Sid Meier's Civilization VI PC

Szósta odsłona legendarnego cyklu strategii turowych, pozwalających pokierować własnym imperium na przestrzeni kilku tysięcy lat ludzkiej historii. Produkcja oferuje sporo świeżych rozwiązań mechanicznych, a także zupełnie nowy silnik graficzny.

Strategiczne, ekonomiczne, turowe, 4X, sandbox, multiplayer, strategiczne wojenne.

Sid Meier's Civilization VI - screen - 2017-03-23 - 340979Sid Meier's Civilization VI - screen - 2017-03-23 - 340978Sid Meier's Civilization VI - screen - 2017-03-23 - 340977Sid Meier's Civilization VI - screen - 2017-03-21 - 340900Sid Meier's Civilization VI - screen - 2017-03-21 - 340899Sid Meier's Civilization VI - screen - 2017-02-22 - 339309Sid Meier's Civilization VI - screen - 2017-02-22 - 339308Sid Meier's Civilization VI - screen - 2017-02-22 - 339307Sid Meier's Civilization VI - screen - 2017-02-22 - 339306

Firaxis Games | producent

2K Games | wydawca

Cenega S.A. | wydawca PL

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

wersja językowa:
pełna polska wersja

Data premiery gry Sid Meier's Civilization VI | PC

21października2016

21października2016

premiera PL

21października2016

Steam

PC Windows
Okładka Sid Meier's Civilization VI (PC)
Sid Meier's Civilization VI

Sid Meier’s Civilization VI to szósta odsłona legendarnej serii strategii turowych, pozwalających zbudować i rozwijać imperium na przestrzeni kilku tysięcy lat ludzkiej historii. Deweloperem gry jest studio Firaxis Games, zespół zajmujący się cyklem od czasu Sid Meier's Civilization III. Sid Meier ponownie przyjął rolę duchowego oraz artystycznego patrona produkcji i nie był bezpośrednio zaangażowany w prace deweloperskie. Piąta odsłona marki była resetem serii, upraszczającym wiele elementów, które mogliśmy znaleźć w poprzedniczkach. W przypadku szóstej części twórcy nie chcieli popełniać tego samego błędu. Większość nowości wprowadzonych przez piątkę i jej dodatki znalazła więc miejsce także w Sid Meier’s Civilization VI. Producenci skorzystali także z doświadczeń przy pracach nad wydanym w 2014 roku Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth.

Mechanika

Sid Meier’s Civilization VI jest klasyczną strategią turową, należąca do segmentu gier 4X. Tytuł został stworzony z myślą zarówno o weteranach gatunku, jak i kompletnie początkujących graczach, którym w poznaniu tajników zabawy pomaga rozbudowany samouczek. W trakcie rozgrywki wybieramy jedną z historycznych cywilizacji, a następnie, kształtując politykę i kierunek rozwoju państwa na przestrzeni kilku tysięcy lat, prowadzimy je do zwycięstwa, możliwego do osiągnięcia w pięciu różnych wariantach.

Pierwszą kluczową nowinką wprowadzoną przez Civilization VI jest sposób, w jaki rozwijamy miasta. Podobnie jak w Endless Legend, zajmują one teraz więcej niż jedno pole na mapie, a gracze mogą wybierać miejsca, w których powstawać będą kolejne dystrykty metropolii, stawiane wraz ze wzrostem liczby jej ludności. Dzielnice podzielone zostały na wiele kategorii – m.in. przemysłowe, naukowe, handlowe czy wojskowe. W zależności od miejsc, w których powstaną, dostarczać będą nam dodatkowe bonusy, a w przypadku miast przeciwnika – informować o roli, jaką pełnią w jego imperium. Tak więc premię do produkcji otrzymamy, np. zbudowawszy dystrykt przemysłowy na złożach minerałów. Z kolei dodatkowe pieniądze dostarczać będzie nam dzielnica handlowa usadowiona nad rzeką. Specyficzną rolę pełnią obozy militarne, które – podobnie jak otoczone murami miasta – posiadają jeden atak w turze (podobnie jak w poprzedniej części, miasta mogą samodzielnie niszczyć jednostki przeciwników).

