Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Evil Within - poradnik do gry

The Evil Within - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Klucze | Znajdźki w The Evil Within poradnik The Evil Within

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019

Klucze

Klucze to jedyne ze znajdziek w grze, które wymagają sporej wytrwałości i spostrzegawczości, by skompletować je wszystkie. Każdy Klucz umożliwia ci otwarcie jednej szafki w kostnicy - wewnątrz szafek znajdziesz bardzo rzadką amunicję (specjalne bełty), lub ogromne (idące w tysiące) ilości Zielonego Żelu, więc zdecydowanie warto je zbierać.

Kluczy w grze jest łącznie 45, a pochowane są one zawsze w specyficznych statuetkach. By je zebrać, trzeba zniszczyć statuetkę, a następnie podnieść zawartość. Pamiętaj też o tym, iż Klucze NIE SĄ ODNAWIANE przy kolejnym przechodzeniu gry, niezależnie od poziomu trudności. Zalecanym jest, by zbierać je wraz z przechodzeniem gry przy pierwszym podejściu, posługując się rozdziałem "opis przejścia" w tym poradniku, gdyż w ten sposób nie pominiesz żadnego Klucza. Powód jest prosty - gra w żaden sposób nie pozwala sprawdzić, które Klucze już zdobyłeś (nie są ponumerowane), więc jeśli braknie ci kilku, by otworzyć szafki (i zdobyć osiągnięcie), będziesz musiał przeczesywać wszystkie rozdziały od nowa.

Rozdziały 1, 12 i 15 nie mają żadnego Klucza. Poniżej znajdziesz listę rozdziałów, w których możesz znaleźć poszczególne Klucze.

Rozdział 2 - Klucz #1

Tuż po tym, jak gonisz za Lesliem, dotrzesz do metalowej bramy. Na lewo od niej, na murku, znajdziesz figurkę z pierwszym w grze Kluczem.

Rozdział 2 - Klucz #2

Będąc we wiosce, dotrzesz do rozgałęzienia dróg - udaj się w prawą stronę, wzdłuż ścieżki prowadzącej do domu. Wewnątrz, w jednym z bocznych pokoi, znajdziesz Klucz ukryty w figurce - uważaj na pułapki w domu i "nieżywego" wroga leżącego na ziemi.

Rozdział 3 - Klucz #3

Po wejściu do stodoły wyjdź na pierwsze piętro. Znajdź drabinę, która pozwoli ci wyjść jeszcze wyżej, pod sam dach, gdzie znajdziesz Klucz.

Rozdział 3 - Klucz #4

Klucz ten znajdziesz wiszący na murku, bezpośrednio pod miejscem, w którym pojawia się wrogi snajper.

Rozdział 3 - Klucz #5

Kolejny klucz znaleźć możesz niedaleko poprzedniego, także obok snajpera. Z budynku, na którym stoi snajper, w kierunku sąsiedniego, rozciągają się druty / kable - Klucz wisi właśnie na nich. Zestrzel figurkę, by się do niego dobrać.

Rozdział 3 - Klucz #6

Ostatni w tym rozdziale Klucz znaleźć możesz w specyficznej wieży strażniczej, na jednej z drewnianych belek. Zestrzel figurkę i podnieś przedmiot.

Rozdział 4 - Klucz #7

W pracowni doktora, tuż po otrzymaniu Strzelby. Klucz znajduje się w zwłokach na stole - musisz go wykroić!

Rozdział 4 - Klucz #8

Gdy po raz pierwszy pojawi się Ruvik. Na ścianie naprzeciwko do wyjścia znajdziesz dźwignie. Przeciągnij ją, a po chwili u twoich stóp wyląduje Klucz.

Rozdział 5 - Klucz #9

Po dojściu do łazienki i zeskoczeniu przez dziurę na niższy poziom, znajdziesz w pomieszczeniu kilka szczurów - jeden z nich ma do grzbietu przypięta statuetkę z Kluczem.

Rozdział 5 - Klucz #10

Po uwolnieniu Kidman z wodnego więzienia. Po przerywniku zbiegnij schodami na dół, wróć do długiego korytarza i zlokalizuj pierwszą celę po lewej stronie - strzel w kłódkę, by móc wejść do środka, a następnie zniszcz figurkę, z której wypadnie Klucz.

