Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Titanfall - poradnik do gry

Titanfall - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Broń pilota | Uzbrojenie Titanfall poradnik Titanfall

Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019

Broń pilota

Każdy pilot może zostać wyposażony w 3 rodzaje broni - broń główną (Primary Weapon), przeznaczoną do walki z innymi pilotami oraz botami sterowanymi przez AI, broń do walki z Tytanami (Anti-Titan Weapon) oraz małą, poboczną pukawkę (Sidearm). Co oczywiste, bronie te różnią się między sobą celnością, zasięgiem, czy ilością amunicji. Do każdej z nich dostępne są ulepszenia (Attachment lub Mods), które można odblokować wykonując wyzwania. Aby sprawdzić, co należy zrobić, by odblokować dane ulepszenie, wystarczy w menu wyboru broni zaznaczyć interesujący celownik, tłumik, itp., a gra sama pokaże wymagane wyzwanie oraz postęp w nim.

Poniżej wszystkie dostępne do wyboru bronie.

Primary Weapons

Nazwa: R-101C Carbine - Broń pilota | Uzbrojenie Titanfall - Titanfall - poradnik do gry

Nazwa: R-101C Carbine

Attachment: Iron Sights, HCOG, HOLOSIGHT, AOG

Są to różnego rodzaju celowniki, zaczynając od tych przeznaczonych na bliższy dystans do tych bardziej "snajperskich" (idąc od lewej strony)

Mods: Factory Issue, Extended Magazine (+10), Supressor

Factory Issue - wybór podstawowy, Extended Magazine - zwiększa pojemność magazynka, Supressor - tłumik, po wystrzale nie pojawisz się na minimapie wrogów (zmniejsza zasięg oraz zadawane obrażenia)

Opis: Podstawowa broń dla pilotów, niewyróżniająca się niczym specjalnym. Ot, można by rzec, że to taki "kałach" - dobry karabin pozwalający na walkę zarówno na średnim jak i krótkim dystansie. Uśrednione obrażenia i szybkość strzału czynią z tej broni narzędzie nadające się na każdego wroga (oprócz Tytanów oczywiście). Mimo tego, że jest to jedna z pierwszych dostępnych broni wielu pilotów nie rozstaje się z nią - po prostu bardzo dobrze sprawdza się w każdej niemal sytuacji. Karta Amped R-101C zwiększa obrażenia zadawane przez tą broń.

Nazwa: Eva-8 Shotgun - Broń pilota | Uzbrojenie Titanfall - Titanfall - poradnik do gry

Nazwa: Eva-8 Shotgun

Attachment: Iron Sights

Podstawowy celownik.

Mods: Factory Issue, High-Capacity Drum (+3), Leadwall, Supressor

Factory Issue - wybór podstawowy, High-Capacity Drum - zwiększenie pojemności magazynka, Leadwall - zwiększa rozrzut broni kosztem obrażeń, ułatwia likwidację celów znajdujących się blisko siebie, Supressor - tłumik, po wystrzale nie pojawisz się na minimapie wrogów (zmniejsza zasięg oraz zadawane obrażenia)

Opis: Broń idealna na krótki dystans - jeden celnie wymierzony pocisk może uśmiercić wrogiego pilota. Bardzo dobra do obrony celów, jeżeli chcesz trochę "przykampić". Sprawdzi się głównie w ciasnych pomieszczeniach, na otwartej przestrzeni może okazać się nieprzydatna. Z broni można strzelać w pełni automatyczny sposób, po użyciu karty Amped Eva-8.

Nazwa: Smart Pistol MK5 - Broń pilota | Uzbrojenie Titanfall - Titanfall - poradnik do gry

Nazwa: Smart Pistol MK5

Attachment: Iron Sights

Podstawowy celownik.

