Sid Meier's Civilization VI PC

Szósta odsłona legendarnego cyklu strategii turowych, pozwalających pokierować własnym imperium na przestrzeni kilku tysięcy lat ludzkiej historii. Produkcja oferuje sporo świeżych rozwiązań mechanicznych, a także zupełnie nowy silnik graficzny.

Strategiczne, ekonomiczne, turowe, 4X, sandbox, multiplayer, strategiczne wojenne.

Sid Meier's Civilization VI - screen - 2016-10-06 - 332298Sid Meier's Civilization VI - screen - 2016-10-06 - 332297Sid Meier's Civilization VI - screen - 2016-10-06 - 332296Sid Meier's Civilization VI - screen - 2016-10-06 - 332295Sid Meier's Civilization VI - screen - 2016-10-06 - 332294Sid Meier's Civilization VI - screen - 2016-10-06 - 332293Sid Meier's Civilization VI - screen - 2016-10-06 - 332292Sid Meier's Civilization VI - screen - 2016-10-06 - 332291Sid Meier's Civilization VI - screen - 2016-10-06 - 332290

Firaxis Games | producent

2K Games | wydawca

Cenega S.A. | wydawca PL

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

wersja językowa:
pełna polska wersja

Data premiery gry Sid Meier's Civilization VI | PC

21października2016

21października2016

premiera PL

21października2016

Steam

PC Windows
Okładka Sid Meier's Civilization VI (PC)
Sid Meier's Civilization VI

Sid Meier’s Civilization VI to szósta odsłona legendarnej serii strategii turowych, pozwalających zbudować i rozwijać imperium na przestrzeni kilku tysięcy lat ludzkiej historii. Deweloperem gry jest studio Firaxis Games, zespół zajmujący się cyklem od czasu Sid Meier's Civilization III. Sid Meier ponownie przyjął rolę duchowego oraz artystycznego patrona produkcji i nie był bezpośrednio zaangażowany w prace deweloperskie. Piąta odsłona marki była resetem serii, upraszczającym wiele elementów, które mogliśmy znaleźć w poprzedniczkach. W przypadku szóstej części twórcy nie chcieli popełniać tego samego błędu. Większość nowości wprowadzonych przez piątkę i jej dodatki znalazła więc miejsce także w Sid Meier’s Civilization VI. Producenci skorzystali także z doświadczeń przy pracach nad wydanym w 2014 roku Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth.

Mechanika

Sid Meier’s Civilization VI jest klasyczną strategią turową, należąca do segmentu gier 4X. Tytuł został stworzony z myślą zarówno o weteranach gatunku, jak i kompletnie początkujących graczach, którym w poznaniu tajników zabawy pomaga rozbudowany samouczek. W trakcie rozgrywki wybieramy jedną z historycznych cywilizacji, a następnie, kształtując politykę i kierunek rozwoju państwa na przestrzeni kilku tysięcy lat, prowadzimy je do zwycięstwa, możliwego do osiągnięcia w pięciu różnych wariantach.

Pierwszą kluczową nowinką wprowadzoną przez Civilization VI jest sposób, w jaki rozwijamy miasta. Podobnie jak w Endless Legend, zajmują one teraz więcej niż jedno pole na mapie, a gracze mogą wybierać miejsca, w których powstawać będą kolejne dystrykty metropolii, stawiane wraz ze wzrostem liczby jej ludności. Dzielnice podzielone zostały na wiele kategorii – m.in. przemysłowe, naukowe, handlowe czy wojskowe. W zależności od miejsc, w których powstaną, dostarczać będą nam dodatkowe bonusy, a w przypadku miast przeciwnika – informować o roli, jaką pełnią w jego imperium. Tak więc premię do produkcji otrzymamy, np. zbudowawszy dystrykt przemysłowy na złożach minerałów. Z kolei dodatkowe pieniądze dostarczać będzie nam dzielnica handlowa usadowiona nad rzeką. Specyficzną rolę pełnią obozy militarne, które – podobnie jak otoczone murami miasta – posiadają jeden atak w turze (podobnie jak w poprzedniej części, miasta mogą samodzielnie niszczyć jednostki przeciwników).