Rozdział 5 - Klucz #11

W pomieszczeniu, z którego wybiegnie na ciebie Laura. Po przepędzeniu jej (by otworzyła przejście), wróć do pokoju, otwórz szafkę i zastrzel ptaka, na grzbiecie którego jest figurka z Kluczem.

Rozdział 6 - Klucz #12

Na początku rozdziału, zanim spotkasz się z Josephem, przeszukaj okoliczne domy. Jeden z nich ma zwłoki powieszone przy oknie - za zwłokami znajdziesz Klucz.

Rozdział 6 - Klucz #13

Tuż po zdobyciu snajperki. Wybierz broń i skieruj wzrok (przez okno w miejscu, gdzie była snajperka) na budynek w oddali. Na jego szczycie, na metalowej belce, leży figurka z Kluczem. Zestrzel ją, a Klucz podniesiesz wychodząc z tej lokacji.

Rozdział 6 - Klucz #14

Po dotarciu na targ. Trzymaj się prawej strony i niszcz wszystkie pudełka - za kilkoma z nich znajdziesz małą dziurę w murze, która prowadzi do Klucza.

Rozdział 6 - Klucz #15

Gdy dotrzesz do pomieszczenia z 4 stołami, na które musisz układać zwłoki, by rozbroić pułapkę z kolcami. Po lewej stronie pomieszczenia znajdziesz taśmę, na której ciągnięte są zwłoki - jedne z nich mają przy sobie statuetkę z Kluczem. Poczekaj, aż zwłoki znajdą się nad gruntem (a nie wodą), rozwal statuetkę i podnieś zawartość.

Rozdział 7 - Klucz #16

W miejscu, w którym zebrałeś pierwszy Litograf, znajdziesz sejf, w którym jest Klucz.

Rozdział 7 - Klucz #17

Po otwarciu dwóch przejść za pomocą Litografa, udaj się ścieżką po prawej stronie. W pierwszym pomieszczeniu jest dźwignia, która aktywuje zapadnie z kolcami. Po jej aktywacji wejdź na wspomnianą pułapkę i wyjedź na górę - podczas jazdy patrz uważnie na kolumny wokół, gdyż na jednej z nich jest figurka z Kluczem.

Rozdział 7 - Klucz #18

Po umieszczeniu wszystkich 3 Litografów, wróć jeszcze do prawego przejścia i dojdź do miejsca, w którym wisiał Nawiedzony i z drzwi wyleciała dodatkowa grupa tych przeciwników. Wejdź przez wspomniane drzwi do pomieszczenia, zbierz amunicję i zbiegnij na dół po schodach. Zbierz Części Pułapki znajdujące się na lewo od schodów, a następnie udaj się na drugą stronę. Uważaj, gdyż jest tu pełno pułapek - rozbrój je wszystkie dla darmowych części! Dojdź do samego końca, by zebrać sporo Zielonego Żelu i rozwalić statuetkę, z której wypadnie Klucz.

Rozdział 7 - Klucz #19

Udaj się na lewo od grobowca, do którego wsadzasz Litografy. Gdy dotrzesz do miejsca, w którym ukryty jest kolejny Litograf, znajdujący się na szczycie schodów (strzeże go dwugłowy Nawiedzony), zbierz wspomniany przedmiot, odwróć się i na dole schodów aktywuj dźwignie - gdy pułapka opadnie, wejdź na nią i wjedź na górę do ukrytego pomieszczenia, gdzie w pudełku znajdziesz Klucz.

Rozdział 8 - Klucz #20

Na samym początku rozdziału - gdy dojdziesz do bramy, którą otwiera się za pomocą zaworu, spójrz w górę, a na łańcuchu ujrzysz statuetkę z Kluczem.

Rozdział 8 - Klucz #21

W pomieszczeniu z wodospadami po prawej stronie. Spójrz za jeden z nich, a znajdziesz tam statuetkę z Kluczem.

