Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry

DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

DiRT Rally 2.0: Tryb kariery DiRT Rally 2.0 poradnik, porady

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2021

W tym rozdziale dowiesz się szczegółów na temat kariery w DiRT Rally 2.0, zarówno w trybie rajdów, jak i zawodów Rallycross. Przedstawiamy informacje odnośnie poziomu trudności oraz regulaminu Rallycrossa. Podpowiadamy, jak zarządzać swoim zespołem i ulepszeniami w garażu.

UWAGA

Gra wymaga stałego połączenia z internetem przy rozgrywaniu trybu kariery dla pojedynczego gracza.

Tryb kariery w DiRT Rally 2.0

Tryb kariery w DiRT Rally 2.0 wygląda podobnie, jak w pierwszej części - czyli różni się znacznie od tych w innych grach wyścigowych. Obok wyzwań dziennych i tygodniowych to jedyny tryb, w którym możesz zarobić kredyty na zakup samochodów, ulepszeń do nich i szkolenia swojej ekipy. Możesz wybrać dowolny samochód, jaki masz w garażu, ale nie możesz dostosować poziomu trudności. Ten jest odgórnie ustalany zależnie od Twoich umiejętności.

Na początku zaczynasz swoje pierwsze zawody od najłatwiejszego poziomu "Open". Jeśli zajmiesz miejsce w pierwszej trójce, awansujesz i będziesz mógł rozegrać kolejne zawody na wyższym poziomie trudności sztucznej inteligencji. Każdy z nich charakteryzuje się lepszym poziomem sztucznej inteligencji i stopniowo rosnącą ilością odcinków do zaliczenia. Lista poziomów wygląda następująco:

  1. Open
  2. Clubman
  3. Professional
  4. Elite
  5. Masters

Samodzielnie możesz dostosować poziom sztucznej inteligencji tylko w trybie gry swobodnej i osobiście zdefiniowanych zawodów, jednak wtedy nie rozwijasz swojej ekipy ani nie zarabiasz kredytów.

W dolnym rogu sprawdzisz na jakim poziomie trudności rozgrywasz zawody w trybie kariery. - DiRT Rally 2.0: Tryb kariery - DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry
W dolnym rogu sprawdzisz na jakim poziomie trudności rozgrywasz zawody w trybie kariery.

Porady praktyczne

Rozgrywając zawody w trybie kariery walczysz nie tylko o najlepszą pozycję, ale i dbasz o swój samochód i zespół. Zarobione kredyty będziesz potrzebował do:

  1. zakupów mapowania silnika
  2. ulepszeń części
  3. treningu ekipy
  4. napraw

Z każdym przejechanym kilometrem rozwijasz mapowanie silnika. Kolejne poziomy zwiększają jego osiągi, ale przyspieszają też zużycie. Zawsze możesz jednak wrócić do poprzedniej, bardziej wytrzymałej wersji. Ulepszenia sprzęgła, hamulców, amortyzatorów i dyferencjału mają już jednak same plusy i zwiększają wytrzymałość tych części na zużycie - warto w nie inwestować. Na samym początku skup się jednak na szkoleniu załogi. Ich wyższy poziom pozwala na szybsze i tańsze naprawy, a uszkodzenia samochodu będą Ci doskwierać bardziej niż zużywanie się części.

{ramkazielona}<br>Pamiętaj, że wybierając do zawodów pierwszy darmowy samochód ze swojego garażu - Lancia Fulvia - wszystkie naprawy podczas zawodów będą darmowe. Oznacza to, że podczas rozgrywania kariery tym samochodem zawsze będziesz tylko zarabiał kredyty na ulepszenia - nie stracisz ich na naprawy, a więc na sam udział w zawodach.<br>{/ramkazielona}

Na początku warto skupić się na szkoleniach ekipy - DiRT Rally 2.0: Tryb kariery - DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry??

Na początku warto skupić się na szkoleniach ekipy.

Ulepszenia części zmniejszają ich zużycie. - DiRT Rally 2.0: Tryb kariery - DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry
Ulepszenia części zmniejszają ich zużycie.

