Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Blackguards - poradnik do gry

Blackguards - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozdział 3 - Lysander | Bossowie i trudne walki | Blackguards Blackguards poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019

Rozdział 3 - Lysander

Obrońcy studni

Ta walka ma miejsce podczas wykonywania zadania pobocznego "Wody". Wśród przeciwników jest dwóch magów, którzy dysponują potężnymi zaklęciami.

Uważaj na stosy skrzynek. - Rozdział 3 - Lysander | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Uważaj na stosy skrzynek.

Miej na uwadze, że w pierwszej kolejności musisz ich zneutralizować. Rzucają oni takie czary jak: Paraliż(Paralysis), Szybkość Błyskawicy, Ból mięśni. Najgorszy jest Paraliż, bo działa obszarowo i wyłącza z walki na parę tur twoich ludzi. Na planszy są skrzynki możesz je zrzucić na wroga, uważaj, bo przeciwnik może zrobić to samo. Jeśli któraś z twoich postaci zostanie przygnieciona, wystarczy, że zniszczysz skrzynkę, która go unieruchomiła. Takate idź do maga na górze, Aurelią dojdź do czarodzieja na północnym wschodzie. Jeśli będziesz przy nich blisko, to nie będą rzucać czarów. Uważaj, bo do Aurelii dojdzie drugi przeciwnik, rzucaj czar Żółć Czarownicy - jest szansa na powalenie wroga. W razie potrzeby użyj Eliksiru odnawiającego zdrowie. Takate będziesz walczył więcej niż z jednym adwersarzem, używaj Śmiertelnego ciosu. Twoim herosem dojdź do łucznika po lewo, przestanie on wtedy strzelać. Do Naurima podejdzie wojownik, staraj się go szybko wyeliminować, Zurbaranem używaj przeciw niemu Ognistej Strzały trzeciego poziomu. Wrogowie mogą używać Mikstur leczących. Gdy Naurim rozprawi się z wrogiem ratuj Aurelię, kiedy dziewczyna powali kogoś na ziemię, dobijaj go inną postacią np. krasnoludem. Takate poradzi sobie z magiem i powinien mu zostać jeden z przeciwników do zabicia. Twój bohater niech podążą za łucznikiem, który zacznie uciekać, Zurbaranem dobij go Ognistą Strzałą. Naurim bez problemu wyeliminuje wrogiego maga. Dobij resztę wrogów i zakończ walkę. Grając magiem używaj Ognistej Strzały i w pierwszej kolejności zajmij się wrogim łucznikiem. Potem skup się raczej na leczeniu drużyny, a w szczególności Aurelii. Nie jest ona zbyt odporna na ciosy. Łowcą wyeliminuj łucznika, a potem pomóż Aurelii i Takate.

Zabójcza roślina

Walka ma miejsce podczas wykonywania zadania pobocznego "Okropny druid". Jest to najtrudniejsza walka jaką toczyłeś do tej pory. Przeciwników jest dwóch: druid zamieniony w drzewo(Marbis) i Lilia Iribaara.

Przygotuj się na to, że będziesz otrzymywał obrażenia od trucizny. - Rozdział 3 - Lysander | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Przygotuj się na to, że będziesz otrzymywał obrażenia od trucizny.

Marbinowi nic nie zrobisz(jest odporny na wszelkie ataki), musisz całą uwagę skupić na zabójczej roślinie. Potrafi ona rzucać uroki, powodują one, że tracisz kontrolę nad zauroczonym członkiem drużyny. Z chwilą wejścia do wody, zaatakują Cię macki, jest ich kilka i ich ataki wywołują zatrucie. Takate podejdź do Marbina, nic mu nie zrobisz, ale odwróć jego uwagę od innych postaci. Głownie skoncentruj się na atakach dystansowych. Aurelią rzucaj Gniew Żywiołów, a Zurbaranem Ognistą Strzałę. Wojownikami wejdź do wody, próbuj trafić monstrum Ciosem mocy, często ataki nie dochodzą. Śmiertelny cios jest w ogóle nie skuteczny. Nie koncentruj się na leczeniu postaci, musisz jak najszybciej wyeliminować Lilię.