Mods: Factory Issue, Enhanced Targeting, Extended Magazine (+6), Supressor

Factory Issue - wybór podstawowy, Enhanced Targeting - przyspiesza czas potrzebny na zablokowanie celu oraz zasięg broni, zmniejsza szerokość pola pozwalającego na autonamierzanie, Extended Magazine - zwiększa pojemność magazynka, Supressor - tłumik, po wystrzale nie pojawisz się na minimapie wrogów (zmniejsza zasięg oraz zadawane obrażenia)

Opis: Inteligentny pistolet, który działa niejako jak aimbot - wystarczy, że przez odpowiednio długi czas będziesz utrzymywał wroga na celowniku, a pistolet zablokuje się i, po oddaniu strzału, pośle śmiertelny pocisk. Broń świetna przeciwko botom sterowanym przez AI, gdyż pozwala na sprawne pozbycie się kilku przeciwników jednym naciśnięciem spustu. Niestety, nie zawsze sprawdza się przeciwko pilotom, gdyż potrzeba odpowiednio więcej czasu, aby namierzyć pilota (potrzebne są 3 pociski). Idealna podczas zachodzenia wrogów od tyłu, ze względu na mały zasięg nadaje się tylko na bliski dystans. Zwiększone obrażenia są zadawane po użyciu karty Amped Smart Pistol.

Nazwa: R-97 Compact SMG - Broń pilota | Uzbrojenie Titanfall - Titanfall - poradnik do gry

Nazwa: R-97 Compact SMG

Attachment: Iron Sights, HCOG

Podstawowy celownik oraz ten umożliwiający większe zbliżenie (HCOG).

Mods: Factory Issue, Extended Magazine (+10), Scatterfire, Supressor

Factory Issue - wybór podstawowy, Extended Magazine - zwiększa pojemność magazynka, Scatterfire - zwiększa szybkostrzelność broni kosztem zmniejszonej celności, Supressor - tłumik, po wystrzale nie pojawisz się na minimapie wrogów (zmniejsza zasięg oraz zadawane obrażenia)

Opis: Bardzo szybkostrzelna broń, zadająca niezbyt duże obrażenia. Jej moc polega na "zalaniu" wroga szybka serią przycisków (w czym dodatkowo pomoże Scatterfire). Nadaje się świetnie w zamkniętych pomieszczeniach, nieco gorzej sprawdzi się na otwartej przestrzeni, chyba, że na krótkim dystansie. Karta Amped R-97 czyni tą broń bardziej śmiercionośną, dzięki zwiększonym obrażeniom.

Nazwa: Longbow-DMR Sniper - Broń pilota | Uzbrojenie Titanfall - Titanfall - poradnik do gry

Nazwa: Longbow-DMR Sniper

Attachment: 6x Zoom Scope, AOG, 4,5 Zoom Scope

Pierwszy przeznaczony na daleki dystans, ostatni na średni, zaś AOG na "bliski" (bliski dla broni snajperskiej).

Mods: Factory Issue, Extended Magazine (+4), Supressor, Stabilizer

Factory Issue - wybór podstawowy, Extended Magazine - zwiększa pojemność magazynka, Supressor - tłumik, po wystrzale nie pojawisz się na minimapie wrogów (zmniejsza zasięg oraz zadawane obrażenia), Stabilizer - ułatwia celowanie oraz zwiększa celność broni.

Opis: Typowa snajperka, pozwalająca na prowadzenie pół automatycznego ognia, jednakże z racji dynamiki gry nada się głównie w 2 przypadkach - podczas obrony zdobytych punktów oraz podczas kamienia gdzieś z dala od pierwszej linii walk. Polecana jedynie dla bardzo wprawnych graczy, gdyż w rękach nowicjusza trudno w cokolwiek trafić. Gdy chce się zostać w miejscu przez całą rundę warto znaleźć dobry punkt obserwacyjny i zastanowić się nad zamontowaniem tłumika. Amped DMR wyposaża broń w celownik sonarowy.