Zmianom uległ również system rozwoju naukowego. Twórcy nie porzucili klasycznego drzewka technologicznego, ale postanowili nieco uatrakcyjnić ten element zabawy. Prawie do każdego wynalazku przypisany jest miniquest, który po wypełnieniu zapewni nam 50% premii do badań nad daną technologią. W praktyce system ten dopasowuje się do naszego stylu gry. Założywszy pierwsze miasto nad morzem, otrzymamy możliwość szybszego rozwoju marynarki. Z drugiej strony, cywilizacja rozwijająca się w centrum kontynentu będzie wolnej opracowywała technologie morskie, ale może skuteczniej wyspecjalizować się w rolnictwie lub wydobyciu cennych kruszców.

Istotnym elementem każdej rozgrywki jest oczywiście konflikt zbrojny. Sid Meier’s Civilization V wprowadziło rewolucyjną zmianę, która sprawiała, że na danym polu może przebywać tylko pojedyncza jednostka. W Sid Meier’s Civilization VI postanowiono złagodzić nieco to obostrzenie, ułatwiając tym samym przemieszczanie wojsk po planszy oraz dodając kolejny aspekt strategiczny do produkcji. Siły wsparcia, takie jak wieże oblężnicze, armaty czy artyleria przeciwlotnicza, mogą być teraz dołączone do innej, standardowej jednostki, np. rycerzy. Podobną ochronę zapewnimy również osadnikom czy robotnikom. To jednak nie koniec: dwie takie same jednostki połączymy na jednym polu w grupę zwaną formacją. Wraz z rozwojem technologii, przyłączymy do niej coraz większą liczbę żołnierzy tego samego typu, tworząc oddziały i armie. Zachowują się one jak pojedynczy wojownik, ale dysponują większą siłą.

Istotne zmiany dotknęły system dyplomacji. Każdy komputerowy przywódca ma teraz agendy (schematy zachowania), wpływające na jego politykę wewnętrzną i stosunki z sąsiadami. Pierwsza z nich jest stała i wynika bezpośrednio z jego charakteru, pozostałe będą ukryte i przyznawane losowo. Poznamy je, korzystając z pomocy szpiegów lub uważnie obserwując zachowanie oponenta. Jeżeli np. przeciwnik obsesyjnie buduje kolejne cuda świata, a nasze imperium jest w tym lepsze, będzie starał się nam przeszkodzić lub zdobyć miasta, w których zlokalizowane są ważne dlań unikalne budowle.

Tryby gry

Poza trybem dla pojedynczego gracza, który możemy dopasować do własnych wymagań, ustalając wielkość mapy, liczbę surowców lub oponentów, Sid Meier’s Civilization VI oferuje także kilka wariantów rozgrywki wieloosobowej.

Kwestie techniczne

Sid Meier’s Civilization VI korzysta z nowego silnika, stworzonego z myślą o współczesnych komputerach PC. Zgodnie z tradycją serii, oprawa graficzna jest kolorowa, a portrety przywódców i modele postaci przywodzą na myśl filmy animowane.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / gorące krzesło    

Ocena gry 8.4 / 10 na podstawie 1136 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.2 / 10 na podstawie 733 głosów czytelników.

Gry podobne do Sid Meier's Civilization VI

Klasyfikacja PEGI Sid Meier's Civilization VI

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Sid Meier's Civilization VI

Rekomendowane: Intel Core i5 2.5 GHz/AMD FX 8350 4.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 770/Radeon HD 7970 lub lepsza, 12 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit
Minimalne: Intel Core i3 3.5 GHz/AMD Phenom II 2.6 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 450/Radeon HD 5570 lub lepsza, 12 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG G752VS

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 6820HK | Procesor Intel® Core™ i7 6700HQ
Pamięć: GB DDR4 2400MHz SDRAM, do 64 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1070 z GDDR5, 8GB VRAM
Wyświetlacz: 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED UHD (3840x2160) 100% Adobe, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 120Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 45% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync
Magazyn danych: SSD - 256GB/512GB PCIE Gen3X4 SSD (RAID0)

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Między historią a mechaniką - jak Cywilizacja VI wplata historię w rozgrywkę

Między historią a mechaniką - jak Cywilizacja VI wplata historię w rozgrywkę [10:58]