Macek jest kilka i potrafią być dokuczliwe. - Rozdział 3 - Lysander | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Macek jest kilka i potrafią być dokuczliwe.

Roślina jak i Marbin mogą powalić twoich ludzi. Grając magiem lub łowcą będziesz miał łatwiej, ponieważ będziesz mógł atakować z dystansu. Przydaje się Wymierzony Strzał, czy czary wywołujące obrażenia od ognia np. Ognista Strzała. Magami używaj zaklęć na najwyższym poziomie. Kiedy pokonasz Lilię, urok rzucony na druida przestanie działać i odzyska ludzką postać. Jeżeli będziesz miał trudności z wygraniem walki, możesz na czas potyczki, zmniejszyć poziom trudności. Pamiętaj jednak, że po walce dostaniesz mniej PP.

Trofeum z rzadkiej rośliny

Ta walka ma miejsce podczas wykonywania questu pobocznego "Dobre serce Zurbarana", twoim przeciwnikiem będzie znowu Lilia Iribaara. Ta walka będzie prostsza niż ta z questu "Okropny druid".

Twoja drużyna nieźle się napoci, żeby wygrać te walkę. - Rozdział 3 - Lysander | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Twoja drużyna nieźle się napoci, żeby wygrać te walkę.

Jest to łatwiejsza potyczka niż poprzednie spotkanie z Lilią, gdyż teraz nie towarzyszy jej druid. Nie oznacza to, że będzie łatwo. Najgroźniejsze są Macki, które atakują bardzo często i atak taki kończy się zatruciem. Roślina rzuca uroki, przejmując kontrolę nad jedną z twoich postaci. Na planszy są też Białe ogniki, ale nimi się nie przejmuj, macki są o wiele groźniejsze. Nie atakuj ani Macek(Kłapaczy), ani Ogników, które i tak są odporne na obrażenia, skup się na roślinie. Podejdź wojownikami do Lilii, a Zurbaranem rzuć Ognistą Strzałę na czwartym poziomie, potem używaj jej na trzecim, bo twoi ludzie będą za blisko epicentrum wybuchu. Aurelią korzystaj z Gniewu Żywiołów, a Takate ze Śmiertelnego ciosu(często nie dochodzi do celu). Innymi wojownikami próbuj Ciosu mocy, przygotuj się na to, że często nie trafisz. Lilia jest wrażliwa na obrażenia fizyczne, tylko trudno ją trafić, może też odnieść rany. Sterując magiem czy łowcą będziesz miał łatwiej, bo będziesz mógł atakować z dystansu. Czar Ognista Strzała na czwartym poziomie zabiera monstrum dużo zdrowia. Łowcą staraj się cały czas ostrzeliwać przeciwnika(Wymierzony strzał).

Helia Monterey

Ta walka ma miejsce podczas wykonywania zadania pobocznego "Pomścić Niam", masz za zadnie zabić Helię Monterey.

Helia myśli, że da Ci radę. - Rozdział 3 - Lysander | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Helia myśli, że da Ci radę.

Przeciwko sobie masz Helię i 6 jej pomocników. Na planszy są skrzynki, które możesz zrzucić na wroga, uważaj na pułapki. Helia strzela z kuszy i może Cię powalić na ziemię, potrafi też używać Mikstur leczących. Takate uda się na wschód i zaatakuj dwóch wrogów, używaj Śmiertelnego ciosu, powinieneś zadać im rany. Aurelią weź na cel przeciwników na północnym-zachodzie, możesz powalić przynajmniej jednego Gniewem Żywiołów. Zurbaranem użyj Ognistej Strzały na trzecim poziomie przeciwko zbliżającym się nieprzyjaciołom. Krasnoludem i twoim herosem zajmij się tymi, którzy podejdą(Cios mocy). Uważaj na Aurelię, jest ona celem adwersarzy strzelających z dystansu, Zurbaranem w razie, czego lecz siebie i Aurelię. Po uporaniu się z przeciwnikami, krasnoludem podejdź do wroga na północnym-wschodzie. Twój heros niech weźmie na cel najemnika z lewej, przestanie wtedy zasypywać Cię strzałami.