Zmianom uległ również system rozwoju naukowego. Twórcy nie porzucili klasycznego drzewka technologicznego, ale postanowili nieco uatrakcyjnić ten element zabawy. Prawie do każdego wynalazku przypisany jest miniquest, który po wypełnieniu zapewni nam 50% premii do badań nad daną technologią. W praktyce system ten dopasowuje się do naszego stylu gry. Założywszy pierwsze miasto nad morzem, otrzymamy możliwość szybszego rozwoju marynarki. Z drugiej strony, cywilizacja rozwijająca się w centrum kontynentu będzie wolnej opracowywała technologie morskie, ale może skuteczniej wyspecjalizować się w rolnictwie lub wydobyciu cennych kruszców.

Istotnym elementem każdej rozgrywki jest oczywiście konflikt zbrojny. Sid Meier’s Civilization V wprowadziło rewolucyjną zmianę, która sprawiała, że na danym polu może przebywać tylko pojedyncza jednostka. W Sid Meier’s Civilization VI postanowiono złagodzić nieco to obostrzenie, ułatwiając tym samym przemieszczanie wojsk po planszy oraz dodając kolejny aspekt strategiczny do produkcji. Siły wsparcia, takie jak wieże oblężnicze, armaty czy artyleria przeciwlotnicza, mogą być teraz dołączone do innej, standardowej jednostki, np. rycerzy. Podobną ochronę zapewnimy również osadnikom czy robotnikom. To jednak nie koniec: dwie takie same jednostki połączymy na jednym polu w grupę zwaną formacją. Wraz z rozwojem technologii, przyłączymy do niej coraz większą liczbę żołnierzy tego samego typu, tworząc oddziały i armie. Zachowują się one jak pojedynczy wojownik, ale dysponują większą siłą.

Istotne zmiany dotknęły system dyplomacji. Każdy komputerowy przywódca ma teraz agendy (schematy zachowania), wpływające na jego politykę wewnętrzną i stosunki z sąsiadami. Pierwsza z nich jest stała i wynika bezpośrednio z jego charakteru, pozostałe będą ukryte i przyznawane losowo. Poznamy je, korzystając z pomocy szpiegów lub uważnie obserwując zachowanie oponenta. Jeżeli np. przeciwnik obsesyjnie buduje kolejne cuda świata, a nasze imperium jest w tym lepsze, będzie starał się nam przeszkodzić lub zdobyć miasta, w których zlokalizowane są ważne dlań unikalne budowle.

Tryby gry

Poza trybem dla pojedynczego gracza, który możemy dopasować do własnych wymagań, ustalając wielkość mapy, liczbę surowców lub oponentów, Sid Meier’s Civilization VI oferuje także kilka wariantów rozgrywki wieloosobowej.

Kwestie techniczne

Sid Meier’s Civilization VI korzysta z nowego silnika, stworzonego z myślą o współczesnych komputerach PC. Zgodnie z tradycją serii, oprawa graficzna jest kolorowa, a portrety przywódców i modele postaci przywodzą na myśl filmy animowane.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / gorące krzesło    

Ocena gry 8.66 / 10 na podstawie 1255 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.2 / 10 na podstawie 733 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 204,90 PLN

Gry podobne do Sid Meier's Civilization VI

Klasyfikacja PEGI Sid Meier's Civilization VI

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Sid Meier's Civilization VI

Rekomendowane: Intel Core i5 2.5 GHz/AMD FX 8350 4.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 770/Radeon HD 7970 lub lepsza, 12 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit
Minimalne: Intel Core i3 3.5 GHz/AMD Phenom II 2.6 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 450/Radeon HD 5570 lub lepsza, 12 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG G752VS

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 7700HQ
Pamięć: GB DDR4 2400MHz SDRAM, do 64 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1070 z GDDR5, 8GB VRAM
Wyświetlacz: 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED UHD (3840x2160) 100% Adobe, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 120Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 45% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync
Magazyn danych: SSD - 256GB/512GB PCIE Gen3X4 SSD (RAID0)

