Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total Club Manager 2005 - poradnik do gry

Total Club Manager 2005 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Kluczowe umiejętności zawodników | Podstawy rozgrywki | Total Club Manager 2005 poradnik Total Club Manager 2005

Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019

KLUCZOWE UMIEJĘTNOŚCI ZAWODNIKÓW:

POZIOM (Level) - wyznacza podstawowy wkład danego gracza do drużyny. Jeśli jego wartość osiągnie "12", możemy mówić, że zawodnik ten jest bardzo dobry. Nie oznacza to jednak, że będzie on górował na boisku. Ważne są też poszczególne umiejętności i np. mniej utalentowany, ale za to szybszy obrońca może sprawić problemy bardziej uzdolnionemu napastnikowi.

POTENCJAŁ (Potential) - pokazuje teoretyczną przydatność zawodnika, kiedy kondycja, forma i morale są na najwyższym poziomie. Wyznacza zarazem wartość rynkową piłkarza.

FORMA (Form) - oceniana jest na podstawie ocen za cztery poprzednie spotkania, z czego ostatnie z nich ma kluczowe znaczenie. Jeśli strzałka skierowana jest do góry, forma zawodnika wzrosła w stosunku do poprzedniego tygodnia. Strzałka pozioma oznacza, że zawodnik utrzymuje swą formę, natomiast strzałka w dół oznacza, że jego forma spadła. Jeżeli gracz ani razu w ciągu tygodnia nie pojawi się na boisku, otrzyma ocenę za postawę na treningu. Podczas, gdy zawodnik jest kontuzjowany, jego forma spada cały czas. Po powrocie potrzebuje on kilku meczów, aby powrócić do dawnej formy.

MORALE - określa go wartość od 0 do 100. Na jego poziom ma wpływ wiele czynników - nasze wypowiedzi w prasie, negocjacje kontraktu, ale przede wszystkim fakt, czy dany zawodnik pojawi się w wyjściowej jedenastce. Powinniśmy się także wywiązywać z obietnic, które złożyliśmy danemu piłkarzowi. Ważna jest też atmosfera panująca w drużynie oraz nasze rozmowy z zawodnikiem w trakcie przerwy w grze.

KONDYCJA (Fitness) - określa zdolność zawodników do dalszej efektywnej gry na boisku. Nie wystawiamy piłkarzy mających kondycję poniżej 70 punktów lub zmieniamy ich w trakcie przerwy. Nie możemy natomiast liczyć, że taki zawodnik rozegra pełne 90-siąt minut spotkania. Dodatkowy wpływ na postawę na placu gry ma wola zwycięstwa danego piłkarza. Jeśli posiada tę cechę charakteru, będzie walczył o każdą piłkę, nawet pomimo swojego zmęczenia.

ENERGIA (Energy) - pokazuje poziom zmęczenia zawodnika. Do wyczerpania może dojść na skutek uczestniczenia piłkarza w wielu intensywnych sesjach treningowych lub dużej ilości rozegranych meczów w krótkim czasie. Gdy wartość energii gwałtownie spada, warto przypisać danego gracza do Grupy Regeneracyjnej oraz dać mu odpocząć i nie wystawiać do kolejnego meczu.

CECHY CHARAKTERU - wyświetlone są one na ekranie informacji o zawodniku i mają odrębny wpływ na umiejętności gracza. Każdy z graczy może mieć do czterech cech charakteru, ale równie dobrze może nie posiadać żadnej. Poniżej przedstawiam znaczenie poszczególnych cech charakteru:

Przystosowujący się (Adapability) - nie ma problemów z przystosowaniem się do nowego otoczenia. Cecha ta jest szczególnie przydatna u graczy, których zamierzamy dopiero sprowadzić do klubu.

Amibitny (Ambitious) - sprawia, że zawodnik jest waleczny, pragnie zdobyć najwyższe trofea, dąży do doskonałości.

Pragnący zwyciężać (Attitude to win) - pozwala walczyć o każdą piłkę, nawet pomimo wyczerpania.