Nazwa: Hemlok BF-R - Broń pilota | Uzbrojenie Titanfall - Titanfall - poradnik do gry

Nazwa: Hemlok BF-R

Attachment: Iron Sights, HCOG, HOLOSIGHT, AOG

Są to różnego rodzaju celowniki, zaczynając od tych przeznaczonych na bliższy dystans do tych bardziej "snajperskich" (idąc od lewej strony)

Mods: Factory Issue, Extended Magazine (+6), Supressor, Starbust

Factory Issue - wybór podstawowy, Extended Magazine - zwiększa pojemność magazynka, Supressor - tłumik, po wystrzale nie pojawisz się na minimapie wrogów (zmniejsza zasięg oraz zadawane obrażenia), Starbust - zwiększa ilość pocisków wystrzeliwanych za jednym pociągnięciem spustu z 3 do 5, lekko obniżając celność.

Opis: Broń ta strzela seriami, co oznacza, że w przypadku dobrego namierzenia wszystkie 3 pociski trafią w przeciwnika, co zwykle zakończy jego żywot. W ferworze walki w starciu może to być znaczący minus tej broni, gdyż na krótkim dystansie lepiej sprawdzi się coś automatycznego. Najlepszym więc sposobem na używanie tej broni jest atakowanie z pewnej odległości, celna seria i przemieszczenie się dalej. Ulepszenie Starbust zwiększa liczbę pocisków w magazynku o 1 oraz pozwala na wystrzelenie w jednej serii nie 3, a 5 pocisków, kosztem zwiększonego odrzutu, jednakże z tym ulepszeniem broń ta może już z powodzeniem służyć nawet na krótkim dystansie (o ile ta pierwsza seria będzie celna - zwykle na oddanie kolejnej już nie będzie szansy). Po użyciu karty Amped Hemlok broń zadaje większe obrażenia.

Nazwa: G2A4 Rifle - Broń pilota | Uzbrojenie Titanfall - Titanfall - poradnik do gry

Nazwa: G2A4 Rifle

Attachment: Iron Sights, HCOG, HOLOSIGHT, AOG

Są to różnego rodzaju celowniki, zaczynając od tych przeznaczonych na bliższy dystans do tych bardziej "snajperskich" (idąc od lewej strony)

Mods: Factory Issue, Extended Magazine (+4), Supressor, Match Trigger

Factory Issue - wybór podstawowy, Extended Magazine - zwiększa pojemność magazynka, Supressor - tłumik, po wystrzale nie pojawisz się na minimapie wrogów (zmniejsza zasięg oraz zadawane obrażenia), Match Trigger - pozwala na strzelanie tak szybko, jak tylko jesteś w stanie naciskać spust (czytaj: przycisk odpowiadający za oddanie strzału).

Opis: Półautomatyczny karabin zadający spore obrażenia oraz posiadający całkiem dobra celność. Pozwala to na prowadzenie skutecznego i precyzyjnego, pojedynczego ognia z dużej odległości, a także na szybkie oddawanie strzałów w bliższym kontakcie (w którym zdecydowanie ustępuje broni automatycznej, co poprawia ulepszenie Match Triger). Broń zadaje większe obrażenia po wykorzystaniu karty Amped G2A4.

Nazwa: C - Broń pilota | Uzbrojenie Titanfall - Titanfall - poradnik do gry

Nazwa: C.A.R. SMG

Attachment: Iron Sights, HCOG

Podstawowy celownik oraz ten umożliwiający przybliżenie rzędu 1.85x (HCOG).

Mods: Factory Issue, Extended Magazine (+10), Supressor, Counterweight

Factory Issue - wybór podstawowy, Extended Magazine - zwiększa pojemność magazynka, Supressor - tłumik, po wystrzale nie pojawisz się na minimapie wrogów (zmniejsza zasięg oraz zadawane obrażenia), Counterweight - poprawia celność broni podczas poruszania się.

Opis: Mniej szybkostrzelna wersja pistoletu maszynowego, jednakże zadająca większe obrażenia oraz zdecydowanie celniejsza niż R-97 Compact SMG. Świetnie sprawdzi się więc na krótkim dystansie (w końcu to automat), a także w przypadku walki na otwartej przestrzeni, gdzie odległość pomiędzy przeciwnikami jest zwykle nieco większa. Najlepszym ulepszeniem będzie tu Counterweight, dzięki czemu strzelanie w biegu będzie dużo celniejsze. Obrażenia, które zadaje broń, są większe po użyciu karty Amped C.A.R.

