Współczynniki bazowe i umiejętności

X-Men Legends II: Rise of Apocalypse - poradnik do gry

13 października 2005Autor solucji: Shinobix (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC

Każda z postaci legitymuje się różnymi zdolnościami i współczynnikami. Od tych drugich właśnie zależy głównie siła ataku czy też żywotność postaci. Wyróżniamy cztery podstawowe współczynniki, które z kolei modyfikują przypisane im cechy postaci. Są to:

  • Body (ciało) - od wysokości tego współczynnika zależy nasza żywotności, czyli ilość obrażeń, jakie nasza postać może otrzymać (HP);
  • Focus (moc) - jest to siła psychiczna postaci, od tego współczynnika zależy, jak dużo będziemy posiadali energii na wykonywanie specjalnych czynności (EP);
  • Strike (atak) - inaczej siła fizyczna postaci oraz ilość zadawanych obrażeń (DMG);
  • Speed (szybkość) - od której zależy umiejętność zarówno atakowania (ATK) jak i obrony (DEF).

Oprócz powyższych cech mutanci posiadają też swoje cechy specjalne. Są one pogrupowane na następujące kategorie:

  • Ability (zdolność) - dodaje postaci określoną, specyficzną zdolność;
  • Beam (promień) - emituje promień energii w linii prostej;
  • Blast (eksplozja);
  • Charge (szarża) - atak z rozbiegu;
  • Debuff (wyssanie) - odebranie wrogom umiejętności;
  • Melee (walka wręcz);
  • Passive (cecha pasywna) - zdolność objawia się poprzez wzrost skuteczności określonej w opisie cechy lub innych umiejętności;
  • Projectile (pocisk) - pocisk o rozmaitych właściwościach;
  • Radial (obszarowy - atak o działaniu obszarowym;
  • Trap (pułapka) - efekt podobny do uderzenia obszarowego.