Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Microsoft Flight Simulator X - poradnik do gry

Microsoft Flight Simulator X - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Microsoft Flight Simulator X: Przygotowanie do lotu | Mooney Bravo poradnik Microsoft Flight Simulator X

Ostatnia aktualizacja: 18 sierpnia 2020

W ramach przygotowania do lotu wybierzemy samolot, zatankujemy go, wytyczymy trasę, oraz wczytamy pogodę z internetu.

Naszą maszyną podczas tego lotu będzie jednosilnikowy Mooney Bravo z klasycznymi przyrządami. W menu Free Flight klikamy na Current Aircraft , tam wybieramy samolot z dowolnym malowaniem. Po naciśnięciu przycisku Details możemy zmienić rejestrację samolotu, w naszym przypadku będzie to SP-GOL .

Po powrocie do głównego menu klikamy na Flight Planner , tam utworzymy plan lotu. Jako lotnisko, z którego będziemy startować (Departure) wybieramy Kraków Balice (kod EPKK), stanowisko Parking 6 . Jako lotnisko docelowe wybieramy Pragę Ruzyne (kod LPKR), następnie wybieramy lot na zasadach IFR, oraz nawigację VOR-to-VOR , klikamy na Find Route .

Wygenerowana trasa wiedzie z lotniska przez dwie radiolatarnie OTA (o częstotliwości 117.45) i VLM (o częstotliwości 114.30) do lotniska docelowego.

Widoczna trasa lotu. - Microsoft Flight Simulator X: Przygotowanie do lotu | Mooney Bravo - Microsoft Flight Simulator X - poradnik do gry
Widoczna trasa lotu.

Ustawiamy pułap lotu na 12 000 stóp. Po kliknięciu na NavLog możemy zapoznać się ze szczegółami planu. Możemy go też wydrukować klikając na przycisk Print .

Navigaton Log (NavLog) - Microsoft Flight Simulator X: Przygotowanie do lotu | Mooney Bravo - Microsoft Flight Simulator X - poradnik do gry
Navigaton Log (NavLog)

Trasa ma długość 417km, przewidywany czas lotu to godzina i piętnaście minut, FS przewidział nam na tą trasę około 54 kilogramów paliwa, niestety nie należy mu w tej kwestii ufać, otrzymany wynik należy pomnożyć około półtora razy, do tego dodać przewidywany zapas na kołowanie, oczekiwanie w powietrzu, czy na niekorzystny wiatr. Proponuję w tym wypadku zatankować około 80 kilogramów paliwa, czyli po 40 kilogramów na zbiornik.

Tankowanie przeprowadzimy w menu Fuel and Payload wpisując wyżej wymienione wartości.

Przejdźmy do wyboru pogody podczas lotu, dokonujemy tego w menu Weather . Proponuje wybrać Real-World Weather , dzięki czemu otrzymamy prawdziwą pogodę ściągniętą z internetu. Możemy wybrać opcję "Static ", oraz "updated every 15 minutes ", przy czym ta pierwsza opcja ściąga nam pogodę raz i nie zmienia jej przez cały przebieg lotu, ta druga ściąga sytuację meteorologiczną co 15 minut, więc jest korzystniejsza, jeśli posiadasz stały dostęp do internetu.

Jesteśmy gotowi do lotu, więc w menu Free Flight klikamy na Fly Now , po krótszej, lub dłuższej chwili znajdziemy się w kokpicie samolotu.