Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy - poradnik do gry

Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Gra - Informacje ogólne | Star Wars Jedi Knight Jedi Academy poradnik Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy

Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019

Informacje ogólne

Warto nadmienić, że sam sposób rozgrywki, mimo iż nie uległ większym zmianom, to pewien jej element uległ diametralnej przemianie: nie grasz już Kylem Katarnem. W Jedi Academy masz do wyboru szereg możliwych ustawień, by stworzyć własną postać, która jako adept Akademii Jedi będzie musiała wykonywać kolejne misje, awansując w hierarchii szkolnictwa i stając się w końcu pełnoprawnym wojownikiem Jedi.

Niech moc będzie z Tobą... ale Jasna czy Ciemna?

Podobnie jak w poprzedniej części (Jedi Outcast), tak i w Jedi Academy nie można wybrać sobie drogi dobrego lub złego Jedi, a jest ona w początkowej fazie z góry narzucona. Co prawda możesz dobierać sobie kolejne umiejętności z puli Ciemnej lub Jasnej Strony Mocy, jednak o Twojej przynależności do jednej z nich decydujesz dopiero przy końcu gry.

Pseudo-nieliniowość fabuły

Autorzy tym razem zaserwowali pewną odskocznie od utartego schematu z góry narzucanej historii i tym samym ułożonego systemu misji, które należy rozegrać w odpowiedniej kolejności. Tym razem tylko część misji - łączących grę w jedna wielką opowieść - musisz rozegrać zgodnie z narzuconą kolejnością.

Ale jak tylko zakończysz trening, będziesz miał do wyboru pięć misji. Możesz zdecydować się na którąkolwiek, mając tylko pobieżny opis zdania. W większości, przynajmniej w początkowej fazie gry, towarzyszył Ci będzie Twój mentor - czyli Kyle. Potem sprawy troszkę się skomplikują i będzie z tym różnie. Łącznie będzie można trzykrotnie dobierać sobie misje, a przejście dalej umożliwia zaliczenie już czterech na pięć. Jednak ma to swoja wadę, o czym dalej.

Za każdą wykonaną misję otrzymujesz punkt, który można przeznaczyć na jedna z wybranych umiejętności - czyli Mocy. Warto już na początku zastanowić się nad rozwojem postaci i przekalkulować dostępne punkty. Wszystkich będzie 15, a przy trzystopniowym podziale wtajemniczenia, oznacza to ni mniej ni więcej, że możesz wyuczyć się na najwyższym poziomie tylko 5 spośród 8 dostępnych mocy: Jasnej lub Ciemnej (po cztery na każdą).

Style walki i nowe miecze

Znany z poprzedniej wersji (poradnik do Jedi Outcast) system stylów walki nie uległ zmianie. Dalej masz do dyspozycji trzy style dla podstawowego miecza: lekki (niebieski), średni (żółty) i mocny (czerwony). Zaczynasz grę mogąc używać tylko średniego.

W miarę postępów, po pierwszym epizodzie (5 misji + misja na ruszenie fabuły do przodu) będziesz w stanie wybrać drugi styl. Zależnie od preferencji: lekki lub mocny. Oba zostały opisane przy okazji Jedi Outcast, więc nie widzę potrzeby kopiowania informacji z tamtego poradnika.

To co jest zupełną nowością, to nowe miecze: laska (staff) oraz miecze podwójne (duale). Jeden z nich możesz wybrać pod koniec drugiego epizodu. Jednak jeśli wolisz, możesz po prostu dalej korzystać z pojedynczego miecza, z wszystkimi trzema stylami. Wybór należy oczywiście do Ciebie.