Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Pro Evolution Soccer 5 - poradnik do gry

Pro Evolution Soccer 5 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Atrybuty podstawowe | Atrybuty | Pro Evolution Soccer 5 poradnik Pro Evolution Soccer 5

Ostatnia aktualizacja: 26 września 2019

Atrybuty Podstawowe

Height - wysokość gracza, wpływa na główkowanie. Wzrost jest także ważny dla bramkarzy. Wysokość nie ma żadnego wpływu na inne atrybuty.

Dominant foot - preferowana przez zawodnika noga, R - prawa, L- lewa. Jeśli np. Weak foot frequency będzie miało wartość choćby 8, to Dominant foot będzie się kształtowało na poziomie 9. Oznacza to tyle, że i tak preferowana noga będzie miała większy priorytet.

Favoured Side/Foot - ulubiona strona boiska/noga.

Position - preferowana pozycja zawodnika. Ma niewielkie znaczenie dla pozycji przyjmowanej na boisku.

Attack - zdolności ofensywne, przypisywane strikerom oraz skrzydłowym.

Defense - zdolności defensywne, przypisywane obrońcom, defensywnym pomocnikom oraz bramkarzom.

Balance - oznacza jak mocno stoi na nogach piłkarz, zawodnika z wysokim atrybutem ciężko jest przewrócić, ważne dla napastników i obrońców, nie ma znaczenia w pojedynkach powietrznych.

Stamina - wytrzymałość, szybko maleje jeśli zawodnik jest w słabej formie, bardzo szybko traci ją piłkarz biegający np. po całej długości skrzydła, przy mniej niż połowie maksymalnej wartości spada także Top Speed, jeśli atrybut jest mały to zawodnik będzie częściej zmęczony w czasie meczu i część atrybutów technicznych spadnie z wartości.

Top speed - maksymalna szybkość zawodnika.

Acceleration - czas jaki jest potrzebny do osiągnięcia maksymalnej prędkości, im wartość większa tym szybciej.

Response - refleks, czas w jakim zawodnik reaguje na zagrania, dodatkowy atrybut dla bramkarza, napastnik reaguje szybciej na np. podania prostopadłe i dochodzi do piłki, ale też bywa częściej łapany na spalonym.

Agility - zwinność, zwrotność, jak szybko zawodnik zmienia kierunek biegu, reaguje na zwody itd.

Dribble accuracy - dokładność i lepsza technika w dryblingu.

Dribble speed - szybkość dryblingu, inaczej: im więcej tym różnica w biegu z normalnym poruszaniu się z piłką a dryblingiem jest mniejsza.

Short Pass accuracy - celność krótkich podań.

Short Pass speed - szybkość nadanej podaniem piłki, piłka trudniejsza do przechwycenia .

Long Pass accuracy - celność długich podań.

Long Pass speed - szybkość nadanej podaniem wysokiej/górnej piłki.

Shot accuracy - celność strzału, ważne także przy wykonywaniu rzutów karnych.

Shot power - siła strzału, ważne także przy rzutach wolnych.

Shot technique - technika strzału, im więcej tym piłkarz będzie potrafił strzelać (pewniej i mocniej) z trudnych pozycji strzeleckich, strzały częściej widowiskowe.

Free kick accuracy - Celność rzutów wolnych, podstawowy atrybut wykonawcy rzutów.

Curling - jak bardzo zawodnik potrafi podkręcić piłkę, dobre dla kopiących rzuty wolne lub rożne.

Header - jak dobrze i jak celnie piłkarz główkuje, obejmuje zarówno strzały jak i podania .

Jump - wysokość skoku, połączona z ww. tworzy niezłą mieszankę, dodatkowy atrybut bramkarza - jak daleko potrafi się wybić.

Technique - kontrola piłki, jak bardzo zawodnikowi "klei" się piłka u nogi, zawodnikom ze słabym atrybutem będzie piłka często odskakiwała od nogi i będzie źle przyjmował podania, także szybkość reakcji na następny ruch po przyjęciu.

Aggresion - zawziętość piłkarza, obrońca z wysokim atrybutem wykonuje bardziej brutalne wślizgi, bramkarz bardziej jest skłonny wychodzić do dośrodkowań w czasie wolnych i rożnych a napastnik sam rwać się na grupę obrońców.

Mentality - mentalność, piłkarz z wysokim atrybutem będzie tracił wolniej kondycję i kiedy zespól przegrywa grał lepiej, z małym odwrotnie.

Kepper skills - umiejętności bramkarskie, według tego klucza wybieramy bramkarza, piłkarz z atrybutem na poziomie 90 może być już dobrym goalkepperem.

Team work - ogólnie współpraca z zespołem, przy dużym atrybucie zawodnik będzie bardziej skłonny podawać celniej, przewidywać akcje oraz szybciej dopasuje się do stylu gry oraz do składu, niezwykle ważny atrybut jeśli chcemy grać bezbłędnie/na wysokim poziomie (choć niekoniecznie!).

Consistency - stałość, ważne przy grze w sezonie, gracz z wysokim atrybutem będzie utrzymywał wysoką sprawność fizyczną.

Condition - ogólna kondycja, piłkarz w czasie gry w sezonie szybciej odzyskuje kondycję, powiązane z Stamina i Consistency.

Weak foot accuracy - celność słabą (przeciwną do Dominant foot) nogą.

Weak foot frequency - częstość użycia słabej (przeciwnej do Dominant foot) nogi.