potem czerpać z tego zysk (np ze sprzedaży zmodyfikowanego samochodu)

Kupując grę nie jesteś jej właścicielem, nie masz żadnych praw do niej, masz tylko prawa do jej użytkowania, nic więcej.

Kiedys kupujac plyte byles jej wlascicielem i mogles ja odsprzedac (jak samochod).

Owszem, lecz miałeś prawa jedynie do nośnika. Kupując grę na płycie nie nabywałeś praw do samej gry. Dyskusje o prawach do gry toczyły się długo przed cyfrową dystrybucją i steamem, więc tutaj się nic nie zmieniło.

27.04.2015 15:05
Marder
66
odpowiedz
Marder
249
Senator

i pomyslec ze dawno dawno temu w szkolach uczyli logiki

Dzisiaj też uczą tylko na studiach.

A co do płatnych modów to tylko patrzeć kiedy będą płatne patche. Zresztą co ja mówię. Już są. Firma Battlefront już od kilku lat każe sobie płacić za tzw upgrade-y które poprawiają to co spieprzyli i dodają jakiś gadżet typu ślady po pociskach na pancerzach czołgów.

27.04.2015 15:06
Drackula
67
odpowiedz
Drackula
231
Bloody Rider

Oczywiście potrzebujesz samochodu. Samochodu który w chwili zakupu staje się twoją własnością. Jako że posiadasz pełne prawa do tego samochodu możesz go modyfikować w dowolny sposób, nie musisz nikomu płacić bo to jest twój samochód. Więc możesz go zmodyfikować a potem czerpać z tego zysk (np ze sprzedaży zmodyfikowanego samochodu)

- nie potrzebujesz samochodu aby robic do niego elementy tuningowe
- nie mozesz modyfikowac samochodu w dowolny sposob, tracisz gwarancje i/lub homologacje
- wyjezdzajac od dealera wartosc samochodu juz spada, zysk z modyfikacji jest sprawa dyskusyjna bo to od potencjalnego nowego wlasciciela zalezy czy te modyfikacje sa cos dla niego warte. Co wiecej, wiele modyfikacji pomniejsza wartosc auta.

27.04.2015 15:07
68
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Oczywiście potrzebujesz samochodu. Samochodu który w chwili zakupu staje się twoją własnością. Jako że posiadasz pełne prawa do tego samochodu możesz go modyfikować w dowolny sposób, nie musisz nikomu płacić bo to jest twój samochód. Więc możesz go zmodyfikować a potem czerpać z tego zysk (np ze sprzedaży zmodyfikowanego samochodu)

Czy udajesz glupiego czy po prostu jestes debilem? Bo zaczynam sie sklaniac ku drugiemu.
http://alufelgi.pl/

Nie potrzebujesz samochodu, aby kupic te alusy. Mozesz zrobic z nich siedzenia, toczyc po podworku albo po prostu wywalic. Wiec nie wiem na kiego grzyba ciagle gadasz o kupowaniu samochodu, skoro moje OBA posty byly o czyms zupelnie innym.

Kupując grę nie jesteś jej właścicielem, nie masz żadnych praw do niej, masz tylko prawa do jej użytkowania, nic więcej.
Pisalismy o modach a nie o grze. Nie zmieniaj tematu.

I tak, znam metodyke: "wymysle problem o ktorym nie dyskutowalismy i bede rzucal arguymenty w tym kierunku, aby calkowicie zmylic dyskutanta". Nie, nie dziala to na mnie. Wiec albo odniesiesz sie do sedna sprawy albo dalej bede twierdzil, ze jestes ulomem.

Owszem, lecz miałeś prawa jedynie do nośnika. Kupując grę na płycie nie nabywałeś praw do samej gry. Dyskusje o prawach do gry toczyły się długo przed cyfrową dystrybucją i steamem, więc tutaj się nic nie zmieniło.
Trzeci raz odnosisz sie do malo waznej informacji (ktorej zreszta nie zaprzeczylem wiec nie wiem po co udajesz "pana madrego") i trzeci raz omijasz sedno tego, co napisalem. Juz nie pozyteczny debil a po prostu debil...

[67]
O, widac ktos zrozumial i to za pierwszym razem. A pan Mr.Wichtig po trzech postach pewnie nie bedzie w stanie pojac o co chodzi.