Takate spokojnie sobie poradzi z dwójką wrogów. - Rozdział 3 - Lysander | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Takate spokojnie sobie poradzi z dwójką wrogów.

Takate jak uporasz się ze swoimi celami, to wspomóż innych wojowników. Powinna zostać tylko Helia, którą możesz powalić Żółcią Czarownicy, walka się skończy. Grając trzema magami koncentruj się jednym na leczeniu, a dwoma na ofensywie(Ognista Strzała 3 i 4 poziomu). Łowcą weź na cel przeciwnika atakującego z dystansu, w ten sposób odciążysz trochę wojowników.

Ofiara z dziewicy

Ta walka ma miejsce podczas wykonywania zadania pobocznego "Nowa dziewica". Musisz uwolnić dziewczynę z rąk tubylców, którzy chcą ją złożyć w ofierze, masz na to siedem tur, walka jest bardzo trudna.

Na planszy jest pełno pułapek. - Rozdział 3 - Lysander | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Na planszy jest pełno pułapek.

Takate możesz użyć percepcji, a i tak nie wykryjesz wszystkich pułapek, Tubylcy w nie wpadają. Masz siedem tur na uratowanie dziewczyny, po tym czasie ołtarz zapłonie i Anhe zginie. Kluczem do zwycięstwa jest ostrożne poruszanie się. Wrogów jest czterech: jeden mag i trzech wojowników. Szaman umie rzucać: Żółć Czarownicy, Szał, Ból Mięśni i Magiczną Tarczę, potrafi leczyć swoich towarzyszy. Wrodzy wojownicy potrafią regenerować zdrowie, a czarownik umie odnawiać sobie mane. Posuń się drużyną trochę w stronę ołtarza, tak, aby nie wpaść w pułapki. Przeciwnicy podejdą do Ciebie, tylko szaman zostanie z tyłu. Bardzo przydaje się Ognista Strzała na czwartym poziomie - potrafi ranić więcej niż jednego wroga. Nieprzyjacielscy wojownicy mogą powalić twoją postać na ziemię. Aurelią korzystaj z Gniewu Żywiołów. Gdy nieprzyjaciel podejdzie blisko atakuj swoimi wojakami. Cios mocy często nie dochodzi, ale Zwód Takate już tak. Cały czas Zurbaranem raź tubylców Ognistą Strzałą, na trzecim lub czwartym poziomie. Nie korzystaj z czaru leczącego, bo nie masz czasu. Powinieneś wyeliminować trzech dzikusów.

Maga powinieneś zostawić sobie na sam koniec. - Rozdział 3 - Lysander | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Maga powinieneś zostawić sobie na sam koniec.

Odnów Zurbaranem mane i podejdź trochę do szamana, użyj Ognistej Strzały trzeciego poziomu. Jeśli wrogi mag się nie zbliży podejdź drużyną, bardzo uważając na pułapki, koło ołtarza już ich nie ma. Zaatakuj go w zwarciu i nękaj czarami. Powinieneś zdążyć przed zapaleniem się ołtarza. Grając magiem lub łowcą masz łatwiej, bo możesz atakować z dystansu. Używaj tylko czarów ofensywnych i wspomagaj strzałami twoich wojaków, na końcu skup się na szamanie(Wymierzony strzał). Pamiętaj, że zarówno pułapki jak i ciosy mohańskich wojowników mogą zatruwać. Starcie do łatwych nie należy, ale daje dużą satysfakcję po zwycięstwie.

Krypta i starożytna broń

Ta walka ma miejsce podczas wykonywania zadania pobocznego "Niewinność Ciliego".To trzecia z rzędu z walk, następujących po sobie, w tym quescie, rozgrywająca się w starożytnej krypcie. Za przeciwników masz Ghule i Szkielety.

Nagrodą za tą walkę będzie starożytna włócznia. - Rozdział 3 - Lysander | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Nagrodą za tą walkę będzie starożytna włócznia.

Pierwszym twoim krokiem jest dostanie się jedną z postaci o wysokim zdrowiu np. Takate do środkowego filaru na dole. Znajduje tam się przycisk, który musisz wcisnąć, żeby podnieś kratę na prawo. Niestety obok przycisku są metalowe płytki i gdy wejdziesz na jedną z nich poparzysz się ogniem. Aurelią przyśpiesz twojego herosa, którym udaj się do zamkniętej kraty, ignorując Ghule, Takate wciśnij przycisk i twoim herosem wejdź do pomieszczenia obok.

