Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Need for Speed Shift - poradnik do gry

Need for Speed Shift - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Tuning | Need for Speed Shift poradnik Need for Speed Shift

Ostatnia aktualizacja: 29 sierpnia 2019

Tuning

Opony i hamulce

Ciśnienie z przodu

Nadmierne zwiększenie ciśnienia poprawia stabilność kierowania pojazdem na prostych odcinkach, jednakże może przyczynić się także do zerwania przyczepności z podłożem. Zbyt małe ciśnienie zwiększa kontrolę w trakcie pokonywania łuków, zmniejszając jednocześnie czas reakcji. Manipulacja ciśnieniem w oponach zwiększa / zmniejsza podatność samochodu na nadsterowność / podsterowność.

Ciśnienie z tyłu

Nadmierne zwiększenie ciśnienia poprawia stabilność kierowania pojazdem na prostych odcinkach, jednakże może przyczynić się także do zerwania przyczepności z podłożem. Zbyt małe ciśnienie zwiększa kontrolę w trakcie pokonywania łuków, zmniejszając jednocześnie czas reakcji. Manipulacja ciśnieniem w oponach zwiększa / zmniejsza podatność samochodu na nadsterowność / podsterowność.

Rozdział siły hamowania

Pozwala ustawić czy wolimy aby pojazd najpierw hamował przednimi kołami czy tylnymi. Zwykle charakterystyka tego ustawienia powinna oscylować w granicach 60% siły na przód, 40% na tył.

Zestrojenie

Przełożenie układu kierowniczego

Odpowiada za zmianę maksymalnego skrętu kół. Szybsze ustawienie zwiększa kontrolę nad pojazdem na trasach z dużą ilością ciasnych zakrętów.

Wyprzedzenie sworznia zwrotnego

Poprawia zachowanie się pojazdu na prostych i na zakrętach. Ustawienie większego konta przyczynia się do łatwiejszej kontroli nad samochodem i zwiększenia jego stabilności na prostych kosztem jazdy na zakrętach. Ustawienie mniejszego kąta działa dokładnie w odwrotną stronę.

Zbieżność kół przednich

Zmiana kąta ustawienia koła w poziomie. Zwiększa stabilność prowadzenia pojazdu na prostych przy dużej prędkości kosztem ograniczenia czasu reakcji przy wyjściu z zakrętu. Im większa rozbieżność, tym trudniej opanować samochód na prostych odcinkach, ale jednocześnie lepiej zachowuje się on na zakrętach.

Zbieżność kół tylnych

Zmiana kąta ustawienia koła w poziomie. Zwiększa stabilność prowadzenia pojazdu na prostych przy dużej prędkości kosztem ograniczenia czasu reakcji przy wyjściu z zakrętu. Im większa rozbieżność, tym trudniej opanować samochód na prostych odcinkach, ale jednocześnie lepiej zachowuje się on na zakrętach.

Pochylenie kół przednich

Negatywne ustawienie zwiększa przyczepność przednich opon i ogranicza podsterowność kosztem stabilności jazdy po prostej.

Pochylenie kół tylnych

Negatywne ustawienie zwiększa przyczepność tylnych opon i ogranicza nadsterowność kosztem przyczepności pojazdu na prostej.

Prześwit z przodu

Obniża środek ciężkości ułatwiając pokonywanie zakrętów. Zbyt mały prześwit prowadzi do zmniejszonej przyczepności kół.

Prześwit z tyłu

Ustawienie powinno być nieco wyższe od ustawień prześwitu przedniego, co poprawi kontrolę nad pojazdem w czasie pokonywania zakrętów i w trakcie szybkiej jazdy.

Sprężyny i amortyzatory

Przedni stabilizator poprzeczny

Zwiększa sztywność zawieszenia, co w skrajnych przypadkach może prowadzić do odrywania się kół wewnętrznych od powierzchni w trakcie pokonywania zakrętów. Miękkie ustawienia powodują większą nadsterowność, zaś twardsze czynią pojazd podsterownym.

Tylny stabilizator poprzeczny

Zwiększa sztywność zawieszenia, co w skrajnych przypadkach może prowadzić do odrywania się kół wewnętrznych od powierzchni w trakcie pokonywania zakrętów. Miękkie ustawienia powodują większą nadsterowność, zaś twardsze czynią pojazd podsterownym.