27.04.2015 15:13
69
odpowiedz
Mr.Wichtig
28
Chorąży

Ok widać faktycznie minąłem się tematem, biję się w pierś i przepraszam za zamieszanie.

Juz nie pozyteczny debil a po prostu debil

Szczerze nie wiem po co te wycieczki osobiste.

27.04.2015 15:24
maviozo
70
odpowiedz
maviozo
226
autor zdjęć

Masz pomysl, tworzysz nowe alufelgi i spojlery do samochodow, aby wygladaly jak z odpustu. Placisz producentowi samochodu prowizje.... owait nie placisz. Widzisz analogie kolego? No wlasnie.
To też tak nie do końca, bo gdybyś na przykład zaczął reklamować się z tym samochodem i tymi alusami, to potrzebowałbyś zgody właściciela marki samochodu, by jej używać.
Oczywiście to, że u nas się tego nie respektuje i robi co chce, to co innego, ale warto wiedzieć, że zasadniczo nie wolno byłoby Ci tego zrobić.
Jakkolwiek analogie świata cyfrowego do prawdziwego praktycznie zawsze są błędne.

27.04.2015 15:28
71
odpowiedz
zanonimizowany939625
53
Generał

Jakkolwiek analogie świata cyfrowego do prawdziwego praktycznie zawsze są błędne.

I to świetnie podsumowuje panującą od lat patologię. Nie ma sensownych przesłanek za traktowaniem gier itp. jako produktów specjalnej troski.

27.04.2015 15:35
hopkins
72
odpowiedz
hopkins
212
Zaczarowany

Znowu grupka userow zagladajacych do portfeli innych. Uj wam do tego, czy ktos chce placic za mody, czy nie chce...

27.04.2015 15:39
Drackula
73
odpowiedz
Drackula
231
Bloody Rider

[72] nie rozumiesz o czym watek to po uja sie udzielasz? ;)

27.04.2015 15:41
hopkins
74
odpowiedz
hopkins
212
Zaczarowany

Watek jest placzkowy o tym jaki to steam zly i ile kasy chce. Nikt nikomu nie kaze placic tej kasy, nikt nikogo nie ogranicza z tymi modami. Ale pomarudzic mozna.

27.04.2015 15:45
75
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

[74]
chyba czytales jakis inny watek

Ah, zapomnialem "nie znam sie, ale sie wypowiem" czy raczej "nie wiem o co chodzi, ale sie wypowiem"

27.04.2015 15:49
hopkins
76
odpowiedz
hopkins
212
Zaczarowany

To nie potrafie czytac ze zrozumieniem, albo wy nie potraficie sie wypowiadac :) Stawiam na to drugie. Bulterierki.

27.04.2015 15:51
77
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

oczywiscie Januszu, jestes dopiero druga osoba ktora nie zrozumiala sensu tego watku/postow ale to my nie potrafimy sie wypowiadac

27.04.2015 15:53
Drackula
78
odpowiedz
Drackula
231
Bloody Rider

To też tak nie do końca, bo gdybyś na przykład zaczął reklamować się z tym samochodem i tymi alusami, to potrzebowałbyś zgody właściciela marki samochodu, by jej używać.

tez nie tak do konca :). Odpowiem na to bazujac na regulacjach w UK i na tyle na ile je znam.
1szy przypadek, produkujesz alusy, ktore poprostu pasuja do danego auto i klient moze je kupic oraz zalozyc na wlasna odpowiedzialnosc - mozesz je reklamowac, nawet na zdjeciu z autem, ale nazwa tego auta musi byc ukryta.
2gi przypadek, produkujesz felki z homologacja na konkretne auto(a) i model (e). Jako ze ten produkt zostal juz zatwierdzony do przez konkretnego producenta jako zamiennik czesci fabrycznej to nic nie stoi na przeszkodzie aby na reklamie twojego produktu byl widoczny model i nazwa auta dla ktorego sa one przeznaczone.

Oczywsicie pomijam tu zupelnie kwestie kupowania i uzywania felg bez homologacji ;)

27.04.2015 15:55
79
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

[78]
Tyle, ze w przypadku nr2 bedziesz musial (jako producent alusow) troche za to doplacic. W przypadku nr1 - raczej nie (chociaz serio mozna uzyc zdjecia samochodu bez podania nazwy/marki za free?).

