Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Command & Conquer 3: Gniew Kane'a - poradnik do gry

Command & Conquer 3: Gniew Kane'a - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Akt 3 - A słowo ciałem się stało poradnik Command & Conquer 3: Gniew Kane'a

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Akt 3 - A słowo ciałem się stało

Kane pragnie poprowadzić armię cyborgów, która czeka na rozkaz w prastarych, podziemnych konstrukcjach, zwanych węzłami kontroli - Akt 3 - A słowo ciałem się stało - Command & Conquer 3: Gniew Kanea - poradnik do gry

Kane pragnie poprowadzić armię cyborgów, która czeka na rozkaz w prastarych, podziemnych konstrukcjach, zwanych węzłami kontroli. Zdobycie tych budynków, niezwykle ważnych z punktu widzenia dalszych działań wojennych, jest w tym momencie Twoim priorytetem.

Misję rozpoczynasz w lewym, dolnym rogu mapy, mając do dyspozycji małą placówkę z jedną rafinerią Tyberium. Stacjonująca w okolicy armia GDI wyjątkowo nie będzie Ci przeszkadzać w rozbudowie głównej bazy, dlatego nie musisz inwestować w stacjonarne środki obronne. Jedyne zagrożenie stanowić będą wrogie patrole, ale do nich powrócimy za chwilę.

Pole z niebieskim Tyberium będzie kurczyć się w zastraszającym tempie, dlatego też musisz szybko pomyśleć o pozyskaniu dodatkowych funduszy. Doskonałym sposobem na zarobek jest przejęcie czterech iglic, zlokalizowanych w południowej części mapy. Zdobyte budynki należy otoczyć ochroną, gdyż GDI będzie próbować odzyskać je za pomocą swoich inżynierów. W obronie iglic znakomicie sprawdzają się szybkie i stosunkowo nieźle uzbrojone śmigłowce Jad. Każdej z konstrukcji warto przydzielić kilka jednostek tego typu.

Chroń iglice przed wrogimi inżynierami oraz krążącymi w pobliżu patrolami. - Akt 3 - A słowo ciałem się stało - Command & Conquer 3: Gniew Kanea - poradnik do gry
Chroń iglice przed wrogimi inżynierami oraz krążącymi w pobliżu patrolami.

Przejąwszy iglice możesz zbudować jeszcze jedną rafinerię, tym razem obok pola na północnym-zachodzie (punkt A na powyższej mapce). Jeśli zdecydujesz się na takie rozwiązanie, zadbaj o obronę nowopowstałej bazy. Najbliższą okolicę patrolują bowiem czołgi GDI i jeśli zauważą one Twoje budynki, natychmiast ruszą do ataku.

Zabezpieczywszy przyszłość pod względem finansowym, możesz zastanowić się nad dalszymi działaniami. Mimo że głównym celem w tym scenariuszu są węzły kontroli, akcję w terenie lepiej rozpocząć od zniszczenia bazy GDI, położonej w centrum planszy (punkt B na zamieszczonej wyżej mapce). Zrównanie z ziemią placówki wroga nie będzie łatwe, ale jeśli dokonasz tego chwalebnego czynu, scenariusz stanie się bajecznie prosty.

Baza GDI jest świetnie chroniona. Nawet jeśli uda Ci się przebić przez kilkanaście wieżyczek różnego typu, w środku będziesz zmuszony uporać się z licznym oddziałem wrogich wojsk. Generalnie odradzam atak z powietrza, chyba że z użyciem ponad setki śmigłowców Jad. W placówce roi się bowiem od Proc i Pitbulli, które są utrapieniem dla wszelkich maszyn latających.

Zanim dokonasz frontalnego ataku, musisz wyeliminować plac budowy oraz dźwig. Nie jest to proste, zwłaszcza że obie konstrukcje znajdują się w sercu bazy przeciwnika. Przeprowadź mały rekonesans z powietrza, poświęcając kilka śmigłowców. Gdy już będziesz znać lokalizację poszczególnych budynków, zniszcz największy zespół elektrowni bronią jądrową. Wykorzystując chwilową przerwę w dopływie energii do wież, zbombarduj plac budowy co najmniej ośmioma maszynami Vertigo.