Przywódcy, cechy i hoplici Cywilizacja VI kilka dni temu pojawiła się w końcu na naszych komputerach. Seria, mimo, że do historii podchodziła raczej z dystansem, to

Recenzja gry Sid Meier's Civilization VI - o jedną turę od ideału

Recenzja 25 października 2016, 15:10

Całkiem nieźle funkcjonuje też system „eurek”, czyli swego rodzaju przyspieszaczy odkryć z obu drzewek (idei i nauki). To ogromny bonus (50%), więc odgrywa dużą rolę i nauczenie się sposobów jego zdobywania jest jednym z kluczy do zwycięstwa w grach sieciowych. Na plus oceniam też system korpusów, pozwalający grupować jednostki i z dwóch tworzyć jedną trochę silniejszą. Największym rozczarowaniem okazał się dla mnie natomiast system casus belli, który miał wprowadzić do gry dyplomację wzorowaną trochę na Europie Universalis. W teorii miał on zracjonalizować poczynania komputerowych przeciwników, a także utrudnić stałe wywoływanie wojen. W praktyce działa to różnie, głównie przez dziwne zachowanie sztucznej inteligencji, ale o tym za chwilę.

Komentarze Czytelników (326)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
28.10.2016 23:30
odpowiedz
cycu2003
149
Legend
8.0

To tak jak ja i powiem, że mnie również gra się całkiem nieźle. Póki co wygrałem raz na dużej mapie z rozwiniętym drzewkiem technologicznym do samego końca. Bomba termojądrowa robi wrażenie :) Trochę mam wrażenie, że te wszystkie ideologie mają niewielki wpływ na samą grę ale jeszcze mało widziałem :P

30.10.2016 20:17
-1
odpowiedz
1 odpowiedź
hary125
1
Junior

Gra niestety rozczarowała mnie. Nie widzę żadnej różnicy w stosunku piątki. No może poza paroma minusami. No poprostu nuda.... Nie wiem co was wciąga w niej? No chyba że nie graliście we wcześniejsze wersje....?

31.10.2016 11:26
odpowiedz
nept
11
Legionista

ściągnąłem, zobaczyłem, skasowałem

02.11.2016 23:05
odpowiedz
HUtH
108
kolega truskawkowy

Kurczę, ale na Immortalu to już trochę lipnie się gra. Przeklikiwanie się przez jednostki wroga jest dla mnie zbyt nużące. Tym bardziej, że wiem, że tak właściwie to ten wyższy poziom oznacza jedynie, że jestem mocno spowolniony początkowo, a z czasem wszystko się odwraca.
Naprawdę powinni coś zrobić z zarządzaniem jednostkami, fajnie że jest element taktyczny, ale do jasnej ciasnej micromanagement tutaj jest po prostu nużący. Dobrze chociaż, że w miastach przez te dystrykty i pozbycie się niepotrzebnych budynków jest to całkiem fajnie zrobione. W piątce klikało się ze schematu, tutaj chociaż trzeba luknąć na mapę, jak rozstawić dystrykty (BTW jak to póxniej zarąbiście wygląda, szczególnie jak są w 'kupie'). Oczywiście SI nie ogarnia tego wcale...
A to jak łatwo wygrać religijnie jeśli przyfarci się startowa lokalizacja jest przegięciem...

Coś mi się wydaje, że Civka idzie w stronę bycia naprawdę grywalną tylko w MULTI.

Fajowe są wszystkie animacje w tej grze. Od interdace'owych, przez mapę, po przywódców. A atak nuklearny - mistrzostwo.

Po ogranych pięciu kampaniach jakoś nie mam fanu z grania na Immortalu czy deity, więc chyba włączę sobie maraton na kingu na ogromnej mapie...

Problemem takiej gry jest to, że trudno ją ocenić. Z jednej strony ma się coś na tryliard godzin fajnej gry, z drugiej strony im głebiej wchodzi się w to, tym więcej jakichś małych uchybień i rzeczy do poprawy jest, nie mówiąc o znużeniu grania vs SI, która jest jeszcze bardziej nieprzystosowana do nowych rozwiązań niż w V.

04.11.2016 20:02
odpowiedz
zalewa211
6
Junior

Czy to normalne, że po zdobyciu stolicy przeciwnika odpala mi się cutscenka i komunikat o porażce?

