Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Oxygen Not Included - poradnik do gry

Oxygen Not Included - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Cechy duplikantów w Oxygen Not Included poradnik Oxygen Not Included

Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019

Duplikanci, choć przypominają klony, mają cechy specjalne wyróżniające ich na tle swoich kolegów. Są to pozytywne i negatywne cechy, które mają wpływ na ich umiejętności lub dyskwalifikują ich z danych prac. Mogą też wpływać na innych, stan ich zdrowia albo obniżyć zużycie cennych surowców. Niektóre mają pozytywny wpływ i benefity, a inne negatywne. Każdy duplikant ma minimum jedną cechę na plus i minus. Czasem zdarzają się koloniści, którzy mają po kilka cech, zazwyczaj pojawiają się w czasie rozgrywki, nie przy początkowym wyborze. Niektóre cechy pozytywne dodaję punkty do danej umiejętności, ale zdarza się tak, że są w parze z negatywną, która uniemożliwia im wykonanie danej pracy (mimo wysokich umiejętności). Warto wiedzieć co i jak działa oraz cechy, które warto wybrać.

Poniżej cechy pozytywne i negatywne w porządku alfabetycznym.

Pozytywne cechy

Amphibious. Redukuje karę za szybkość poruszania się pod wodą. Jedna z najmniej przydatnych cech. Lepiej wybrać kogoś z wyższym współczynnikiem atletyki i inną cechą.

Diver's Lung. Zużycie powietrze -25g/s. Najbardziej użyteczna umiejętność. Przeciętny duplikant, zużywa 100g/s tlenu, gdzie duplikant z tą cechą wdycha 75g/s tlenu. Przekłada się to też na mniejsze wydychanie dwutlenku węgla.

Early Bird. W porannej części dnia, otrzymuje +2 punkty do wszystkich umiejętności.

Grease Monkey. Plus 5 punktów do umiejętności majsterkowania (Thinkering), oprócz już przydzielonych punktów.

Interior Decorator. Dodatkowe 5 punktów do kreatywności (Art), czyli malowania obrazów lub rzeźbieniu, ale również dodatkowe 5 punktów do oczekiwań względem wystroju.

Iron Gut. Duplikant nie zachoruje jedząc niezdrowe pożywienie.

Mole Hands. Dodatkowe 5 punktów w umiejętności kopanie (Digging), oprócz już przydzielonych punktów.

Naturally Robust. Duplikant posiada zwiększoną odporność na choroby.

Night Owl. Podczas nocy, twój duplikant otrzymuje +3 punkty do wszystkich umiejętności. Niby fajne, ale i tak duplikant pójdzie spać w nocy. Chyba, że włączysz Czerwony Alarm (Red Alert). Wtedy zignoruje potrzebę snu i odnieś korzyść z tej cechy.

Quick Learner. Dodatkowe 5 punktów na uczenia się (Learning). Nie licząc tych punktów umiejętności przydzielonych losowo.

Twinkletoes. Dodatkowe 5 punktów w atletyce (Athletics), oprócz już przydzielonych losowo punktów.

Uncultured. Duplikant otrzymuje redukcję co do oczekiwań wystroju (Decor Expectation) o 20 punktów, ale nie może wykonywać prac związanych ze sztuka (Art). Czyli może budować obrazy, ale nic już nie namaluje.

Buff. Dodatkowe 5 punktów siły.

Foodie. Duplikant ma wyrafinowane podniebienie, otrzymuje dodatkowe 3 punkty w gotowaniu (cooking), ale zwiększa się jego wrażliwość na jakość posiłków o 1 punkt.

Germ resistant. Regeneruje 8% punktów odporności duplikanta na cykl.

Simple Tastes. Duplikant będzie zadowolony z każdego posiłku jaki otrzyma, zmniejsza się jego wrażliwość na jakość posiłków o 1 punkt.

Negatywne cechy

Anemic. Minus 5 punktów do atletyki (Athletics).

Biohazard. Duplikant jest bardziej wystawiony na zachorowanie, przez jego słaby układ odpornościowy.

Bottomless Stomach. Duplikant zużywa o 0,8 kalorii na sekundy więcej, niż przeciętny kolonista (czyli 1,7 kcal/s). Prościej mówiąc, potrzebuje/zużywa o 50% więcej jedzenia.

Trypophobia. Nie może wykonywać pracy kopania (Dig), choć może wykonywać inne pracę opierające się na kopaniu jak zbiory (Harvest) czy walka (Combat).

Flatulance. (Wzdęcia). Twój duplikant ma nie przyjemną wadę dla otoczenia. Produkuję małą ilość skażonego powietrze (5 gramów) kilkanaście razy w ciągu dnia.

Gastrophobia. Nie może tworzyć jedzenia pracując jako kucharz, czyli praca gotowanie (Cook). Jednak może sadzić i zbierać plony.

Irritable Bowel. Efektywność pęcherza zmniejszona o połowę. Korzystanie z toalety zajmuje dwa razy więcej czasu.

Loud Sleeper. Twój duplikant głośno śpi, pewnie chrapie jak jakiś potwór. Na odległość 3 pól, inni duplikanci otrzymają status przerwany sen (Interrupted Sleep), który będzie ich stresował. Zadbaj o oddzielną sypialnie dla takiego delikwenta.

Mouth Breather. Twój duplikant zużywa o 100g/s więcej tlenu niż inni. Najgorsza cecha, której staraj się unikać. Zużywa o 100% więcej tlenu niż inni, albo inaczej: zużywa tyle powietrza co dwie osoby. Produkuje też dwa razy więcej CO2.

Narcoleptic. Twój duplikant potrafi zasnąć w każdej chwili. Zdarza się to od 0 do 3 razy na dzień. Jest to krótki, przymusowy sen. Nie możesz go zbudzić w żaden sposób, ale otrzymuję mały bonus do regeneracji wytrzymałości w pracy (Stamina).

Noodle Arms. Minus 3 punkty siły.

Scaredy-Cat. Nie może walczyć. Póki ci, gra nie stawia realnych zagrożeń ze strony jakiś agresywnych zwierząt lub obcych. W aktualnej wersji gry 208689, to bardzo dobry wybór.

Slow Learner. Duplikant ma minus 3 punkty do umiejętności nauki (Learning).

Small Bladder. Mniejszy pęcherz, oznacza częstsze wycieczki do toalety. Przeciętny duplikant korzysta zazwyczaj raz dziennie z toalety, a duplikant z tą cechą będzie musiał chodzić nawet dwa razy dziennie.

Yokel. Ten duplikant nie może wykonywać zadnia: badania (Research). Czasami się zdarza, że ma wysokie umiejętności w tej dziedzinie, ale ta cecha dyskwalifikuje go z pracy.

Pacifist. Wyklucza duplikanta z walk, nie można przydzielić mu zadania Combat.

Squeamish. Blokuje przydzielenie duplikantowi prac medycznych (Aid), przez co nie będzie mógł leczyć chorych towarzyszy.

Unconstructive. Duplikant nie będzie budował żadnych obiektów, wyklucza go z pracy budowania (Build).