Przed wyruszeniem na trasę pamiętaj o dokonaniu niezbędnych napraw oraz wymianie opon. Nie przekraczaj czasu naprawy, bo przełoży się to na gorsze pozycje w klasyfikacji. Zawsze możesz wybrać szybką naprawę zamiast standardowej, a części wymieniaj w całości tylko pomiędzy zawodami. Możesz też zdać się na sugestie gry i wybrać automatyczną naprawę. Ekipa sama wtedy wybierze najbardziej kluczowe elementy wymagające naprawy oraz jej rodzaj.

Czas potrzebny na naprawy widać na dolnym pasku. Jeśli przekracza dostępne pół godziny, wybierz inny rodzaj naprawy, np. szybką zamiast standardowej. - DiRT Rally 2.0: Tryb kariery - DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry
Czas potrzebny na naprawy widać na dolnym pasku. Jeśli przekracza dostępne pół godziny, wybierz inny rodzaj naprawy, np. szybką zamiast standardowej.

Wymiana opon to część strategii, która ma duży wpływ na wyższych poziomach trudności. Im bardziej miękkie opony, tym lepsza przyczepność, ale i szybsze zużycie, co wpłynie na zachowanie samochodu pod koniec wyścigu. Ich dobór zależy w dużym stopniu od Twojego stylu jazdy - na początku warto zostawić domyślny zestaw średniej mieszanki.

Pamiętaj, by przed każdym odcinkiem zmienić opony. Na początku rekomendowanym wyborem jest średnia mieszanka. - DiRT Rally 2.0: Tryb kariery - DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry
Pamiętaj, by przed każdym odcinkiem zmienić opony. Na początku rekomendowanym wyborem jest średnia mieszanka.

Rallycross

Zawody Rallycross są trochę łatwiejsze niż rajdy i trwają znacznie krócej. Rozgrywaj je, gdy zależy Ci na szybszym zdobyciu kredytów. Na początku bierzesz udział w czterech rundach kwalifikacyjnych, po cztery okrążenia każda. Choć na torze ściga się tylko 5 samochodów, wszystkich uczestników jest 20. Niestety, nawet jeśli w swojej grupie będziesz zawsze kończył na pierwszym miejscu, twój czas może nie wystarczyć, by zakwalifikować się do półfinałów razem z najlepszą dwunastką zawodników.

W czasie Rallycrossu nie ma pilota, ale wciąż będziesz słyszał porady ekipy przez radio. - DiRT Rally 2.0: Tryb kariery - DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry
W czasie Rallycrossu nie ma pilota, ale wciąż będziesz słyszał porady ekipy przez radio.

W tym trybie także pamiętaj o naprawach pomiędzy zawodami. Staraj się dobrze wystartować i zablokować drogę rywalom, gdyż oni także nie będą mieli skrupułów przy zajeżdżaniu Ci drogi. Uważaj na zmiany na wierzchni z szutru na asfalt, kiedy przyczepność zmienia się gwałtownie.

Każdy tor ma wyznaczoną trasę okrążenia Joker. - DiRT Rally 2.0: Tryb kariery - DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry
Każdy tor ma wyznaczoną trasę okrążenia Joker.

W każdych zawodach Rallycross musisz przejechać jedno okrążenie Joker. To kawałek alternatywnej trasy przez okrążenie, zwykle nieco wydłużające czas jego trwania. W każdych zawodach musisz pojechać Jokerem raz, ale jeśli zaliczysz falstart - dwukrotnie. Wybór okrążenia do Jokera zależy tylko od Ciebie. Warto zaliczyć go na samym początku lub maksymalnie na przedostatnim okrążeniu, tak by w razie straty pozycji mieć jeszcze czas na poprawę wyniku.

Wypatruj odpowiednio oznaczonych tablic, aby nie przegapić wjazdu na trasę Jokera. - DiRT Rally 2.0: Tryb kariery - DiRT Rally 2.0 - poradnik do gry
Wypatruj odpowiednio oznaczonych tablic, aby nie przegapić wjazdu na trasę Jokera.