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Między historią a mechaniką - jak Cywilizacja VI wplata historię w rozgrywkę

Między historią a mechaniką - jak Cywilizacja VI wplata historię w rozgrywkę [10:58]

Przywódcy, cechy i hoplici Cywilizacja VI kilka dni temu pojawiła się w końcu na naszych komputerach. Seria, mimo, że do historii podchodziła raczej z dystansem, to

2:01
Polska (PL)

PC

2:0130 grudnia 1899

2:08
Australia (PL)

PC

2:0830 grudnia 1899

Recenzja gry Sid Meier's Civilization VI - o jedną turę od ideału

Recenzja 25 października 2016, 15:10

Całkiem nieźle funkcjonuje też system „eurek”, czyli swego rodzaju przyspieszaczy odkryć z obu drzewek (idei i nauki). To ogromny bonus (50%), więc odgrywa dużą rolę i nauczenie się sposobów jego zdobywania jest jednym z kluczy do zwycięstwa w grach sieciowych. Na plus oceniam też system korpusów, pozwalający grupować jednostki i z dwóch tworzyć jedną trochę silniejszą. Największym rozczarowaniem okazał się dla mnie natomiast system casus belli, który miał wprowadzić do gry dyplomację wzorowaną trochę na Europie Universalis. W teorii miał on zracjonalizować poczynania komputerowych przeciwników, a także utrudnić stałe wywoływanie wojen. W praktyce działa to różnie, głównie przez dziwne zachowanie sztucznej inteligencji, ale o tym za chwilę.

Komentarze Czytelników (341)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
18.11.2016 03:01
odpowiedz
bosski roman
3
Junior

Moje wrażenie po pierwszych kilkunastu turach i pierwszym odpaleniu jest takie że 6 czerpie wiele rozwiązań z poprzedniczki. Z dalszymi komentarzami się wstrzymam dopóki nie spędzę błogiego weekendu z tym tytułem.

23.11.2016 18:31
odpowiedz
Jaro89
14
Legionista

Jakieś info o DLC? Nie wiem co jest nie tak z tą grą. Wydaje się, że wszystko w niej gra jak należy. Można się oczywiście szarpać o poziom trudności i o dyplomacje ale ogólnie to co gra prezentuje wydaje się sensowne, a jednak są jakieś braki. Nie wiem nie potrafię dograć żadnej gry do końca. Może nie chodzi o jakieś ubytki gry. Może po prostu CIV się przejadła? Mam z tą grą problemy, których nie potrafię określić :) Pytam o DLC bo może one coś zmienią.

28.11.2016 15:18
odpowiedz
1 odpowiedź
Demii
7
Legionista
8.0

Ktoś coś wie co z tą Polską w DLC? Już z tego co wiem był jakiś update mały.

28.11.2016 15:30
-1
odpowiedz
Kerdia
4
Legionista

Gry na PC w wersji PL, wejdź a chomika kerdia922 :)

04.12.2016 19:09
-1
odpowiedz
Wodzuu
23
Centurion
9.0

Gra ktoś przez Evolve? Bo gram z kolegą i jest petarda :)

06.12.2016 17:08
odpowiedz
upi00r
11
Chorąży

Jeśli idzie o DLC, to wygląda na to, że szykują się z wydaniem dwóch jeszcze przed Świętami. Przynajmniej tak można wnioskować na podstawie danych z https://steamdb.info/app/289070/history/ . Jeśli nie wydadzą do następnego czwartku, to pewnie najwcześniej dopiero w drugim tygodniu następnego roku.

11.12.2016 05:22
3
odpowiedz
1 odpowiedź
elbit
37
Chorąży
3.0

Kolejna seria zabita przez konsole. Kasa rządzi - gra zrobiona by współczesny 12latek mający przesyt wrażeń ogarnął. Siłą Cywilizacji było odwzorowanie rozwoju... cywilizacji. To jest kolejna turówka, do zwymiotowania kolorowa i groteskowa. Miasta na pół państwa (to już nie miasta, ale 'bazy'), absurdalne zachowanie oponentów zabijające klimat (nastaw się na bezmyślną rozwałkę jak w rtsie). I ta cena... żart.

