Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Twierdza 3 - poradnik do gry

Twierdza 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wojsko | Elementy gry w Twierdza 3 poradnik Twierdza 3

Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019

Wojsko

Bronie

Wytworzone w warsztatach bronie zanoszone są do zbrojowni.

Łuki - Wojsko | Elementy gry w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry

Łuki

Wytwarzane są z drewna w warsztacie łuczarza.

Kusze - Wojsko | Elementy gry w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry

Kusze

Wytwarzane są z drewna w warsztacie szyftarza.

Włócznie - Wojsko | Elementy gry w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry

Włócznie

Wytwarzane są z drewna w warsztacie grotnika.

Wekiery - Wojsko | Elementy gry w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry

Wekiery

Wytwarzane są z żelaza w kuźni.

Miecze - Wojsko | Elementy gry w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry

Miecze

Wytwarzane są z żelaza w warsztacie miecznika.

Piki - Wojsko | Elementy gry w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry

Piki

Wytwarzane są z żelaza w warsztacie zbrojmistrza.

Zbroje - Wojsko | Elementy gry w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry

Zbroje

Wytwarzane są z żelaza w warsztacie płatnerskim.

Jednostki

Uzbrojeni chłopi - Wojsko | Elementy gry w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry

Uzbrojeni chłopi

Najsłabsze jednostki, jednak do rekrutacji nie potrzeba im żadnej broni. Typowe mięso armatnie: przydatni by na chwilę zająć wroga albo wyszukać zastawione przez niego pułapki.

Wymagania: złoto (3)

Knechci - Wojsko | Elementy gry w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry

Knechci

Początkowo podstawowa jednostka twojej armii. Są szybcy gdyż nie noszą zbroi. Wyposażeni są we włócznie, którymi rzucają we wroga, a następnie przystępują do walki wręcz. Przydatni do podstawowych zadań.

Wymagania: złoto (6), włócznia (1)

Łucznicy - Wojsko | Elementy gry w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry

Łucznicy

To bardzo ważna jednostka zarówno obronna jak i ofensywna. Są bardzo łatwym celem, jednak dzięki ostrzałowi z murów rozprawią się z grupami nieopancerzonych jednostek. Przydatne także podczas ataku jako jednostka trzymająca się z tyłu. W walce wręcz bezużyteczna.

Wymagania: złoto (12), łuk (1)

Kusznicy - Wojsko | Elementy gry w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry

Kusznicy

Posiadają mniejszy zasięg rażenia niż łucznicy, dłużej także przeładowują swoje kusze. Jednak potrafią o wiele sprawniej likwidować opancerzone jednostki wroga.

Wymagania: złoto (12), honor (5), zbroja (1), kusza (1)

Pikinierzy - Wojsko | Elementy gry w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry

Pikinierzy

Są bardzo powolni. Dobrze się sprawdzają w obronie zamku: mogą zatrzymać na dłużej jednostki wroga; mogą także kopać fosy nawet pod ostrzałem.

Wymagania: złoto (10), zbroja (1), pika (1)

Wekiernicy - Wojsko | Elementy gry w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry

Wekiernicy

Bardzo szybcy posiadają dużą siłę rażenia. Jednak ze względu na lekkie uzbrojenie bardzo podatni na ostrzał wroga.

Wymagania: złoto (10), honor (5), wekiera (1)

Zbrojni - Wojsko | Elementy gry w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry

Zbrojni

Podstawowa ciężka jednostka zbrojna doskonała zarówno w obronie jak i w ataku. Ich wadą jest powolność.

Wymagania: złoto (40), honor (10), zbroja (1), miecz (1)

Rycerze - Wojsko | Elementy gry w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry

Rycerze

Bardzo silni i wytrzymali (tak jak władca). Ich wadą jest powolność, jednak dzięki koniom można to znacząco zniwelować - musisz posiadać stajnię i wolne konie w niej.

Wymagania: złoto (100), honor (50), zbroja (1), miecz (1)

Saperzy - Wojsko | Elementy gry w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry

Saperzy

Specyficzna jednostka której celem jest dotarcie do murów wroga oraz ich niszczenie. Są oni w tym o wiele bardziej efektywni niż pozostałe jednostki.

Wymagania: złoto (20)

Zwiadowcy - Wojsko | Elementy gry w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry

Zwiadowcy

Jednostka od wszystkiego: potrafi posługiwać się mieczem i łukiem. Bardzo przydatna.

Wymagania: złoto (20), honor (20), zbroja (1), łuk (1)

Machiny wojenne

Taran - Wojsko | Elementy gry w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry

Taran

To bardzo powolne machiny, ale gdy już dotrą do bramy wrogiego zamku przebiją się przez nią. Aby funkcjonować potrzeba tutaj aż czterech inżynierów.

Wymagania: złoto (150), honor (30)

Katapulta - Wojsko | Elementy gry w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry

Katapulta

Podstawowa jednostka do niszczenia murów wrogiego zamku. Posiada średni zasięg, jest mobilna, a do obsługi potrzebuje inżyniera.

Wymagania: złoto (200)

Trebuszet - Wojsko | Elementy gry w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry

Trebuszet

Machina, która posiada formę transportową (kiedy może być przemieszczana), a po rozstawieniu może miotać głazami, a także martwymi zwierzętami. Posiada większy zasięg oraz siłę uderzenia, ale gorszą celność w porównaniu do katapulty. Daleki dystans jest podstawową zaletą tej machiny i warto to wykorzystać chociaż trzeba liczyć na trochę szczęścia przy miotaniu kolejnymi głazami w związku z kiepską celnością.

Wymagania: złoto (200), honor (50)

Pluteje - Wojsko | Elementy gry w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry

Pluteje

Przenośna osłona na kółkach kierowana przez inżyniera chroniąca grupkę piechoty przed ostrzałem. Idealnie się sprawdza jako ochrona dla łuczników. Bezużyteczna natomiast w walce wręcz.

Wymagania: złoto (10)

Płonący wóz - Wojsko | Elementy gry w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry

Płonący wóz

Pchany przez dwóch inżynierów wypełniony sianem i smołą wóz zostanie na rozkaz podpalony i popchnięty np. we wrogi oddział..

Wymagania: złoto (70)

Inżynierowie - Wojsko | Elementy gry w Twierdza 3 - Twierdza 3 - poradnik do gry

Inżynierowie

To kluczowa jednostki konieczne do funkcjonowania wielu machin oblężniczych i struktur zamkowych. Szkoleni są automatycznie w gildii inżynierów w razie potrzeby.