Anyhow, juz chyba zbyt mocno zeszlismy z tematu :P Faktem jest, ze jako tworca "modów" nie musisz placic wlascicielowi "podstawy" (samochodu/programu) dodatkowej kasy poza zakupem tegoz samochodu/programu.

27.04.2015 16:04
Drackula
80
odpowiedz
Drackula
231
Bloody Rider

[79] nie pamietam dokladnie zapisow ale szlo to cos w ten desen, ze dopoki nie mozna zidentyfikowac marki to mozna. W praktyce ludzie robia zdjecia tak aby znaczkow nie bylo widac (czesciowy widok auta) i jakos przechodzi. W opisie produktu wtedy widnieje np. felgi pasujace do wybranych modeli marki x, y i z.

Oczywsice w UK (mysle ze w calej EU) jest nielegalnie montowanie czesci zamiennych bez certyfikatow/homologacji i zarejstrowany warsztat powinien odmowic takiej uslugi.
Ale jak to bywa, teoria teoria a praktyka swoje.

Schody zazwyczaj zaczynaja sie w przypadku kolizji lub czegos powazniejszego.

To tak off-topikowo.

On topic:
Felga to jednak zy przyklad bo to jakby ingerencja w silnik gry. Jesli mowimy o modach zrobionych przez graczy znacznie lepszym przykladem jest folia na karoserie imitujaca carbon-fibre. Kazdy moze zrobic i kazdy moze zalozyc. Producentowi auta nic do tego i nie z tego tytulu zadnych profitow.

27.04.2015 16:10
hopkins
81
odpowiedz
hopkins
212
Zaczarowany

Tak swiatlych umyslow nikt nie zrozumie. Nie przerywajcie lizania sie po jajkach :)

27.04.2015 17:03
82
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
109
Senator

@hopkins
Nikt nikomu nie kaze placic tej kasy, nikt nikogo nie ogranicza z tymi modami.

Oczywiście że ogranicza. Ja rozumiem że gość który ma dupę permanentnie wysmarowaną wazeliną żeby Gaben miękko wchodził może mieć problemy ze zrozumieniem tego, ale spróbuj:

1. Kupuję moda który do działania wymaga innego płatnego moda. Co teraz?
2. Kupuję moda który nie działa z innym modem. Co teraz?
3. Kupuje moda który przestaje działać po następnym patchu do gry, a jego autor go nie uaktualnia. Co teraz?

27.04.2015 17:58
83
odpowiedz
zanonimizowany250573
98
Generał

A jednak dożyłem wspaniałych czasów :)

Cyniczny Rewolwerowiec -- coś dla ciebie na poprawę humoru. Samochód jako utwór chroniony prawem autorskim :)

http://moto.wp.pl/martykul.html?kat=92714&wid=17481038&ticaid=114c39

27.04.2015 18:04
84
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

HAHAHAHAHA

Niech nie zapominaja o DLC i platnym on-road :D

27.04.2015 18:15
le'maadr
85
odpowiedz
le'maadr
35
tak bardzo zajebisty

Znowu grupka userow zagladajacych do portfeli innych. Uj wam do tego, czy ktos chce placic za mody, czy nie chce...

Oho, widzę mamy tutaj wielkiego i światłego liberała. Prawdziwie światowy człowiek, nie obchodzi go co robią inni, bo to domena ciemnogrodu z peerelowską mentalnością. Masz rację hopkinsie, co nas obchodzi, że ktoś chce płacić za mody. Po prostu stracimy coś co ceniliśmy sobie przez lata, żaden to powód do narzekania.

27.04.2015 19:45
hopkins
86
odpowiedz
hopkins
212
Zaczarowany

1. Masz pecha. Skoro tworca moda chce za niego kase, to nie masz nic do gadania.
2. Masz pecha, bo nie sprawdziles, czy mod ktory chcesz zainstalowac wspolgra z innym.
3. Masz pecha. Czy tez placzesz, ze nikt nie wydaje aktualizacji do Windows 98?

[85] Ale wy nic nie macie do gadania :) Skoro tworca moda bedzie chcial go umiescic na steam, to co wam do tego? Przeciez bedzie dalej mozliwosc sciagania modow nieodplatnie, jesli moder tak bedzie chcial.

