Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

TOCA Race Driver 3 - poradnik do gry

TOCA Race Driver 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Ustawienia (Tuning) cd. poradnik TOCA Race Driver 3

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Balans hamulców (Brake Bias)

"Heble" w zasadzie reguluje się wg upodobań kierowcy. Do najszybszej jazdy powinno dawać się większą siłę hamowania na przednią oś. Jednak wiele osób lubi, gdy auto nieznacznie zarzuca tyłem podczas hamowania. Do uzyskania tego efektu wystarczy zwiększyć siłę hamowania na tylną oś (granica 70%/30% zapewnia jeszcze dostatecznie dużą kontrolę nad samochodem).

Opony (Tyres)

Odpowiednio dobrane opony nieraz decydują o sukcesie lub porażce... - Ustawienia (Tuning) cd. - TOCA Race Driver 3 - poradnik do gry
Odpowiednio dobrane opony nieraz decydują o sukcesie lub porażce...

Miękkie opony (Compound) gwarantują maksimum przyczepności, która trwa jedynie kilka okrążeń. Twarde gumy nie grzeszą przyczepnością, jednak potrafią nie zużyć się nawet przez kilkanaście "kółek". Profil opony (Tire Profile) decyduje o stabilności auta w zakręcie - im wyższy, tym samochód jest bardziej labilny. Niski profil opony minimalnie poprawia przyspieszenie, ale zarazem ułatwia zniszczenie "gumy" podczas kolizji.

Zawieszenie (Suspention)

Sprężyny i amortyzatory decydują o zachowaniu bolidu w krytycznych momentach. Z reguły im są twardsze, tym się lepiej sprawdzają, ponieważ zwiększają stabilność samochodu. Trzeba jednak pamiętać, że na nierównych drogach twarde zawieszenie będzie podbijało auto, co nie sprzyja uzyskiwaniu dobrych rezultatów. Dlatego na szutry warto zmiękczać zawieszenie, zaś na równe tory można je z powodzeniem utwardzać. Odpowiednio regulując "zawias" można poprawić niekorzystne zachowanie niektórych aut. Zwiększając twardość tylnego zawieszenia sprawia się, że tył pojazdu łatwiej zarzuca, co przydaje się w samochodach z napędem na przednią oś. Zwiększenie sztywności przodu przynosi odwrotny rezultat.

Prześwit (Ride Height)

Wysokość karoserii odgrywa ważną rolę podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. - Ustawienia (Tuning) cd. - TOCA Race Driver 3 - poradnik do gry
Wysokość karoserii odgrywa ważną rolę podczas dynamicznego pokonywania zakrętów.

Odległość karoserii od nawierzchni jest jednym z najważniejszych parametrów, ponieważ decyduje o stabilności samochodu. Mniejszy prześwit obniża środek ciężkości, co pozwala szybciej pokonywać zakręty. Nie polecam jednak obniżania nadwozia do maksimum. Wówczas większość nierówności łatwo wytrąca auto z równowagi, zaś po opuszczeniu drogi trudno na nią wrócić (nieraz staje się to po prostu niemożliwe). Na większość szutrowych tras warto podwyższyć nadwozie oraz zmiękczyć zawieszenie, dzięki czemu nawet największe dziury nie będą stanowiły zagrożenia.

Zbieżność i pochylenie koła (Toe and Camber)

Regulacja obu parametrów daje efekty, które są z pozoru mało uchwytne. Camber odpowiada za nachylenie koła względem nawierzchni. Warto je ustawiać w wartościach dodatnich, co zwiększa przyczepność opony podczas pokonywania zakrętów, pozwalając rozwinąć większą prędkość. Jednak nie warto przesadzać - "+4" jest w zasadzie wartością graniczną. Przy wyższych liczbach pojawiają się problemy z hamowaniem oraz sprawnym ruszaniem z miejsca. Zbieżność (Toe) ma również spory wpływ na prowadzenie bolidu. Ustawiając ją w wartościach dodatnich, poprawia się reakcję danej osi podczas skręcania. Czyli zwiększenie Toe z przodu ułatwia wchodzenie w zakręty, zaś z tyłu - powoduje zarzucanie tejże osi. Ustawienie w wartościach ujemnych poprawia stabilność w zakrętach oraz na prostych. Skrajne wartości Toe przyspieszają zużycie opon oraz zmniejszają prędkość maksymalną.