Rozdział 8 - Klucz #22

Na końcu rozdziału, gdy trafisz do owalnego pomieszczenia (w którym są jeszcze inne znajdźki do zebrania - sprawdź inne rozdziały tej sekcji), przy zablokowanych podwójnych drzwiach znajdują się rury. Z jednej z nich wystaje figurka - przestrzel ją, a Klucz wypadnie na jej drugim końcu.

Rozdział 9 - Klucz #23

Po dotarciu do posiadłości, udaj się na prawo od głównego wejścia - na jednej z gałęzi drzewa znajdziesz statuetkę z Kluczem.

Rozdział 9 - Klucz #24

Po wejściu do posiadłości, przejdź przez drzwi znajdujące się po lewej stronie, pod schodami, przejdź do jadalni, a potem do kuchni. Znajdziesz tutaj półki - na szczycie jednej z nich jest figurka z Kluczem.

Rozdział 9 - Klucz #25

Po dotarciu do holu okaże się, że uruchamiając maszyny przy mózgu napełniłeś jeden zbiornik przy metalowych drzwiach, zwalniając jednocześnie jeden z zamków. Udaj się na górę i przejdź przez podwójne drzwi na środku. Pozbieraj wszystkie przedmioty, a następnie zwróć kamerę ku sklepieniu pomieszczenia - znajdziesz tam znajomą figurkę, która skrywa Klucz

Rozdział 9 - Klucz #26

Tuż po uwolnieniu się z pułapki zasysającej cię w stronę ruchomych ostrz, trafisz na drzwi prowadzące do sypialni. W środku, na komodzie stoi łatwa do znalezienia statuetka z Kluczem wewnątrz.

Rozdział 9 - Klucz #27

Na końcu rozdziału wylądujesz w stodole. Po walce z bossem, gdy wdrapiesz się na górę i będziesz gotowy wyjść przez szczelinę, przesuń siano znajdujące sie na prawo od ciebie, gdzie znajdziesz statuetkę.

Rozdział 10 - Klucz #28

Na początku rozdziału. Zejdź drabiną na dół, wejdź do pomieszczenia po lewej stronie i zniszcz okoliczne skrzynki, by odkryć statuetkę.

Rozdział 10 - Klucz #29

Gdy będziesz w miejscu, gdzie znajduje się panel kontrolny wymagający drugiej baterii, będzie też mała dziura w ścianie. Wewnątrz znajdziesz statuetkę. Rozwal ją, wejdź do środka, zbierz Klucz i szybko uciekaj, gdyż za chwile aktywuje się pułapka.

Rozdział 10 - Klucz #30

Tuż po pokonaniu pierwszego potwora Trauma. Przeciągnij teraz dźwignie, która jest w miejscu w którym wróg się pojawił (jeśli tego nie zrobiłeś) i udaj się w powrotną drogę. Zwróć uwagę na metalową "ścianę" po prawej stronie - ma ona rozżarzony kolor. Jest to kolejna pułapka, która zabije cię, jeśli beztrosko udasz się do drzwi. Poczekaj, aż pułapka sie aktywuje, a następnie szybko udaj się za nią - znajdziesz tam Klucz ukryty w figurce

Rozdział 10 - Klucz #31

Tuż po walce z Laurą. Gdy ją zabijesz, zbierz z niej porządną dawkę Zielonego Żelu, a następnie przestrzel zawór na końcu pomieszczenia - jeśli nie wiesz który, przestrzel wszystkie, gdyż jest ich tu zaledwie kilka. Gdy to zrobisz, jedna ze ścian ognia zniknie, odsłaniając dźwignie. Aktywuj ją i przejdź dalej. Zanim jednak wejdziesz do przejścia na środku, skręć w prawo - znajdziesz tam całą masę amunicji, wraz z figurką z Kluczem.

Rozdział 11 - Klucz #32

Na początku rozdziału trafisz na karuzelę - jeden z koni na niej posiada statuetkę przytwierdzoną do jego grzbietu.

Rozdział 11 - Klucz #33

Po upadku do wody, odwróć się, by zobaczyć statuetkę leżącą w wodzie. Musisz "przepchać ją", wpływając weń i doprowadzić ją na maskę samochodu. Stań wtedy na pojeździe, przestrzel ją i zbierz Klucz.

