Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Seven The Days Long Gone - poradnik do gry

Seven The Days Long Gone - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Skradanie się w Seven The Days Long Gone | Porady Poradnik Seven The Days Long Gone

Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019

Działanie z ukrycia i unikanie bezpośrednich konfrontacji jest rekomendowanym sposobem grania w Seven: The Days Long Gone - Skradanie się w Seven The Days Long Gone | Porady - Seven The Days Long Gone - poradnik do gry

Działanie z ukrycia i unikanie bezpośrednich konfrontacji jest rekomendowanym sposobem grania w Seven: The Days Long Gone. Poniżej zamieściliśmy najważniejsze informacje związane z mechaniką skradania się oraz dodaliśmy szereg podpowiedzi jak skutecznie pozostawać niewykrytym.

  1. Każdy przeciwnik posiada określone pole widzenia. Możesz podejrzeć je dzięki załączeniu trybu widzenia i najechaniu kursorem na danego oponenta. Ważną cechą gry jest to, że pole widzenia ulega wydłużeniu za dnia i jest ograniczone nocną porą. Jest to dobry argument za tym żeby do wszystkich niedostępnych lokacji zakradać się dopiero po zapadnięciu zmroku.
  2. Przeciwnicy reagują również na hałas i w tym przypadku musisz już polegać na własnym wyczuciu. Generalnie najlepiej jest przemieszczać się przez cały czas w pozycji kucającej, w której Teriel generuje mniej dźwięków. Gra nawet wtedy pozwala wciskać przycisk sprintu żeby przyśpieszyć skradanie, ale korzystaj z tego tylko w wyjątkowych sytuacjach, np. gdy chcesz opuścić dany obszar zanim wrogowie zwrócą się w stronę bohatera. Na to ile hałasu generuje główny bohater ma również wpływ podłoże - poruszanie się np. po metalowych powierzchniach jest głośniejsze. Także i tu z pomocą może ci przyjść zmienna pogoda. Po tym jak zacznie padać lub gdy nadejdzie burza wrogów łatwiej można omijać lub po cichu eliminować.
  3. Zabijanie przeciwników w Seven jest obowiązkowe tylko jeśli wymaga tego cel aktualnie rozgrywanego zadania. W przeciwnym wypadku najlepiej jest starać się ich całkowicie omijać. Za unikaniem konfrontacji przemawia szereg czynników - w grze nie dostaje się żadnych punktów doświadczenia za zabójstwa, każdy cichy atak wiąże się z ryzykiem wykrycia, a na dodatek na miejsce pokonanych przeciwników mogą po pewnym czasie pojawić się kolejni.
  4. Do cichego zabijania wrogów najlepiej przydają się podwójne ostrza, np. sztylety. W celu przeprowadzenia idealnego zabójstwa ustaw się za przeciwnikiem i wbij mu ostrza w plecy lub przedostań się na dowolną półkę nad nim, wykonaj skok w jego stronę i wyląduj na nim w połączeniu z wbiciem ostrzy w jego ciało. Lepsze bronie do cichych zabójstw możesz odnajdywać w świecie gry (rozglądaj się przede wszystkim za zamkniętymi skrzyniami i sejfami) oraz przy ciałach pokonanych wrogów. W początkowej fazie gry nie wydawaj aurytu na kupowanie ich od handlarzy. Na taki krok zdecyduj się dopiero w dalszej części gry i jedynie w przypadku unikalnych broni o bardzo wysokich parametrach.
  5. Na wyspie Peh jest wiele zakazanych stref, do których nieupoważnione osoby nie mają prawa wstępu. Miejsca te rozpoznasz po umieszczonych w świecie gry ostrzeżeniach oraz po ikonie pojawiającej się w prawym dolnym rogu ekranu. Teriel w przypadku wykrycia przez strażnika czy kamerę doprowadzi do wszczęcia alarmu. Możesz na szczęście ograniczać ten problem zakładając przebrania. Dobranie właściwego przebrania (np. żołnierza technomagów) pozwoli ci swobodniej podróżować po zakazanej strefie. Warto dość wcześnie pozyskać jedno z przebrań i regularnie z niego korzystać. Uwaga - Przebranie zadziała dopiero po założeniu wszystkich 5 elementów pancerza. Gra wyświetla wtedy na ekranie dodatkową ikonkę informującą, że jest ono "aktywne".
  6. W Seven jest dostępna opcja zmiany aktualnej pory dnia. Dobrym pomysłem jest częste korzystanie z niej - załącz w tym celu tryb wykrywania i wciśnij przycisk E. Opcja ta pozwala na przyśpieszenie upływu czasu do konkretnej godziny. Warto do wszystkich zakazanych lokacji zakradać się nocą. Oprócz wspomnianego wcześniej ograniczonego pola widzenia niektórzy wartownicy udają się nocą na odpoczynek i dzięki temu napotkasz mniej wrogów w drodze do celu. Rozważ też infiltrowanie wrogich lokacji w godzinach porannych oraz wieczornych gdy dochodzi do zmiany warty.
