Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Czary w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia poradnik Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia

Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019

Magiczne zaklęcia to bardzo ważny element świata Męstwa i Magii. Aby jednak móc się nimi sprawnie posługiwać, trzeba spełnić kilka podstawowych wymagań. Każdy heros (nieważne, jakiej jest klasy) musi mieć w inwentarzu Księgę Magii. To w niej są spisane wszystkie znane tylko jemu zaklęcia. Aby się ich natomiast nauczyć, może zrobić to korzystając z kilku sposobów zdobywania wiedzy: zaglądając do odpowiednich kapliczek (Shrines), w których mędrcy nauczą go czarów od 1-go do 3-go poziomu lub po rozbudowaniu w mieście Gildii Magów (Mage Guilds). To właśnie ostania opcja jest najlepszym rozwiązaniem, gdyż pozwala na poznanie czarów najwyższych poziomów. Jednym ograniczeniem są w tym wypadku możliwości rozbudowy danego miasta (np. Stronghold ma gildię trzypoziomową) oraz umiejętność Wisdom bohatera. Nie można także zapomnieć o mających na czary ogromny wpływ - umiejętnościach podstawowych: Spell Power oraz Knowledge. Pierwsza stanowi o sile czarów, druga natomiast o ilości punktów magii (Spell points). Drugorzędna umiejętność posługiwania się magią danego rodzaju zwiększa efektywność znajdującego się w tej szkole zaklęcia. A owych szkół jest w sumie cztery: ognia (Fire), wody (Water), powietrza (Air) oraz ziemi (Earth). Nauczenie się umiejętności konkretnych rodzajów magii jest o tyle ważne, że już przy poziome Basic koszt rzucenia jakiegoś czaru spada o ilość punktów równą poziomowi danego czaru.

Każdy szanujący się bohater powinien władać chociażby podstawowymi trzema poziomami zaklęć. Dlaczego? Ponieważ to ogromnie przydaje się na polu bitwy. Przykładowo, jeśli przyjdzie nam zmierzyć się z przeciwnikiem doskonale wyszkolonym na 5-tym poziomie zaklęć, a my nie będziemy znać żadnego, to na 80% wygra z nami mając nawet o połowę mniej jednostek. A to za sprawą silnych czarów, dostępnych własnie na wyższym poziomie. Warto jeszcze zaznaczyć, że różne miasta posiadają specyficzne dla siebie czary, a co za tym idzie, są one mniej lub bardziej śmiercionośne. Najgroźniejsze posiada według mnie Necropolis - możliwość wskrzeszania poległych jednostek. Nie można pogardzić także pozostałymi - każde ma coś ciekawego do zaoferowania i tylko od upodobań gracza zależy, czy wybierze styl życia Nekromanty, Rycerza czy może władcy podziemi. I to jest właśnie najpiękniejsze, jednak tworzy zarazem bardzo dziwną sytuację - nie można na 100% być pewnym, które miasto jest lepsze. To zależy od wielu czynników, takich jak wielkość mapy, rodzaj miast przeciwnika, dostępne siły w postaci jednostek czy wreszcie własne upodobania. Mogę tylko przedstawić kilka własnych uwag i spostrzeżeń co do czarów dostępnych w tej wspaniałej grze. Reszta już należy do samego Gracza.