Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War Three Kingdoms - poradnik do gry

Total War Three Kingdoms - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Tryby 'Opowieści i 'Archiwa' w Total War Three Kingdoms Total War Three Kingdoms poradnik, porady

Ostatnia aktualizacja: 27 maja 2019

Total War: Three Kingdoms oddaje graczom do dyspozycji dwa tryby rozgrywki - Opowieści (Romance) i Archiwa (Records). W znaczącym stopniu zmieniają one sposób prowadzenia starć, wymagają też odmiennego podejścia, by odnieść sukces. W tym rozdziale poznasz główne różnice między tymi dwoma trybami.

Jak zmienić tryb gry?

Tryb gry wybrać można na początku rozgrywki - tuż po wybraniu przywódcy, nim rozpocznie się kampania. W prawym dolnym rogu ekranu do kliknięcia będzie przycisk, domyślnie pod nazwą "OPOWIEŚCI". Po kliknięciu nań, wyświetlą się dwie opcje do wyboru, Opowieści i Archiwa, wraz z krótką charakterystyką obu. Należy zatwierdzić wybór i rozpocząć kampanię, by gra wystartowała w danym trybie.

Uwaga - trybu rozgrywki nie da się zmienić po tym, jak kampania zostanie rozpoczęta. Jeśli będziesz chcieć przejść, na przykład, z Opowieści na Archiwa, trzeba będzie rozpocząć grę od samego początku.

Tryb Opowieści

Największą różnicą w trybie Opowieści są Pojedynki. - Tryby Opowieści i Archiwa w Total War Three Kingdoms - Total War Three Kingdoms - poradnik do gry
Największą różnicą w trybie Opowieści są Pojedynki.

Opowieści to tryb niejako fabularyzowany, w którym przywódcy i generałowie to prawdziwi bohaterowie na polu walki, zdolni w pojedynkę pokonać dziesiątki jednostek wroga, korzystać z potężnych zdolności i być w stanie przechylić szansę na wygraną. W obu częściach Total War: Warhammer rozgrywka opierała się na podobnych założeniach. Tryb ten charakteryzują następujące cechy:

  1. Przywódcy i generałowie pojawiają się na polu walki jako oddzielna jednostka, bez straży przybocznej. Są znacznie skuteczniejsi w walce od pojedynczych oddziałów, a ich potężne zdolności są w stanie dziesiątkować wrogie oddziały lub je osłabić, bądź znacząco wzmocnić sojusznicze, podnosząc morale czy obrażenia. Jednostki te mogą także zostać wyposażone w bronie, pancerze, wierzchowce czy inne przedmioty, modyfikujące ich statystyki.
  2. W trym trybie generałowie na polu walki mogą wdawać się w pojedynki (Duel). Podczas pojedynku, dwóch generałów walczyć będzie w starciu jeden na jednego. Generał, który wygra starcie, zaoferuje sobie i swoim wojskom premię do skuteczności na polu walki, wojska przegranego z kolei otrzymają potężną karę do morale. Pojedynek można w dowolnym momencie przerwać, uciekając generałem bądź dołączając do niego swoje inne wojska, jednak to też zaowocuje karą do morale dla sojuszniczych wojsk.
  3. W trym trybie taktyki walki, choć ważne, schodzą odrobinę na dalszy plan - jednostki wolniej się meczą i są w stanie dłużej i wydajniej walczyć, a wspomniani generałowie pozwalają zniwelować niedociągnięcia taktyczne gracza czy popełniane błędy.
  4. Tryb Opowieści pozwala zniwelować różnice w liczebności wojsk. Jeśli, dla przykładu, Twoja armia jest mniej liczna i generalnie słabsza niż wroga, lecz Twoi generałowie znacznie przewyższają wrogich pod względem poziomów czy wyposażenia, z łatwością wygrasz takie starcie.

Tryb Archiwa

W trybie Archiwa, bohaterowie nie są herosami i walczą z pomocą swojej straży przybocznej. - Tryby Opowieści i Archiwa w Total War Three Kingdoms - Total War Three Kingdoms - poradnik do gry
W trybie Archiwa, bohaterowie nie są herosami i walczą z pomocą swojej straży przybocznej.

Archiwa to bardziej "stonowany" tryb rozgrywki, znany z większości gier z serii Total War. Brakuje w nim generałów pół-bogów, oddziały, ich zachowanie i zdolności bojowe są znacznie bardziej zbliżone do realizmu, a cała rozgrywka wymaga więcej planowana. Tryb ten charakteryzują następujące cechy:

  1. Przywódcy i generałowie dalej pojawiają się na polu walki, jednak w towarzystwie kilkudziesięciu żołnierzy pełniących ich straż. Walczą oni wraz ze swoją gwardią jako jedna jednostka i wymagają od gracza większej uwagi - tego typu oddziały mogą zostać szybko wybite przez wroga, załamując morale całej armii.
  2. Generałowie i przywódcy dalej wyposażani mogą być w ekwipunek - bronie, pancerze, wierzchowce i przedmioty specjalne - jednak dają one głównie premie do atrybutów, nie oferują też aż tak drastycznych wzmocnień.
  3. W trybie tym nie da się "z ręki" aktywować pojedynku, gdyż generałowie i przywódcy nie walczą jako pojedyncze jednostki.
  4. W trybie Archiwów, działania taktyczne, odpowiednie planowanie i znajomość zarówno jednostek, jak i mechanik rozgrywki, jest kluczowe. Jednostki znacznie szybciej się tutaj męczą, nie ma miejsc na heroiczne szarże przez pół mapy.

Który tryb rozgrywki jest lepszy?

Ocena tego, który tryb jest lepszy, zależy tak naprawdę od indywidualnych preferencji grającego. Jednakże, zalecanym przez twórców trybem są Opowieści - gra w nim staje się, co prawda, nieco łatwiejsza, generałowie jednak nie są tak potężni, jak bohaterowie obu części Total War: Warhammer, nie ma tutaj więc mowy o wybiciu całej armii wroga przy pomocy jednej jednostki. Ostateczny wybór zależy jednak od gracza - warto jednak podjąć świadomą decyzję, gdyż zmian w trybie dokonać się nie da i trzeba będzie rozpoczynać kampanię od nowa.