Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Silent Hunter III - poradnik do gry

Silent Hunter III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Podsumowanie | Atak i obrona w Silent Hunter 3 poradnik Silent Hunter III

Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019

Podsumowanie

Powyższe obliczenia jest względnie łatwo zrobić przy spokojnym morzu. Natomiast przy burzliwej pogodzie określenie np. odległości do celu może być bardzo problematyczne. Wiele danych trzeba w takim wypadku określać szacunkowo. Prawdopodobieństwo pudła jest wtedy dość spore. Dodam jeszcze, że atakować powinniśmy z jak najmniejszej odległości. Wtedy nawet przy źle wprowadzonych danych (np. przy błędnie oszacowanej prędkości) są jeszcze spore szanse, że torpeda jednak trafi.

Opisany przeze mnie sposób określania prędkości nie jest jedynym. Prędkość można też określić drugim sposobem przy pomocy stopera przy peryskopie/UZO. Po określeniu odległości (tak jak to wcześniej opisałem) przełączamy na Angle on Bow (AOB) i ustawiamy odpowiednią wartość. Aby to zrobić, musimy jednak wiedzieć, jakim kursem płynie statek. Na najwyższym poziomie trudności, gdy komputer automatycznie nie pokazuje zauważonych jednostek wroga na mapie, a co za tym idzie ciężko na oko ocenić kurs wrogiego statku, bardzo trudno będzie wyznaczyć dokładnie AOB. Jeśli jednak uda się to zrobić z przyzwoitą dokładnością, to wystarczy tylko dokonać pomiaru stoperem (czym dłużej tym większa dokładność). Po wyłączeniu stopera komputer automatycznie poda nam prędkość statku. Jeśli jednak popełnimy błąd przy szacowaniu odległości bądź AOB, podana prędkość będzie odbiegała od rzeczywistej. Pamiętajmy też, że wartość AOB w momencie pomiaru prędkości może się różnić od AOB wprowadzanego do TDC w momencie ataku. W międzyczasie statek może pokonać pewien dystans i kąt ten może się zmienić. AOB ustawiany przy peryskopie służy tylko do wyznaczenia prędkości i nie trzeba koniecznie go ustawiać (jeśli użyjemy pierwszego sposobu na określenie prędkości parametr ten w tym momencie będzie niepotrzebny) a AOB ustawiany na pokrętle w TDC jest już istotnym parametrem potrzebnym do prawidłowego ustawienia TDC.

Można też połączyć oba te sposoby i wyznaczyć prędkość za pomocą stopera wcześniej jednak dokonując dwóch pomiarów odległości co pozwoli na ustalenie dokładnego kursu statku. Znając dokładnie kurs statku ustalamy kąt biegu AOB i za pomocą stopera mierzymy prędkość. Trzeci sposób będzie najwygodniejszy dla tych, którym nie chce się obliczać prędkości na podstawie przebytej drogi. Przy pomocy stopera robi to za nas komputer.