Rozdział 11 - Klucz #34

Gdy dotrzesz do biurowca, znajdź automat z napojami. Naciśnij na niego dwa razy, by wypadła figurka z Kluczem - uważaj, gdyż trzecie naciśnięcie wyrzuci bombę!

Rozdział 11 - Klucz #35

Po uratowaniu Kidman, udaj się przez podwójne drzwi, a następnie aktywuj windę, w której będzie statuetka.

Rozdział 11 - Klucz #36

Po ostatnim wyjściu ze Schronu, wyjdź z pomieszczenia, skręć w prawo, zbierz amunicję w kontenerze i wbiegnij na górę po schodach. Będąc na szczycie schodów spójrz do góry - na jednym z żurawi wisi statuetka. Zestrzel ją, a Klucz podniesiesz za moment, przy wyjściu kończącym rozdział.

Rozdział 13 - Klucz #37

Gdy dotrzesz do pomieszczenia z Boxhead'em, poczekaj przez kilka chwil, aż przeciwnik je opuści, a następnie wejdź i je splądruj. Zwróć też uwagę na dziurę w sklepieniu - znajdziesz tam statuetkę z Kluczem.

Rozdział 13 - Klucz #38

Po wyjściu ze szpitala (po tym jak zostałeś tam wciągnięty na siłę), wyjdź z pomieszczenia z lustrem i wejdź przez drzwi, które właśnie otworzyły ci sie przed nosem. Zejdź na niższy poziom, zbierając przedmioty, a następnie opuść pokój. Zaraz po tym odwróć się w prawo - znajdziesz tu pułapkę do rozbrojenia, a tuż obok niej, na zielonych skrzynkach, statuetkę z Kluczem.

Rozdział 13 - Klucz #39

Po scenie z Boxheadem ścigającym Josepha, gdy Ruvik zmieni wygląd pomieszczenia. Gdy tylko odzyskasz kontrolę nad postacią, skręć w prawo (między stołami), a następnie w lewo i biegnij wzdłuż stołów (tak, by mieć je po swojej lewej stronie). Na końcu stołu znajdziesz statuetkę z Kluczem.

Rozdział 13 - Klucz #40

Po ucieczce windą przed Boxhead'em. Gdy z niej wyjdziesz, odwróć się w lewo - tuż obok tej, którą przyjechałeś, znajduje się druga winda, a wewnątrz jej statuetka z Kluczem.

Rozdział 14 - Klucz #41

Sam początek rozdziału. Gdy odzyskasz kontrolę, zbierz Zielony Żel i Amunicję [Strzelba] z szafek przy lewej ścianie, a następnie spójrz w górę - nad tobą powinno być wgłębienie, a w nim statuetka z Kluczem.

Rozdział 14 - Klucz #42

Tuż po ujrzeniu prowizorycznego mostu z wagonów. Odwróć się natychmiast, gdyż za tobą jest wróg. Zlikwiduj go, skręć w przejście na lewo, a następnie odwróć się w prawo - w jednym z okien na końcu wagonu jest statuetka z Kluczem.

Rozdział 14 - Klucz #43

W miejscu, w którym aktywuje się pułapka elektryczna i do pomieszczenia wpada 4 przeciwników. Po ubiciu wszystkich 4 z nich pułapka się wyłączy. Podejdź kawałek do przodu i skręć w przejście po prawe stronie - przepal pajęczynę, a za nią znajdziesz statuetkę z Kluczem

Rozdział 14 - Klucz #44

Po walce z bossem (Quell). Po ubiciu wroga aktywuj ponownie generator. Zanim jednak wejdziesz do windy, wejdź do pomieszczenia na prawo od panelu z bezpiecznikami - jest tam cała masa amunicji. Wyjdź z pokoju i skręć w lewo, miń miejsce, w którym zebrałeś trzeci Bezpiecznik i przejdź pod elektryczną pułapką. Znajdziesz tutaj kolejną statuetkę z Kluczem.

Rozdział 14 - Klucz #45

Klucz znajdziesz tuż po walce z bossem (Quell) i wyjechaniu windą na górę. Gdy opuścisz windę, popatrz na prawo - przy wagonie, na gruzowisku, znajdziesz ostatnią statuetkę z Kluczem