Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Commandos: Strike Force - poradnik do gry

Commandos: Strike Force - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wskazówki | Porady i opis postaci w Commandos Strike Force poradnik Commandos: Strike Force

Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019

Rekonesans

Przed przystąpieniem do wypełniania jakiegokolwiek zadania, należy dokładnie rozeznać się w terenie. W pierwszej kolejności trzeba rzucić okiem na mapę (enter) i sprawdzić, gdzie są rozmieszczone cele, jakie drogi do nich prowadzą itd. Kiedy ustalimy trasę wędrówki, przyjrzyj się kompasowi, na którym zaznaczeni są przeciwnicy. Korzystając z lornetki (jest na wyposażeniu każdego członka oddziału) będziesz w stanie wypatrzyć kolejnych wrogów na mapie. Jest to szczególnie ważne, podczas poruszania się w nieznanym terenie. Podczas bezpośredniego niebezpieczeństwa nie ma już czasu na przyglądanie się mapie i planowanie kolejnych ruchów. W takich sytuacjach najważniejszą sprawą są Niemcy, często znajdujący się tuż za rogiem lub drzwiami. Aby szybko zorientować się, co i jak, można skorzystać z dziurek od klucza lub widoku TPP z ruchomą kamerą. Umożliwiają one wypatrzenie bezpośredniego zagrożenia (patrolujących okolicę wartowników) i ustosunkowania się do zaistniałej sytuacji.

Współpraca

W większości misji udział bierze dwóch komandosów. Wymusza to między nimi współpracę, bez której zrealizowanie wytyczonych zadań stanie się trudne, a czasem nawet niemożliwe. Co ciekawe koordynacja w całej kampanii odbywa się co najwyżej w dwóch płaszczyznach Zielony Beret - Snajper oraz Szpieg - Snajper, brakuje natomiast trzeciej możliwości Szpieg - Zielony Beret. Takie potraktowanie sprawy ogranicza nieco wachlarz zagrań, ale nie oznacza to, iż wspólne działania nie są potrzebne. Najczęściej występujący manewr polega na szybkim osadzeniu Snajpera w dogodnym miejscu, skąd będzie miał oko na okolicę, w której działa drugi członek oddziału. Jeśli natknie się on na jakiegoś niewygodnego strażnika, to jego wyeliminowaniem zajmie się właśnie Snajper. Za najlepszy przykład takiej koordynacji może chyba posłużyć fragment 4 zadania, w którym musimy oczyścić z Niemców konwój. Do większości wartowników bezpośredni dostęp posiada Szpieg, jednak droga jest obserwowana przez podoficera, który natychmiast odkryje naszą tożsamość. Dopiero jego wyeliminowanie przez Snajpera pozwoli popchnąć akcje do przodu. Oczywiście istnieją także inne możliwości kooperacji np. zablokowanie drogi poprzez osadzenie dwóch komandosów przy stanowiskach karabinów maszynowych itd. Należy pamiętać, aby zachować elastyczność i wykorzystać cały potencjał wszystkich członków oddziałów.

Bronie

Bronie występujące w grze można podzielić na trzy grupy. Do pierwszej zalicza się uzbrojenie służące do cichego eliminowania wrogów. Podstawą są noże, wykorzystywane przez Zielonego Bereta i Snajpera. Obaj mogą zadźgać od tyłu nieuważnego wartownika, z tym że strzelec wyborowy posiada dodatkowo możliwość rzucania swoimi ostrzami, co znacznie ułatwia zabijanie Niemców. Jednak największy arsenał do cichego pozbywania się przeciwników posiada Szpieg. Granaty gazowe świetnie spisują w przypadku większych grup wrogów, których można powalić na ziemię w ciągu kilku chwil. Należy pamiętać, aby samemu nie wejść w trujące opary, a jeśli już to jedynie z maską na twarzy. Szpieg jest wyposażany również w pistolet z tłumikiem, przydający się w walce na dystans, a także strunę, która umożliwia ciche załatwienie wrogich żołnierzy od tyłu.

Drugi typ broni to wszelkiego rodzaju karabiny i pistolety maszynowe, wykorzystywane w czasie bezpośredniego starcia. Ekspertem w posługiwaniu się nimi jest oczywiście Zielony Beret, ale reszta członków oddziału także może skorzystać z niektórych rodzajów cięższych zabawek. Wśród tej kategorii na specjalną uwagę zasługuje karabin wyborowy Snajpera. Dzięki specjalnej możliwości zwolnienia czasu możemy przy jego pomocy rozprawić się z każdym, nawet szybko przemieszczającym się wrogiem. Ostatnia grupa to specjalistyczny ekwipunek, najczęściej służący do niszczenia pojazdów pancernych. Można tutaj zaliczyć różnego rodzaju granaty, pancerfausty oraz miny przeciwpancerne. Nie należy jednak pomijać również gniazd karabinów maszynowych, które można obsadzić naszymi komandosami, co w większości wypadków znacznie ułatwia pokonanie przeważających sił wroga.