Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Guild Wars 2 - poradnik

Guild Wars 2 - poradnik

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Kontrola w Guild Wars 2 | Podstawy rozgrywki poradnik Guild Wars 2

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2019

Kontrola

Obok obrażeń jest to druga najważniejsza mechanika wykorzystywana podczas starć w Guild Wars 2. Kontrola nad przebiegiem potyczki polega na manipulowaniu położeniem jak i obrażeniami zadawanymi przez przeciwnika jak również czasowym wyłączaniu go z walki. Efekty tego typu nakładane są na przeciwnika za pomocą odpowiednich umiejętności, przy czym im silniejszy jest rezultat tym rzadziej możemy użyć daną zdolność i tym krócej trwa jej efekt.

Ostrzał pewnego obszaru jest również formą kontroli poczynań przeciwnika. - Kontrola w Guild Wars 2 | Podstawy rozgrywki - Guild Wars 2 - poradnik
Ostrzał pewnego obszaru jest również formą kontroli poczynań przeciwnika.

Metody kontroli przeciwnika możemy podzielić na kilka typów, zależnie od sposobu w jaki wpływamy na niego. Pierwszym i najczęściej stosowanym jest kontrolowanie ruchu. Znajdują się tutaj zarówno statusy takie jak cripple czy immobilize, które spowalniają albo zupełnie zatrzymują przeciwnika w miejscu, lecz nie wpływają na jego zdolność do ataku, sink i float, które zmieniają jego położenie podczas starć w wodzie, wards blokujące przejścia oraz pośrednio umiejętności obszarowe - rzucając dużą ilość zaklęć zadających obrażenia bądź wykorzystując maszyny oblężnicze możemy zmusić przeciwnika do opuszczenia danego terenu.

Drugim typem jest kontrolowanie obrażeń zadawanych przez przeciwnika. Blind, chilled, weakness, daze zmniejszają skuteczność bądź częstotliwość wrogich ataków, confusion i retaliation zmuszają go do decyzji: czy warto tracić punkty życia aby zranić mojego oponenta? Dodatkowo zdolności takie jak np. shield of absorption są w stanie blokować lub odbijać ataki.

Niektóre silniejsze zdolności pozwalają kontrolować jednocześnie ruch i obrażenia zadawane przez przeciwnika. Należą do nich: fear zmuszający wroga do ucieczki, push, launch i pull przerywające używane umiejętności i zmieniające położenie nieprzyjaciela oraz knockdown i stun, które ogłuszają go (mogą być jednak zniwelowane przy użyciu zdolności typu break from stun).

Uderzenie kolbą karabinu odrzuca przeciwnika. - Kontrola w Guild Wars 2 | Podstawy rozgrywki - Guild Wars 2 - poradnik
Uderzenie kolbą karabinu odrzuca przeciwnika.

Ostatnim typem wpływania na przebieg walki jest kontrolowanie leczenia/aktywnej obrony przeciwnika. Status poison nie tylko zatruwa wroga, ale zmniejsza też skuteczność skierowanych na niego zaklęć leczących, zaś status weakness spowalnia regenerację paska wytrzymałości, tym samym utrudniając przeciwnikowi wykonywanie uników.

Oprócz tego istnieje jeszcze kontrola aggro (agresji przeciwników sterowanych przez komputer) wykorzystywana w starciach PvE. Polega ona na tymczasowym skupianiu na sobie uwagi wrogów przez jednego gracza, dając czas jego sojusznikom na bezstresową walkę. Ze względu na brak bardzo silnych zaklęć leczących w Guild Wars 2, osoby kontrolujące w ten sposób poczynania przeciwników muszą często zmieniać się między sobą, aby mieć czas na uleczenie się do pełna.