Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

BioShock 2 - poradnik do gry

BioShock 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Single player (1) | Osiągnięcia | BioShock 2 poradnik BioShock 2

Ostatnia aktualizacja: 2 września 2019

Single player

Punkty : 30 - Single player (1) | Osiągnięcia | BioShock 2 - BioShock 2 - poradnik do gry

Against All Odds

Punkty : 30

Ukończenie tytułu na wysokim poziomie trudności, odblokuje to osiągnięcie. Częste zapisywanie stanu gry może nieco uprościć zadanie, więc nie żałujemy slotów (czasami lepiej zająć ich więcej, niż potem żałować nadpisanego, a tym samym straconego zapisu).

Z czym wiąże sie wysoki poziom trudności? Przeciwnicy są bardziej odporni i zadają większe obrażenia. W konsekwencji potrzebujemy większej ilości amunicji, lepszych plazmidów, odpowiednio dobranych toników, oraz stosownie ulepszeń potrzebnych nam broni. Za tym wszystkim idzie większe zużycie gotówki, oraz ADAMA. Suma sumarum każda z naszych decyzji powinna być skrupulatnie przemyślana, bowiem kiedy przychodzi co do czego, nie ma tu miejsca na błędy czy niedopatrzenia.

Zmianie ulega nawet sam sposób rozgrywki. O ile w przypadku poziomu łatwego możemy pozwolić sobie na akcje w których, niczym mobilna forteca, wpadamy do pomieszczenia nie zważając na ostrzał przeciwników i załatwiamy wszystkich bez mrugnięcia okiem, to "na hardzie" o takim zachowaniu bezapelacyjnie nie może być mowy.

Często po prostu musimy wykazać się sprytem. Tam gdzie to możliwe - zakradamy się, cicho (tonik [ Drill Lurker ] ) i spokojnie badając kolejne pomieszczenia i unikając (o ile to możliwe) walki z wieloma przeciwnikami na raz. Celujemy oczywiście w głowy - im szybciej zabijemy, tym mniejsza szansa, że walka będzie nas kosztowała zdrowie, lub nawet życie. Ponieważ w wielu lokacjach wrogowie pojawiają się w grupach i prowadzą zażarte dysputy, o ich obecności mogą poinformować nas zasłyszane wcześniej dźwięki rozmów. Plazmid hipnozy, umiejętnie rzucony w środek takiego zgrupowania, oszczędzi ryzyka poniesienia jakichkolwiek obrażeń.

Nie zapominamy o pułapkach. Nawet jeśli amunicja pozwalająca na ich podłożenie (nity, harpuny z linkami, miny), nie jest zbyt powszechna i tania, to mamy przecież pod ręką plazmidy. [ Cyclone Trap ] co najmniej drugiego poziomu pozwoli nam na załadowanie go niemal każdym plazmidem. Jeśli na dokładkę zaopatrzymy się w toniki odpowiednio zmniejszające zużycie EWY, okaże się, że zabezpieczyliśmy całe pomieszczenie (lub np. wejście do niego) pułapkami i wystarczy teraz tylko sprowokować przeciwników. A to wszystko dzięki jednemu, góra dwóm tanim EVE Hypo.

Aby w pełni wykorzystać swoje szanse w starciu z dowolnym przeciwnikiem, od chwili zdobycia kamery wykształcamy sobie nawyk używania jej za każdym razem, kiedy tylko czeka nas walka - Single player (1) | Osiągnięcia | BioShock 2 - BioShock 2 - poradnik do gry

Aby w pełni wykorzystać swoje szanse w starciu z dowolnym przeciwnikiem, od chwili zdobycia kamery wykształcamy sobie nawyk używania jej za każdym razem, kiedy tylko czeka nas walka. Im szybciej zakończymy badania danego typu Splicera, tym szybciej walka z nim stanie się prostsza