04.11.2016 20:13
odpowiedz
HUtH
108
kolega truskawkowy

Heh, raczej nie :D

05.11.2016 14:57
-1
odpowiedz
beyu
2
Legionista

Uważajcie na klucze kolekcjonerskie na allegro :)

08.11.2016 07:49
odpowiedz
1 odpowiedź
Baggyb
3
Junior

Właśnie kupiłem CIV 6 na gamerjar.com Najlepsza cena znalazłem.

post wyedytowany przez Baggyb 2016-11-08 07:49:38
08.11.2016 11:58
odpowiedz
adampzb2
2
Junior

po rozegraniu paru partii można już chyba ocenić. gra zapowiada się dobrze ale raczej za jakieś 2 lata. teraz przypomina jakaś okrojona podstawowa wersje i pewnie po wydaniu paru patchy i dlc będzie przypomina pełnoprawny produkt. narazie wiele błędów i brak podstawowego mechanizmu gry czyli dyplomacji (jedyny dialog jaki mogę przeprowadzić to obietnica nieszpiegowania) w dodatku bardzo utrudniono wypowiadanie wojen bo trzeba mieć naprawie solidne podstawy żeby nie przegrać 2 tury po wypowiedzeniu wojny a złe stosunki czy potępienie nie wpływają zbytnio na zmianę kary a szkoda bo czasem ze strategicznego punktu widzenia (dostęp do nowo odkrytych surowców) przydałyby się jakieś dodatkowe opcje dzięki którym możemy zaatakować bez ogromnych konsekwencji. fajna opcja z automatycznymi budowami dróg ale znów pomysł z inżynierami którzy jako jedyni mogą naprawiać splądrowane pola lub budowniczymi którzy maja określona liczbę "użyć" jest slaby w początkowych fazach gry lepiej się modlić żeby barbarzyńcy nie zaczęli nas masowo atakować (nie da się ich ostrzelać z miasta, trzeba ulepszać mury) daje 9 i czekam na rozwój a teraz wracam do piątki

09.11.2016 20:56
odpowiedz
2 odpowiedzi
Errox
21
Centurion
7.0

Na obecną chwilę bym nowej civki nie kupował, 230zł to mocno przesadzona cena jak na to co dostajemy. Gra ma duży potencjał, jednak jest zbyt okrojona z zawartości, jest jeszcze sporo błędów, Si w tej grze to porażka. Podsumowując przyjemna gra jednak brakuje jej dużo do ideału, jeśli ktoś szuka w tej grze wyzwania jako strateg nie znajdzie w niej tego.

10.11.2016 20:36
odpowiedz
Pols
17
Legionista

Po blisko 60h, kilku partiach i kilku tysiącach tur uważam, że najbardziej optymalny poziom to "król" - wszystko poniżej to zabawa dla gracza, która się nudzi po 100 turach (kiedy wiesz, że i tak wygrasz), a wszystko powyżej to AI na sterydach trudnych to przeskoczenia (szczególnie na początku rozgrywki).

Do nowych minusów dodam:

- b mała różnorodność jednostek, nie dość, że ogólnie jest ich mało to unikalnych dla cywilizacji jest bardzo mało (brak np łuczników walijskich u Brytanii)
- zbyt szybko odkrywasz nowe technologie czasem przeskakujesz z nich z jednej na drugą nie mając okazji w ogóle skorzystania z nich

Zmieniam zdanie co do wielkości map: nauczony wielkimi mapami z Civ4-5 tutaj im większa tym później ją jesteś w stanie zagospodarować. Na 5-6 żywych przeciwników na mapie "kontynenty (mapa olbrzymia)" wielu z nas ma po 8-9 miast na poziomie 16-17 a przed nami drugie tyle na zagospodarowanie, a rok 1900.

Ogólnie gra wymaga dobrego solidnego patcha. Po tych 60h znudziła mi się rozgrywka i monotonia, tym samym gra czeka na lepsze czasy.

