Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Monster Hunter Generations - poradnik do gry

Monster Hunter Generations - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wybór klasy broni | Monster Hunter Generations poradnik Monster Hunter Generations

Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019

W tym kroku przybliżymy sobie ideę tworzenia tzw. "klasy postaci" za pomocą doboru odpowiedniej broni. Jak już wspominałem, nasza postać jest de facto bezklasowa i o jej roli oraz stylu walki decyduje głównie użyty ekwipunek (w tym zbroja, broń oraz dekoracje). Najogólniej rzecz biorąc, na początku staniemy przed wyborem między bronią białą oraz dystansową.

Podjęcie decyzji o tym czy chcemy siec czy strzelać będzie miało bardzo poważny wpływ na dalszą rozgrywkę, ponieważ oba style wymagają odpowiednio dostosowanej zbroi. Nie można zatem wyposażyć się w drogą zbroję, przystosowaną dla mistrza mieczy (Blademaster) i użyć w połączeniu z nią broni dla strzelca (Gunner). Taka kombinacja jest niedopuszczalna przez mechanikę gry. Ale spokojnie, nie oznacza to, że musimy podjąć decyzję natychmiast po rozpoczęciu gry i na długo przy niej pozostać. Tak zbroja startowa jak i kilka pierwszych kompletów jakie będziemy mogli stworzyć/kupić na początku naszej kariery, są zbrojami uniwersalnymi (oznaczone jako Blade/Gunner). Dodatkowo, w skrzyni naszego domu znajdziemy po jednym egzemplarzu każdego rodzaju broni dostępnych w grze. Jest to idealny czas aby spróbować wszystkiego, do czego gorąco zachęcam.

W grze MHGen mamy do dyspozycji aż 14 klas broni - z czego większość to broń czysto krótkodystansowa, a reszta to broń strzelecka oraz kilka swego rodzaju hybryd - Wybór klasy broni | Monster Hunter Generations - Monster Hunter Generations - poradnik do gry

W grze MHGen mamy do dyspozycji aż 14 klas broni - z czego większość to broń czysto krótkodystansowa, a reszta to broń strzelecka oraz kilka swego rodzaju hybryd. Wybór oręża na pierwszy rzut oka może niektórym wydawać się dość ograniczony (zwłaszcza dla strzelców), ale w rzeczywistości wszystkie klasy broni są od siebie różne w tak znaczącym stopniu, że mało która gra na rynku może poszczycić się takimi osiągnięciami w tej dziedzinie.

Na dobry początek polecam wszystkim nowym graczom dokładne zapoznanie się z opisami oraz misjami treningowymi dla każdej broni, albo przynajmniej kilku, które wydadzą się wam interesujące na pierwszy rzut oka - Wybór klasy broni | Monster Hunter Generations - Monster Hunter Generations - poradnik do gry

Na dobry początek polecam wszystkim nowym graczom dokładne zapoznanie się z opisami oraz misjami treningowymi dla każdej broni, albo przynajmniej kilku, które wydadzą się wam interesujące na pierwszy rzut oka. W Monster Hunterze nie ma złych wyborów pod tym względem, są tylko ścieżki łatwiejsze do opanowania, lub wymagające znacznie lepszej techniki i opanowania broni. Oręż w MHgen potrafi być bardzo wymyślny pod względem mechaniki - od prostej katany, po istne steampunkowe "transformery" (wcale nie przesadzam). Graczom, którzy nie mają czasu lub cierpliwości, aby testować i uczyć się obsługi skomplikowanych broni polecam na początek Miecz i Tarczę dla krótkodystansowców oraz Łuk dla strzelców. Są to mniej wyrafinowane, ale bardzo skuteczne narzędzia zniszczenia, które przy okazji nie opustoszą w zastraszającym tempie waszych sakiewek i nie przyprawią o zawrót głowy.

Podczas wyboru między bronią krótką oraz dystansową trzeba wziąć pod uwagę jeszcze jeden istotny czynnik, wpływający na rozgrywkę. Zbroje dla strzelców (nawet będące bezpośrednim odpowiednikiem takiej samej zbroi dla miecznika) posiadają o połowę mniej ochrony przed atakami fizycznymi. Nie dotyczy to ochrony przed żywiołami - ta pozostaje taka sama niezależnie czy jest to komplet zbroi Blademaster czy Gunner. Taki stan rzeczy wręcz wymusza styl gry polegający na trzymaniu się z dala od przeciwnika podczas walki dystansowej. Nie można tutaj pozwolić sobie na absurdy nie jednokrotnie widoczne w grach RPG, gdzie łucznik szyje do przeciwnika, który jednocześnie okłada go w zwarciu.

Jeszcze jedną rzeczą którą warto rozważyć przy doborze broni jest wybranie sobie broni zapasowej. Co prawda na polowanie można wziąć tylko jedną broń, ale żadna broń nie jest na tyle uniwersalna, żeby pozwoliła nam uzyskać czasami bardzo pożądane rezultaty, np. kiedy musimy pozyskać z potwora bardzo konkretne materiały, a gramy solo. Tak więc na przykład, dla tarczy i miecza dobrym uzupełnieniem byłby długi miecz, który ma znacznie dłuższy zasięg i znacznie łatwiej dosięgnąć nim wysoko położonych części ciała. Innym dobrym przykładem jest trzymanie w rezerwie młota, mimo, że zazwyczaj walczymy ostrzami. Niektóre części ciała potworów można zniszczyć tylko używając broni obuchowej. Działa to oczywiście również w drugą stronę - użytkownicy młotów lub rogów będą mieli wielkie problemy z odcięciem ogona potworowi, więc warto by zaopatrzyli się też w dobre ostrze do zadań specjalnych.