11.12.2016 15:16
3
odpowiedz
mians
11
Legionista
3.5

szkoda. lipa wyszła.
lipa 1. mapa - nieczytelna i strasznie tłoczna
lipa 2. słabe sztuczna inteligencja
lipa 3. słabe i małe mapy
lipa 4. nie działają stosunki międzynarodowe- wymiana i umowy
lipa 5. małe znaczenie surowców strategicznych w zasadzie można nie ich nie mieć a i tak wygrać
lipa 6 drzewo technologiczne słabe
dobry pomysł to łączenie jednostek
FAKT: civ4 byla najlepsza ale brakowało heksów i nieograniczone łączenie jednostek w mega wielkie armie

17.12.2016 08:19
2
odpowiedz
makensisvp
1
Junior

Ktoś jeszcze gra w ten crap? Próbowałem na innym poziomie i z wyłączeniem kilku metod zwycięstw. Po kilku godzinach gra robi się bezsensowna. Komp cały czas mnie atakował, zapełnił wszystkie heksy wojskiem i nie oddał ani jednego strzału na stolicę. Kto tu pracował na sztuczną inteligencją. Poza tym nawracanie jest wkurzające. Trzeba wywołać wojnę, aby w końcu komp przestał przysyłać swoich apostołów na własny teren. A techy? W roku 1000 AD miałem łódź parową i erę przemysłową. Poszedłem na najprostszą taktykę - wykonuj tylko techy, które mają speeda z zadań. To jest normalnie parodia starej dobrej civki.

21.12.2016 16:30
odpowiedz
Jaro89
14
Legionista

No i jest Polska. Czas zbadać :)

23.12.2016 00:21
odpowiedz
1 odpowiedź
Jaro89
14
Legionista

Ehh.... Polska w CIV5 to być może była najlepsza nacja w grze a na pewno jedna z lepszych. Tutaj w CIV6 Polska jest państwem nieco słabszym takie w sumie do wszystkiego i do niczego. Cechy Polski sugerują grę na zwycięstwo religijne lub kulturowe. Czyli nie dla mnie. Ja wolę wygrać wojskowo lub naukowo :) Nie mniej Polską można fajnie kasę robić w tej grze. Spore wsparcie do handlu i w każdym ustroju jedna karta wojskowa zamieniana jest na dziką kartę co powoduje, że można dopompować więcej gospodarczych ustrojów. W przypadku Civ6 jednak nadal nie ma kluczowych zmian w rozgrywce przez co nadal jest nijako ;/

30.12.2016 23:29
-3
odpowiedz
1 odpowiedź
yakaart
10
Chorąży
8.5

Grałem we wszystkie części Civilization, trochę zmian w stosunku do poprzedniej części ale te zmiany powodują że według mnie to najlepsza część serii. 8,5/10

31.12.2016 13:27
odpowiedz
lolnox
5
Junior

tragedia, myslalem ze 2K to jakas marka a tu zonk. Zakupilem gre i pobralem przez steam i nie dziala multiplayer nie moge dolaczyc do zadnej rozgrywki, reinstalacje usuwanie reczne pozostalosci po grze nic nei daje. Napisalem do 2K i tydzien bez odzewu juz tak samo na steam etc. Ostatni raz kupilem od nich civke kazde nastepne bede piracic bo jesli ktos liczy byle by kupili i miec juz ich gdzies to ja mam ich tez juz gdzies. Pozdrawiam

02.01.2017 20:37
-1
odpowiedz
roswell1912
19
Chorąży

Jakieś to dziwne, gracze piszą że szybko się rozwijają natomiast ja mam rok 1700 ledwo arkebuzerów mam, a przeciwnicy już pancerniki i lotniska

12.01.2017 12:22
1
odpowiedz
NoYoN
4
Junior
5.0

Coraz prostsze i głupsze te gry Sid Meiera... Szkoda, to była moja ulubiona seria... Gra nie jest AŻ tak zła, lecz w porównaniu do np. Civ 2, to jak porównać malucha (Civ6) do promu kosmicznego (Civ2).

