Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

gameplay.pl Recenzja Deus Ex Bunt Ludzkości. Czas żałować, że nie grało się w jedynkę.

06.08.2012 13:56
smn
1
smn
37
Centurion

Taaaka dobra. I bardzo chciałem polubić The Missing Link, ale czegoś już zabrakło.

06.08.2012 14:26
Orlando
😃
2
odpowiedz
Orlando
42
Smile Smile Smile
Wideo

No to dajesz jedynke.
http://www.youtube.com/watch?v=uzvw8uSWucM

Moge ci nawet pomagać. ^^

06.08.2012 14:49
3
odpowiedz
zanonimizowany166638
152
Legend

Ty nie trać czasu na pisanie jakichś recenzji, tylko czym prędzej jedynkę instaluj. Z kilkoma modami graficznymi (zwłaszcza tym ulepszającym modele postaci) ta gra prezentuje się nie gorzej od wielu nowych produkcji, a mechaniką wciąż wyprzedza je o kilka długości.

06.08.2012 14:53
Orlando
4
odpowiedz
Orlando
42
Smile Smile Smile
Image

Nie pisz tyle postów, tylko graj w Human Revolution. :d

A ty, fsm, omijaj Invisible War.

06.08.2012 15:11
sekret_mnicha
5
odpowiedz
sekret_mnicha
255
fsm

GRYOnline.plTeam

Tak, tak. Wiem. Od dawna to wiem, ale dopiero teraz mam motywację, skoro liznąłem już tego świata :) I zdecydowanie jakiś graficzny mod się przyda. Linka do jakiegoś sprawdzonego upiększacza dostanę?

06.08.2012 15:13
Scott P.
😈
6
odpowiedz
Scott P.
126
Generał

Fsm nie masz czego żałować :P

06.08.2012 15:42
7
odpowiedz
zanonimizowany166638
152
Legend

[4]
W sumie widziałem już w sklepie wersję niewykastrowaną (chyba Gold Edition się nazywa), więc mógłbym już zagrać.

[5]
Mod na tekstury i tuzin różnych technologii graficznych nazywa się New Vision, ale do pełni szczęścia potrzeba jeszcze czegoś do podmiany modeli postaci, bo w wysokiej rozdzielczości ich klockowatość rzuca się w oczy gorzej niż w gołym DE. Zdaje się, że nazwa to HDTP, ale teraz nie bardzo mam jak sprawdzić.

06.08.2012 17:37
Harry M
8
odpowiedz
Harry M
188
Master czaszka

Aż mnie naszła ochota na zagrane.

06.08.2012 18:10
Orlando
😃
9
odpowiedz
Orlando
42
Smile Smile Smile
06.08.2012 19:56
10
odpowiedz
komenty
69
Senator

To nie zalowac tylko kupowac i odpalac.

06.08.2012 21:05
kil69
11
odpowiedz
kil69
181
Senator

Nie zgadzam sie z optymizmem autora tego artykułu ani innymi recenzjami "90%"

sporo ulepszeń naszych zdolności

Podstawowa wada całej gry. Ulepszenia w większości są nieprzydatne (nawet na hardzie) co skutkowało, że po pewnym czasie w zapasie było 5+ praxisów i zero motywacji by cokolwiek odblokowywać. Jeszcze na dodatek twórcy mówili, ze nie możliwym jest zdobycie wszystkich praxisów w jednej rozgrywce - bullshit.

całkiem bogaty arsenał dla tych, co wolą rozwiązania siłowe, kilka dróg do celu

Gra wybitnie nie nadaje sie do walki. Bohater jest wyjątkowo nietrwały co skutkowało, że nawet gdy miałem strzelać do wszystkiego to kończyło sie to na 9mm+tłumik i celowaniem w głowy. Za to jako skradanka spisała się znacznie lepiej.

Nie podobal mi się także motyw z

spoiler start

zombie

spoiler stop

Tak poza tym gra nawet trzymała sie kupy. Fabuła, 4 możliwe zakończenia i wiele możliwości dotarcia do celu.

Co do poziomu trudności jeszcze. Po co dawać "hard" i zabierać część ułatwień - celownik, podświetlanie ścian, przedmiotów etc. Skoro to wszystko można przywrócić z menu opcji o.O?