Kościotrupy są bardzo niebezpieczne. - Rozdział 3 - Lysander | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Kościotrupy są bardzo niebezpieczne.

Znajduje się tu broń pod magiczną kopułą i niewielki kryształ, który musisz zniszczyć. Kryształ ten odnawia, co turę, energię życiową twoich wrogów, są tu też Szkielety. Do twojego herosa podejdź krasnoludem i używając Ciosu mocy eliminuj je. Nieumarli są mniej groźni, pamiętaj, że zatruwają twoich ludzi, przez to masz obniżoną wartość bojową. Aurelią przyspieszaj drużynę, a Zurbaranem skup się na leczeniu. Nieumarli często nie trafiają i są podatni na rany. Po zabiciu kościotrupów, zajmij się Ghulami. Potyczka ta jest trochę podobna do bitwy o kryształ z Achazami w rozdziale 1. Grając magiem lub łowcą taktyka jest podobna. Czarodziejem koncentruj się głównie na leczeniu, a łowcą wyeliminuj po zniszczeniu kryształu Ghule, Szkieletami niech się zajmie Naurim. Pamiętaj, żeby go magami cały czas leczyć, wtedy wrogowie nie będą mieli szans.

Nekromanta i jego pomiot

Ta walka ma miejsce podczas wykonywania zadania pobocznego "Złodzieje zwłok", rozgrywa się w krypcie. Walkę rozpoczynasz w korytarzu, po obu stronach są cele z potworami, nie otwieraj ich. Monstra i tak będą się odradzać. Aurelią przyśpiesz wojowników, Takate otwórz drzwi na północ, czeka tam na Ciebie Nekromanta, który otworzy cele i zostaniesz otoczony przez potwory. Skup się na walce z Nekromantą, gdy zabijesz jego pomocników, błyskawicznie się oni odrodzą. Takate cofnij się o jedno pole, przeciwnik wejdzie do korytarza, błyskawicznie otocz go wojownikami, najbardziej przydaje się Cios mocy. Ponieważ boss będzie zasłonięty Zurbaran nie będzie mógł razić go czarami, skoncentruj się, więc na leczeniu i odtruwaniu. Grając magiem lub łowcą taktyka jest podobna, możesz otoczyć głównego adwersarza magiem i miotać Ognistą Strzałę 3 poziomu. Uważaj na beczki, jest w nich trujący gaz. Po zabiciu maga, wszystkie potwory znikną i wygrasz walkę.

Nekromanta myśli, że jego pomocnicy są w stanie Cię zabić. - Rozdział 3 - Lysander | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Nekromanta myśli, że jego pomocnicy są w stanie Cię zabić.

Zbiegły więzień

Ta walka ma miejsce podczas wykonywania questu pobocznego "Plotkarz". Zagrożeniem podczas tej walki są pułapki, sam boss Ciliego jest łatwy do pokonania.

Uważaj na ogniste pułapki. - Rozdział 3 - Lysander | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Uważaj na ogniste pułapki.

Rozwal blokujące drogę beczki i skrzynie, Aurelią przyśpiesz całą drużynę(Szybkość Błyskawicy na 4 poziomie). Przeciwnik ucieknie do pokoju na północy, gdzie pociągając za dźwignię, wypełni duże pomieszczenie, przez które przechodził trującym gazem. Jedną ze swoich postaci, idź szybko za cieślą, przechodząc przez izbę zanim wypełni się gazem. Wojownikami dojdź do zamkniętych drzwi na północy, czekaj aż członek drużyny, który znajduje się po drugiej stronie zamkniętych drzwi, otworzy je pociągając za wajchę obok. W pokoju najbardziej na zachód są pomocnicy cieśli, przystąpią do walki, jeśli ten użyje alarmu w tym pokoju. Gdy przestanie działać przyspieszenie, Aurelią rzuć je ponownie.

Przez pokój z zielonym gazem nawet nie próbuj przejść. - Rozdział 3 - Lysander | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Przez pokój z zielonym gazem nawet nie próbuj przejść.