12.01.2017 14:10
1
odpowiedz
Kwakin
2
Legionista
5.5

Mam mieszane uczucia do tego tytułu.
Civ5 zrobiła na mnie ogromne wrażenie i spędziłem nad nią kilkadziesiąt godzin - miałem zatem ogromny apetyt na civ6.
Rozczarowałem się nią jednak z kilku zasadniczych powodów:
- grafika jak dla 7-latków (moje dzieci oglądają podobne bajki w TV) i ta durna animacja postaci, która nachalnie atakuje mnie co kilka tur; wizualizacja cudów na mapie fatalna i jeszcze jeden cud to jeden heks - mimo, że w rzeczywistości mógł zajmować 10m2;
- rozbudowane miasta, które zajmują kilka heksów na mapie to jakaś porażka - gdyby to przeskalować na prawdziwą mapę, oznaczałoby to, że jedno miasto zajmuje obszar średniej wielkości kraju - co jeszcze bardziej obniża realizm tej gry;
- czas w tej grze jest jakiś przeskalowany - jest XIX wiek, a w moich miastach brak połowy potrzebnych budynków;
- irytuje mnie sytuacja, kiedy nacja, z pozoru nie agresywna, wypowiada mi wojnę, mimo, że ją do tego w żaden sposób nie sprowokowałem i nawet moje miasta są od niej oddalone o wiele heksów - w ciągu kilkunastu tur ją niszczę i zastanawiam się po co jej to było i jaki debil ustawiał AI w tej grze; w ogóle dyplomacja pozostawia wiele do życzenia;
- cena - żałuję tych wydanych pieniędzy na tego średniaka - mogłem poczekać aż będzie przecena - człowiek uczy się na błędach;
Spróbuję przysiąść jeszcze raz do tej gry, ale na dzień dzisiejszy "Oj Miećka, kiepsko z tobą, oj kiepsko".

12.01.2017 15:12
odpowiedz
Sinic
154
Senator

1 - grafika zawsze znajdzie zwolennikow i przeciwnikow. Od dawna Civka robila się coraz bardziej "bajkowo kolorowa" i trudno było oczekiwać czegos innego. Mi za bardzo to nie przeszkadza, nawet się podoba, ale w tym wypadku kwestia gustu i trudno arbitralnie to oceniac.
2 - zawsze de facto pojedyncze miasta zajmowaly "caly kraj" bo przecież te wszystkie pola obok stanowily ich czesc. Tam pracowali mieszkancy, musiales je chronić, zniszczenia oddzialywaly na miasto. Teraz zwyczajnie jest to wyraźniej widoczne na mapie i tyle. Wczesniej to były farmy i kopalnie a teraz dodatkowo stawiasz tam te cale dzielnice.
3 - czas w grze zawsze był "przeskalowany" i ten zarzut jest absurdalny. Przede wszystkim zależy to od ustawienia trudności, oczywiście również od tego jak grasz. Jedni opisują jak szybko maja wszystko, za szybko, inni narzekają jak pozno. Wiec ostatecznie wygląda na to, ze jest wszystko jak najbardziej w porządku w tej kwesti i narzekacze narzekają bo lubia narzekac... ;)
4 - dyplomacja zawsze lezala w civkach od początku i to się nie zmienia. I tyczy się to wlasciwie wszelkich strategii. Ale jest i tak lepiej niż w wielu innych grach i trzeba to jakos przeboleć. Najwyrazniej przerasta ta kwestia programistow.
5 - dlatego ja jeszcze nie kupiłem i pewnie poczekam ze 2-3 lata az wydadzą pelna gre. Bo kupic kupie jako iż serie lubie i sprobowac ta czesc mam zamiar. Jednak na tym etapie nie widze jeszcze sensu.