Samolub (Complacent) - nie posiada ambicji, aktualny kontrakt i ławka rezerwowych wystarczają mu w zupełności. Warto mieć takiego zawodnika, gdyż w przypadku kontuzji podstawowego gracza może go zastąpić na pewien okres, a przez większość czasu nie będzie wystawiany do składu i nie poczyni z tego względu żadnych uwag.

Stabliny (Consistent) - utrzymuje stałą formę przez większość sezonu. Pewniak.

Ulubieniec kibiców (Fans' favourite) - to dla niego kibice tak licznie przybywają na stadion. Z drugiej jednak strony, nie tak łatwo go skrytykować podczas obniżenia formy, gdyż kibice są z nim na dobre i na złe.

Mobilność (Flexibility) - łatwo przystosowuje się do nowej pozycji na boisku. Szczególnie często cecha ta występuje u młodych piłkarzy, nie posiadających większego doświadczenia.

Twardziel (Hard Man) - musimy na niego uważać, bowiem często jest karany żółtymi kartkami.

Przywiązanie do klubu (High club identification) - zawodnik jest związany z klubem, co pozytywnie wpływa na jego morale. Z takim graczem łatwiej jest przedłużyć kontrakt.

Oporny (Inflexibility) - ciężko jest mu przystosować się do nowej pozycji na boisku. Cecha ta szczególnie często występuje u starszych graczy, bliskich zakończenia kariery.

Dobrze trenujący (High training work rate) - efekty treningów są większe o 25%.

Niestabilny (Inconsistent) - przeżywa wahania formy na przestrzeni niemal całego sezonu.

Introwertyk (Introvert) - skromny, unika rozgłosu, woli pozostać w cieniu.

Geniusz językowy (Language Genius) - Nie ma problemów z nowym językiem, kiedy przenosi się do innego kraju. Cecha ta ułatwia również przystosowanie do nowego miejsca (Adapability ).

Leniwy (Lazy) - efekty treningów są mniejsze o 25%.

Lider drużyny (Leadership) - zawodnik posiada zdolności przywódcze, nie pozwala przejąć kontroli nad grą przeciwnikowi, potrafi wziąć na siebie odpowiedzialność w kluczowych momentach.

Słabe przywiązanie do klubu (Low club identification) - jeśli otrzyma lepszą ofertę z innego klubu, odejdzie bez wahania.

Medialny (Media darling) - często i chętnie udziela wywiadów, potrafi się wypromować.

Stalowe nerwy (Nerves of steel) - potrafi skutecznie grać w sytuacjach stresowych, pewnie wykonuje rzuty karne, nie waha się przy sytuacjach sam na sam.

Profesjonalista (Professionalism) - wzorowe podejście do obowiązków - zawodnik nie spóźnia się na treningi, wywiązuje się jak najlepiej potrafi z powierzonych mu zadań

Skandalista (Scandal Prone) - często karany nie tylko żółtymi, ale przede wszystkim czerwonymi kartkami. Nie gra fair-play.

Sportowy (Sportsmanship) - wpływa na podejście do meczu i zmniejsza ryzyko otrzymania kartki.

Super-rezerwowy (Super-sub) - potrafi wejść z ławki i rozstrzygnąć losy meczu (jak niegdyś Ole Solskjaer w barwach Man Utd). Otrzymuje dziesięcioprocentową premię, jeśli zostanie wprowadzony na plac gry w trakcie przerwy.

Współpracujący (Team Player) - rozgląda się w poszukiwaniu lepiej ustawionego partnera. Preferuje grę zespołową od indywidualnych rajdów, oddaje strzał tylko w stuprocentowej sytuacji.

Niespokojny (Temperamental) - wymusza przewinienie na przeciwniku, ale sam również często zostaje ukarany żółtą kartką.

Słabe nerwy (Week nerves) - często zawodzi w stuprocentowych sytuacjach, nie powinien wykonywać rzutów karnych.