  7. W unikaniu wykrycia przez przeciwników bardzo przydatne są niektóre obiekty z otoczenia. Po skorzystaniu z trybu wykrywania podświetlane są te miejsca, w których możesz bezpiecznie się ukryć - są to np. krzaki czy stogi siana. Możesz w tych miejscach przeczekać aż sytuacja na tyle zmieni się żeby można było kontynuować skradanie się. Wykorzystuj także to, że lokacje w grze są często wielopoziomowe. Strażników mozesz w wielu miejscach miejscach łatwo unikać np. przechodząc po dachach budynków czy wysoko zawieszonych rurach i szybach wentylacyjnych.
  8. W prowadzeniu działań z ukrycia mogą ci pomagać niektóre z umiejętności Teriela. Zdecydowanie najbardziej przydatną zdolnością złodzieja jest niewidzialność, którą odblokowuje się w trakcie zaliczania jednego z początkowych głównych questów na Peh. Pozwala ona znacznie łatwiej zakradać sie do tych miejscówek, które są pilnie strzeżone, zwłaszcza jeśli nie dysponujesz jeszcze stosownym przebraniem. Postaraj się też odnaleźć ulepszenia dla tej umiejętności, zwłaszcza takie, które ograniczą jej zużycie energii i pozwolą bohaterowi dłużej pozostawać niewidzialnym. Dobra jest także umiejętność flash, na odblokowanie której również nie musisz czekać. Ona przydaje się najbardziej do przemieszczania pomiędzy zasłonami oraz szybszego docierania do tych wrogów, których chcesz po cichu zabić.
  9. W ramach skradania się możesz polegać na włamywaniu się do zamkniętych pojemników i pomieszczeń. Może się to odbywać na dwa sposoby. Pierwsza metoda to korzystanie z wytrychów, z którymi związana jest prosta mini-gra. Ważną informacją jest to, że wytrychy musisz ulepszać na przestrzeni gry żeby można było ich używać do otwierania bardziej skomplikowanych zamków. Przed skorzystaniem z nich sprawdź też, czy nikt nie spogląda w stronę Teriela. Druga metoda to korzystanie z narzędzia wielofunkcyjnego (wiertarki). Pozwala ono bardzo szybko otworzyć dany zamek, ALE generuje spory hałas i mogą przybiec osoby z okolicy. Wiertarki używaj tylko jeśli nie ma nikogo w pobliżu lub po jej użyciu oddal się od zamka i przeczekaj aż sytuacja uspokoi się.
  10. Kolejna przydatna funkcja gry to możliwość polegania na kradzieży kieszonkowej. Możesz jej używać do łatwego zdobywania wartościowych przedmiotów (na własny użytek lub na sprzedaż) oraz do unikania konfrontacji z przeciwnikami będącymi w posiadaniu obiektów pomocnych w zaliczaniu questów. Inwentarz okradanej osoby możesz przejrzeć w trybie, w którym czas jest zatrzymywany, ale sama kradzież zajmuje chwilę i Teriel jest wtedy "odsłonięty". Zadbaj więc o dobry rekonesans żeby podczas okradania jakiejś osoby nie zdążyła się ona odwrócić albo żeby nikt inny nie spostrzegł Teriela i nie podniósł alarmu.
  11. W docieraniu do pilnie strzeżonych pomieszczeń i lokacji mogą pomagać ci zdobywane przedmioty. Mowa tu przede wszystkim o kluczach oraz o kartach dostępu, które mogą być w posiadaniu przeciwników z danego obszaru (zdobądź je zabijając wrogów i przeszukując ich zwłoki lub używając opcji kradzieży kieszonkowej). Klucze pasują tylko do konkretnych drzwi, ale pozwalają uniknąć konieczności użycia wytrychów czy wiertarki. Karty dostępu są bardziej uniwersalne, ale musisz mieć kartę określonego poziomu (np. kartę 2 poziomu do drzwi z zamkiem z zabezpieczeniem 2 poziomu) i są jednorazowego użytku. Polegaj na nich tylko wtedy, gdy najbardziej ich potrzebujesz żeby szybko gdzieś się włamać.
  12. Na potrzeby skradania się możesz polegać na dodatkowych gadżetach. Wiele z nich dostępnych jest podczas zaliczania prologu, ale traci się je po zesłaniu na Peh. Możesz je od tego momentu odnajdywać w świecie gry, kupować od handlarzy lub samemu produkować. Zainteresuj się w szczególności pułapkami oraz bombami dymnymi. Pułapki pozwolą ci łatwiej pozbywać się niewygodnych przeciwników bez ponoszenia zbyt dużego ryzyka. Bomby dymne przydają się z kolei wtedy gdy zostaniesz nagle wykryty i musisz szybko zgubić pościg.