27.04.2015 22:03
87
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

[86]
Skoro tworca moda bedzie chcial go umiescic na steam, to co wam do tego?

To jeszcze powiedz "co do tego" maja tworcy modow, ktorzy tez nie chca tego systemu i bedziemy w domu.

27.04.2015 22:16
hopkins
88
odpowiedz
hopkins
212
Zaczarowany

[87] Wlasnie nie wiem. Niech mi ktos wyjasni o co takie oburzenie, skoro nikt nikogo do niczego nie zmusza.

27.04.2015 22:40
89
odpowiedz
eglume
53
Konsul

ten asmodeusz i ogame_fan to 1 osoba ? wszędzie eksperci od wszystkiego a jak przychodzi co do czego to dają 9/10 the order 1886 tylko dlatego, że jest exem a crap jak farmvill

27.04.2015 22:46
90
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

ten eglume to jakis wioskowy glupek?

[88]
Oburzenie nie wychodzi wlasnie w duzej mierze od normalnych graczy a od samych moderow, gdyz nowy system juz teraz podzielil ostro scene moderska, spowodowal ze sporo modow zniknela z nexusa (ktos podawal 6 tysiecy, ile w tym prawdy - nie wiem), pojawily sie problemy natury prawnej (valve laskawie stwierdzilo, ze jesli mod A bierze troche z moda B oraz mod B jest darmowy to mod A moze byc sprzedawany; tworca moda B powiedzial: ni chuja). Wyzej (czy w drugim watku) masz tez komentarze od ludzi, ktorzy bawia sie w robienie modow - i tez nie sa to pozytywne "hurra teraz bede milionerem".

A to, ze tacy ludzie jak ty wyskakuja jak filip z konopii krzyczac "gaben take my money" to juz inna sprawa - to wlasnie wam i waszemu calkowitemu bezmozgowiu mozna podziekowac za tony DLC i wycietego contentu (bo portfelem zaglosowaliscie ZA), early access i inne bzdety. Teraz widze kasa tak bardzo pali w kieszeni, ze trzeba ja znowu wydac na cokolwiek. Byle wydac. Tak, stac mnie. Nie, nie jestem debilem i nie rzucam kasy w bloto bo jest to trendy. Albo jak wolisz "nie jestem jak inni" (co powiedzialo 99,999% ludzi na swiecie).

27.04.2015 23:03
hopkins
91
odpowiedz
hopkins
212
Zaczarowany

Asmodeusz bardzo szybko szufladkujesz ludzi. Nieladna cecha.

27.04.2015 23:41
92
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
109
Senator

A jak inaczej cie zaszufladkować po postach takich jak [86]?
Jesteś pięknie wytresowany przez Gabena i tyle.

28.04.2015 00:20
93
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

[91]
Zycia by mi nie starczylo jesli bym mial kazdego znajomego sprawdzac. Jeden blad i zegnam - do tej pory sie sprawdzalo.

28.04.2015 01:20
ReaLynX
94
odpowiedz
ReaLynX
34
Hejdasz

http://www.pcgamer.com/valve-has-removed-paid-mods-functionality-from-steam-workshop/

No i koniec idei płatnych modów. Super sprawa - Valve szanuje feedback użytkowników. Takie coś to ja rozumiem :)

28.04.2015 06:24
bone_man
95
odpowiedz
bone_man
200
Omikron Persei 8

Pewnie zagrywka pod publiczkę. Jeszcze wrócą do tego pomysłu.

28.04.2015 08:21
96
odpowiedz
zanonimizowany305250
161
Legend

Pewnie zagrywka pod publiczkę. Jeszcze wrócą do tego pomysłu.

Yhm, całkiem by ich zjedli za to. Tak czy inaczej - genialna wiadomość. Jak społeczność pecetowa coś chce, to może coś osiągnąć :)

28.04.2015 10:20
👍
97
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
109
Senator

No proszę - jednak się da. Miło widzieć że gracze mogą się jednak postawić zamiast łykać wszystko co gaben im podstawi. :)

Wiadomość Valve zrezygnuje z płatnych modów, jeżeli pomysł się nie sprawdzi