11.11.2016 11:40
1
odpowiedz
hellzero
6
Junior
4.5

Wszystkie "super" innowacje powodują, że zwyczajnie nie chce się grać. Według twórców miało być więcej i lepiej tego co dobre, a jest dokładnie odwrotnie. Mapy są ciasne, i jakoś tak zabudowane, że jeszcze przed rozpoczęciem naszej ery nie ma już miejsca, żeby stawiać nowe miasta Dyplomacja to kpina. Zachowanie AI są co najmniej dziwne - przyjazne mi Niemcy, atakują mnie bez zapowiedzi, choć ich armia jest nieporównywalnie mniejsza i już po kilku turach płaczą po stracie kolejnego miasta. Handel to kolejny absurd. Wcześniej dobra luksusowe wymieniało się jeden do jeden bez problemu, teraz nie ma opcji. Dlaczego po otwarciu panelu miasta od razu nie widać jak są obsadzone heksy naszymi mieszkańcami? To jakiś absurd, że zamiast uprościć interfejs, jakby specjalnie go utrudniono. Myszka śmiga dodatkowe kilometry, żeby zamykać okienka których jest tu sporo. Szpiegostwo, też niespecjalnie wciąga.
Największym jednak zastrzeżeniem jest wprowadzenie nowego sposobu działanie robotników- 3 użycia i znikają. Powoduje to sytuację w której jeżeli nie grasz agresywnie i nie wojujesz cały czas nie masz po prostu co robić. Wybierasz budowanie i "następna tura", wybierasz badania i "następna tura", wybierasz jeszcze kilka nie specjalnie interesujących rzeczy i "następna tura". Gra sama gra. I po 10 następnej turze zastanawiasz się co ciekawego w CIV5 się dzieje.
W w/w Cywilizacji 5 mam nastukanych prawie 600 godzin, a tu nie mogę się zmusić, żeby dojść do końca jednej rozgrywki. O słabej grafice, braku ruin, nie przesuwającej się kamerze podczas nie naszej tury tam gdzie coś się dzieje, dziwnym podbijaniu miast na raty, panelu miejski, budowie dróg nie wspomnę. No i ta cena - chyba na głowę upadli.

post wyedytowany przez hellzero 2016-11-11 11:46:34
11.11.2016 12:47
odpowiedz
Jaro89
11
Legionista

Pytanie. Gram w Civ i nie mam żadnych umów o otwartych granicach. Moja jednostka zwiadowców weszła jakoś na teren Norwegii i pojawił się komunikat że Norwegia nie pozwala na przemieszczanie moich jednostek na ich terenie i że moja jednostka została przesunięta poza ich granice. 4 jednostki wojowników chodzą sobie po moich polach i nie umiem zrobić tego samego :D Da się ich jakoś wyrzucić bez wojny?

18.11.2016 03:01
odpowiedz
bosski roman
1
Junior

Moje wrażenie po pierwszych kilkunastu turach i pierwszym odpaleniu jest takie że 6 czerpie wiele rozwiązań z poprzedniczki. Z dalszymi komentarzami się wstrzymam dopóki nie spędzę błogiego weekendu z tym tytułem.

23.11.2016 18:31
odpowiedz
Jaro89
11
Legionista

Jakieś info o DLC? Nie wiem co jest nie tak z tą grą. Wydaje się, że wszystko w niej gra jak należy. Można się oczywiście szarpać o poziom trudności i o dyplomacje ale ogólnie to co gra prezentuje wydaje się sensowne, a jednak są jakieś braki. Nie wiem nie potrafię dograć żadnej gry do końca. Może nie chodzi o jakieś ubytki gry. Może po prostu CIV się przejadła? Mam z tą grą problemy, których nie potrafię określić :) Pytam o DLC bo może one coś zmienią.

28.11.2016 15:18
odpowiedz
1 odpowiedź
Demii
5
Legionista
8.0

Ktoś coś wie co z tą Polską w DLC? Już z tego co wiem był jakiś update mały.

28.11.2016 15:30
odpowiedz
Kerdia
3
Legionista

Gry na PC w wersji PL, wejdź a chomika kerdia922 :)

04.12.2016 19:09
odpowiedz
Wodzuu
19
Centurion
9.0

Gra ktoś przez Evolve? Bo gram z kolegą i jest petarda :)

06.12.2016 17:08
odpowiedz
upi00r
11
Chorąży

Jeśli idzie o DLC, to wygląda na to, że szykują się z wydaniem dwóch jeszcze przed Świętami. Przynajmniej tak można wnioskować na podstawie danych z https://steamdb.info/app/289070/history/ . Jeśli nie wydadzą do następnego czwartku, to pewnie najwcześniej dopiero w drugim tygodniu następnego roku.