Trzech osiłków zanim przystąpi do walki, będzie podnosić z ziemi broń. Wojownikami, którzy czekali przy zamkniętych drzwiach wejdź do środka. Jednym z nich zaatakuj wroga w przejściu do pokoju na zachód, w ten sposób nie będziesz musiał pokonać jego pomagierów. Zurbaranem lecz i odtruwaj drużynę, Takate atakuj adwersarza z odległości dwóch pól, żeby umożliwić innemu z wojowników podejście do przeciwnika. W walce wręcz nie ma szans - używaj ataków zwykłych(częściej dochodzą) i specjalnych np. Cios mocy. Jak go pokonasz, nie będziesz musiał walczyć z pozostałymi. Grając trzema magami, jednym odtruwaj i odnawiaj zdrowie, pozostali mogą używać czarów ofensywnych, działających na jedno pole np. Ognista Strzała. Łowcą wspomagaj z dystansu(np. Wymierzony strzał) wojowników w walce z bossem.

Przeprawa z Krakenem

Ta walka ma miejsce podczas wykonywania questu pobocznego "Charyb'Yzz". Przygotuj się na starcie z Krakenem, a w zasadzie z jego mackami, które ciągle Cię atakują.

Macki też mogą odnosić rany. - Rozdział 3 - Lysander | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Macki też mogą odnosić rany.

Musisz wyeliminować 13 macek, kluczem do wygranej jest rzucenie Aurelią czaru Szybkość Błyskawicy 4 poziomu. Macki mogą Cię powalić na ziemię, wojownikami korzystaj z Miażdżącego ciosu - duża szansa na trafienie. Takate atakuj za każdym razem inną z macek Śmiertelnym ciosem, spowoduje to, że zadasz im rany i nie będą Cię trafiać. Zurbaranem skoncentruj się na leczeniu towarzyszy, Aurelią pamiętaj o przyśpieszaniu drużyny.

Macki mają tylko 20 zdrowia. - Rozdział 3 - Lysander | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Macki mają tylko 20 zdrowia.

Grając magiem wspomagaj wojowników czarem leczącym, wtedy Zurbaran może korzystać z Ognistej Strzały poziomu 3. Łowcą eliminuj macki swoimi strzałami, bierz na cel te ranne z małą ilością energii, pojawiają się one w różnych częściach mapy. Walka jest bardzo długa, ze względu na to, że masz ubić 13 macek. Ukończenie jej daje dużą satysfakcję, zdobywasz dzięki takim walko PP, które możesz potem spożytkować na podniesienie statystyk.

Szkoła wojowników

Ta walka ma miejsce podczas wykonywania questu pobocznego "Liczenie kruków", masz pokonać w walce mistrza szkoły wojowników i jego uczniów.

Uczniowie zadają małe obrażenia. - Rozdział 3 - Lysander | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Uczniowie zadają małe obrażenia.

Najpierw wyeliminuj z walki Leomara, otocz go wojownikami - Śmiertelny cios i Miażdżący cios. Powinien paść w pierwszej turze, Aurelią przyspiesz drużynę. W tej walce przydają się czary obszarowe np. Ognista Kula czy Ognista Strzała 4 poziomu. Twoi wojownicy zostaną otoczeni przez nieprzyjaciół, którzy często nie trafiają. Cios mocy często parują, a Miażdżący cios rzadko dochodzi. Przydaje tu się Cios wyzwolenia, jeśli otoczy Cię 3 wrogów to odepchniesz ich na sąsiednie pola. Aurelią korzystaj czaru Gniew Żywiołów, możesz powalić wroga na ziemię. Grając magiem korzystaj z czarów obszarowych, trzymaj się z tyłu i pomagaj otoczonym wojownikom. Łowcą staraj się dobijać rannych wrogów, Takate atakuj Śmiertelnym ciosem coraz to nowych oponentów, żeby wywołać u nich rany. Staną się wtedy idealnym celem dla łowcy. Sam boss nie jest zbyt wymagający, walka trwa trochę dłużej, ponieważ jest dużo adwersarzy. Odbierają oni mało zdrowia i nie będziesz musiał się leczyć. Ta potyczka nie powinna przysporzyć Ci trudności, wyeliminowanie z walki mistrza szkoły daje dużo satysfakcji.

Miejska łaźnia

Ta walka ma miejsce podczas wykonywania questu pobocznego "Liczenie kruków", masz pokonać w walce Rayad?s i jej pomagierów.

Przeciwników łatwo zranić. - Rozdział 3 - Lysander | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Przeciwników łatwo zranić.

Otocz ją wojownikami, trudno ją trafić atakami specjalnymi, korzystaj ze zwykłego ataku. Zurbaranem dobij ją Ognistą Strzałą 3 poziomu. Po jej wyłączeniu z walki, wojownikami broń Zurbarana i Aurelii. Przeciwnicy są słabo wyszkoleni i uzbrojeni. Mają jednak przewagę liczebną, zadają mało obrażeń. Aurelią przyspiesz drużynę, w tej walce przydają się czary obszarowe np. Gniew Żywiołów Aurelii. Wojownikami korzystaj z Ciosu mocy, Miażdżącego ciosu i Śmiertelnego ciosu. Takate rań, co raz to nowych przeciwników, ich ciosy nie będą dochodzić. Aurelią dopal wojowników Mistrzowskim ciosem. Grając trzema magami koncentruj się wyłącznie na ofensywie. Korzystaj z czarów obszarowych np. Ognista Kula. Adwersarze będą ginąć jak muchy, magami trzymaj się blisko wojowników i nie daj się otoczyć. Grając łowcą chroń swoich magów i jednocześnie wspomagaj wojowników. Dobijaj oponentów z małą ilością energii i zranionych przez Takate. Walka trwa trochę dłużej niż zwykle, ze względu na ilość wrogów, z którymi będziesz walczył. Toczyłeś już jednak o wiele trudniejsze potyczki, twoja drużyna jest zaprawiona w boju.

Posiadłość zbira

Ta walka ma miejsce podczas wykonywania questu pobocznego "Głowa kruków", masz pokonać Ta'ira i jego pomagierów. Odwiedzisz w tym celu jego posiadłość na wsi.

Członkowie bandy potrafią zaleźć za skórę. - Rozdział 3 - Lysander | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Członkowie bandy potrafią zaleźć za skórę.

Rozpocznij walkę tak, żeby Ta'ir podszedł do Ciebie, w razie potrzeby wybierz opcję: spróbuj jeszcze raz, aby ponownie zacząć walkę. Otocz go wojownikami, uważaj na pułapki. Takate korzystaj ze Śmiertelnego ciosu, a Aurelią przyspiesz drużynę. Twój heros niech skorzysta z Miażdżącego ciosu, boss powinien paść. Teraz musisz wykończyć resztę zbirów. Twoim protagonistą i Takate walcz na północy, krasnoludem na wschodzie, Zurbaranem lecz towarzyszy i odtruwaj. Aurelią korzystaj z czaru obszarowego Gniew Żywiołów poziomu 2 i 3. Powalonych w ten sposób wrogów dobijaj najlepiej Miażdżącym ciosem. Zurbaranem miotaj też Ognistą Strzałą 3 poziomu. Wojownikami przy małej skuteczności korzystaj z Ciosu mocy.

Uważaj, aby nie wpaść w pułapkę. - Rozdział 3 - Lysander | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Uważaj, aby nie wpaść w pułapkę.

Pamiętaj, że w tej walce możesz odnieś obrażenia od trucizny, neutralizuj ją wtedy Zurbaranem. Grając trzema magami, dwoma możesz skupić się na ofensywie i czasami na przyśpieszaniu drużyny, a jednym na leczeniu i odtruwaniu. Przydają tu się czary obszarowe, uważaj jednak, żeby nie zrobić krzywdy swojemu człowiekowi. Idealnie pasuje tu czar Gniew Żywiołów, gdyż może spowodować powalenie przeciwnika. Grając łowcą najpierw skoncentruj się na pokonaniu bossa, a potem wspomagaj swoich wojowników, dobijaj wrogów z małą ilością energii. Jeżeli zastosujesz się do wspomnianej taktyki, dotyczącej bossa, walka nie powinna sprawić Ci trudności.