Sztywność sprężyn z przodu

Miękkie ustawienia pozwalają na pokonywanie nierówności bez utraty przyczepności. Zbyt duża sztywność prowadzi do podsterowności.

Sztywność sprężyn z tyłu

Miękkie ustawienia pozwalają na pokonywanie nierówności bez utraty przyczepności. Zbyt duża sztywność prowadzi do nadsterowności.

Ogranicznik skoku zawieszenia przedniego

Zapobiega odbijaniu się podwozia o powierzchnię toru.

Ogranicznik skoku zawieszenia tylnego

Zapobiega odbijaniu się podwozia o powierzchnię toru. Duży prześwit poprawia czas reakcji, ale sprawia, że kontrola nad pojazdem staje się trudniejsza.

Przedni amortyzator - powolne dobicie

Im sztywniejsze ustawienia tym samochód będzie szybciej reagował, ale kosztem stabilności i szybkości skręcania. Sztywne ustawienia zwiększają podsterowność.

Tylny amortyzator - powolne dobicie

Im sztywniejsze ustawienia tym szybciej auto reaguje na ruchy kierownicą, ale kosztem szybkości skręcania. Sztywne ustawienia zwiększają nadsterowność.

Przedni amortyzator -szybkie dobicie

Miękkie ustawienia zapewniają lepszą przyczepność w trakcie pokonywania zakrętów. Im sztywniejsze zawieszenie, tym auto staje się bardziej podsterowne.

Tylny amortyzator - szybkie dobicie

Miękkie ustawienia zapewniają lepszą przyczepność w trakcie pokonywania zakrętów. Im sztywniejsze zawieszenie, tym auto staje się bardziej podsterowne.

Przedni amortyzator - powolne odbicie

Kontroluje reakcję pojazdu przy wychodzeniu z zakrętu. Im bardziej miękkie ustawienie, tym czas reakcji się wydłuża.

Tylny amortyzator - powolne odbicie

Kontroluje reakcję pojazdu przy wychodzeniu z zakrętu. Im bardziej miękkie ustawienie, tym czas reakcji się wydłuża.

Przedni amortyzator -szybkie odbicie

Miękkie ustawienie ułatwiają kontrolę nad pojazdem w zakrętach, ustawienia sztywniejsze powodują, że samochód lepiej spisuje się na prostych.

Tylny amortyzator - szybkie odbicie

Sztywne ustawienie ułatwiają kontrolę nad pojazdem w zakrętach, zmniejszając jego podsterowność.

Dyferencjał

Blokada uślizgu przy przyśpieszaniu

Dostępna tylko dla aut z napędem na przednią lub tylną oś. Wyższe ustawienia poprawiają przyczepność i ułatwiają pokonywanie łuków, ograniczając jednocześnie łatwość pokonywania ciasnych zakrętów.

Blokada uślizgu przy hamowaniu

Dostępna tylko dla aut z napędem na przednią lub tylną oś. Wyższe ustawienia zwiększają stabilność podczas hamowania przed zakrętem ograniczając jednocześnie możliwość wchodzenia w ciasne zakręty. Niższe ustawienia działają w sposób odwrotny.

Obciążenie wstępne dyferencjału

Niższe ustawienia zwiększają zwrotność, wyższe ją ograniczają.

Elektroniczna blokada uślizgu

Wyższe ustawienia ograniczają zwrotność, jednocześnie zwiększając moc. Niższe ustawienia zwiększają zwrotność pogarszając przyczepność.

Aerodynamika

Siła docisku z przodu

Im większa siła docisku, tym łatwiej pokonać zakręt, ale samochód z powodu zwiększonego oporu powietrza rozpędza się do mniejszych prędkości. Przy dużych prędkościach samochód staje się nadsterowny.

Siła docisku z tyłu

Im większa siła docisku, tym łatwiej pokonać zakręt, ale samochód z powodu zwiększonego oporu powietrza rozpędza się do mniejszych prędkości. Przy dużych prędkościach samochód staje się podsterowny.

Wlot chłodnicy

Im większy tym silnik ma szansę rozwinąć większą moc. Niestety odbija się to negatywnie na prędkości maksymalnej.

Wlot powietrza do hamulców

Im wyższe ustawienia, tym lepsze chłodzenie i działanie hamulców. Niestety odbija się to negatywnie na prędkości maksymalnej.