Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Banner Saga 2 - poradnik do gry

The Banner Saga 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Droga przez podziemia | Rozdział 11 / Chapter 11 | The Banner Saga 2 poradnik The Banner Saga 2

Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019

Droga przez podziemia

Najważniejsze momenty podróży

Jeśli wybierzesz źle, stracisz jednego bohatera - Droga przez podziemia | Rozdział 11 / Chapter 11 | The Banner Saga 2 - The Banner Saga 2 - poradnik do gry
Jeśli wybierzesz źle, stracisz jednego bohatera

Pierwszą okazję do podjęcia ważnej decyzji będziesz mieć już na początku wędrówki przez podziemia.

  • "Ravens, back to the top!" - Opcja pierwsza spowoduje, że rozpocznie się walka z Dredgami, za którą otrzymasz 14 punktów sławy (renown).
  • "We're mercenaries, not volunteers" - Wybranie opcji drugiej spowoduje otwarcie kolejnego okna dialogowego. Jeżeli w tym momencie wybierzesz "Quit try to scare me. Go fight or keep moving" jeden z twoich bohaterów - Gudmundr, umrze. Natomiast wybranie drugiej opcji - "We'll do it, but we'll talk price later" spowoduje rozpoczęcie walki, dzięki której zdobędziesz 14 punktów sławy, a sam Gudmundr uniknie śmierci.
  • "Your captain can handle it or die trying" - Opcja taka sama jak druga, opisana powyżej.
Decyzja Bolvarka jest ostateczna - Droga przez podziemia | Rozdział 11 / Chapter 11 | The Banner Saga 2 - The Banner Saga 2 - poradnik do gry
Decyzja Bolvarka jest ostateczna

Drugą napotkaną sytuacją będzie moment, w którym ludzie z twojej karawany zgubią się w czeluściach jaskiń. Stracisz w ten sposób 44 wieśniaków po czym będziesz musiał podjąć decyzję.

  • "No, We need to keep moving" - Opcja spowoduje, że nic się nie stanie.
  • "Shout, We're over here!" - Wybranie opcji drugiej spowoduje, że ściągniesz na karawanę uwagę potworów. Rozpocznie się więc walka, po której otrzymasz 22 punkty sławy.
  • "You find them" - Opcja spowoduje, że na poszukiwania zaginionych wieśniaków wyślesz Zefr. Opcja ta spowoduje, że Zefr będzie szukała ich przez większą część dnia. Sama Zefr przyprowadzi tylko 28 wieśniaków z powrotem.

Ostatnią opcją będzie "This is the only time". Po jej wyborze wyświetli się kilka kolejnych linii dialogowych.

  • Opcje "Call out to the left", "Search in direction of response" oraz "Return to the camp" spowodują, że odnajdziesz 38 z 44 zagubionych wieśniaków. Stracisz także cenny czas na poszukiwania.
  • Opcje "Call out to the left", "Search in direction of response" oraz "Keep searching down the path" spowodują, że odnajdziesz wszystkich 44 wieśniaków. Stracisz także cenny czas na poszukiwania.
  • Opcje "Call out to the left" oraz "Keep moving along the path" spowodują, że odnajdziesz wszystkich 44 wieśniaków. Stracisz także cenny czas na poszukiwania.
  • Opcje "Search to the left" oraz "Keep moving along the path" spowodują, że odnajdziesz wszystkich 44 wieśniaków. Stracisz także cenny czas na poszukiwania.
  • Opcja ostatnia, czyli "Keep moving along the path" jest zarazem najlepszą opcją do wyboru. Odnajdziesz w ten sposób wszystkich 44 wieśniaków i nie stracisz cennego czasu na poszukiwania.
Najlepiej nie kusić losu z niezabezpieczonym mostem - Droga przez podziemia | Rozdział 11 / Chapter 11 | The Banner Saga 2 - The Banner Saga 2 - poradnik do gry
Najlepiej nie kusić losu z niezabezpieczonym mostem

W połowie drogi zauważysz most linowy, który zacznie się zapadać. Od tego jaką decyzję podejmiesz zależeć będzie przyszłość kolejnych wydarzeń.

  • "Just keep going" - Ignorujesz całe zdarzenie mówiąc by twoja karawana nie przejmowała się mostem. W tym przypadku most faktycznie się zerwie przez co stracisz 28 wieśniaków, 18 wojowników oraz 22 zapasy.
  • "Get the menders to reinforce it" - Nic się nie stanie.
  • "Then cross one cart at a time" - Wybranie ostatniej opcji spowoduje nieznaczne poprawienie morale całej karawany. Niestety opcja ta jest czasochłonna przez co w większości przypadków przywitasz nowy dzień, a co za tym idzie zmarnujesz kilka zapasów, a morale pogorszą się.
Chwila odpoczynku przy źrodłach po całodniowej wędrówce - Droga przez podziemia | Rozdział 11 / Chapter 11 | The Banner Saga 2 - The Banner Saga 2 - poradnik do gry
Chwila odpoczynku przy źrodłach po całodniowej wędrówce

Pierwszym przystankiem karawany będzie godstone. Podczas postoju będziesz mieć kilka opcji do wyboru.

  • "Stop. You're making too much noise" - Cała karawana zatrzyma się przy godstone by odpocząć.
  • "Try your luck at prying one out" - Cała karawana zatrzyma się przy godstone by odpocząć.
  • "Say nothing and watch them work" - Cała karawana zatrzyma się przy godstone by odpocząć. Ponadto otrzymasz także specjalny artefakt ósmego poziomu - Gem of Ves'Nan.
Mając chwilę czasu możesz porozmawiać z bohaterami przy źrodłach - Droga przez podziemia | Rozdział 11 / Chapter 11 | The Banner Saga 2 - The Banner Saga 2 - poradnik do gry
Mając chwilę czasu możesz porozmawiać z bohaterami przy źrodłach

Odpoczywając przy kamieniu warto się zastanowić nad interakcją z jeziorkami. Do dyspozycji będziesz mieć kilka opcji wyboru:

  • "Reflect on your past at the top pool" - Wybranie opcji pierwszej spowoduje przyrost zapasów - 35 oraz ogólną poprawę morale całej karawany.
  • "Ask for strength from the middle pool" - Wybranie opcji drugiej spowoduje zwiększenie liczby zabójstw całej drużyny o 2. Oznacza to, każdy dostępny bohater otrzyma bonus do liczby zabójstw, dzięki którym awansuje się na wyższe poziomy.
  • "Look ahead with the bottom pool" - Twoja główna postać, Bolverk zostanie ranna. Jego powrót do całkowitego zdrowia będzie trwać 3 dni.
  • "Leave the pools alone" - Nic się nie stanie.
Eyeless - Niezwykle silny przeciwnik - Droga przez podziemia | Rozdział 11 / Chapter 11 | The Banner Saga 2 - The Banner Saga 2 - poradnik do gry
Eyeless - Niezwykle silny przeciwnik

Pod koniec wędrówki będziesz musiał walczyć z Dredgami. Ważną kwestią jest tutaj fakt, w którym po raz pierwszy spotkasz potężnego Eyeless potrafiącego wskrzeszać poległe w walce Dredge. Rozpocznij walkę od standardowego ustawienia swoich postaci. Najlepszym jest by ustawić je na samym dole, w lewym rogu - zaraz przy samotnym przeciwniku. Zabicie go będzie praktycznie natychmiastowe dowolną postacią giganta. Po jego zabiciu zauważysz jak Eyeless wchodzi na pole bitwy wskrzesza swojego pobratymca. W tym momencie skup się tylko i wyłącznie na tym konkretnym wrogu. Będzie on bardzo silny dlatego staraj się uszkadzać najpierw jego pancerz. Po zabiciu Eyelessa walka dobiegnie końca więc nie musisz czyścić całego pola walki. Po wygranej walce stracisz niestety 12 wieśniaków, 9 wojowników oraz morale całej karawany nieznacznie spadną oraz będziesz musiał dokonać wyboru.

  • "We're lost?!" - Wybranie opcji pierwszej spowoduje nieznaczne pogorszenie morale karawany. Będziesz musiał także stoczyć kolejną walkę, tym razem z trzema Warped Scourge. Być może przeciwników nie jest dużo, lecz dysponują oni silnymi umiejętnościami. Warto więc planować każdy swój krok. Po wygranej walce otrzymasz 8 punktów sławy.
  • "Just choose one before everyone panics" - Morale karawany nie pogorszą się w przeciwieństwie do opcji pierwszej lecz tutaj także będziesz musiał stoczyć walkę z trzema Warped Scourge. Za wygraną walkę otrzymasz 8 punktów sławy.
  • "Then get us to the surface" - Opcja trzecia nie powoduje żadnych negatywnych ani pozytywnych skutków.
  • "Send scouts ahead in several directions" - Opcja wysłania zwiadowców zakończy się ich rychłą śmiercią. Po wyborze tej opcji stracisz więc 15 wojowników.
Podejmij ważną decyzję odnośnie Eyelessa - Droga przez podziemia | Rozdział 11 / Chapter 11 | The Banner Saga 2 - The Banner Saga 2 - poradnik do gry
Podejmij ważną decyzję odnośnie Eyelessa

Po tym zdarzeniu będziesz musiał podjąc bardzo ważną decyzję. Decyzją tą jest czy chcesz zabić Eylessa (rekomendacja Folki) czy wpakować go na wóz i eskortować by dowiedzieć się o nim więcej (rekomendacja Zefr).

  • "Kill it" oraz "Swing your axe" - Opcje te powodują, że na miejscu zabijasz niebezpiecznego Eyelessa.
  • "I want to hear more. Let's get him in a cart" - Opcja powoduje, że zabierasz nieprzytomnego Eyelessa ze sobą.

Jeżeli wybierzesz opcję drugą czyli zdecydowałeś się zabrać Eylessa na pokład karawany będzie skutkować tym, że podczas opuszczania jaskini część twoich ludzi odejdzie. Będą to aż 44 wojowników oraz 94 wieśniaków, którzy zabiorą ze sobą 22 zapasy.

Jeżeli wybierzesz opcję pierwszą, czyli zabicie Eylessa otrzymasz kolejne wydarzenie jeszcze przed opuszczeniem jaskini.

  • "Travel upwards at every oportunity" - Pierwsza opcja spowoduje uzyskanie 5 punktów sławy oraz nieznacznie poprawi morale całej karawany.
  • "Randomly choose paths with confidence" - Druga opcja pozwala na stoczenie walki. Walka niestety nie będzie należeć do łatwych ponieważ musisz się zmierzyć z aż sześcioma Warped Scourge. Po wygranej walce zdobędziesz natomiast 14 punktów sławy.
  • "Send out more scouts" - Opcja trzecia jest taka sama jak opcja druga. Będziesz musiał stoczyć walkę z sześcioma Warped Scourge by otrzymać 14 punktów sławy.

Dodatkowe zdarzenia

Nie wszystko złoto co się świeci - Droga przez podziemia | Rozdział 11 / Chapter 11 | The Banner Saga 2 - The Banner Saga 2 - poradnik do gry
Nie wszystko złoto co się świeci

Pierwszym dodatkowym zdarzeniem będzie decyzja odnośnie zwiadowcy, który znalazł potencjalną żyłę złota.

  • "Threaten him" - Wybranie opcji pierwszej spowoduje, że uzyskasz 2 punkty sławy lecz stracisz 6 wieśniaków oraz 2 wojowników.
  • "Idiot, You're on yox duty" - Wybranie opcji drugiej spowoduje nieznaczne pogorszenie morale.
  • "Send out a search party" - Wybranie opcji trzeciej spowoduje tylko to, że wraz z karawaną przeczekacie pół dnia aż grupa poszukiwawcza wróci z pustymi rękoma.
  • "Gold does us no good right now anyway" - Wybranie opcji trzeciej spowoduje, że z karawany odejdzie trzech wieśniaków.
Dytch to nowy nabytek karawany - Droga przez podziemia | Rozdział 11 / Chapter 11 | The Banner Saga 2 - The Banner Saga 2 - poradnik do gry
Dytch to nowy nabytek karawany

Po spotkaniu i porozmawianiu z Dytchem będziesz musiał zdecydować w jaki sposób postąpić z kolejnym wyborem.

  • "Approach them" - Opcja spowoduje utratę 44 wieśniaków.
  • "Ask Folka who is she" - Opcja nie spowoduje żadnych negatywnych ani pozytywnych skutków.
  • "Quit worrying about some human woman" - Opcja trzecia ma taki sam skutek jak opcja pierwsza. Po jej wyborze utracisz więc 44 wieśniaków.
Kolejna decyzja - Droga przez podziemia | Rozdział 11 / Chapter 11 | The Banner Saga 2 - The Banner Saga 2 - poradnik do gry
Kolejna decyzja

Kolejna decyzja będzie dotyczyła następnych wydarzeń.

  • "I dreamt I was a Sundr" - Wybór spowoduje utratę 3 wojowników oraz 3 wieśniaków. Po jej wyborze morale karawany nieznacznie pogorszy się.
  • "Instruct her on finding water" - Opcja druga spowoduje poprawę morale. Otrzymasz także 5 punktów sławy (renown).
  • "Say nothing" - Wybranie opcji trzeciej spowoduje, że utracisz 3 wojowników oraz 3 wieśniaków.
Folka i jej problemy - Droga przez podziemia | Rozdział 11 / Chapter 11 | The Banner Saga 2 - The Banner Saga 2 - poradnik do gry
Folka i jej problemy

W trakcie wędrówki jaskiniami możesz spotkać się z sytuacją przedstawioną na obrazku powyżej. Masz kilka z góry ustalonych wyborów, które nieznacznie się od siebie różnią. Opcja pierwsza czyli "The next to say something will regret it!" posiada trzy kolejne linie dialogowe:

  • "Who are you?" - Pierwsza opcja spowoduje nieznaczne pogorszenie morale.
  • "Headbutt her" - Uderzenie kobiety głową spowoduje nieznaczne poprawienie morale oraz otrzymasz za to 5 punktów sławy.
  • "Laugh in her face" - Wyśmianie kobiety spowoduje, że główny bohater - Bolverk zostanie ranny na kilka dni.

Opcje "Who is she?" oraz "Bring her to me" spowodują nieznaczne pogorszenie morale.