Tchórz w namiocie

Ta walka ma miejsce podczas wykonywania questu głównego "Lisy znów latają!". Stawisz w niej czoła Kugresowi, nie jest to mocny przeciwnik.

Najgroźniejszym z nieprzyjaciół jest kobieta. - Rozdział 3 - Lysander | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Najgroźniejszym z nieprzyjaciół jest kobieta.

Twoim celem głównym w tej walce jest Kugres, na początku walki znajduje się w namiocie, wychodzi z niego podczas starcia. Swoimi magami na początku odnów manę, a potem Aurelią przyspiesz drużynę. Takate ruszaj do wrogiej czarodziejki, potrafi ona rzucać takie czary jak: Szybkość Błyskawicy, Wstrząs Zimna. Manolo wspomaga Cię czarami obszarowymi zadającymi obrażenia od ognia. Nie liczy się z tym, ze w zasięgu czaru znajduje się jeden z twoich bohaterów. Nie sterujesz już w tej walce Lisami. Wojownikami idź do przodu, a Takate zbliż się do wrogiego maga, nie będzie rzucał czarów, trudno go trafić. Z przeciwnikami będziesz walczył po środku planszy, Aurelią i Zurbaranem wspomagaj swoich wojowników takimi czarami jak: Gniew Żywiołów 3 poziomu i Ognista Strzała 3 poziomu. Zurbaran niech też leczy towarzyszy, w razie, czego użyj schowanych za pasem Mikstur odnawiających zdrowie. W końcu z namiotu wyjdzie Kugres, doskocz błyskawicznie do niego Naurimem i Miażdżącym ciosem wyeliminuj go z walki. Gdy to się stanie, potyczka skończy się i nie będziesz musiał zabijać reszty wrogów.

Czar Wstrząs Zimna, który rzuca wroga czarodziejka może przysporzyć Ci kłopotu. - Rozdział 3 - Lysander | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Czar Wstrząs Zimna, który rzuca wroga czarodziejka może przysporzyć Ci kłopotu.

Grając trzema magami, podziel między nich funkcje. Jeden niech przyspiesza drużynę, a potem nęka wroga czarami ofensywnymi. Drugim skoncentruj się na leczeniu innych członków drużyny, trzeci czarodziej niech od początku nęka wroga zaklęciami taki jak np. Ognista Strzała. Łowcą staraj się wyeliminować wrogiego czarodzieja, niezależnie od Takate, a gdy Ci się uda to wspomagaj z rozsądnej odległości wojowników. Oczywiście, gdy na polu walki pojawi się Kugres, skup się na nim. Sam boss w ogóle nie sprawi Ci trudności, bardzo łatwo go załatwisz.

Lysander

Ta walka ma miejsce podczas wykonywania questu głównego "Zbliżając się do końca", masz pokonać twoim herosem w starciu jeden na jeden Lysandera.

Macki potwora całkowicie zdemolują to pomieszczenie. - Rozdział 3 - Lysander | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Macki potwora całkowicie zdemolują to pomieszczenie.

Nie niszcz stołów, bo otrzymasz obrażenia od trucizny. Nie musisz przejmować się Mackami Krakena, gdyż będą one niszczyć pomosty i filary, Ciebie nie będą atakować. Możesz, więc skupić się na Lysanderze. Dojdź do niego i używaj Ciosu mocy - masz większe szanse na trafienie. Twój przeciwnik rzadko będzie Cię trafiał, bo będziesz robił unik lub parował cios. Zadaje mało obrażeń, ale potrafi zatruć. Może się leczyć Miksturą, w końcu padnie. Będziesz próbował przemówić do rozsądku Lysandera, ale on będzie uparty i nie będzie chciał przestać walczyć. Nie jest zbytnio wymagającym przeciwnikiem, walka ta jest raczej prosta. Po walce będziesz mógł z nim porozmawiać i dowiedzieć się ciekawych rzeczy. Do tej walki przystępujesz z ekwipunkiem i uzbrojeniem takim jak przed poprzednią potyczką. Ta walka jest odpowiedzią na to czy poszedłeś w dobra stronę z rozwojem swojego protagonisty.