11.12.2016 05:22
odpowiedz
elbit
35
Chorąży
3.0

Kolejna seria zabita przez konsole. Kasa rządzi - gra zrobiona by współczesny 12latek mający przesyt wrażeń ogarnął. Siłą Cywilizacji było odwzorowanie rozwoju... cywilizacji. To jest kolejna turówka, do zwymiotowania kolorowa i groteskowa. Miasta na pół państwa (to już nie miasta, ale 'bazy'), absurdalne zachowanie oponentów zabijające klimat (nastaw się na bezmyślną rozwałkę jak w rtsie). I ta cena... żart.

11.12.2016 15:16
odpowiedz
mians
10
Legionista
3.5

szkoda. lipa wyszła.
lipa 1. mapa - nieczytelna i strasznie tłoczna
lipa 2. słabe sztuczna inteligencja
lipa 3. słabe i małe mapy
lipa 4. nie działają stosunki międzynarodowe- wymiana i umowy
lipa 5. małe znaczenie surowców strategicznych w zasadzie można nie ich nie mieć a i tak wygrać
lipa 6 drzewo technologiczne słabe
dobry pomysł to łączenie jednostek
FAKT: civ4 byla najlepsza ale brakowało heksów i nieograniczone łączenie jednostek w mega wielkie armie

17.12.2016 08:19
odpowiedz
makensisvp
1
Junior

Ktoś jeszcze gra w ten crap? Próbowałem na innym poziomie i z wyłączeniem kilku metod zwycięstw. Po kilku godzinach gra robi się bezsensowna. Komp cały czas mnie atakował, zapełnił wszystkie heksy wojskiem i nie oddał ani jednego strzału na stolicę. Kto tu pracował na sztuczną inteligencją. Poza tym nawracanie jest wkurzające. Trzeba wywołać wojnę, aby w końcu komp przestał przysyłać swoich apostołów na własny teren. A techy? W roku 1000 AD miałem łódź parową i erę przemysłową. Poszedłem na najprostszą taktykę - wykonuj tylko techy, które mają speeda z zadań. To jest normalnie parodia starej dobrej civki.

21.12.2016 16:30
odpowiedz
Jaro89
11
Legionista

No i jest Polska. Czas zbadać :)

23.12.2016 00:21
odpowiedz
1 odpowiedź
Jaro89
11
Legionista

Ehh.... Polska w CIV5 to być może była najlepsza nacja w grze a na pewno jedna z lepszych. Tutaj w CIV6 Polska jest państwem nieco słabszym takie w sumie do wszystkiego i do niczego. Cechy Polski sugerują grę na zwycięstwo religijne lub kulturowe. Czyli nie dla mnie. Ja wolę wygrać wojskowo lub naukowo :) Nie mniej Polską można fajnie kasę robić w tej grze. Spore wsparcie do handlu i w każdym ustroju jedna karta wojskowa zamieniana jest na dziką kartę co powoduje, że można dopompować więcej gospodarczych ustrojów. W przypadku Civ6 jednak nadal nie ma kluczowych zmian w rozgrywce przez co nadal jest nijako ;/

30.12.2016 23:29
odpowiedz
1 odpowiedź
yakaart
8
Chorąży
8.5

Grałem we wszystkie części Civilization, trochę zmian w stosunku do poprzedniej części ale te zmiany powodują że według mnie to najlepsza część serii. 8,5/10

31.12.2016 13:27
odpowiedz
lolnox
4
Junior

tragedia, myslalem ze 2K to jakas marka a tu zonk. Zakupilem gre i pobralem przez steam i nie dziala multiplayer nie moge dolaczyc do zadnej rozgrywki, reinstalacje usuwanie reczne pozostalosci po grze nic nei daje. Napisalem do 2K i tydzien bez odzewu juz tak samo na steam etc. Ostatni raz kupilem od nich civke kazde nastepne bede piracic bo jesli ktos liczy byle by kupili i miec juz ich gdzies to ja mam ich tez juz gdzies. Pozdrawiam

02.01.2017 20:37
odpowiedz
roswell1912
18
Chorąży

Jakieś to dziwne, gracze piszą że szybko się rozwijają natomiast ja mam rok 1700 ledwo arkebuzerów mam, a przeciwnicy już pancerniki i lotniska

12.01.2017 12:22
odpowiedz
NoYoN
1
Junior
5.0

Coraz prostsze i głupsze te gry Sid Meiera... Szkoda, to była moja ulubiona seria... Gra nie jest AŻ tak zła, lecz w porównaniu do np. Civ 2, to jak porównać malucha (Civ6) do promu kosmicznego (Civ2).

