Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Elite: Dangerous - poradnik do gry

Elite: Dangerous - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Elite: Dangerous - Skaner
Elite: Dangerous - Skaner
Statek gracza zawsze pozostaje statyczny na radarze, podczas gry wszystkie wykryte cele poruszają się wokół niego w symulowanej przestrzeni 3D, odzwierciedlając ich prawdziwe położenie. Statek gracza wyświetlany jest na radarze jako płaski trójkąt, leżący na płaszczyźnie reprezentującej linię horyzontu. Inne obiekty znajdujące się na dokładnie tej samej płaszczyźnie wyświetlane będą jako płaskie kwadraty.
Zaznaczony cel wyróżnia się nieco ciemniejszym kolorem oraz ostrymi nawiasami.
Statki, które nie wypuściły węzłów uzbrojenia wyświetlane są jako sześciany.
Statki z wypuszczonym uzbrojeniem wyświetlane są jako piramidy.
Neutralne statki (niezakwalifikowane przez komputer pokładowy jako potencjalne zagrożenie) mają kolor pomarańczowy.
Statki sojuszników wyświetlane są w kolorze zielonym.
Wrogie jednostki na radarze wyróżniają się kolorem czerwonym. Dodatkowo, wróg który atakuje statek gracza miga na biało-czerwono.
Wszelkie obiekty, które nie są statkami lub stacjami kosmicznymi, pojawiają się na radarze jako szare sześciany.
Cele, które znajdują się powyżej kadłuba statku gracza wyróżniają się piramidą (jeśli są uzbrojone), której wierzchołek zwrócony jest ku górze. Kolejnym wyznacznikiem jest długość linii prowadzącej od płaszczyzny horyzontu do obiektu - im dłuższa linia, tym wyżej nad graczem znajduje się cel. Umiejscowienie celu na płaszczyźnie horyzontu przedstawiono za pomocą płaskiego koła (z perspektywy gracza postrzeganego jako elipsa).
Analogicznie do poprzedniego punktu, cele, które znajdują się poniżej kadłuba statku gracza wyróżniają się piramidą (jeśli są uzbrojone), której wierzchołek zwrócony jest ku dołowi. Kolejnym wyznacznikiem jest długość linii prowadzącej od płaszczyzny horyzontu do obiektu - im dłuższa linia, tym niżej pod graczem znajduje się cel. Umiejscowienie celu na płaszczyźnie horyzontu przedstawiono za pomocą płaskiego koła (z perspektywy gracza postrzeganego jako elipsa).
Niebieski środek (lub "blue sweet spot") pojawia się z lewej strony wskaźnika prędkości, zmieniając swój rozmiar i położenie w zależności od prędkości, mocy silnika oraz sterów strumieniowych. Więcej na ten temat znajdziesz w rozdziale Wprowadzenie do sześciostopniowego modelu lotu.
Wskazówka na prędkościomierzu jest wiernym odzwierciedleniem aktualnego położenia przepustnicy na kontrolerze. Pokazuje ona prędkość docelową, jaką ustawiliśmy, nie prędkość rzeczywistą.
Ostatnim elementem naszego skanera jest ustawienie jego zasięgu. Pomarańczowy prostokąt przesuwa się w prawo, kiedy zwiększamy zasięg czujników oraz w lewo, gdy zasięg zmniejszamy. Do dyspozycji mamy pięć, predefiniowanych zakresów (położeń wskaźnika).
Powiększ mapę

Panel czujników (Skaner) | Interfejs na statku w Elite Dangerous Elite: Dangerous poradnik

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Wskaźnik temperatury – Wszystko na statku gracza generuje ciepło, a wysoka temperatura niesie ze sobą dwojakie zagrożenie. Pierwszym, najbardziej oczywistym zagrożeniem jest ryzyko przegrzania statku, które może doprowadzić do pożaru, a nawet natychmiastowego zniszczenia. Drugim zagrożeniem jest widoczność na skanerach wroga. Im wyższa temperatura statku, tym większa jego sygnatura termiczna, a co za tym idzie "świeci" jaśniej w paśmie podczerwonym, którego skanery używają do wychwytywania celów. Więcej na temat tego zagadnienia znajdziesz w rozdziale Walka i uzbrojenie.

Twój Statek – Statek gracza zawsze pozostaje statyczny na radarze, podczas gry wszystkie wykryte cele poruszają się wokół niego w symulowanej przestrzeni 3D, odzwierciedlając ich prawdziwe położenie. Statek gracza wyświetlany jest na radarze jako płaski trójkąt, leżący na płaszczyźnie reprezentującej linię horyzontu. Inne obiekty znajdujące się na dokładnie tej samej płaszczyźnie wyświetlane będą jako płaskie kwadraty.

Przed Tobą

Za Tobą

Wybrany Cel – Zaznaczony cel wyróżnia się nieco ciemniejszym kolorem oraz ostrymi nawiasami.

Statek z wciągniętymi węzłami uzbrojenia – Statki, które nie wypuściły węzłów uzbrojenia wyświetlane są jako sześciany.

Statek z wypuszczonymi węzłami uzbrojenia – Statki z wypuszczonym uzbrojeniem wyświetlane są jako piramidy.

Neutralny Statek – Neutralne statki (niezakwalifikowane przez komputer pokładowy jako potencjalne zagrożenie) mają kolor pomarańczowy.

Przyjacielski Statek – Statki sojuszników wyświetlane są w kolorze zielonym.

Wrogi Statek – Wrogie jednostki na radarze wyróżniają się kolorem czerwonym. Dodatkowo, wróg który atakuje statek gracza miga na biało-czerwono.

Rakiety, kanistry, radiolatarnie – Wszelkie obiekty, które nie są statkami lub stacjami kosmicznymi, pojawiają się na radarze jako szare sześciany.

Cel pod Tobą – Cele, które znajdują się powyżej kadłuba statku gracza wyróżniają się piramidą (jeśli są uzbrojone), której wierzchołek zwrócony jest ku górze. Kolejnym wyznacznikiem jest długość linii prowadzącej od płaszczyzny horyzontu do obiektu - im dłuższa linia, tym wyżej nad graczem znajduje się cel. Umiejscowienie celu na płaszczyźnie horyzontu przedstawiono za pomocą płaskiego koła (z perspektywy gracza postrzeganego jako elipsa).

Cel nad Tobą – Analogicznie do poprzedniego punktu, cele, które znajdują się poniżej kadłuba statku gracza wyróżniają się piramidą (jeśli są uzbrojone), której wierzchołek zwrócony jest ku dołowi. Kolejnym wyznacznikiem jest długość linii prowadzącej od płaszczyzny horyzontu do obiektu - im dłuższa linia, tym niżej pod graczem znajduje się cel. Umiejscowienie celu na płaszczyźnie horyzontu przedstawiono za pomocą płaskiego koła (z perspektywy gracza postrzeganego jako elipsa).

Wskaźnik Prędkości – Aktualna prędkość pokazana jest na dwa sposoby: za pomocą licznika, który podaje dokładną prędkość w postaci liczbowej oraz szerokiej przerywanej linii, które reprezentuje prędkość rzeczywistą. Cienka przerywana linia odzwierciedla moc silnika wykorzystaną do osiągnięcia tej prędkości. Kierunek lotu statku (naprzód/wstecz) odzwierciedlony jest na wskaźniku prędkości w bardzo prosty sposób: jeżeli lecimy do przodu, skala prędkości na wyświetlaczu zaczyna się u dołu a jej maksimum znajduje się u góry. Jeżeli statek leci tyłem, skala również zostaje odwrócona (zaczyna się na górze, a kończy na dole). Podczas normalnego lotu, prędkość podawana jest w metrach na sekundę. Inne jednostki, które pojawiają się w tym miejscu podczas podróży w Super Cruise to km/s, Mm (megametry) oraz C (jednostka prędkości światła). 1C = 3×10E8 (10 do potęgi 8) lub 300.000.000 metrów na sekundę.

Optymalna Pręd. – Niebieski środek (lub "blue sweet spot") pojawia się z lewej strony wskaźnika prędkości, zmieniając swój rozmiar i położenie w zależności od prędkości, mocy silnika oraz sterów strumieniowych. Więcej na ten temat znajdziesz w rozdziale Wprowadzenie do sześciostopniowego modelu lotu.

Docelowa Prędk. – Wskazówka na prędkościomierzu jest wiernym odzwierciedleniem aktualnego położenia przepustnicy na kontrolerze. Pokazuje ona prędkość docelową, jaką ustawiliśmy, nie prędkość rzeczywistą.

Wskaźnik Zasięgu Czujników – Ostatnim elementem naszego skanera jest ustawienie jego zasięgu. Pomarańczowy prostokąt przesuwa się w prawo, kiedy zwiększamy zasięg czujników oraz w lewo, gdy zasięg zmniejszamy. Do dyspozycji mamy pięć, predefiniowanych zakresów (położeń wskaźnika).

Panel czujników (Skaner)

Skaner to po prostu radar, który wyświetla wszystkie wykryte za pomocą czujników obiekty znajdujące się w przestrzeni wokół nas. Został on zaprojektowany w taki sposób, żeby starczył nam szybki rzut oka aby zorientować się w sytuacji wokół nas. Nauczenie się prawidłowego korzystania z radaru to klucz do przetrwania w "zatłoczonych" miejscach. Każdy najdrobniejszy niuans ma tutaj duże znaczenie i został dokładnie opisany w powyższej legendzie. Zasięg naszego skanera dyktowany jest jakością zamontowanego na naszym statku komponentu. Skanery, które otrzymujemy w komplecie z naszym statkiem ograniczone są do około 4km zasięgu i aby go zwiększyć, musimy niestety wydać trochę kredytów. Na tym panelu znajdziemy również informacje o temperaturze naszego statku oraz wskaźnik prędkości. Wygląd skanera zmienia się drastycznie podczas dokowania, ale więcej o tym w rozdziale Dokowanie i start.