Poniekąd naturalnym odruchem po wejściu do nowej lokacji jest hackowanie wszystkich dystrybutorów, automatów i innej elektroniki którą tylko zobaczymy. Warto jednak wstrzymać się chwilę (jeśli nie jest to absolutnie konieczne) i "zostawić" sobie np. dystrybutory ze sprzętem na później. Jeśli bowiem zaopatrzymy się w odpowiedni zestaw toników (patrz - [ Hacker's Delight ] ), będziemy odzyskiwać życie i EWĘ przy każdym udanym złamaniu urządzenia. Dlatego czasami warto zostawić sobie dystrybutor w roli takiej skromnej "apteczki". Wariacją tej myśli jest zostawianie sobie na później wszystkich batoników i innych odnawiających życie i EWĘ smakołyków. A jeśli mamy przy sobie tonik [ Booze Hound ] , warto zainteresować się również alkoholem.

Chociaż w Bioshock 2 nie mamy możliwości cofania się do raz odwiedzonych poziomów, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wielokrotnie przemierzać aktualną lokację. Jeśli dołączymy do tego fakt, że przedmioty umieszczone w skrzyniach, ciałach, a także te leżące luzem- nie znikają, otrzymujemy interesującą kombinację. Jednym ze sposobów wykorzystania tych czynników jest wydrukowanie sobie załączonych map, a następnie zaznaczanie "na bieżąco"- gdzie zabiliśmy przeciwnika mającego przy sobie przydatne przedmioty (apteczki / amunicja / fundusze), czy też np. który sejf nie został do końca opróżniony. Chociaż taka zabawa jest czasochłonna, to zdecydowanie się opłaca i sprawia, że zawsze mamy przy sobie komplet wszystkich istotnych przedmiotów.

Z powyższym rozwiązaniem wiąże się jeszcze jedna strategia prowadzenia rozgrywki, a mianowicie - używanie różnych rodzajów broni w miarę regularnie. Wynika to z prostego rozumowania. Skoro na mapie rozmieszczono różne rodzaje amunicji, to aby wykorzystać wszystko co tylko możemy (a przy tym ponieść jak najmniejsze koszta), używamy różnych pukawek.

Punkty: 20 - Single player (1) | Osiągnięcia | BioShock 2 - BioShock 2 - poradnik do gry

All Plasmids

Punkty: 20

Tym razem zadanie polega na skompletowaniu 11 gatunków plazmidów. Oprócz tabeli poniżej, zachęcam do zapoznania się z rozdziałem "Plazmidy". Jak widać, osiągnięcie to możemy ukończyć najwcześniej w przedostatniej lokacji, kiedy to otrzymamy plazmid [ Summon Eleanore ] . Wcześniej powinniśmy odnaleźć jeszcze cztery sztuki. Natomiast w Gatherer's Garden przyjdzie nam zakupić pozostałe sześć.

NAZWA PLAZMIDU

OPIS

LOKALIZACJA

[ Cyclone Trap ]

Tworzy wir wyrzucający przeciwnika w powietrze. Działa na "mniejszych" wrogów.

Pauper's Drop

[ Decoy ]

Tworzy iluzję postaci gracza, która odciąga uwagę przeciwników.

Pauper's Drop

[ Electro Bolt ]

Błyskawica pomocna przy wstrzymywaniu urządzeń elektrycznych, otwieraniu drzwi i oszałamianiu przeciwników.

Adonis Luxury Resort

[ Incinerate! ]

Podpalenie pomoże przy ogrzewaniu wrogów, zapalaniu podłogi pokrytej łatwopalną substancją i roztapianiu lodu.

Ryan Amusements

[ Insect Swarm ]

Przywołuje gniazdo szerszeni, które atakuje i rozprasza pobliskiego przeciwnika. Zadaje małe obrażenia, ale przez dłuższy czas.

Siren Alley

[ Scout ]

Pozwala na opuszczenie własnego ciała i poruszanie się jako "duch". Możemy w tej formie używać plazmidów.

Siren Alley

[ Security Command ]

Zwraca przeciwko trafionemu przeciwnikowi wszystkie pobliskie maszyny.

Siren Alley

[ Summon Eleanore ]

Na miejscu akcji pojawia się nieśmiertelna Eleanor, która wspiera nas przez dłuższą chwilę w walce. Plazmid jest mocno EWE-żerny.

Persephone Outer

[ Telekinesis ]

Pozwala na podnoszenie pomniejszych przedmiotów leżących w oddali i ciskanie nimi.

The Atlantic Express

[ Hypnotize ]

Cel który trafimy plazmidem, zaatakuje najbliższego przeciwnika. Jeśli takowego nie znajdzie - rzuci się na nas.

Pauper's Drop

[ Winter Blast ]

Pozwala na czasowe zamrożenie przeciwnika.

Pauper's Drop

Punkty: 20 - Single player (1) | Osiągnięcia | BioShock 2 - BioShock 2 - poradnik do gry

All Weapon Upgrades

Punkty: 20

Musimy odnaleźć i użyć każdej ze stacji Power to the People. Mapki z ich położeniem zamieszczam w poświęconym im rozdziale.

W świecie gry natrafimy na czternaście stacji upgradeu broni - Single player (1) | Osiągnięcia | BioShock 2 - BioShock 2 - poradnik do gry

W świecie gry natrafimy na czternaście stacji upgrade'u broni. Każda z nich zaoferuje nam jedno ulepszenie, które będziemy mogli zaimplementować do wybranej przez nas pukawki. Jako, że modyfikacji, które możemy wprowadzić jest aż osiemnaście, będziemy musieli zdecydować, które z nich są dla nas bardziej przydatne od pozostałych. Dlatego też polecam przemyśleć kwestię tego, jakim uzbrojeniem mamy zamiar się posługiwać i właśnie w tym kierunku rozwijać usprawnienia.

Punkty: 25 - Single player (1) | Osiągnięcia | BioShock 2 - BioShock 2 - poradnik do gry

Big Brass Balls

Punkty: 25

Osiągnięcie odblokujemy przechodząc grę bez pomocy komór odnowy.

Vita-Chambers blokujemy z poziomu menu gry. Od tego momentu nasz zgon będzie nieodwracalny. W nawyk powinno nam więc wejść częste zapisywanie (dla bezpieczeństwa starajmy się nie oszczędzać na ilości slotów). Jeśli przechodzimy grę po raz kolejny i nie zależy nam zbytnio na wyzwaniach, możemy zmniejszyć poziom trudności. To drobne ułatwienie powinno drastycznie przyspieszyć cały proces przejścia gry, a tym samym - odblokowania tego konkretnego osiągnięcia.

1 - Single player (1) | Osiągnięcia | BioShock 2 - BioShock 2 - poradnik do gry
Punkty: 15 - Single player (1) | Osiągnięcia | BioShock 2 - BioShock 2 - poradnik do gry

Big Spender

Punkty: 15

Tym razem będziemy zmuszeni do wydania łącznie 2000 dolarów w dystrybutorach [Vending Machine]. Przeprowadzenie badań (potrzebna kamera z lokacji Pauper's Drop) drugiego stopnia na przeciwniku zwanym Thuggish Splicer, zwiększy pojemność naszego portfela do 800$, co uprości zadanie.

Aby zmaksymalizować nasze wydatki, powinniśmy pamiętać o kilku zasadach - Single player (1) | Osiągnięcia | BioShock 2 - BioShock 2 - poradnik do gry

Aby zmaksymalizować nasze wydatki, powinniśmy pamiętać o kilku zasadach:

- nie hackujemy automatów (wyższe ceny),

- używamy egzotycznej (drogiej) amunicji,

- nie ograniczamy się do jednej broni,

- opróżniamy każdy sejf i każde ciało,

- ewentualnie wracamy do nich później (zapamiętujemy / zapisujemy położenie pozostawionej w ten sposób na mapie gotówki).

Punkty: 5 - Single player (1) | Osiągnięcia | BioShock 2 - BioShock 2 - poradnik do gry

Bought a Slot

Punkty: 5

Wykupienie slotu na tonik lub plazmid w automacie Gatherer's Garden załatwi to osiągnięcie. Trzeba się naprawdę starać, aby w trakcie gry nie wykupić jakiegokolwiek dodatkowego slotu, więc ominięcie tego zadania nam raczej nie grozi :)