Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Aven Colony - poradnik do gry

Aven Colony - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Elektryczność | Podstawy Aven Colony Poradnik Aven Colony

Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019

Twoja kolonia nie działa sama z siebie. Do funkcjonowania potrzebuje ona prądu. Zapotrzebowanie jest duże, a jakiekolwiek niedobory mogą skutkować poważnymi konsekwencjami. Wyłączone zostaną bowiem te budynki, których sumaryczna ilość zużywanego prądu jest równa różnicy między ilością wytwarzanego prądu, a jego rzeczywistym zapotrzebowaniem. Musisz więc dbać o stałe powiększanie ilości wytwarzanej elektryczności.

Gra oferuje ci szereg budynków, które to umożliwią. W początkowej fazie rozgrywki najlepszą opcją są elektrownie geotermalnie (Geothermal Generator). Zazwyczaj w zasięgu stacji dronów, którą otrzymałeś na początku, znajduje się przynajmniej jedno źródło geotermalne. Na każdym z nich możesz wybudować jedną taką elektrownię. Są one stosunkowo tanie i dostarczają dużą ilość prądu, która dodatkowo jest uzależniona od trybu pracy. Możesz bowiem kosztem 50% wytwarzanego prądu generować dodatkowo wodę. Oczywiście ilość wytwarzanego prądu zależna jest też od ilości pracowników. Nastaw, więc priorytet zatrudnienia na wysoki. Dzięki temu pracownicy będą napływać w miarę regularny sposób, a ty zapewnisz sobie odpowiednią ilość energii, na elementarne budynki w kolonii.

Oczywiście nie możesz cały czas budować i ulepszać elektrowni geotermalnych. Ilość źródeł jest ograniczona. Dodatkowo część z nich jest znacznie oddalona od kolonii, więc dotarcie do nich i późniejsza budowa mogą okazać się zbyt kosztowne. Wówczas musisz zainwestować w inne źródła energii.

Masz do wyboru dwie opcje. Pierwszą z nich są tańsze i mniejsze budynki prądotwórcze. Turbiny wiatrowe (Wind Turbine) i panele słoneczne (Solar Panel), bo o nich tu mowa, wytwarzają zdecydowanie mniejsze ilości prądu. Z czego panele słoneczna istnieją w trzech wersjach i generują więcej prądu od turbin. Istotną wadą paneli jest jednak, że w zimę generują o 50% energii elektrycznej. Musiałbyś więc marnować w okresie letnim ogromne ilości prądu, by uniknąć paraliżu w zimę. Rozwiązaniem są baterie (Energy Battery). Służą one do gromadzenia i magazynowania prądu z dwóch źródeł - nadmiaru produkowanej energii i wyładowań atmosferycznych uderzających w piorunochrony. Zimą natomiast można uruchomić baterię. Będzie ona uzupełniała braki prądu. Oczywiście do czasu. Na późniejszych etapach rozgrywki, gdy twoja kolonia będzie generować coraz to większe ilości prądu, to różnice będą na tyle duże, że na nowe baterie i ulepszenia będziesz wydawać majątek. Jeśli to zaniedbasz to baterie wyładują się i problem braku prądu powróci. Dlatego to rozwiązanie najlepiej sprawdza się jako źródło posiłkowe dla klasycznych elektrowni.

Z poziomu menu budynku, możesz otworzyć panel, który zezwoli na korzystanie z baterii. - Elektryczność | Podstawy Aven Colony - Aven Colony - poradnik do gry
Z poziomu menu budynku, możesz otworzyć panel, który zezwoli na korzystanie z baterii.

Druga metoda to inwestycja w elektrownię napędzaną zorinium (Zorinium Generator). W przeciwieństwie do pierwszej metody, jest ona kosztowna na początku. Musisz bowiem zainwestować w kopalnię zorinium, a koszt samej elektrowni jest dość wysoki. Jednak jest to inwestycja jak najbardziej opłacalna. Ilość prądu generowanego przez ten typ elektrowni, jest na tyle duża że nie powinieneś się martwić tym przez dłuższy czas. Za to musisz obserwować, czy wydobycie zorinium jest na odpowiednim poziomie. Jeśli składowana ilość spadnie poniżej 10 jednostek, to praca w elektrowni zostaje zatrzymana. Gdy zaczniesz się zbliżać do tej wartości masz trzy opcje - zwiększyć priorytet zatrudnienia w kopalnie, zbudować kolejną kopalnię lub ustawić w elektrowni tryb niskiego spalania. Z ostatniej opcji korzystaj w ostateczności, gdyż wiąże się ona ze spadkiem ilości wytwarzanego prądu.