06.08.2012 21:37
graf_0
12
odpowiedz
graf_0
117
Nożownik

Kil69 - akurat same zakończenia są dość słabe. Brak porządnej cutscenki z bohaterami.
I ostatnia walka - też mało satysfakcjonująca, bo banalna.

Zgodzę się że ciężko się walkę wprost podejmowało, ale może złe ulepszenia mieliśmy?
Aha - superheavy karabin z ulepszeniami dawał radę :D

06.08.2012 21:37
13
odpowiedz
Piotrek.K
203
... broken ...

Jeszcze na dodatek twórcy mówili, ze nie możliwym jest zdobycie wszystkich praxisów w jednej rozgrywce - bullshit.
A tu sie akurat zgodze, ze bullshit bo JEST mozliwe zdobycie wszystkich ulepszen w jednej rozgrywce. Co nie zmienia faktu, ze, jak wspomniales, sporo ulepszen jest po prostu DO NICZEGO nieprzydatna, wiec rowniez nie widzialem koniecznosci ich instalowania

06.08.2012 22:17
kil69
14
odpowiedz
kil69
181
Senator

Zgodzę się że ciężko się walkę wprost podejmowało, ale może złe ulepszenia mieliśmy?

Podział na te przydatne i nie był oczywisty. Tak więc perków na te bardziej przydatne nie brakowało. Nawet tarcza, która teoretycznie była "must have" wiele nie pomagała.

Taki przykład

spoiler start

po tym jak Zhao Yun Ru nas wrobiła i całość zakończyła sie alarmem - nagle pojawiło się z 10 przeciwników. 2 akt.

spoiler stop

Przejście tego ukrywając się to 5min roboty nie znając ukrytych tuneli, a 2 znając je. Natomiast zabijanie wszystkich po kolei gdzie z karabinu trzeba było wywalić w przeciwnika niezłą serię to pieprzenia i powtarzania od cholery. Dlatego jak mówiłem 9m+tłumik i "hedy" wchodziły gładko, ale czy o to chodziło dając kilka karabinów - chyba nie.

sekret_mnicha -> Chodzi mi o samą końcówkę

spoiler start

to co sie działo z tymi ludźmi trudno inaczej nazwać jak "zombie"

spoiler stop

06.08.2012 22:19
sekret_mnicha
15
odpowiedz
sekret_mnicha
255
fsm

GRYOnline.plTeam

Ulepszenia: zgadzam się, że sporo jest totalnie zbędnych. Ale skoro były zbędne, to ich nie wybierałem, a ulepszyłem maksymalnie te, które się przydawały. Nie kojarzę natomiast motywu ze spoilera w [11]. Wiem, że ominąłem jeden side-quest tuż przed dostaniem się na statek... czyżby tam coś było? Czy nie pamiętam?

06.08.2012 22:20
Marcio
16
odpowiedz
Marcio
119
Legend

Największą głupotą jest to, że nie da się rozprawiać z bossami w inny sposób niż walcząc. Co grając na hardzie, próbując robić przejście bez zabijania i wszczynania alarmów (przez co nie inwestuje się za bardzo w militarne ulepszenia i bronie) jest ciężkie...

06.08.2012 22:26
17
odpowiedz
Kherlon
63
Senator

[15] Z tym motywem chodziło mu pewnie o końcówkę gry, więc nie mogłeś tego pominąć.

A Bunt Ludzkości jest wspaniały, szkoda tylko, że Mising Link to słabizna w porównaniu do podstawki.

06.08.2012 22:28
graf_0
18
odpowiedz
graf_0
117
Nożownik

Sekret - nie, chodziło o samą końcówkę.

06.08.2012 22:29
macio209
19
odpowiedz
macio209
56
Master of Ceremony

Przejście tego ukrywając się to 5min roboty nie znając ukrytych tuneli, a 2 znając je. Natomiast zabijanie wszystkich po kolei gdzie z karabinu trzeba było wywalić w przeciwnika niezłą serię to pieprzenia i powtarzania od cholery. Dlatego jak mówiłem 9m+tłumik i "hedy" wchodziły gładko, ale czy o to chodziło dając kilka karabinów - chyba nie.
ja przeszedłem ten etap w jakieś 2 minuty bez ukrywania się. wystarczyło podbiec do nich jak stoją w kółku i rzucić granat usypiający. prawie wszyscy przeciwnicy padli zostało tylko dwóch którzy nie stanowili większego problemu.

06.08.2012 22:36
kil69
20
odpowiedz
kil69
181
Senator

@macio209 - Captain obvious. Tylko, że cały czas mówię o rozwiązaniach siłowych, do których moim skromny zdaniem granat usypujący sie nie zalicza.

@down.

spoiler start

Bo wszyscy strzelali do do Malik.

spoiler stop

Jest za to nawet achiv i to nie taki trudny, a do rozwalenia jest ten wielki robot na dodatek.

06.08.2012 22:41
macio209
21
odpowiedz
macio209
56
Master of Ceremony

Fabuła, 4 możliwe zakończenia i wiele możliwości dotarcia do celu. mógłby ktoś streścić i w spoilerze napisać te 4 zakończenia bo ja miałem tylko 2 do wyboru.

@macio209 - Captain obvious. Tylko, że cały czas mówię o rozwiązaniach siłowych, do których moim skromny zdaniem granat usypujący sie nie zalicza. co prawda ten etap przeszedłem tak jak napisałem wyżej ale inne etapy np.

spoiler start

ten gdzie można było uratować pilota ( nie pamiętam jej imienia) bez problemu karabinem rozwaliłem wszystkich przeciwników a było ich tam sporo

spoiler stop

sekret_mnicha dzięki.

06.08.2012 22:49
sekret_mnicha
22
odpowiedz
sekret_mnicha
255
fsm

GRYOnline.plTeam

macio:

spoiler start

Dostępne są zawsze 2 zakończenia: zalanie stacji i przekazanie światu prawdy od Hugh Darrowa, a jeśli porozmawiałeś z Taggartem i Sarifem mogłeś przesłać wiadomość zmodyfikowaną na korzyść jednego lub drugiego.

spoiler stop

Co do wspomnianego spoilera z [11]...

spoiler start

Jeśli chodzi o sygnał sprawiający, że ludzie wariowali, to na pewno nie nazwałbym tego motywu "zombie", ale spoko - wszystko jasne :)

spoiler stop

No i wreszcie:

spoiler start

Nie wpadłem na to, że można uratować Malik, co tylko stanowi o sile gry :)

spoiler stop

06.08.2012 22:59
graf_0
23
odpowiedz
graf_0
117
Nożownik

spoiler start


Motyw z ratowaniem był oczywisty dla tych którzy grali w jedynkę. Ale tam był dużo lepiej zrobiony, bo tutaj trzeba przejść obok wrogów aby im uciec.

spoiler stop

spoiler start


W jedynce fajne było też to że jednego bosa można było zabić w innym momencie gry, w etapie "pokojowym".

spoiler stop

13.08.2012 12:35
24
odpowiedz
Kamil950
78
Konsul

Proszę bardzo - Ultimage tutorial : graphic mods on Deus-Ex steam version - http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1235278 - ja miałem wersje pierwszego Deus Ex'a bez Steama (z Antologii Deus Ex z Kolekcji Klasyki) i też działało (wprawdzie miałem jakieś problemy, ale to nie były związane ze Steam tylko z samymi modyfikacjami, ale w końcu mi się udało - zresztą teraz są ich nowsze wersje chyba, to powinno być lepiej).

DX:HR:

spoiler start

Jeśli chodzi o Malik w DX:HR, to mi się udało ją uratować nawet bez zabijania nikogo (tak zresztą przeszedłem całą grę - oczywiście z wyjątkiem tych obowiązkowych bossów).

spoiler stop

System rozmów w DX:HR jest świetny, ale myślę, że niepotrzebnie dawali możliwość ich ułatwienia przez tę modyfikację społeczną. Wtedy po prostu zamieniało się to w głupią minigierkę. Na szczęście nie trzeba było tego ulepszenia kupować.

A jeśli chodzi jeszcze o DX1,

spoiler start

to mi się udało uratować brata w zasadzie jakoś bez powodu - od razu na tym korytarzu przed pokojem (albo w samym pokoju) próbowałem pokonać wszystkich bez zabijania (np. paralizatorem), potem oni mnie ogłuszali, budziłem się w celi i podczas ucieczki dowiadywałem się, że Paul przeżył. Dziwiłem się potem tym, którzy pisali na różnych forach, że nawet nie wiedzieli, że Paula można uratować albo, że mieli z tym problem. Myślę, że może ja natrafiłem na jakieś niedopatrzenie gry (albo po prostu można przyjąć, że Paul wtedy się poddawał).

spoiler stop

KURCZĘ! Dlaczego jak się nie kliknie na stronie gameplay.pl "Wszystkie komentarze", to spoilery są niepoukrywane?

13.08.2012 13:22
sekret_mnicha
25
odpowiedz
sekret_mnicha
255
fsm

GRYOnline.plTeam

Te spoilery to niedoskonałość silnika strony, niestety :/

Dzięki za info odnośnie ładniejszego Deusa. (Kiedyś) skorzystam :)

19.09.2012 11:37
Cartoons
👍
26
odpowiedz
Cartoons
210
Network Ninja

Nie tak dawno temu skończyłem przygodę z DeusEx: Human Revolution, a dzisiaj przeszedłem dodatek Missing Link. Gra czekała na swoją kolej prawie rok, jako, że kupiłem premierowe wydanie na X360. Ciężko mi było do niej usiąść z braku czasu i z obawy, że sobie nie poradzę, bo było to zaraz po zakupie X-Boxa. No ale w lipcu tego roku opracowałem plan wcześniejszego wstawania, i mogłem usiąść do rozgrywki.

A sama rozgrywka przyniosła mi sporo satysfakcji. Historia przedstawiona w tejże jest ciekawa i, jak dla mnie, dość nieprzewidywalna :) Układając kolejne elementy historii chce się brnąć dalej. Starałem się grać w trybie stealth, jednak do końca mi się nie udało dotrzymać i tuż przed finałem zacząłem strzelać. Tak było po prostu łatwiej, a gra pozwala na zmianę stylu w każdym momencie, więc czemu nie skorzystać? ;) Gra ani razu nie zachowała się w jakiś sposób nieprzewidzianie, nie wyskoczył na mnie nagle wróg itp. rzeczy miejsca nie miały. Lokacje, mimo że są utrzymane w jednolitych barwach, przynajmniej mnie, nie nużyły. Walka z bossami też była satysfakcjonująca i dość trudna dla mnie, ponieważ nie grywam w FPSy na konsoli (nie jestem przyzwyczajony do pada :)). Szkoda jedynie, że nie wszystkie wszczepy są przydatne oraz, że jednak trzeba trochę przypakować postać, żeby dało się jakoś poradzić z bossami (chociaż punktów PRAXIS jest na tyle dużo do zdobycia, że przy końcu gry miałem wszystkie wszczepy które sobie upatrzyłem :)) DS:HR jest jedną z najlepszych gier zeszłego roku. Pokonał ją tylko Wiedźmin 2 oraz Skyrim, przy których bawiłem się tak samo dobrze.

Co do dodatku, przeszedłem go w ok. 10 godzin, ponieważ lubię zajrzeć w każdy zakątek mapy ;) Historia w Missing Link też jest dość fajna, a sama rozgrywka nie jest wtórna i gra nadal pozwala się bawić równie dobrze jak przy podstawce. Jest tu co prawda kilka niedociągnięć i jedna denerwująca mnie rzecz, ale nie są to duże mankamenty. No i zakończenie pozwala mieć nadzieje na kontynuacje przygód Adama.

W mojej ocenie DeusEx: Human Revolution zasługuje na 8+/10, ponieważ w tym roku żadna gra nie dała mi tyle satysfakcji z jej ukończenia (np. Diablo III, przy którym straciłem prawie 80 godzin, a które nuży po przejściu drugi raz). Missing Link z kolei jest mocnym dodatkiem, który mimo kilku niedociągnięć zasługuje na 7/10.

gameplay.pl Recenzja Deus Ex Bunt Ludzkości. Czas żałować, że nie grało się w jedynkę.