12.01.2017 14:10
odpowiedz
Kwakin
1
Legionista
5.5

Mam mieszane uczucia do tego tytułu.
Civ5 zrobiła na mnie ogromne wrażenie i spędziłem nad nią kilkadziesiąt godzin - miałem zatem ogromny apetyt na civ6.
Rozczarowałem się nią jednak z kilku zasadniczych powodów:
- grafika jak dla 7-latków (moje dzieci oglądają podobne bajki w TV) i ta durna animacja postaci, która nachalnie atakuje mnie co kilka tur; wizualizacja cudów na mapie fatalna i jeszcze jeden cud to jeden heks - mimo, że w rzeczywistości mógł zajmować 10m2;
- rozbudowane miasta, które zajmują kilka heksów na mapie to jakaś porażka - gdyby to przeskalować na prawdziwą mapę, oznaczałoby to, że jedno miasto zajmuje obszar średniej wielkości kraju - co jeszcze bardziej obniża realizm tej gry;
- czas w tej grze jest jakiś przeskalowany - jest XIX wiek, a w moich miastach brak połowy potrzebnych budynków;
- irytuje mnie sytuacja, kiedy nacja, z pozoru nie agresywna, wypowiada mi wojnę, mimo, że ją do tego w żaden sposób nie sprowokowałem i nawet moje miasta są od niej oddalone o wiele heksów - w ciągu kilkunastu tur ją niszczę i zastanawiam się po co jej to było i jaki debil ustawiał AI w tej grze; w ogóle dyplomacja pozostawia wiele do życzenia;
- cena - żałuję tych wydanych pieniędzy na tego średniaka - mogłem poczekać aż będzie przecena - człowiek uczy się na błędach;
Spróbuję przysiąść jeszcze raz do tej gry, ale na dzień dzisiejszy "Oj Miećka, kiepsko z tobą, oj kiepsko".

12.01.2017 15:12
odpowiedz
Sinic
149
Senator

1 - grafika zawsze znajdzie zwolennikow i przeciwnikow. Od dawna Civka robila się coraz bardziej "bajkowo kolorowa" i trudno było oczekiwać czegos innego. Mi za bardzo to nie przeszkadza, nawet się podoba, ale w tym wypadku kwestia gustu i trudno arbitralnie to oceniac.
2 - zawsze de facto pojedyncze miasta zajmowaly "caly kraj" bo przecież te wszystkie pola obok stanowily ich czesc. Tam pracowali mieszkancy, musiales je chronić, zniszczenia oddzialywaly na miasto. Teraz zwyczajnie jest to wyraźniej widoczne na mapie i tyle. Wczesniej to były farmy i kopalnie a teraz dodatkowo stawiasz tam te cale dzielnice.
3 - czas w grze zawsze był "przeskalowany" i ten zarzut jest absurdalny. Przede wszystkim zależy to od ustawienia trudności, oczywiście również od tego jak grasz. Jedni opisują jak szybko maja wszystko, za szybko, inni narzekają jak pozno. Wiec ostatecznie wygląda na to, ze jest wszystko jak najbardziej w porządku w tej kwesti i narzekacze narzekają bo lubia narzekac... ;)
4 - dyplomacja zawsze lezala w civkach od początku i to się nie zmienia. I tyczy się to wlasciwie wszelkich strategii. Ale jest i tak lepiej niż w wielu innych grach i trzeba to jakos przeboleć. Najwyrazniej przerasta ta kwestia programistow.
5 - dlatego ja jeszcze nie kupiłem i pewnie poczekam ze 2-3 lata az wydadzą pelna gre. Bo kupic kupie jako iż serie lubie i sprobowac ta czesc mam zamiar. Jednak na tym etapie nie widze jeszcze sensu.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze