Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Skoki narciarskie 2006 - poradnik do gry

Skoki narciarskie 2006 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Objaśnienia | Skocznie | Skoki narciarskie 2006 poradnik Skoki narciarskie 2006

Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019

W tym dziale postaram się w szczegółowy i w miarę rozsądny sposób opisać wszystkie skocznie, wraz z ich charakterystykami. Każda bowiem kryje w sobie kilka tajemnic, które utrudniają/ułatwiają skakanie na dalekie odległości. Opis skoczni podzieliłem na 3 części:

1. Próg (opis wyjścia z progu, jak wygląda moment wybicia, uwagi):

  • wolny (obicie nie sprawia problemów, najazd jest delikatny, łatwo wyczuć próg);
  • średni (w końcowej fazie nasz skoczek może delikatnie przyśpieszyć i tym samem czas na wybicie skraca się);
  • szybki (najazd na próg jest błyskawiczny, wymagany dobry refleks).

2. Zeskok:

  • płaski (skocznia nie pozwala na bezpieczne lądowania przy dalekich odległościach);
  • umiarkowany (umożliwia bezpieczne lądowania);
  • bezpieczny (praktycznie każdy skok można zakończyć telemarkiem).

3. Uwagi - cechy charakterystyczne dla każdej skoczni np. częste opady śniegu, niekorzystny wiatr, rady odnośnie sylwetki w locie itp.