Nazwa: Spitfire LMG - Broń pilota | Uzbrojenie Titanfall - Titanfall - poradnik do gry

Nazwa: Spitfire LMG

Attachment: Iron Sights, HCOG, HOLOSIGHT, AOG

Są to różnego rodzaju celowniki, zaczynając od tych przeznaczonych na bliższy dystans do tych bardziej "snajperskich" (idąc od lewej strony)

Mods: Factory Issue, Extended Magazine (+16), Slammer

Factory Issue - wybór podstawowy, Extended Magazine - zwiększa pojemność magazynka, Slammer - znacząco zwiększa obrażenia zadawane podczas rodeo.

Opis: Broń godna Rambo. Mało precyzyjna na średnim dystansie, a z jeszcze dalsza wręcz bezużyteczna. Jej siła tkwi w szybkostrzelności - używana głównie w pomieszczeniach potrafi zmieść przeciwnika, nawet bez odpowiedniego celowania, a jej ulepszenie Slammer umożliwia niszczenie wrogich Tytanów za pomocą rodeo w naprawdę szybki i efektowny sposób. Samo to powinno być powodem, aby dać tej broni szansę. Szybkostrzelność broni zwiększa się po użyciu karty Amped LMG.

Nazwa: Kraber-AP Sniper - Broń pilota | Uzbrojenie Titanfall - Titanfall - poradnik do gry

Nazwa: Kraber-AP Sniper

Attachment: 6X Zoom Scope, AOG, 4.5X Zoom Scope

Od lewej celownik umożliwiający najlepsze przybliżenie, w środku najmniejsze, zaś po prawej stronie "średnie".

Mods: Factory Issue, Extended Magazine (+1), Supressor, Stabilizer

Factory Issue - wybór podstawowy, Extended Magazine - zwiększa pojemność magazynka, Supressor - tłumik, po wystrzale nie pojawisz się na minimapie wrogów (zmniejsza zasięg oraz zadawane obrażenia), Stabilizer - poprawia celność broni.

Opis: Najpotężniejsza snajperka dostępna w grze. Pozwala na zadawanie obrażeń praktycznie z każdego zakątka mapy, a są to obrażenia śmiertelne - jeden pocisk, jeden pilot. Po każdym strzale wymaga przeładowania, dlatego najlepiej strzelać będąc pewnym trafienia. Bardzo trudno trafić ruszający się cel, więc dobrą taktyką może okazać się polowanie na bardziej statycznych pilotów - przejmujących punkty w trybie Hardpoint, flagi w Capture the Flag, hakujących wieżyczki, czy ujeżdżających sojuszniczych Tytanów. Warto zaopatrzyć się w tłumik, oraz wybrać umiejętność pilota Active Radar Pulse, co pozwoli łatwiej lokalizować przeciwników. Zajęcie odpowiedniej pozycji, najlepiej punktu dominującego nad innymi miejscami na mapie, również jest kluczowe. Kraber strzela wybuchającymi pociskami po aktywowaniu karty Amped Kraber.

Anti-Titan Weapons

Nazwa: Archer Heavy Rocket - Broń pilota | Uzbrojenie Titanfall - Titanfall - poradnik do gry

Nazwa: Archer Heavy Rocket

Attachment: brak

Mods: brak

Opis: Mocna broń przeciwko Tytanom, wymagająca przeładowania za każdym kolejnym strzałem. Przed wystrzałem należy jeszcze namierzyć przeciwnika przez utrzymanie na nim celownika kilka sekund. Następnie rakieta sama trafia do celu, o ile po drodze nie natrafi na żadne przeszkody. Jeszcze większe obrażenia zapewnia karta Amped Archer.

Nazwa: Sidewinder - Broń pilota | Uzbrojenie Titanfall - Titanfall - poradnik do gry

Nazwa: Sidewinder

Attachment: brak

Mods: brak

Opis: Broń wystrzeliwująca w krótkim odstępie czasu wiele małych rakiet. Świetnie nadaje się do atakowania od tyłu/boku wrogiego Tytana oraz do dobijania tych maszyn, których pasek życia jest bardzo krótki. Idealna do strzelania w słabe punkty wrogich mechów, które są, oczywiście, podświetlone na czerwono. Ilość pocisków w magazynku zwiększy się po użyciu karty Amped Sidewinder.

Nazwa: Mag Launcher - Broń pilota | Uzbrojenie Titanfall - Titanfall - poradnik do gry

Nazwa: Mag Launcher

Attachment: brak

Mods: brak

Opis: Wystrzeliwuje granaty magnetyczne, które, gdy przelecą wystarczająco blisko wrogiego Tytana przykleją się do niego i wybuchną. Dzięki temu nawet lekko niedokładny ogień pozwoli na zadanie obrażeń wrogiej maszynie. Granaty mogą również zabijać pilotów, jednakże powinno dziać się to tylko przy okazji - broń ta przeznaczona jest głównie na Tytanów i tak powinna być używana. Dzięki parabolicznemu torowi lotu pozwala na prowadzenie ognia zza osłony (strzelanie do góry, granaty przelecą przeszkodę i wylądują w odpowiednim miejscu). Amped Mag Launcher to karta zwiększająca magazynek o 3 granaty oraz zmieniająca tryb broni na w pełni automatyczny.

Nazwa: Charge Rifle - Broń pilota | Uzbrojenie Titanfall - Titanfall - poradnik do gry

Nazwa: Charge Rifle

Attachment: brak

Mods: brak

Opis: Broń zadająca bardzo potężne obrażenia, o świetnej celności i zasięgu. Wydawałoby się, że jest idealna, jednakże posiada pewien poważny minus - aby wystrzelić z niej najpierw trzeba poczekać, aż załaduje swój ładunek do maksimum, po czym następuje automatyczny wystrzał. Odpowiednie wyczucie czasu jest więc kluczowe - najlepiej ładować broń za osłoną, a następnie, gdy pasek ładowania zbliży się do końca, wychylić się, szybko zlokalizować wrogiego Tytana i ponownie, już po wystrzale, się schować. Użycie karty Amped Charge Rifle znacząco skraca czas potrzebny na naładowanie broni.

Sidearm

Nazwa: RE-45 Autopistol - Broń pilota | Uzbrojenie Titanfall - Titanfall - poradnik do gry

Nazwa: RE-45 Autopistol

Attachment: brak

Mods: brak

Opis: Pistolet automatyczny. Całkiem szybkostrzelny, w ciasnym pomieszczeniu może być bardzo przydatny, gdy zabraknie Ci amunicji do pierwszej broni - szybkie wyjęcie tego cacka i seria we wrogiego pilota może uratować skórę. Po użyciu karty Amped RE-45 pistolet zadaje większe obrażenia.

Nazwa: Hammond P2011 - Broń pilota | Uzbrojenie Titanfall - Titanfall - poradnik do gry

Nazwa: Hammond P2011

Attachment: brak

Mods: brak

Opis: Zwyczajny pistolet, zadający całkiem przyzwoite obrażenia. Polecany w użyciu w sytuacjach podbramkowych - przeładowanie pierwszej broni zajmie więcej czasu niż użycie tej. Sprawdzi się jedynie na krótkim dystansie. Broń przechodzi w tryb Burst Fire (3 pociski po naciśnięciu spustu) po użyciu karty Amped P2011.

Nazwa: B3 Wingman - Broń pilota | Uzbrojenie Titanfall - Titanfall - poradnik do gry

Nazwa: B3 Wingman

Attachment: brak

Mods: brak

Opis: Potężny rewolwer, jednakże bardzo powolny. Zadaje duże obrażenia, jednakże z racji jego niskiej szybkostrzelności może być ciężko trafić będącego w ciągłym ruchu przeciwnika. Szybkostrzelność zostaje znacząco zwiększona poprzez użycie karty Amped Wingman.