31.01.2017 21:40
-1
odpowiedz
lolnox
5
Junior

grupa utworzona by latiwej rozgrywac multiplayer :D
https://www.facebook.com/groups/1842145582738038/

04.02.2017 11:48
1
odpowiedz
Jaro89
14
Legionista

Co jakiś czas próbuje wracać do gry i za każdym razem w pewnym momencie mnie gra zaczyna denerwować. Ale jest kilka rzeczy, które powinno być zmienione. Nastawienie na religię. Irytuje, że komputer każdym państwem lata misjonarzami po mapach i spamuje. Każdy jeden komputer tak gra. W samej rozgrywce przydałoby się casus belli roszczenia terytorialne by można było odzyskać stracone ziemię w wojnie. I co mnie wkurza to to że jak jakiś komputer wypowie wojnę to ja mogę się tylko bronić bo jak przejmę mu miasto to już jestem ten zły. Kurczę komp mnie zaatakował nie chciał rozmawiać o pokoju i dopiero jak przejąłem jego miasto wysunął prośbę o pokój. I cały świat mnie nienawidzi bo mu jedno miasto odebrałem.

06.02.2017 21:09
3
odpowiedz
Cyfrowy Baron
49
Centurion
5.0

Gra jest nużąca. Brakuje jej klimatu poprzednich części. Zabrakło zbyt wielu elementów. Nie można na przykład kolejkować budowli w mieście. Status miasta jest nieczytelny. Aż nie chce mi się wymieniać wszystkich minusów. Gra za bardzo poszła w stronę Endless Legend.
To mi wygląda na jakąś niedoróbkę. Ta gra wymaga olbrzymich zmian zanim będzie można cieszyć się rozgrywką.

09.03.2017 14:50
1
odpowiedz
Linuksiarz
1
Junior

Syf, kiła i mogiła. Tyle mogę powiedzieć o tej produkcji. Żałuje każdego grosza wydany na ten syf.

12.03.2017 17:11
1
odpowiedz
lukstoj
2
Legionista
6.0

Grałem w poprzednie wersje cywilizacji, ale o tej mogę wypowiedzieć się, że jest to gra zrobiona na pałę. aczkolwiek wprowadza ciekawe zmiany m.in ciekawy jest system rozwoju gospodarki. Aby wyprodukować np. bazar potrzebna jest nam wydzielona placówka handlowa (dzielnica) w której możemy budować sklep, giełdę , bank itp. Dotyczy to się wszystkich budynków. do zalet mogę zaliczyć łączenie jednostek. może teraz wady. AI moim zdaniem jest niedopracowane. System dróg - otóż dróg nie budujemy w cale, budują nam kupcy, którzy przemieszczają się z automatycznie miasta do miasta. System dróg w zasadzie nic nam nie dają. Zbyt szybkie odkrywanie technologi na normalnym poziomie trudności, niektórych z nich nawet nie wykorzystamy. Twórcy musza poprawić bilans między odkrywaniem technologi a produkcją jednostek jak i budynków. Stosunki między narodowe - Gdy jesteśmy z jakimś państwem w zaprzyjaźnionych relacjach to po jakimś czasie wypowiadają nam wojnę, lub potępiają nas. System wymiany towarów międzynarodowej - o wymianie towarów powiem, że jest niedopracowany. Z jednym państwem chciałbym prowadzić handel zagraniczny określonym towarem a oni chcą w zamian 3x więcej dóbr. hehe. po 100 turach gra się nudzi i nuży. Cena tej gry to jakaś patologia. 50 zł to może bym dał za tę grę. Byłoby fascynujące gdyby w tej grze dodali okres przejściowy między odkrytymi wszystkimi technologiami a nowymi i w dodatku na innej planecie. Np budujemy statek kosmiczny i wylądowaliśmy na innej planecie i tam zaczynamy kolonizować nieznaną nam planetę. Jakby połączyć cywilizację V z Sid Meier's Civilization: Beyond Earth

16.03.2017 10:12
-1
odpowiedz
zarci
3
Junior
9.0

Gra fajna... Nie mam uwag, poza sztuczną inteligencją, a właściwie jej brakiem. Niestety głupota SI uniemożliwia cieszenie się rozgrywką w późniejszym etapie.