Gdy plac budowy pozostanie wspomnieniem, uzupełnij ewentualne straty w bombowcach i dokonaj drugiego nalotu, tym razem na dźwig. W ten oto sposób szybko pozbędziesz się dwóch konstrukcji, za pośrednictwem których GDI może odtworzyć zniszczone budynki.

Wykorzystaj broń jądrową, zanim dokonasz frontalnego ataku na bazę GDI. - Akt 3 - A słowo ciałem się stało - Command & Conquer 3: Gniew Kanea - poradnik do gry
Wykorzystaj broń jądrową, zanim dokonasz frontalnego ataku na bazę GDI.

Teraz skup się na zlikwidowaniu innych kluczowych dla GDI konstrukcji: elektrowni, koszar, rafinerii oraz fabryk wojennych. Bez zasilania wieżyczki będą bezużyteczne, a bez budynków produkujących nowe jednostki, przeciwnik nie będzie w stanie się bronić przed kolejnymi atakami. Struktury takie jak laboratorium techniczne czy centrum operacyjne potraktuj ulgowo, gdyż nie przedstawiają one większej wartości dla pozbawionego wojska wroga.

Gdy główna baza GDI zostanie zniszczona, zaopiekuj się małą placówką, położoną w północno-wschodniej części mapy (na mapce oznaczono ją punktem C). To właśnie tutaj znajduje się fabryka wojenna, przy pomocy której przeciwnik tworzy nowe patrole. Zlikwidowawszy stojące w tym miejscu struktury, do końca pogrążysz swojego odwiecznego wroga.

1 - Zdobądź węzły kontroli Wybranych Kane'a

Po zniszczeniu GDI, możesz rozpocząć operację przejmowania węzłów kontroli. Aby wykonać to zadanie, do każdego z oznaczonych żółtym markerem budynków, musisz wprowadzić jednego sabotażystę.

2 - Broń węzłów kontroli do chwili przebudzenia Wybranych Kane'a

Operacja budzenia uśpionych cyborgów potrwa trzy i pół minuty. W tym czasie konstrukcje narażone są na ataki wrogów, ale tylko w sytuacji gdy GDI będzie dysponować swoimi bazami. Z racji tego, że wcześniej zrównałeś je z ziemią, możesz cierpliwie i bez nerwów poczekać na zaliczenie zadania.

1 - Węzły kontroli otrzymują mniej niż 50% uszkodzeń

Jedyne w tej misji zadanie bonusowe związane jest z obroną węzłów kontroli. Jeśli chcesz je zaliczyć, musisz dbać o to, aby budynki nie ucierpiały zbytnio w wyniku wrogich ataków. Gdy którakolwiek z delikatnych konstrukcji straci co najmniej połowę energii, zadanie to zakończy się porażką.

Jeśli nie zniszczysz bazy GDI, zadbaj o należytą ochronę węzłów kontroli. - Akt 3 - A słowo ciałem się stało - Command & Conquer 3: Gniew Kanea - poradnik do gry
Jeśli nie zniszczysz bazy GDI, zadbaj o należytą ochronę węzłów kontroli.

Uwagi dodatkowe

Omawiany scenariusz jest zdecydowanie trudniejszy, a co za tym idzie ciekawszy, gdy w trakcie zabawy nie zniszczysz baz należących do GDI. Po zdobyciu węzłów kontroli, wróg zaatakuje te budynki, a Ty będziesz zmuszony je chronić przed nieustannymi atakami. Jeśli zdecydujesz się na taki wariant, pomyśl o otoczeniu węzłów Szatkownicami i Obeliskami Światła. Obrona budynków będzie wówczas znacznie łatwiejsza.