17.04.2017 00:54
odpowiedz
1 odpowiedź
seya
4
Junior
5.5

Niestety pare innowacji nie sprawia, że V odchodzi w zapomnienie. Oto kilka z nich:
dostajemy dzielnice, bez których nie możemy zbudować większości budynków, robotnicy znikają po jakimś czasie, dostajemy drugie drzewko poza technologią - kultury, gdzie dzięki odkrytym kartom możemy stworzyć swój własny ustrój oraz wg, mnie wisienka na torcie - eureki. Jak najbardziej na plus.
Niestety grę psuję niezbalansowany podział technologie/czas budowania,szkolenia, przez co na normalnym poziomie tempa dostaje technologię co 5-10 tur a buduję dzielnicę 20 tur (każde ulepszenie trzeba budować osobno - dolicz 20 tur od budynku)
Po kilkuset turach gra nuży jak jeszcze żadna cywilizacja. Nic się nie dzieje, nie czuje się presji do budowania nowych osad w celu przejęcia surowców.
AI nie prowadzi wojen tylko strzela fochami, wiecznie ":C" przy ikonce przywódcy pojawia się kilka tur po jego poznaniu.
Do tego strasznie nieczytelne GUI. Oto Cywilizacja 6. Jak pisał mój poprzednik cena to skandal - polecam pobrać demo i jeżeli już to wtedy ściągać... Osobiście polecam póki co CIV 5. Aha no i jeszcze ten lektor - porażka. Dumbledore z 5 miażdży dzieciaka z 6.

26.04.2017 14:08
1
odpowiedz
Miotacz_Ognia
4
Chorąży
2.5

Gr od początku do końca prowadzi za rączke, polega na klikaniu uaktywnienia proponowanych opcji, gra dla dzieci albo niedorozwinietych strategów. Łapki w dól :D

post wyedytowany przez Miotacz_Ognia 2017-04-26 14:08:52
27.04.2017 09:17
odpowiedz
Miotacz_Ognia
4
Chorąży

Dobra, wiem, troche przesadzilem. Mnie sie nie podoba - a komuś ma prawo. Cofam że dla niedorozwinietych, w końcu idzie tam cos pokombinowac, mimo że klikanie proponowanych opcji sprawdza sie najlepiej

03.05.2017 12:57
odpowiedz
radeq7
1
Junior

Film o zmianach jakie zaszły w Cywilizacji 6, w stosunku do poprzednich części. Wyjaśnia wszystkie zmiany wprowadzone w najnowszej części: dzielnice, dyplomacja, szpiegostwo, turystyka, nowi budowniczowie, wielcy ludzie itp. Fajny filmik wszystko wyjaśnia.
Na YT wpisz: Co zmienia Cywilizacja 6

post wyedytowany przez radeq7 2017-05-03 13:01:17
09.05.2017 17:46
odpowiedz
CyboRKg
37
Robocop

Gra "Civilization V: Brave New World" jest bezapelacyjnie najlepsza gra serii 10/10!
A to co? Szostka wyglada jak produkt skierowany do dzieci - tych co na komunie dostali wypasionego kompa z nowym 64-bitowym OS. Kolorowo, bajkowo (konsolowo?) i niepowaznie. Strata czasu i pieniedzy. Na pewno nie kupie.

21.05.2017 10:50
odpowiedz
Zibi1981
5
Junior
8.5

Dodajcie w "wymaganiach sprzętowych", że można grać na Linuksie, przynajmniej na wielu kartach nVidii.

20.06.2017 00:20
odpowiedz
mians
11
Legionista

Po aktualizacji nadal zły balans czas - technologia. Czasami się zastanawiam czy twórcy grają w swoje gnioty. Po aktualizacji mamy rok 1844 a prawie cały świat lata z pałami po mapie i katapultami a łuczników mają ci technologicznie najsilniejsi. Coś mam wrażenie nie zgrało się przy obliczeniach.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze